Digestive-kakkupohja gluteenittomana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Ajattelin tehdä juustokakun, johon tulis digestivekekseistä pohja. Ongelma vain, että se pitäis saada gluteenittomana :D

Eli onko kellään kokemusta millaset gluteenittomat keksit sopii juustokakun pohjaksi? Ilmeisesti semperillä on myös gluteenittomia digestivekeksejä mutta käyttäytyykö ne samalla tavalla kuin normaalit, eli voiko ihan samalla tyylillä ja ohjeella leipoa niitä käyttäen?

Gluteenittomat keksit mitä olen kokeillut, menevät jotenkin kivikovaksi juustokakussa. Siis kun voihin sekoittaa ja ovat jääkaapissa. Kaikkia keksivaihtoehtoja en toki ole kokeillut, mutta useita. En nyt muista olenko digestiveä kokeillut. Niitä ainakin saa gluteenittomana.

Olen päätynyt siihen, että teen gluteenittoman kääretorttupohjan, mistä leikkaan (tai irtopohjavuoalla painan) pohjan gluteenittomaan juustokakkuun. Hyvin on kelvannut meillä. Ja voi tehdä suklaisenkin version jos haluaa. Kääretorttupohjaan laitan jauhoiksi vaan perunajauhoja.

gluteenittomia vaniljatäytekeksejä ja murskasin ne pohjaksi. Ei tarvitse erikseen rasvaa. Teen myös gluteenilliset tuollaisesta täytekeksistä. Tulee jotenkin kevyempi kun ei ole sitä rasvaaa ja on ainkin varma,että on hyvin leikattavissa pohja eikä mene liian kovaksi.

Me ei olla kokeiltu gluteenittomia digestivekeksejä ollenkaan. Miehellä lopahti into leipoa juustokakkua, kun tytölle tuli keliakiadiagnoosi.

Me ollaan käytetty pohjassa Pirkan gluteenittomia cookieseja. Rasvana olen käyttänyt juoksevaa margariinia. Toisinaan olen lisännyt pohjaan vielä pari ruokalusikallista (ei tulikuumaa) kahvia.

Pitäis etsiä samaa käyttöä varten jotain vähän vaaleampia gluteenittomia keksejä.