dobermanni puri perheen lasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kyllä se on monesti sen omistajan syytä nuo koirien käytöshäiriöt. Sama se on lasten kasvatuksenkin kanssa. Osa käytöksestä tulee geeneistä mutta loput tulee kasvatuksesta ja ympäristövaikutuksista.

Haluaisitko väitellä kanssani vaikka huomenna tästä väittämästäsi? =)

Minäkin veisin koiran avattavaksi. Tälle kurjalle tilanteelle ei enää mitään voi mutta jos jotain terveydellistä syytä löytyy niin kasvatustyön kannalta ja näiden tapahtumien ennaltaehkäisemiseski se olisi tärkeää!Sisarukset voivat levittää mahdollista "tautia" eteenpäin jalostuksessa.

Olkoon syy mikä tahansa niin sen haluaisin selvittää!

ja niin piti lisätä et kyseinen koira on lopetettu kun se alkoi käyttäytyä uhkaavasti myös mun veljeä kohtan joka asuu isällään jatkuvasti, sillon veli oli ala.asteikäinen ja iltapäivät kotona kahestaan koiran kanssa, koira murisi ja vaikutti uhkaavalta sitä kohtaan :|

Ja sanottakoon vielä, että meidän perhe koitti koiraa kouluttaa ja kokemusta ja tiwtoa oli, mutta koira oli 1v vanha kun se otettiin ja aikasempi omistaja on ilmeisesti opettanut sitä käymään päälle. koira ei myöskään lakannut vetämästä ihan hulluna, vaikka kokeiltiin kaikki, siis Kaikki keinot. mä en olis voinu sitä millään pitää kun se paino enemmän ku mä ite :|

En ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat, että koira ei saa purra ihmistä. Siis eikö se saa puolustautua yms.? Ihminen toki saa posautella eläimiltä aivot pellolle, onhan HÄN toki IHMINEN! Hävettää niin ettei sanotuksi saa...

En kylläkään tarkoita ettei sairasta koiraa pitäisi lopettaa, mutta mietin vaan tätä ihmisen nostamista joksikin jumalaksi. Kadulla liikkuu huomattavasti enemmän seköpäisiä kaksi- kuin nelijalkaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Dobberi emäntä;23782112:
mua hävettää kans.
miten muuten koira muka puolustautuu kuin puremalla? Koira saa puolustaa jos kokee uhkaa.

Kun se koira nyt vaan ei saa purra. Ei se väittämällä asia muuksi muutu. Jos kourasi puree pahasti ihmistä, se menee mullan alle halusit tai et.

Toivottavasti sellaiseen perheeseen ei koskaan ikimaailmassa koiraa oteta jossa sitä ei kunnioiteta ja pidetä yhtenä perheenjäsenenä. Koira on osa laumaa (perhettä) siinä missä kuka tahansa muu. Jos kunnioittaminen ja käytöstavat on kohdallaan lapsilla, perheen aikuisilla ja koiralla, niin en usko että tällaisia raateluita tapahtuisi, ellei sitten tosiaan se johtuisi jostain koiralla sairaudesta tms. Kun auktoriteetti ja laumajärjestys on kohdillaan (eli koira tietää olevansa lauman "alimpana") asioiden pitäisi sujua. Ja tosiaan typerää yhdistää tiettyyn rotuun yhtään mitään. Joka rodussa löytyy sairaita ja mielenvikaisia yksilöitä, mutta koiran mielenterveyden pilaaminen ihmisen omasta toimesta on sitten asia erikseen.. Tätäkin liian moni tekee..

Yhteistyössä