Haamuviivoja, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haamut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haamut

Vieras
Ovulaatiosta on nyt n. 2 viikkoa ja pari raskaustestiä olen tehnyt (David liuska) ja haamuviivoja olen saanut. Raskautta olemme yrittäneet 7kk joten voin kyllä sanoa, että kyseessä ovat haamuviivat eivätkä viivanpaikat kun kuitenkin aika monta negatiivista testiä tullut jo tehtyä ja nämä näyttävät aivan erilaisilta (myös mies näkee nuo haamut joten ei se mielikuvitustakaan ole :D ). Haamuviivat ovat ilmestyneet testin luotettavan ajan sisällä eli 5-10min. Mietin vain sitä, että kun monessa paikassa lukee, että viivojen pitäisi näkyä suht selkeästi kahden viikon jälkeen ovulaatiosta? Tiedän, että hormonieritys on jokaisella erilaista, mutta milloin tarvitsee huolestua jos haamu ei vahvenekaan? Tietämätön olen kun vasta ensimmäistä lasta yritämme. Ja tiedän myös, että testiä suositellaan tekemään vasta kun kuukautiset ovat n. viikon myöhässä, mutta niin kovasti haluamme tietää, että raskaus on edes mahdollista meille.. ei kummallakaan ole sairauksia tai suvussa lapsettomuutta tms., mutta kun ei sitä ikinä tiedä, siksi testejäkin näin aikaisin olemme tehneet.

Lisäksi muutaman päivän päästä ovulaatiosta rintani tai tarkemmin otettuna nännit tulivat todella aroiksi ja sitä on jatkunut tähän päivään asti.. välillä ovat aremmat ja välillä taas pientä arkuutta ainoastaan, enemmänkin ehkä iltapainotteisesti aremmat. Aamulämpöä olen mittaillut nyt lähipäivinä (en mitenkään samaan aikaan/heti herättyä vaan silloin kun on mieli tehnyt, mutta kuitenkin aamulla) ja lämpöä on ollut 37-37.4, normaalilämpö on 36.6.

Mietityttää ja stressaa nuo haamut, lapsi olisi kuitenkin todella toivottu. Toivottavasti jollain olisi neuvoja/omia tarinoita jakaa.. kiitos! :)

Hei!!

Testasitko ovulaation testein?..onko kiertosi jo täysi?/menkat myöhässä?

Tokihan saattaa olla kyseessä kemiallinen raskaus= munasolu hedelmöittyy ja käy vain hipaisemasssa kohdun seinää, tästä seuraten vuoto kenties hieman viiveellä.

Kannattaa vain dippailla R-testiä vaikka joka toinen-kolmas päivä..
..mikäli testiviiva vahvenee, pieni masuasukki siellä pesää alkanut rakentelemaan:heart::)

David herkät liuskat antavat aika hitaasti sen vahvemman plussan - monasti vasta kun kierto täysi(dpo14-16)

Kokeileppa vaikka Apteekin omaa R-testiä Apteekin Raskaustesti - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki tai huokeaa Pregcheckin puikkoa(Löytyy Prismoista ja Cittareilta)

Plussaus Onnea!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia jo näistä vastauksista :) Tiedän, että stressi vaikeuttaa raskautumista, mutta minkäs teet ku olen stressaaja :O
Ovulaation testasin testeillä, kiertoni on aina ollut epäsäännöllinen.. välillä "normaali" 28 päivää, välillä menee 38 päiväänkin, keskimäärin varmaankin 35 päivää. Siksikin niin vaikea tietää esim. ovulaation ajankohta joten siksi testejä käytän.. tunnen kyllä ovulaatiossa vatsassa vihlaisuja ja limat, mutta varmistukseksi teen vielä testit.

Itse olen myös miettinyt tuota kemiallista raskautta, mutta ei sellaiseen halua tietenkään uskoa.. mutta kaikki mahdollista. Toivottavasti viiva lähtisi vahvenemaan :) Kaapissa on odottamassa Clear Bluen raskaustesti viikkonäytöllä, mutta kun ei ole yhtä herkkä kuin Davidin testit niin en vielä sellaista viitsisi tehdä. Voisihan tuota apteekin testiä kokeilla, kiitos vinkistä *mur-mur* :) Pregcheckistä en ole kuullutkaan, minkälaisia kokemuksia löytyy?

Yhteistyössä