e-pillereiden lopetus

  • Viestiketjun aloittaja YASMIN
  • Ensimmäinen viesti
Tyytyväinen luomu
Minä lopetin melianet 2kk sitten, olin käyttänyt niitä 5 vuotta. Oloni on paljon parempi kuin ennen! Kuukautisetkin ovat tulleet ajallaan. Finnejä ei ole tullut kuin yksi megapaise selkään (ei ole ikinä aiemmin ollut selässä!), mutta kasvoihin ei ole tullut yhtään ja iho on muutenkin hyvässä kunnossa. Seksihalut alkavat palata pikkuhiljaa ja lähes jokapäiväiset päänsäryt loppuivat kuin seinään pillerien lopetuksen myötä. Paino on pudonnut muutaman kilon ja selluliitti vähentynyt huomattavasti. Voin vannoa, etten enää palaa pillerien käyttäjäksi.
 
Hmmmhmm
Joopa joo. En taida sitten aloittaa pillereitä ollenkaan. Sellaisia kauhukertomuksia niistä saa lukea. Olen aiemmin kokeillut paria eri merkkiä pillereitä ja NuvaRingiä, tosin kaikkia vain muutamien kuukausien ajan. Menkat ovat palautuneet ennalleen ja elämä jatkunut normaalina... Mutta juu, en taida aloittaa, ettei tarvitse pelätä sitä, kun pitää lopettaa :D
 
dragonz
Varsinaisia kauhukertomuksia täällä...

Itse söin merciloneja n. 7 vuotta kunnes elämäni muuttui, eli muutin ja aloin vakavaan seurustelusuhteeseen ja menkat meni aivan sekaisin, joten kokeilin sitten gracialia joka oli aivan kaamea. Mielialan vaihtelut olivat ihan kamalia, kaikki itketti ja koko ajan. Lopetin ne ja lääkäri määräsi femodenin jolla ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Nyt olen lopettanut pillerit kokonaan, tarkoitus yrittää vauvaa. Tilanne on nyt kuitenkin sellainen että pillerit loppunut reilu 5 vkoa sitten, eli menkat olisi pitänyt tulla mutta ei ole tullut. Raskaustestiä en ole tehnyt vielä, vatsaa on välillä vihlonut ja tissit olleet nyt aika usein kipeät ja varsinkin nännit.. Olen järkeillyt että johtuu ehkä pillerien lopettamisesta, kun vaikea uskoa että heti olisi tullut raskaaksi. Ajattelin odotella vielä vähän aikaa ennen kuin teen testiä. Tuntuu vaan niin kamalalta ajatukselta kun lukee näitä juttuja että tosi monella menkat jääny pois muusta kuin lisääntymiseen liittyvistä syistä. Kyllä menee motivaatio kun asiat ei suju luonnollisesti.......
 
Jotain odottava
Mulla ei ole vielä tullut ekoja menkkoja pilsujen (Yasmin) lopettamisen jälkeen. Nyt menossa kierron 31. päivä. Vatsa on jo monta päivää tuntunut ihan samalta kuin ennen menkkoja. Toissailtana kipu (kova) oli täsmälleen samanlainen kuin mikä pillerien aikaan olisi tarkoittanut sitä, että seuraavalla vessakäynnillä ois jo verta paperissa... Mutta ei... Yasminien aikaan PMS-kivut kesti vain pari päivää.

Onko muilla lopettaneilla ollut vastaavanlaista tunnetta ja kuinka kauan mahtaa kestää? Siis jos kiertoni nyt olisikin venähtämässä johonkin 50 päivään, niin jatkuukohan nämä menkkatuntemukset koko ajan? Olenko vain psyykannut itseni tuntemaan samanlaista kipua kuin pillereiden aikaan (vaikka nyt onkin kestänyt pidempään)?

Pienen pieni mahdollisuus on myös, että olisin raskaana, mutta toivonko turhaan (olisihan se kyllä aika ihme, jos heti napsahtaisi)? Onkohan tämä vaan hormonimuutosten aiheuttamaa ja menkat tulee sitten joskus myöhemmin näistä kiputuntemuksista huolimatta?

Kuulisin tosi mielellään kokemuksistanne!
 
testiä ostamaan siitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain odottava:
Mulla ei ole vielä tullut ekoja menkkoja pilsujen (Yasmin) lopettamisen jälkeen. Nyt menossa kierron 31. päivä. Vatsa on jo monta päivää tuntunut ihan samalta kuin ennen menkkoja. Toissailtana kipu (kova) oli täsmälleen samanlainen kuin mikä pillerien aikaan olisi tarkoittanut sitä, että seuraavalla vessakäynnillä ois jo verta paperissa... Mutta ei... Yasminien aikaan PMS-kivut kesti vain pari päivää.

Onko muilla lopettaneilla ollut vastaavanlaista tunnetta ja kuinka kauan mahtaa kestää? Siis jos kiertoni nyt olisikin venähtämässä johonkin 50 päivään, niin jatkuukohan nämä menkkatuntemukset koko ajan? Olenko vain psyykannut itseni tuntemaan samanlaista kipua kuin pillereiden aikaan (vaikka nyt onkin kestänyt pidempään)?

Pienen pieni mahdollisuus on myös, että olisin raskaana, mutta toivonko turhaan (olisihan se kyllä aika ihme, jos heti napsahtaisi)? Onkohan tämä vaan hormonimuutosten aiheuttamaa ja menkat tulee sitten joskus myöhemmin näistä kiputuntemuksista huolimatta?

Kuulisin tosi mielellään kokemuksistanne!
Teepä se testi. On hyvinkin mahdollista että olet raskaana.
 
yks hermoheikko
Eikö kukaan oo syöny Cerazette pillereitä ja lopettanu? Kun mulla ei oo tullu neljään vuoteen menkkoja kun pillerit jätti ne pois. Nyt lopetin pillerit 4pv sitten ja oon ihan paniikissa ku ei menkkoja kuulu. Luulin että ne alkaa samantien. Masu on ollu kipeä niinkus yleensä sillon kauan sitten menkkojen aikaan. Joka päivä vaan odottamista millon ne alkaa.
Aika kivoja tarinoita jeejee, ei paljon lohduta ku yritetään tässä vauvaa.
Mikä tää juttu oli aikasemmin et papa pitäis ottaa pillereiden lopetuksen jälkeen?
Kertokaa mulle mitä tapahtunu ku lopettanu minipillerit ennenku tuun hulluksi! =)
 
Dinnah
Hölmö kysymys, mutta voiko pillerit lopettaa kesken pakkauksen syönnin? Itse päätin taas kokeilla pillereitä todetakseni taas, etteivät sovi minulle. Rinnat kasvoi samantien ja tuntuu, että pari kiloa tullut aika nopeastikin. Harmillista. Lisäksi olen kovin äkkipikainen ja ärtyisä, joten saa riittää!
 
dragonz
niin tosiaan turhaa ihmettelin niitä kaikkia oireita, olen nimittäin raskaana! aika uskomatonta kun pillerit lopetin vasta marraskuun alussa ja menkkoja ei tietenkään tullu kun on raskaana.
Jotain odottavalla sama tilanne vai??
 
flikka -84
...(yasmin) ,menkat alkoi heti normaalisti neljän viikon jälkeen pillereiden lopettamisesta...mikä sinänsä on hyvä asia, mutta vuodan ku seula! ja vähän ehkä näppyjä useammin ku ennen...
 
Ei enää mitään odottava :(
ääh, menkat tuli kp 34. Ois se ollutkin vähän liian iso ihme, jos ois heti natsannut...

Oli muuten lyhyemmät menkat ku pillereiden kanssa, vaikka oletin, että nyt alkaisin vuotaa ku seula. Iho ja hiukset tosin rasvaisemmat kuin ennen, yök.
 
xxyy
Itse lopetin pillerit maaliskuussa 08, menkkoja ei tullut, joten söin terolut-kuurin. Sen jälkeen tuli kolmet menkat, kierto n. 50 päivää. Viimeiset menkat elokuun lopulla ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Raskaustestejä olen tehnyt n. kk:n välein varmuuden vuoksi. Pitänee tilata lääkäriaika ja ihmetellä asiaa.
 
kummallistako
pillerien lopettamisesta
Minkälaisia kokemuksia pillerinsyönnin lopettamisesta? Tuleeko seuraavat kuukautiset suhteellisen normaaliin aikaan, vai myöhästyileekö? Itse söin 3 laattaa ja sen jälkeen lopetin. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa, jos laskee laattoja syödessä menevää kiertoa.. Onko normaalia vai olenkohan raskaana?
 
Nik
Itse olen syönyt nyt Cerazette-merkkisiä e-pillereitä kohta vuoden. Ajattelen niiden lopettamista kokonaan, mutta pelottaa aika hirveästi lukemani perusteella.
Kovinkaan moni ei tätä merkkiä ole käyttänyt ?
 
Tiitukka90
Itsekin lopetin noin 1,5 kk sitten Yasminen napsimisen ja vaihdoin ehkäisyvälineeksi kondomin, ihan vain sen takia että näkee muuttuvatko seksihalut ja/tai mieliala. Nyt olen huomannut että rinnat roikkuu, naamaan on ilmestynyt näppyjä, mutta mieli on ehkä hiukan aurinkoisempi kuin aiemmin.
Kuukautisia ei kuitenkaan ole kuulunut, nyt ollaan "jo" kierron 34 päivässä, kun se ennen pillerien aloittamista oli täsmälleen 28 päivää. Hiukan mieltä huojensi kuitenkin lukea, että monilla kuukautisten alkamiseen on mennyt useampia kuukausiakin. Raskauden mahdollisuus häilyy mielessä, ja vaikka se ei nuoresta iästäni huolimatta olisi mikään maailmanloppu, vakaassa parisuhteessa kun tässä elän, niin en kyllä odottaisi positiivista raskaustestiä riemusta kiljuenkaan.
Miksi papa-testi on niin tärkeä pillerien lopettamisen jälkeen?
 
Smirkkeli22v.
Söin reilut 5 vuotta Harmonet-merkkisiä pillereitä ja päätin pitää "vähän" taukoa viime marrakuusta lähtien. Nyt tilanne on se että naama(ja selkä ja rintakehä aina välillä) on täynnä patteja, koko ajan tekee mieli syödä ihan mitä vaan ja olo on koko ajan sellanen että ihan kun lihoisin vähintään kilon päivässä, että jonkinlaista turvotusta siis on varsinkin iltaisin. Menkat tulee aina välillä, mikä on aivan helvetin raastavaa. Nimittäin ennen pillereiden alotusta kierto oli melkeinpä päivälleen sama joka kuukausi. Onko kenelläkään kokemuksia saman merkkisistä pillereistä? Jos on niin kertokaa ihmeessä palautuuko hormoonitasapaino enää ikinä luonnolliseksi? Toivottavasti elämä palaa raiteilleen ja voin vaikka saada vielä lapsia joskus. Ihan sama vaikka niitä tulis jatkuvalla syötöllä, mutta pillereitä en enää aio ikinä syödä ja toivottavasti muutkin miettii tarkkaan mikä ehkäisykeino on itselle järkevin. Asia on kyllä semmonen että nuorille pitäis kertoo vähän tarkemmin pillereiden haittavaikutuksista eikä aina vaan hehkuttaa niitä. Moni haksahtaa, niin tein itsekin.
 
lopettaja2
Söin pilleireitä aika lyhyen aiajn (ensin Yasminellea ja sitten Yasminia yhteensä n. 1,5 vuotta) ja menkatkin alkoivat 29 päivää tyhjennysvuodon loppumisesta.Pelkäsin näppyjä, mutta koska iho on kuiva ja pidän näpyt kurissa ruokavaliolla niin ei niitä ole lisää tullut paitsi rintakehään mustapäitä jne pienempiä tukkeumia. Elikkäs mitään erityisiä kauheuksia ei pillereiden lopetuksesta ole aiheutunut.
 
epätietoinen odottaja
Minä söin meliane pillereitä 9 vuotta putkeen ilman minkäänlaisia taukoja. Lopetin tammikuussa ja ensimmäisiä luomumekkoja ei oo kuulunut, eli nyt menny kolme kuukautta. Muita oireita tai erovaisuuksia aikaan jolloin söin pillereitä en oo huomannu, mut ärsyttää tää epätietoisuus kun menkkoja ei kuulu ja pari raskaustestiäkin tehty. Lääkäriaikaa en oo vielä varannut, ja kun näitä lukee niin rupee jo tuntuu "normaalilta" että menkkojen tulo kestää, ja elimistö on vähän sekasin. Kaipa oottelen vielä hetken ja sit otan yhteyttä lääkäriin tai terkkarille, muutenkin pitäis varmaan siellä papassa käydä ja jutella tästä samalla.
 
Mercilonit lopettanut
Lopetin pillerit (Mercilon) parisen viikkoa sitten. Onko kenellekään muulle käynyt niin, että pillereiden lopettamisen jälkeen tyhjennysvuoto alkaa ajallaan ja kestää normaalin ajan, mutta muutaman päivän jälkeen vuoto jatkuu ja on jatkunut jo melkein viikon. Minulla vuoto on koko ajan veristä.
 
yasminet lopettanut
Itse lopetin yasmin pilleri elokuussa, eli kohta jo vuosi sitten, ekat puolivuotta menkat tulivat aina niin kuin olin laskenutkin. Sitten vuoden alusta lähtien kierto on ollut aivan sekaisin, kuukautiset ovat tullee suht oikeaan aikaan, ehkä viikon heitolla välillä , mutta joka kuukautisia ennen on tullut n 5 päivää ihme vuotoa jonka jälkeen noin 5-6 päivää normikuukautisia. Minulla alkoi mennä tähän hermot ja kävin gynellä joka kirjoitti pillerireseptin ja sanoi että ainoa keino hoitaa vuoto/epäsäännöllisyyttä on e-pillerit. Gynellä käynnistä on noin 2 kk ja nyt viimeisimmät kuuukautiset alkoivat viikon etuajassa mitään varoittamatta, vuoto oli tosi runsasta 7 päivää jonka jälkeen vain vähän, sitten yhtäkkiä taas 3 päivää sitten vuoto alkoi muuttumaan runsaammaksi ja jatkuu edelleen, eli minulla on nyt menkat kestäneet 16. päivää. Alkaa mennä jo pikkuisen hermot! En kuitenkaan haluaisi aloittaa e-pillereitä uudestaan koska mieliala on todella paljon parempi pillereiden lopetuksen jälkeen. Nykyisin itken puolen vuoden aikana yhtä paljon kun ennen itkin kuukaudessa :D en pety niin helposti ja muutenkin elämä tuntuu paremmalta =) ihossa tai turvotuksessa en ole huomannut mitään eroa, ainoa että rinnat on ovat pienentyneet.. kuinkakohan kauan kestää että kierto tasaantuu, luulin jo että minulla se palautui helposti kun ekat puolivuotta oli niin säännöllistä mutta ehkä pillerit vaikuttivat vielä osaksi kehossa silloin...
 
tutulta kuulostaa kaikki
Mina lopetin pillerit lokakuussa 08 ja sen jalkeen kuukautiset on tullut yllattavan saannollisesti mutta ongelmana on ollut etta jalkivuotoa kestaa noin 10 paivaa. Eli tuntuu silta etta normaalin 3 paivan vuodon jalkeen mun kuukautiset jatkuu puoli kuukautta. Todella arsyttavaa, mutta odotan etta tama tasta viela helpottaa. Olen 30 vuotias ja soin ensi Femodeneja 10 vuotta ja noin vuoden verran Yasmineja.
Aloin karsia myos lievasta aknesta vaikka olen kuiva ihoinen. Leuan alueelle tuli molemmin puolin aknea ja kavin kosmetologilla puhdistuksessa mika auttoi vahaksi aikaa mutta sen jalkeen sain laakarilta viela antibiootti liuosta mita sivellaan illojn aamuin akne kohtiin. Se on auttanut paljon. Ennen ei ollut ollenkaan nappyja vaan hyva iho. Hiuksien rasvoittumisesta karsin myos pari kuukautta ja karvat alkaneet kasvaa nopeammin, mutta yritan kestaa ja toivon etta tama viela tasta tasoittuu vaikka reilut 7 kuukautta on jo lopetuksesta mennyt..
Mutta positiivisiakin kokemuksia olen jo kokenut. Olen laihtunut noin 4 kiloa tekematta miteen ihmeempaa kun ennen, ja lisaksi selluliittia on huomattavasti vahemman. Mielialani on parempi enka ole enaa yliherkka. Seksi on alkanut maistua enemman. Tosin olen allerginen latex kondomeille, niista tuli kamala parin paivan kutina, mutta loydettiin onneksi heti alkuun non-latex kondomeja, jotka ei aiheuta oireita ja ovat muutenkin ohuempia ja paljon paremman tuntuisia.
Joka tapauksessa omat kokemukset on vahvistaneet sen paatoksen etta en halua enaa koskaan hormonien valtaan :)
 
Hanna83
Alkuperäinen kirjoittaja Smirkkeli22v.:
Söin reilut 5 vuotta Harmonet-merkkisiä pillereitä ja päätin pitää "vähän" taukoa viime marrakuusta lähtien. Nyt tilanne on se että naama(ja selkä ja rintakehä aina välillä) on täynnä patteja, koko ajan tekee mieli syödä ihan mitä vaan ja olo on koko ajan sellanen että ihan kun lihoisin vähintään kilon päivässä, että jonkinlaista turvotusta siis on varsinkin iltaisin. Menkat tulee aina välillä, mikä on aivan helvetin raastavaa. Nimittäin ennen pillereiden alotusta kierto oli melkeinpä päivälleen sama joka kuukausi. Onko kenelläkään kokemuksia saman merkkisistä pillereistä? Jos on niin kertokaa ihmeessä palautuuko hormoonitasapaino enää ikinä luonnolliseksi? Toivottavasti elämä palaa raiteilleen ja voin vaikka saada vielä lapsia joskus. Ihan sama vaikka niitä tulis jatkuvalla syötöllä, mutta pillereitä en enää aio ikinä syödä ja toivottavasti muutkin miettii tarkkaan mikä ehkäisykeino on itselle järkevin. Asia on kyllä semmonen että nuorille pitäis kertoo vähän tarkemmin pillereiden haittavaikutuksista eikä aina vaan hehkuttaa niitä. Moni haksahtaa, niin tein itsekin.
minulla kans on ollut saman laista.ja syön myös samaa pilleriä kuin sä.en tiedä mitä tässä pitäisi tehdä kysyä terkkarilta neuvoa vai mennä suoraan lääkärille?
 
Milliana
Itse lopetin pillereiden syömisen pari viikkoa sitten, kesken kierron. Lopetin ennen kaikkea sen takia, että limakalvoni kuivuivat eikä pillereiden vaihtaminen auttanut asiaa. Tuntuu, että halut ovat vähän kohentuneet. Muutamia finnejä on tullut lisää, mutta onneksi ei mitään katastrofaalista. Lisäksi minua vaivasi jonkin aikaa todella omituinen huimaus, mutta sekin on nyt tainnut mennä ohitse. Ehkä se liittyi jotenkin verenpaineen muutokseen. Kunpa nuo limakalvot tulisivat kuntoon, muuta en pyydä...
 

Yhteistyössä