Huonoa asiakaspalveluako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZäDäM

Aktiivinen jäsen
31.01.2008
3 633
1
36
Käytiin tänään koko perheen voimin uimahallissa uimassa. Täällä meillä lapset alle 7 vee pääsevät ilaiseksi maksavan vanhemman mukana.

No kajautin sitten siinä tiskillä että "aikuinen ja lapsi". Tarkoitin siis että tyttö tulee mun mukana ja että hän tarttee oman pukukopin.

Tätsykkä meinasi ottaa hänestä lisähinnan. Johon totesin ettei kyll' ole ennenkään mennyt.

Kassatätsykkä rupesi sitten siinä selittämään minulle: sinun kuuluu heti sanoa lapsen ikä. En minä ole mikään ajatusten lukija.

Lähinnä se mikä kaivelee on tuon tädin vastaus: En ole ajatusten lukija.

Mulle ei tulisi mieleenikään vastata noin asiakkaalleni. Jos jokin jää mulle epäselväksi kysyn kohteliaasti selventävän lisäkysymyksen, enkä ala heti purnaamaan siitä että asiakas ilamisee itsensä epäselvästi.

No olihan tuo tietty ikävästi sanottu, mutta ymmärrän kyllä tietyllä tasolla tuota asiakaspalvelijaakin. Kun siis sä saatoit olla viideskymmenesneljäs äiti, joka ilmoitti vaan että lapsi, mutta ei ikää.

Mä sanon aina iän. Esim. bussissa ilmoitan että minä ja 7-vuotias Turkuun. Ei tarvi toisen alkaa tenttaamaan ikää erikseen.

Oot oikeessa, tätsy teki väärin... varmaan oli paha päivä, mutta ei sitä sais asiakkaille näyttää.

Meillä töissä on myös tuotteita, jotka ovat eri hintaisia eri ikäisille lapsille. Kun asiakas tulee ja pyytää esim. aikuinen ja kaksi lasta, kysyn aina, että minkäsikäisistä lapsista on kyse. Jos siihen tulee vastaus, no tämän ikäisistä (osoittaa lapsi) arvioin lasten iät sitten vähän yläkanttiin ihan vaan sen takia, että kyllä asiakaspalvelijan ystävällisiin kysymyksiin pitää asiallisesti vastata. :kieh:

Ymmärrän kyllä, mutta mulla vaan leikkasi ajattelu kiinni.

No tämä kys. täti ei kyllä muutenkaan nauti mun silmissä kovin suurta arvostusta asiakaspalvelijana.

Jokin aika sitten meinasi käydä kahden vanhuksen kimppuun, joilla oli sarjalippu ja portti ei toiminut (pitää näyttää viivakoodikortti siihen ). Niin nämä vanhukset ajatteli mennä suoraan invaportista läpi. Niin hän rupesi huuttamaan niille vanhuksille kovaan ääneen tiskin takaa: Ette saa mennä sieltä. Teidän tulee tulla täältä kautta. Aivan taatusti kaikki kuulivat sen.
Kyse oli sentään eläkeikäisistä ihmisistä. Ehkäpä heitä olisi voinut kohdella kunniottavammin?

No tuo "ei ole kyllä ennenkään menny" on voinut taas kuulostaa ikävältä "tädin" mielestä, aivan samoin kuin sinusta tuo "ajatustenlukija". Kumpikaan ei välttämättä pahalla sanonut. Ja jos sanoo "aikuinen ja lapsi" niin ymmärtäisin, että aikuisen ja lapsen lippua olet vailla. Aikuinen ja ilmainen lapsi tms ois selkeämpi...

Mun tekis toi ajatustenlukija komentti tokasta aika pirkeleen monelle asiakkaalle.. :snotty:

Mutta asiaan, molemmat olisi miun mielestä voinnu ilmaisujaan miettiä hiukan tarkemmin. Kyllä minäkin olisin käsittäny että aikuisten ja lasten lipun haluat. Ja asiakaspalvelia kohteliaasti kysästä tarkennusta ikään..

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mutta asiaan, molemmat olisi miun mielestä voinnu ilmaisujaan miettiä hiukan tarkemmin. Kyllä minäkin olisin käsittäny että aikuisten ja lasten lipun haluat. Ja asiakaspalvelia kohteliaasti kysästä tarkennusta ikään..

Tätäpä ajoin takaa. B)

Yhteistyössä