Ebaysta tilaaminen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Mitens se ebaysta tilaaminen oikein menee, eli jos arvo saa olla 22€? Niin miten on voinko tilata eri myyjiltä tavaraa esim: mekko 15€ + paita 8 € jne .. ?

Toiselta myyjältä : housut 13€ , ja miten siis voinko samalla viikolla tilata uudestaan jotain?

Auttakaa avutonta! :D

Tottakai saat tilata eri myyjiltä tavaraa :D Tullijuttuja et joudu maksamaan vaikka tilaisit sadalta eri myyjältä yhden päivän aikana, jos vaan summa on sen alle 22€ per yhdeltä myyjältä ostettu tuote. Ebayssa muutenkin monesti myyjät pistävät tulliluetteloon tuotteen arvoksi alhaisemman kuin mitä se oikeasti on, juuri siksi ettei tule säätöä tullin kanssa. Olen itse ostanut joskus parillakin sadalla tavaraa yhdeltä myyjältä ja arvoksi on silti pistetty niin alhainen summa, ettei tullimaksuja tule. :)

Niin ja siis se oleellisin juttu on se että yhden LÄHETYKSEN arvo on alle 22€. Siis kun pakettiinhan se lähetyksen arvo laitetaan, niin jos paketissa on arvona alle 22€, ei tullimaksua tule. Jos tilaat eri myyjiltä tuotteita, niitä ei luonnollisestikaan lähetetä samassa paketissa. :)

Tilaan todella paljon tavaraa ympäri maailmaa. Vinkkini on, että pyydät lähettäjää merkitsemään tavaran arvon alakanttiin siihen Custom Declaration-läpyskään. Siihen kirjoitetaan paketin sisältö ja arvo. Näin toimin myös itse. Ei ehkä ihan laillista, mutta helpottaa elämää suunnattomasti. Joskin ei ne tullimaksutkaan niin valtavia ole ja tullaamisen voi hoitaa helposti netissä pankkitunnareilla.
Käytä kuitenkin maksamiseen aina Paypaliä! Älä anna luottokorttitietoja edes ebayhin!

[QUOTE="Heidi";29811253]Noniin kiitos vastauksista! :) Tilasin siis Kiinasta, eikun lisää tilailemaan![/QUOTE]

Juuri Kiinasta minäkin oon monesti tilannut. Olen monesti tilannut sen yli 22€ arvosta, mutta ikinä en ole törmännyt kiinalaiseen myyjään, joka ilmoittaisi tuotteen todellisen arvon tulliluettelossa. Kiinalaiset on siitä tosi hyviä myyjiä. Toimituksessa vaan saattaa kestää, älä siis ihmettele vaikka menisi kuukausikin paketin tulemisessa.

Yhteistyössä