Oma avustaja ja erityislastentarhanopettajan viikottaiset käynnit päiväkodin eskarissa. Lapsella on muutakin ongelmaa kuin pelkkä dysfasia. Erityiskoulun esikoulussa oma avustaja myöskin.
Meilläkin lapsella on lisäksi adhd. Emme saaneet omaa avustajaa ja tällä hetkellä ei ole edes elton palveluja :| Lapsi on jo nyt syrjitty kun puheesta ei välttämättä saa selvää :'(
meillä kävi kahdesti esikoulun,eli anoin koulun lykkäystä vuodella.koulussa avustaja tarvittaessa.tytöllä aika lievä dysfasia.normaaliluokassa opiskelee.joitakin aineita mukautettu
mun tyttö aloitti eskarin erityiskoulussa joka on keskittynyt dysfasia/kuuro/liikuntavammaisten lasten opetukseen. luokassa on 8 oppilasta, opettaja ja koulunkäyntiavustaja. aivan mahtava paikka ja just sopiva mun tytölle. mun tytöllä keskivaikea/vaikea dysfasia.
mun poika joka 5v aloitti nyt eskarin,dysfasian takia..ei tietääkseni ole saanut mitää erityisopetusta jota tosin ihmettelen.. :/ puheterapeutti käy silloin tällöin ohjaamassa siel niit hoitajia/avustajia mettä mitä pitää pojan kans tehä.. mun pojallla siis vaikea asteinen dysfasia..
Poika kävi eskarin päiväkodissa, joka on erikoistunut kielellisenkehityksenhäiriöihin. Saatiin hoitorahaa Kelasta ja taksikyydit, mutta hoidosta maksettiin ihan normaalien mukaan.
Onko teidän lapsilla ollut sosiaalisia ongelmia eskarissa vai ovatko päässeet hyvin porukkaan mukaan? Toivoisin,että lapseni pääsisi dysfasia luokalle,vaikka matkaa tulisikin 50km suuntaan.