,ut yritän..potki kertonut ystävillesi ja perheellesi tästä? Ainut asia mistä ollaan ukon kaa eri mieltä; mä haluisin ja mies ei...ei siis olla puhuttu kun ahdistaa miestä, on tää sillekin rankkaa enkä halua rankentaa
En ole kertonut plussasta ja vuodosta kenellekään muulle kuin miehelleni (ja tietysti hoitohenkilökunnalle). Kerrotaan raskaudesta sitten, jos päästään toiselle kolmannekselle. Muutama tietää hoidoista, mutta ei ole ajantasalla missä vaiheessa mennään. Mies on hyvin vähäpuheinen tästä aiheesta ja kunnioitan sitä. Itse voisin puhua avoimemmin, mutta ei minullakaan ole tarvetta kaikille puhua.
[QUOTE="vieras";27880090]LOPETA SE TESTIEN TEKEMINEN! Mä sain vauvani ivf-hoidoilla, yli 3v odotettiin. Arvaa monta testiä tein raskaudesta? YHDEN!!!! Se riitti, eikä hajuakaan olisko rv6 tai 7 tullut erinäköinen viiva. Mitä vitun väliä, plussa on plussa, eikä testeihin kusemalla keskenmenoa saa estettyä. Ihan tosi nyt naiset, te teette ite ittestänne hulluja.[/QUOTE]
Tarkoitatko myös minua? Mielestäni en tee itseäni hulluksi siinä, jos viikon vuodettuani tarkistan onko viiva lähtenyt vaalenemaan vaikka olenkin menossa myös ultraan. Se on katsos joskus helpotus päästä käsittelemään asiaa mahdollisimman pian, mutta en minä sentään joka päivä viitsi testailla.
Toisekseen se, ettei sinulla ole ollut tarvetta testailla useamman kerran mieltäsi rauhoitellaksesi ei tarkoita sitä, että useamman testin tekeminen olisi hullua tai tekisi hulluksi. Osalla varmaan käy niin, että rauhoittamisen sijaan saa vaan enemmän huolta aikaan, mutta ei kaikilla. Keskenmenoa testaamalla ei saa estettyä, mutta parempi se on testata kuin stressata. Jokainen meistä on yksilö ja käsittelee asioita eri tavalla. Toimintatavat valikoituvat paljolti myös sen mukaan, kuinka asiat etenee. Mulle tuli ihan polilta se kehoitus testata uudestaan muutama päivä vuodon alun jälkeen ja siksi harkitsen kotitestillä tarkistamista ennen ultraa. Alkuun tein varmistustestin haamuplussan saatuani, koska olen kokenut useamman kemiallisen. Mielestäni se on ihan järkevää ja polillakin on sanottu niin, että vasta toiseen testiin uskotaan oli tulos kumpi tahansa.
Aika outo suhtautuminen sinulla toisten huoliin. Ihan kiva, jos itse olet voinut ottaa rennosti ja nauttia raskaudestasi kuin sen sujuminen ongelmitta olisi itsestäänselvyys. Kaikki ei siihen kuitenkaan pysty eikä tuomitseva asenteesi ainakaan auta asiaa. Älä silti huoli, minua et saanut pois tolaltani.