E-pillerit pco:n hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puistattaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puistattaa

Vieras
Sellaista gynekologi suositteli... Olen tosin hieman huolissani uskallanko aloittaa. Aika korkea hormonisia pillereitä ehdotettiin. Mm diane novaa, gracial.. Toinen vaihtoehto kohupillerit yasmin tai en muista oliko mercilon vai marvelon. Kuulemma pco tarvitsee korkea hormoniset pillerit ja mieluiten antiandrogeenisilla vaikutuksilla. Mutta mua pelottaa veritulppa ym vakavat haitat.

Tutustu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon.

Itsellä oli pcos:n oireita, hävisivät kaikki kun aloitin "karppauksen". Jo kuukauden jälkeen syötyäni uuden ruokavalion mukaisesti kuukautiset alkoivat tulla ajallaan ja säännöllisesti. Se oli jo itsessään ihme. Voihan olla että tarvitset myös hormonaalista lääkitystä, mutta korjaa ruokavaliosi ensin. Ruokavalio vaikuttaa hormoneihin suuresti.

En nyt halua pelotella mutta. Mulle annettiin ekoiksi pillereiksi nuo diane novat, mullakin on PCO. Mulle tuli (luultavasti) pillereiden takia masennus ja haluttomuus, Niistä toipumiseen meni pitkään, koska en edes tajunnut että ne voi johtua pillereistä. Mutta siis tuo reagoiminen on todella yksilökohtaista. Mutta muista että JOS alkaa masentaa, niin syy voi olla pillereissä.

olen jo vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. 100% karppaus ei sopinut mulle ollenkaan. Olen ihan hoikka normaalipainoinen. Mulla suuremmat ongelmat aiheuttaa akne, hirsutismi ja pitkä kuukautiskierto, silloin tällöin välivuotoineen. Lisänä minulla on runsaat ja kivuliaat kuukautiset joten gynekologin mielestä e-pillerit on oiva vaihtoehto sillä kun kuulemma sais kaikki oireet yhdellä pillerillä kuriin.

Yhteistyössä