diivaileva äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En uskonut minäkään tuohon opettaja tarinaan. ja sitäpaitsi kouluissa ei näe pieniä lapsia, vaan tarhoissa. Taitaa olla opella todella pasmat sekaisin. PROVO; MIKÄ PROVO:))))))

Mua kyllä nyt vähän hävettää olla (tuulipukuinen) ope... Siis noin niinkun ammattikunnan puolesta. No, onneksi meitä on monenlaisia. Tai sitten kirjoittaja on kampaamo/kosmetologialan opettaja! =)

Nättiäitin lapset kyllä joutunevat ihan kaikkien räkälasten kanssa aikanaan samaan kouluun, ties mitä tauteja heidänkin perheeseensä sitten pesiytyy,hyh. Paitsi voihan sitä laittaa lapsensa johonkin maksulliseen eliittikouluun, mutta kannattaa olla varuillaan, ei ehdi välttämättä kaikki uraohjukset lastensa tauteja kotona parantelemaan.

Maailmallahan oli yhteen aikaan tämä "köyhäilymuoti" eli mitä rikkaampi tyyppi oli, sitä resuisempi look.

Ei ole koiraa karvoihin katsominen.

HUOKAUS tätäkin ketjua...oletteko oikeita ihmisiä ketään??? En olisi uskonut että äiti jonka kanssa juttelen puistossa, kahvilassa tai shoppailemassa, tuulipuvulla, farkuilla tai millä vaan voisi ajatella näitä asioita mitä täällä on ennimmäkseen kirjoitettu. Kyllä nyt on tekemisen puute monilla ja pasmat menneet sekaisin. Ettäkö NYKYÄIDIT tälläisiä ja näin syvällisiä ajatuksia päässään pyörittää ja jaksaa jauhaa p*****a. HUOKAUS, toivottavasti lapsista tulee ihmisiä. Tsemppiä vaan kaikille, mutta hävetkää!!!!

Samaa aattelin itsekin tätä ketjua lukiessani, koskaan en ole ajatellut ns. vaateiden kautta etsiä ystäviä. Elikä sama se vaatteille, kunhan on mukava, juttelevainen( ujokin kelpaa mulle), rento ja reipas.

Alkuperäinen kirjoittaja lumene.:
Kyllä siellä perhekahviloissa käyvät just noi ap:n mainitsemat meikittömät tuulipukuhirviöt. Siks en oo itte sinne koskaan mennytkään. Kattovat kieroon jos on meikattu, tukka laitettu, farkut jalassa ja puheenaiheet on muuta kuin kakan väri.

Juu tuota mä en ymmärrä että miksi meitä laitettuja äitejä katsotaan kieroon. Kerran bussissa kuulin kahden vanhan naisen puhuvan meidän vaunuista,että ompa ne vaunut vuosien varrella muuttuneet ja on muuten äiditkin. Pitäisikö sitä heti äidiksi tultua jättää lävistykset kotiin ja meikit heittää laatikon perälle ja tosissaan ostaa se tuulipuku ja ukolle samanlainen...Eeen ymmärrä..

Aika hauskasti tuo lumene kertoi keitä halveksittavia, meikittömiä tuulipukuäitejä kaikissa perhekahviloissa käy, vaikka ei siis oman vakuutuksensa mukaan itse koskaan siellä ole käynytkään. Onkohan jäänyt joku kahvila kuitenkin käymättömyydellä tarkistamatta, kun olen ihan täyspäisiä, farkut jalassa (jos se jollekin jotain todistaa) olevia ihmisiä tavannut meilläpäin sekä kirkon että kaupungin kerhoissa? Pari varsin räjähtänyttä äitiä on tullut vastaan, mutta molemmilla on sittemmin todettu synnytyksen jälkeinen masennus ja heillä on muutenkin vaikea perhetilanne.

Ylenkatseen sijaan olisi inhimillisempää, jos nämä oikeasti syrjäytyneen näköiset äidit saisivat vaikka vain hymyn tai pari rohkaisevaa sanaa, neuvon pyytää apua neuvolan kautta tms.

Itse käytän jonkinlaisena mittatikkuna vaatteiden tai kehonhuollon sijaan äitien tapaa kohdella omia ja toisten lapsia. Se kertoo minulle eniten siitä, kenen kanssa voisin tulla juttuun. En katso kieroon laitettua äitiä meikkien, muotivaatteiden tai lävistysten vuoksi, mutta oman, rajoittuneen kokemukseni mukaan meikkauksen määrä korreloi käänteisesti lapsen kanssa läsnäolemisen määrään puistossa ja sitä voin katsoa kieroon. Ei toki päde kaikkiin laitettuihin tai laittamattomiin äiteihin, mutta näyttää siltä, että täysmeikki leikkipuistossa on riskitekijä lapsen jättämiselle omiin oloihinsa, kun äiti keskittyy kännykäänsä, kynsiinsä tai tyhjään tuijottamiseen.

Kesällä Tapiolan kahluualtaalla oli oikein huvittavaa katsoa, että ne hoikimmat, meikatuimmat, lapsiaan pikkupikkubikineissä uittavat äidit myös ottivat malliposeerauksia (ihan oikeasti) ja pitivät edustavan puolensa käännettynä amfiteatterin penkeillä makaileviin nuorukaisiin päin, kun taas me tavallisen ylikiloiset, imetyspaidassa ja sortseissa viihtyvät äidit huomioimme pääasiassa lapsiamme ja omia kavereitamme. Ei siinä mitään, jos on esiteltävää, niin mikäs sitä on esitellessä, mutta toisaalta miksi? Mitä väliä, mitä vieraat ihmiset ajattelevat?

Oi voi..Eikö voi saada molempia?
Eikö voi pitää huolta itsestään ja lapsistaan?
Tähän olen itse pyrkinyt ja toivon että olen onnistunut.Sillä voin sanoa että tuntuu kivalta katsoa itseään peilistä ja todeta että vaikka on yli 30 ja 5 lapsen äiti,on silti hoikka ja omiin silmiin ok.
Kuljen myösimetyspaidoissa ja sortseissa mutta myös bikinit sopii hyvin päälle.
Musta äitiys ei tee kenestäkään sukupuoletonta,voi olla nainen ja saa olla kauniskin.

Uskon että me naiset ollaan pahimpia toisten mollaajia,myönnän itsekin joskus arvostelevasti katselleen teitä,niin kauniita ylimeikattuja merkkivaatteissa kulkevia kuin pullukoita verkkapukuäitejä.

Ei voi yleistää että naiset jotka meikkaa tms.eivät hoitasi lapsiaan hyvin.Taikka pulleat ja verkkareihin pukeuvat hoitavat loistavasti.
Meissä äideissä on eroja ja eläköön se pieni ero!!!

Mulla on ollut viime aikoina tosi positiivisia kokemuksia ihan kaikenlaisista äidesitä. Päätin muuttaa ensimmäiseksi oman asenteeni. Vaikka olen ujo, aloin puhua ystävällisesti muille äideille. Pukeutumiseen katsomatta äitejä on tosi monenlaisia ja useimmat ovat mukavia ihmisiä. En edelleenkään innostu tuulipuvuista päälläni, tiedä vaikka ajan myötä sekin muuttuu. ;-)

Pointtini on kuitenkin asenne. Jos lämpöä ja välitöntä ilmapiiriä kaipailee, voi aloittaa muutoksen omasta itsestään. Yllättävän usein maailma näyttää samalta kuin oma todellisuus ja mielenmaisema.

Peräänkuulutankin hyviä tapoja ja ystävällisyyttä enemmän kuin pukeutumisen kyttäämistä.

Lumene ja kumppanit voisivat antaa minulle pari käytännön vinkkiä, että millä ihmeellä ehtisin 9kk ikäisten kolmosten äitinä, meikata joka aamu, viilata kynnet kihartaa hiukset ja vielä peilata persettäni peilistä...???!!!!! Onko teillä mitään käsitystä kauan meidän perheessä kestää saada pelkästään päivävaatteet aamulla lasten päälle ja puurot naamariin?? voin sanoa, että tässä kohtaa ei todellakaan ole aikaa naamaa tällätä ja eipä siinä, ei siihen ole kyllä kiinnostustakaan, sillä koko ajan on varmasti jotain muuta OIKEASTI tähdellisempää tekemistä. Katsotaan taas muutaman vuoden päästä, miltä meillä näyttää, sekä lapsien, kodin ja äipän tiimoilta..
Jos ei joku halua puistossa tulla juttelemaan, niin ei sillä niin väliäkään, koska minulla todellakin on täysi työ keinuttaa yhtä kiikussa, toista rattaissa ja kolmatta hyvässä lykyssä sylissä. Eipä jää juoruamiselle tai muulle miesten keikistelylle hirveämmin aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja korvikemamma:
Alkuperäinen kirjoittaja lumene.:
Kyllä siellä perhekahviloissa käyvät just noi ap:n mainitsemat meikittömät tuulipukuhirviöt. Siks en oo itte sinne koskaan mennytkään. Kattovat kieroon jos on meikattu, tukka laitettu, farkut jalassa ja puheenaiheet on muuta kuin kakan väri.

Juu tuota mä en ymmärrä että miksi meitä laitettuja äitejä katsotaan kieroon. Kerran bussissa kuulin kahden vanhan naisen puhuvan meidän vaunuista,että ompa ne vaunut vuosien varrella muuttuneet ja on muuten äiditkin. Pitäisikö sitä heti äidiksi tultua jättää lävistykset kotiin ja meikit heittää laatikon perälle ja tosissaan ostaa se tuulipuku ja ukolle samanlainen...Eeen ymmärrä..

No oliko tuo nyt mummeleilta pahasti sanottu? Tuohan oli toteamus, varmasti ennen ovat olleet erilaiset vaunut ja lävistykset on aika uutta. Mua ärsyttää just tuo kun kaikki otetaan aina niin henkilökohtaisesti ja negatiivisessa mielessä. Muuten, tää keskustelu on aivan uskomaton. Vaikka itse laitan meikkiä & pukeudun suht siististi ja muodikkaasti, en odota sitä kaikilta eikä se ole äitiyden/naiseuden mittari. Uskomatonta miten katkeria ja pahansuopia kirjoituksia täällä on! Kyllä ihmisen kehityksen tason huomaa näistä keskusteluista. Hankkikaa elämä, naiset.

Nettiäiti, voi apua! Jos oikeasti olet opettaja, niin toivon todella, että et tule opettamaan minun lapsiani. Kyllähän opettajan nyt pitäisi hallita edes oikeinkirjoitus...Ja mitkä arvot! Huh, huh!

Alkuperäinen kirjoittaja Nättiäiti:
Mamaa75!!!Hyvä,hyvä!!!
TÄällä äiti joka ei käsitä miksi äitiys vie naiselta mielenkiinnon itseensä.Toiset hukkaavat oman itsensä ja elävät vain lapsen kautta.

Itse olen nätti ja sellaisena haluan pysyäkin.Pidän tuulipukuja lenkillä,mutta olen tarkka mihin olen menossa esim kauppaan laitan eri vaatteet kuin vaunulenkille.
Saan suurta tyydytystä kun perheeni kulkee kalliissa ja kauniissa vaatteissa,tiedän olevani snobi,mutta se on minulle tärkeää.

En ole ihan kakara,30 vee ja 4 lasta.
Olen opettaja ammatiltani joten koulujakin on käyty.Pidän myös että ystäväni ovat nättejä ja hoitavat itseänsä.

Perhekahviloissa en ole käynyt,siellä tartuntataudit vasta leviää.Joka muksu räkäisenä ja äidit eivät välitä pyyhkiä heinän räkänenujaan.

Lapset saavat virikkeitä,heillä on toisensa ja meillä on "nättejä" perhetuttuja,joiden lapset käyttäytyvät hyvin.
Ymmärrän ap:tä todella hyvin.
Sotkuiset äidit,likaisine lapsineen-tiedä mitä tauteja kantavat!!

Mutta totta puhui "hoidolle kyllä",siinä määrin että pieni lapsi oppii 3 vuoteen mennessä sosiaalisia kykyjä huimasti ja jollei ole toisia lapsia joiden kanssa harjoittaa tuota kykyä,jää hänelle vaje.
Mutta hoitoon en veisi lasta vain siks.Ehkä 2 päivää viikossa voisi olla mahdollista??
Tai puolipäivää 3 kertaa viikossa?

Mutta lapsi kaipaa kyllä pienempänä jo nimenomaan tuota sosiaalista kontaktia.
Tulee kouluiässä monasti vasta pintaan ongelmat sosiaalisessa käyttäytymisessä.Nykyään on ikävän paljon syrjäytyneitä.
Kouluissakin näkee jo hyvin pieniä lapsia jotka eivät osaa ottaa kontaktia.
Muuten kuin lyömällä.

Minäkin tunnen joskus saavani oudoksuvia katseita toisilta äideiltä. Sama se, menenkö lähikauppaan vai kaupungille kiertelemään, olen lähes aina nätisti meikattu, hiukset siististi ja tyylikkäästi pukeutunut. En ole kertaakaan tuntenut itseäni diivailevaksi tai tyrkyksi, vaikka kuljen farkuissa, hameissa ja - herranjestas - jopa korkokengissä! Monet tuntemattomat ovat kehuneet freesiksi ja tyylikkääksi. Vaikka olen äiti, olen myös nuori(21) kaunis nainen ja haluan nauttia näistä elämäni todennäköisesti hehkeimmistä vuosista. Miksi äitiyden pitäisi olla sille este?
Ja yksikään nainen ei takuulla voi väittää, etteikö oman ukkokullan tai vaikkapa sen vastaan kävelevän komistuksen ihaileva katse piristäkin päivää kummasti ;)

Pakko palata vielä kerran tähän ehkä maailman älyttömimpään ketjuun, sillä Mamma_Magdalenalle haluan sanoa jotain.

Hm, yleensä siististi ja tyylikkäästi pukeutuvia ihmisiä ei tuijoteta, sillä sehän on lähtökohta, että siistinä liikutaan. Sen sijaan kaikenlaisia ylilyöntejä saatetaan tuijottaa, lunttutyylistä puhumattakaan. Toisaalta, yllättävän moni kokee saavansa oudoksuvia katseita, jolloin kyseessä onkin vain se kuuluisa itsetunto-ongelma "mitähän-nuo-muut-minusta-oikein-ajattelevat".

Jos sitten vielä lopuksi muistuttaisin, että tässä ketjussa ei todellakaan ole ollut aiheena se, että "äitiys jotenkin estäisi nauttimasta elämän hehkemmistä vuosista", vaan jostain tykkänään muusta. Oikeastaan ne hehkeimmät vuodetkin itse asiassa ovat elämässä paljon, paljon myöhemmin, mutta siitähän sinä et voi vielä mitään tietääkään, Mamma_Magdalena. Ja muistathan vaalia muutakin kuin ulkonäköäsi, jotta sillä ukkokullallasi on myöhemminkin jotain ihailtavaa myös jollakin muulla tasolla.

Naapurissamme asui nuori perhe, vanhemmat reilu 20 ja lapset 1 ja 3 vuotiaat. Äiti oli aina viimeisen päälle laitettuna, työnteli rattaita korkokengissään ja minihameessaan ja yhdessä ystäviensä kanssa meikkaili/laitteli hiuksiaan takapihalla...
Reilu vuoden jälkeen erosivat (miehen tahdosta) ja ihmisten ihmetellessä miksi noin hehkeän naisen jätit mies sanoi, vaikka nainen on kuinka kaunis ja meikattu barbi hän haluaa, että myös korvien välistä löytyy jotain...
Nyt hänellä on uusi naisystävä joka on lasten äidin täysi vastakohta, mutta ihana ihmisenä ja hyvä äitipuoli viihtyen siellä hiekkalaatikonkin reunalla eikä vain itseään peilistä tuijottaen ja vaatekauppoja kierrellen.

...Mitä puheita. Puoliakaan lukematta on pakko kommentoida sen verran, että meikkaisin mielelläni, mutta olen kosmetiikalle niin allerginen, että en voi. Muuten olen hoikka, urheilullinen jne. Hirvittää nykyinen ulkonkökeskeisyys. Luulisi, että äidiksi tulleilla olisi muutakin tekemistä, kuin miettiä omaa ulkonäköään...Prioriteetit ainakin itsellä ovat muuttuneet. Ajattelen ympäristötekniikkaa opiskelleena, että kulutusjuhla (meikit, trendipelleily mukaanlukien) syö tulevien sukupolvien pääomaa. Jokainen ostettu tuote päätyy jätteeksi jossain vaiheessa. Sen tuottaminen kuluttaa energiaa. Kannattaa harkita (jos on kapasiteettia ajatella muutakin kuin omaa napaa), että jokaisella asialla on kaksi puolta. Myös sillä itsensä laittamisella ja vaatteiden ostamisella. Vähemmälläkin pärjää ja voi näyttää hyvältä ilman kilon pakkelikerrosta! Sehän on vain silmän lumetta ja huijausta loppujen lopuksi. Ei kerro mitään ihmisen ajatuksista ja sisimmästä.

Jos ei nyt lähdetä ajattelemaan tuota edellistä viestiä, niin meikkaamisesta piti sen verran sanoa, että...

Miten kuvitellaan että meikkaaminen ois pois lapsen huomioimisesta ja yhteisestä ajasta?! Jos on aina meikannut ja tykkää meikata, ei sitä kannata lapsen takia pois jättää. Puistomeikki ei tosiaan kauaa kestä tehdä - senhän voi tehdä hyvin vauva sylissä, tai kantoliinassa, tai sitten kuten meillä isomman kanssa - istun lattialla meikkaamassa käsipeili kädessä, ja lapsi samalla leikkii mukavasti kilisevällä ja kolisevalla meikkipussilla - sillä oikeen silmät kiiluu kun näkee sen pussukan. (tietty huomion ettei huulipuna päädy lapsen suuhun). Ai, opetanko samalla lapsesta turhamaisen? Eiköhän meikkaaminen nyt kuitenkin ole aikamoisen yleistä. Ja sitä paitsi aina voi meikata lapsen nukkuessa. Kyllä meikkaaminen kummasti piristää päivää, kun peilistä katsoo jokin muu kuin haamu. (Enkä tarkoita meikkaamisella BB Maria tyyliä ;)

Voi luoja tätä keskustelua :D

Pelkästään tämän sivun jos lukee, niin:
-Meikkaavat äidit poseeraavat muille rannoilla bikineissään, lapset hunningolla
-Meikkaavat äidit vain juoruavat leikkipuistossa tai puhuvat miehistä, ohessa tarkkailevat kynsiään tai näpräävät kännykkää
-Meikkaavat äidit vain vikittelevät miehiä
-Meikkaavat äidit tuijottavat itseään vain peilistä jatkuvasti, lapset edelleen hunningolla
-Meikkaavat äidit ovat tyhjäpäisiä, joiden pään sisällä ei liiku mitään
-Meikkaavat äidit vaan shoppailevat jne.

Laittautumattomat äidit ovat tietysti kaikkea päinvastaista, välittävät asioista mitkä ovat oikeasti tärkeitä ja ovat hyviä äitejä.

*LOL* Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista... ;D

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Naapurissamme asui nuori perhe, vanhemmat reilu 20 ja lapset 1 ja 3 vuotiaat. Äiti oli aina viimeisen päälle laitettuna, työnteli rattaita korkokengissään ja minihameessaan ja yhdessä ystäviensä kanssa meikkaili/laitteli hiuksiaan takapihalla...
Reilu vuoden jälkeen erosivat (miehen tahdosta) ja ihmisten ihmetellessä miksi noin hehkeän naisen jätit mies sanoi, vaikka nainen on kuinka kaunis ja meikattu barbi hän haluaa, että myös korvien välistä löytyy jotain...
Nyt hänellä on uusi naisystävä joka on lasten äidin täysi vastakohta, mutta ihana ihmisenä ja hyvä äitipuoli viihtyen siellä hiekkalaatikonkin reunalla eikä vain itseään peilistä tuijottaen ja vaatekauppoja kierrellen.

Ja pointtisi on siis what? Aviorikos ja lastensa äidin jättäminen on ok, jos äiti sattuu käyttämään korkokenkiä ja maskaraa hiekkalaatikon laidalla?

Kauhean kliseistä ajattelua, tyyliin "järki ja kauneus ei viihdy samassa päässä".

Olen myös nyt lueskellut näitä pukeutumiskeskusteluja jonkin verran ja aina mua huvittaa myös tämä vastakkainasettelu. Tuntuu siltä, että suurimmalla osalla palstan äitejä on vain kaksi vaatekertaa eli tuulipuku ja kapakkavaatteet mutta ei mitään siltä väliltä tai sitten vain pelkästään toinen näistä vaatekerroista. Sitten joillekin aiheuttaa tietysti päänvaivaa kumman vaatekerran mihinkin tilaisuuteen laittaa. Tietysti hiekkalaatikolle kannattaa laittaa se tuulipuku koska kapakassa sillä voi tulla liian kuuma, - loogista.
Minua myös ihmetyttää miksi asettelu on juuri niin päin, että resuiset tai tuulipuvussa kulkevat ovat niitä fiksumpia koska mielestäni siisti ja ASIANMUKAINEN pukeutuminen kuuluu jo vähän kuin yleissivistykseen, ainakin muuallapäin maailmaa. Ja muitakin vaatteita on ihan oikeasti olemassa kuin vain urheiluvaatteita tai kapakkavaatteita ja myös Suomessa myynnissä, vaikka sitä ei aina katukuvaa katsoessa uskoisi. Tämä saattaa nyt tulla yllätyksenä monelle mutta näin se vain on.;)

Yhteistyössä