Dok: Adoption hinta

Aika järkyttävää katsottavaa. Kannattaa tsekata areenasta jos ei ole tullut katsottua. Erityisesti heidän, joiden mielestä adoptio on aina loistava vaihtoehto ja pelastaa lapsiparan kamalasta elämästä ihanaan länsimaiseen unelmaan..

Käsittämätöntä, miten tuo adoptioäiti kohtelee lasta. Toinen on revitty täysin vieraaseen kulttuuriin ja perheeseen tiedostavassa iässä, sitten yksi kiukuttelee kun lapsi ei toimi kuten hän haluaisi. Ja ei kun lapsi kiertoon..
 
Olen aina ollut vakuuttunut siitä, ettei lapsia saisi adoptoida yli vauvaikäisenä, ellei sitten ole kyse siitä, että on esim. ollut sijoitettuna pikkuruisesta saakka samaan perheeseen jne.

Nyt olen sitä mieltä että kansainväliset adoptiot voitaisiin kieltää lailla kokonaan vaikka kerralla.

Just. Ja tossakin sitten lapsi päätyi lastenkotiin. Ei helvetti!
 
[QUOTE="Janina";29135452]Rääyn parasta aikaa kyseistä ohjelmaa, lapsiraukka :`([/QUOTE]

Niinpä. Mikä tuolla lapsella voi olla tulevaisuudessa edessä? Revitty irti kulttuuristaan, perheestään, annettiin ymmärtää ettei sisarukseensa saanut pitää yhteyttä, kaikki vaan otettiin kerralla pois. Pärjäile siinä sitten. Kun täytät 18, sut heitetään laitoksesta johonkin kadulle. Tervemenoa hyvään elämään ja tasapainoiseen aikuisuuteen. Ei jumalauta..
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
"eikä"
Ihan uskomatonta! Mä olen täällä ihan :O Miten tuollainen toiminta on mahdollista? Näinkö ne adobtiot todellisuudessa menee?

Kannattaa katsoa tuo ohjelma jos sen vielä jostain näkee.
 
Mä en kanssa voi käsittää ollenkaan, miten noilla adoptiovanhemmilla on voinut olla noin epärealistiset odotukset, ja miten ihmeessä biovanhemmilla on oikeasti voinut olla niin harhainen luulo, että lapsi vaan sopeutuu johonkin kun hänet viskataan pois omasta elämästään tuon ikäisenä! Se adoptiovanhempien, erityisesti "äidin" käytös oli kyllä ihan kamalaa.. Ei, ei oikeesti näin. Paljonko tällaisia kohtaloita oikein on, mahdollisesti Suomessakin?!
 
Kamala ajatus muuten, että Suomessakin kansainvälisen adoption kautta tulevat lapset ovat järjestään vanhempia kuin vauvaikäisiä. Miten paljon he kärsivät samanlaisesta kohtelusta, kulttuurishokista, täytyy opetella kokonaan uusi kieli, ovatko oikeasti orpoja vai vanhemmat myyneet tai jopa kaapattu? Tuohan on kuitenkin monissa maissa tuottoisa bisnes, lapsikauppa länsimaihin. Kamalaa..
 
"vieras"
Mä en kanssa voi käsittää ollenkaan, miten noilla adoptiovanhemmilla on voinut olla noin epärealistiset odotukset, ja miten ihmeessä biovanhemmilla on oikeasti voinut olla niin harhainen luulo, että lapsi vaan sopeutuu johonkin kun hänet viskataan pois omasta elämästään tuon ikäisenä! Se adoptiovanhempien, erityisesti "äidin" käytös oli kyllä ihan kamalaa.. Ei, ei oikeesti näin. Paljonko tällaisia kohtaloita oikein on, mahdollisesti Suomessakin?!
Mä en ole nähnyt dokumenttia eli en tiedä mistä ja millaisista oloista lapsi on adoptoitu, mutta voin hyvinkin ymmärtää miten jossain kehitysmaassa vanhemmat voisi kuvitella, että lapsi tulee sopeutumaan hyvin. Ei heillä ole tietoa kiintymyssuhteista tai psykologiasta. Psykologiaa saatetaan pitääkin ihan huuhaana, länsimaiden höpötyksenä kun ei ole oikeita ongelmia. Tärkeintä on, että on turvassa ja on ruokaa, kaikki muu on sivuseikka. Ajatus länsimaista saattaa myös olla kovin ruusunpunainen, siellä lapsi saa olla rikkaassa maassa, jossa kaikki on hyvin.
 
SurullistA
Hirveä kohtalo lapsella tulla hylätyksi ja tulla adoptoiduksi vain tullakseen uudelleen hylätyksi. Mulle jäi kuva, etteivät adoptiovanhemmat ymmärtäneet lasta. Hyvin käyttäytyvä veli kyllä kelpasi, mutta tyttö joka varmasti kärsi hylätyksitulemisen tunteesta, hylättiin uudelleen. Miltä tuntui tytöstä, kun veli kelpasi mutta hän "ei ollut riittävän hyvä kenellekään". Hylätty lapsihan nimenomaan testaa usein sitä, että kelpaako hän ja oireilee ehkä nimenomaan juuri uuden hylkäämisen pelossa. Adoptiovanhemmat tuntuivat liian ankarilta ja tunteettomilta tyttöä kohtaan. Järkyttävää, että tyttö joutui kokemaan ettei kukaan todellakaan rakasta häntä eikä hän kelpaa.

Siellä tyttö kasvaa lastenkodissa ja lähtömaassa hänellä on tietämättään vanhemmat, sisaruksia ja sukulaisia, jotka kaipaavat häntä. ;(
 
"eikä"
Oliko lasten vanhemmilla aids vai mikä sairaus? Juuri tuli toiselta kanavalta kuinka amerikkalainen lääkeyhtiö pitää patenttia niin, että noihin maihin ei saa halpaa lääkettä köyhille. Lääke on sama mitä saa 3 sentillä thaimaassa ja tuolla se maksaa 22 euroa kpl.
Lääkden avulla köyhät voisivat pitää lapsensa.


Argh, mitä epäoikeudenmukaisuutta.
 
"Janina"
Kyllä tuli itku kun "äiti" tunteettomasti selittää että sä muutat nyt muualle mutta voit tulla joskus kattomaan... mitä sen pienen tytön päässä liikkui sillä hetkellä... ne surulliset silmät...luoja :`(
 
[QUOTE="vieras";29135486]Mä en ole nähnyt dokumenttia eli en tiedä mistä ja millaisista oloista lapsi on adoptoitu, mutta voin hyvinkin ymmärtää miten jossain kehitysmaassa vanhemmat voisi kuvitella, että lapsi tulee sopeutumaan hyvin. Ei heillä ole tietoa kiintymyssuhteista tai psykologiasta. Psykologiaa saatetaan pitääkin ihan huuhaana, länsimaiden höpötyksenä kun ei ole oikeita ongelmia. Tärkeintä on, että on turvassa ja on ruokaa, kaikki muu on sivuseikka. Ajatus länsimaista saattaa myös olla kovin ruusunpunainen, siellä lapsi saa olla rikkaassa maassa, jossa kaikki on hyvin.[/QUOTE]

Tätähän se nimenomaan on. En vain voi käsittää, onko lapsi täysin tunteettomana lähtenyt kotoaan, vai onko itkenyt, eikö tämä herätä vanhemmissa mitään jne. Vai luotetaanko sitä tosiaan vain siihen, että kyllä se selviää. Saa siellä paremmat materiaaliset edut niin kaikki on ookoo.
 
Ja "äiti" vaan selittää että uusia äitejä ei enää tule, me ollaan sun vanhemmat mutta nähdään sitten ehkä satunnaisesti jatkossa, sä kyllä muutat muualle asumaan. Tunteeton ämmä! Niiltä olis kyllä saanut ottaa toisenkin lapsen pois, olis edes sisarukset saaneet kasvaa yhdessä vaikka perhettään eivät saaneetkaan pitää :mad:

Pistää niin vihaksi paitsi tuollainen materialistinen paska (eli nämä lääkkeiden hinnat ja hoitomahdollisuudet jne.) mikä johtuu vain ja ainoastaan länsimaisten rikkaiden ahneudesta, niin tuo lasten kohtelu. Miten tuollainen voidaan vaan sallia, ja miten hemmetissä nämä ihmiset kehtaavat näyttää vielä naamansa jossain dokumentissa, missä näyttävät miten susipaskoja ihmisiä ovat pienelle lapselle joka on itse täysin viaton kohtaloonsa! |O

Joo, ei olis pitänyt katsoa. Kiehun raivosta...
 
"Janina"
Ja "äiti" vaan selittää että uusia äitejä ei enää tule, me ollaan sun vanhemmat mutta nähdään sitten ehkä satunnaisesti jatkossa, sä kyllä muutat muualle asumaan. Tunteeton ämmä! Niiltä olis kyllä saanut ottaa toisenkin lapsen pois, olis edes sisarukset saaneet kasvaa yhdessä vaikka perhettään eivät saaneetkaan pitää :mad:

Pistää niin vihaksi paitsi tuollainen materialistinen paska (eli nämä lääkkeiden hinnat ja hoitomahdollisuudet jne.) mikä johtuu vain ja ainoastaan länsimaisten rikkaiden ahneudesta, niin tuo lasten kohtelu. Miten tuollainen voidaan vaan sallia, ja miten hemmetissä nämä ihmiset kehtaavat näyttää vielä naamansa jossain dokumentissa, missä näyttävät miten susipaskoja ihmisiä ovat pienelle lapselle joka on itse täysin viaton kohtaloonsa! |O

Joo, ei olis pitänyt katsoa. Kiehun raivosta...

Täysin sama olotila, ja mietin itsekkin että eikö kukaan tosiaan dokumentin teon aikana puuttunut "äitin" käytökseen!!??
 

Yhteistyössä