Diane Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumps

Vieras
Kertookapa ihmiset kokemuksianne DIANE NOVASTA?!?!
Kävin gynellä pari päivää sitten ja sain reseptin Diane Novaan ja siitä on nyt ensimmäinen pilleri heitetty kitaan. Luin noista vanhoista jutuista, että joku sanoi Dianen olevan tuhtia kamaa, kun on niin kovin hormoonipitoista, mutta lääkäri ainakin sanoi sen olevan matalahormoonista.

Mulla siis todettiin runsasrakkulaiset munasarjat ja akne vaivaa. Rasittavaa, ku on pintakuiva iho, mutta silti näppyjä pukkaa, eikä sille voi mitään =(. Toivottavasti tämä tästä helppaa.

Hyvää kesää teille!

Olen syönyt Diane Novaa jo vuosikausia, ja pilerit ovat sopimeet minulle täydellisesti. Ei mitään sivuoireita, fyysisiä tai psyykkisiä - no, tissit on kasvanet siitä 17-vuotiaan mitoista, ympärys nyt noin muutenkin... mutta pillerit eivät ole ainoa syy. Menkat alkaa kellon tarkkudella, ei kipuja ja vuoto siedettävää. Olen yrittänyt välillä olla ilman, mutta huonolla tuloksella: viikko ennen menkkoja naama tulee kirjaimellisesti täyteen pieniä, ihon alla olevia valkoisia finnejä jonka hoitamiseen kuluu n. kaksi viikkoa, rinnat aristavat, kohtua vihloo, ja menkkojen koittaessa vatsa on sekaisin ja vuotoa on valtavasti. Koska pillerit sopivat minulle täydellisesti, en enää edes viitsi harkita lopettamista, vaikka en suhteessa eläkään. Myös menkkojen siirto onnistuu helposti ilman ikävää tipputeluvuotoa tai kierron sekaantumista. Oma ihoni ei ole parantunut juurikaan, mutta en kärsikään varsinaisesta aknesta, vaan laajentuneista ihohuokosista ja tuotteliaasta ihosta, jonka vuoksi käyn ikuista ja epätoivoista taistelua ihomatoja vastaan. Mutta tuo kierron aiheuttama hormonaalinen ihon kukinta pysyy poissa, mikä sekin on kyllä loistojuttu. Kyse ei nimitäin ole mistään parista näppylästä, vaan koko naama peittyy näillä valkoisilla pienillä märkäpäillä. Minulle siis Diane Nova on ollut tosi passeli, ei välttämättä toisille. Nyt markkinoilla on myös Diane Novan rinnakkaislääke, joka on vähän halvempi. En ole kokeillut, koska vaikka sen pitäisi olla 100% samaa kamaa koostumukseltaan, aito tavara sopii niin hyvin, etten halua ottaa riskiä hormoonien kanssa. Kerran vaihdettua rinnakkaislääkettä kun ei saa enää samalla reseptillä takaisin aidoksi.

Itse olen aloittanut Diane Novan syönnin noin 3kk sitten. Alussa oli jatkuvaa päänsärkyä, joka hävisi melko pian. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut! Minulla oli iho todella huonossa kunnossa, johtuen edellisestä ehkäisymuodosta, ehkäisyruiskeesta, joka aiheuttaa siis aknea niille joilla on siihen taipumusta. Nyt kasvoissa ei enää ole kuin muutama hassu näppy silloin tällöin ja selkä, joka oli aivan järkyttävän näköinen vielä keväällä, alkaa olemaan jo melko puhdas sekin.

Diane Nova on siis auttanut jo nyt todella paljon ja olenkin saanut taas paljon lisää itsekunnioitusta ja itsetunto on parantunut ihon parantuessa. Oli minulle nimittäin todella iso asia! Halut ovat itse asiassa vain parantuneet, eikä ihon limakalvot ole kuivuneet, päinvastoin nekin!

Minullakin on siis pintakuiva iho, mutta näppylää pukkasi. Minulel Diane Novat ovat auttaneet, toivottavasti ne sopivat myös sulle!

Oikein hyvää kesän jatkoa! =)

Kiitos vastauksistanne..oli kiva kuulla, että Diane Nova on teille kummallekin ollut ainakin ihan passeli. Mullakaan, kun ei oo aiemmin (pillereiden aikana tai ilman) ollut mitään menkkakipuja, niin eilen menkkojen alkaessa kivut olivat niin kovat, että ambulanssin tilaus oli lähellä. Taju oli herkässä lähteä ihan moneen kertaan! Mullakin, kun on tosi korkea kipu kynnys. En ole koskaan pyörtynyt, joten kivut olivat TODELLA kovat. Odottelen ihan innolla, että nämäkin tästä helppaa.

Aika hassua toi rintojen kasvu :). Söin aiemmin minulettia ja sitä syödessä/aloittaessa minulle ei tullut minkään näkösiä oireita/sivuvaikutuksia...siis rintojen kasvuun tai muuten kiloihin, mutta jälkeen päin ajatellen, ku olen nyt vuoden ollut ilman, niin mulla oli sillon halut aikalailla nollassa (nyt, kun ei ole sitä ongelmaa ollut..heh ) :( ja oli sillon vähän ärtsympi. Toivotaan, että nämä sopii sitten myös mulle, että on kaikin puolin hyvä :).

Mutta se tuntuu jännältä, kun sitä sanotaa siitä rinnakkais valmisteesta, että se on halpa, niin miten halpa se sitten onkaan, kun toi Diane Nova maksaa jo kelakorvauksen kanssa alle 15 € (3kk:n pillerit) ?!?!?!

Kesä terkuin: Jumps

mä söin diane novaa kymmenen vuotta. iho oli sinä aikana ihan ok, vähän rasvainen vaan, mutta ei isoja finnejä. selän iho pysyi myös hyvänä. menkat oli ihan normaalit, ei runsaat eikä niukat, ja ekana vuotopäivänä oli vähän vatsakipua, mutta panadol riitti siihen. mitään erityistä seksihalujen suhteen en muista, en myöskään rintojen kasvamiseen, lihomiseen, mielialaan, tms. liittyvää.

mutta se mikä vaivasi oli helkkarinmoiset migreenikohtaukset, joita tuli lähes joka kuukausi, aina ennen kuukautisia. oksentelin ja makasin sängyssä kylmässä hiessä, päätä särki niin että meinas taju lähteä. siinä meni aina 1-1,5 päivää ennen kuin olin taas täysin ok.

nyt mulla on ollu kokeilussa puolisen vuotta nuvaring-ehkäisyrengas. ei migreeniä, mutta iho-ongelmat on palaamassa... joten oon harkinnu että kokeilisin yasmin-pillereitä. huokaus, löytyiskö jostain sellainen ehkäisymenetelmä josta ei olis MITÄÄN ongelmia...? :)

Joo-o..ei nää niitä simppelimpiä juttuja kyllä ole :).
Mä toivon sydämestäni, että tää Diane Nova toimii mulla. Sen näkee aikalailla parin kuukauden päästä, että mitä kroppa pillereistä sanoo..vai sanooko mitään. Oli kyllä aikas paniikissa eilen niitten kipujeni kanssa, kun en oo sellasiin mitenkään tottunut..viimisen ½-wee aikana on kyl ollut kipuja enemmän, mutta tollasia.....!!! HUH HUH...

Tässä on niinku vuoden venannut (kun jätti pillerit pois, ei kylläkään muksujen hankintamielessä), et koska iho tasaantuu ja kierto tasaantuu, mutta lääkäri totes sen mun kohdalla mahdottomaksi ihan naturaalisti, että näi sitten näillä eväillä eteenpäin.

Tiedättekö, kun se gyne sano mulle, et mulla on aikalailla rakkuloita munasarjoissa (josta hommani johtuu), niin onko se sitten sama asia, kun se joku PCOS !?! Hän ei mitään nimitystä sille sanonut...sano vaan, et se ei oo sairaus vaan ominaisuus, joka on n.15%:lla naisista.

-Jumps-

söin niitä muutaman vuoden ja sit halusin vaihtaa vähän laimeampiin pillereihin. ihan hyvä merkki oli tosin, mutta iho alkoi jo olla hyvässä kunnossa parin vuoden jälkeen joten saattoi hyvin vaihtaa merkkiä.

olen syönyt Dianea kohta 6vuotta eikä ole ollut mitään ongelmia. ovat mielestäni jo tosi halpoja enkä myöskään ole uskaltanut kokeilla korvaavaa kun tämän kanssa ei ole mitään ongelmia. Hassua kun vieläkin on vallalla käsitys että Dianet olisivat tosi hormoonisia pillereitä, mutta gyneni mukaan hormonimäärät ovat täysin samat kun muillakin pillereillä, esim. Minulet (tai mitä niitä M:llä alkavia onkaan...)

toivotaan että tepsii sulla, itse voin ainakin suositella, mutta onhan nämä aina tosi yksilöllisiä juttuja. Ja tosiaan menkkojen siirty käy tosi vaivattomasti, ei tule mitään välivuotoa tms.

Moikka

Olen nyt syönyt pillereitä vähän reilu viikon. Mulla on ollut pääsärkyä kolme päivää, eikä vaan mitään pikku särkyä. Lähinnä migreenin tyylistä, että silmätkin aristaa ja on vähän etova olo. Päästä repii niin mahottomasti...voisko tää olla pillereiden ensioireita? Voiko tulla näin pian? ( Toki toinen vaihtoehto voi sitten olla nää hikiset painostavat kelit mitä nyt on viimepäivinä riittänyt )

-Jumps-

Niin ja vielä rinnatkin särkee, niinkuin menkat olis tulossa ja on vähän turvonneen oloiset myös. Eipä tääkään nyt pelkkää mielikuvituksentuotetta voi olla!

-Jumps-

Olen syönyt Diane Novia pari kuukautta. Alussa oli pahoinvointia, tiputteluvuotoa, päänsärkyä ja rintojen arkuutta/kipua. Nyt kaikki muut sivuoireet poissa, paitsi ehkä päänsärkyä tulee herkemmin.

Mä oon syöny DN:aa kohta neljä vuotta, eikä mitään sivuoireita! Aluksi ehkä päänsärkyä, mutta nykyisin ei mitään. Menkat alkaa joka kuukausi samaan aikaan, ei kipuja, ei mielialavaihteluita, aknekin hävisi pois parissa kuukaudessa. Toivottavasti käy sullekin! Tämä oli ensimmäinen pillerimerkki jonka aloitin ja aion jatkaakin tällä!

Ps. Kuka sanoi jotain menkkojen siirroista Diane Novalla? Kysyin asiaa gyneltä ja hän sanoi, että DN:llä ei kannata siirtää menkkoja.... En sitten tiedä, kun en ole uskaltanut kokeilla.

Mä käytin Diane Novaa ainakin 5 vuotta. Olin erittäin tyytyväinen. Menkkakivut(jotka oli ennen kaameat)katosivat kokonaan, kierto tuli säännölliseksi, akne parani täysin, rinnat kasvoivat mutta en muuten lihonut. Ainoana haittapuolena maksaläiskät, joita alkoi ilmaantua kasvoille.

Mä siirsin monet kerrat menkkojani DN:lla. Söin 2 tai 3 laattaa putkeen. Muistaakseni mulle gyne sanoi että niin voi tehdä ihan huoletta, mutta korkeitaan 3 laattaa peräkkäin. Joka tapauksessa, ei siitäkään tullut mitään ongelmia. Oli ihana olla 3 kuukautta ilman menkkoja.

Lopetin pillerit vauvan toivossa 1,5 vuotta sitten. Iho on edelleen hyvä ja finnitön, mutta maksaläiskät ovat pysyneet sinnikkäästi...

Kiitos lukuisista vastauksista...

Nyt oon syönyt Diane Novaa 10:n päivää ja voin vaan ihmetellä, että sivuoireita on JO TÄSSÄ VAIHEESSA!. On päänsärkyä, rinnat on arat ja särkee, väsyttää, on vähän huono-olo ja tänään havaitsin jotain tuhruvuotoa, mistä en juuri oo kärsinyt sillon pillerittömänä aikana. En osannut odottaa mitään tällästä, kun edellisesti (Minulet) pillereistä ei tullut minkään näkösiä oireita, mutta eiköhän tää tästä helppaa. Toivossa on hyvä elää :)

-Jumps-

P.s. Dianen Novan pakkausselosteessa ainakin lukee niistä kuukautisten siirtämisestä, että Diane Novat eivät ole siirtämistä varten, mutta niin voi kuitenkin harvoin ja tarvittaessa tehdä.

Kyllä ne sivuoireet van ilmaantuu melko nopeasti! Mutta älä vaan luovuta kovin äkkiä. Minulle lääkäri sanoi, että sivuoireet katoavat kyllä n. 3:n ensimmäisen laatan aikana/jälkeen! Itse olen nyt siis syönyt sen 3laattaa eikä muita oireita enää ole, kuin rinnat ovat hiukan arat! Ja iho on parantunut todella huomattavasti! Ihanaa! Tsemiä!

Kiitos kannustuksesta !!!

En toki oo luovuttamassa..innolla vaan odotan, että koska tää tästä helppaa :). Kyllä tän kestää jos lopputulos on vaan hyvä. Siitä vaan tosiaan yllätyin, että näinkin nopeasti voi kaikki oireet tulla...

Kiva kuulla, että sulla ""sunshine"" on asiat jo hyvässä jamassa. Tsemppiä myös sulle :)

-Jumps-

Hmm...minun gyneni taas sanoi, että ihan huoletta voin siirtää menkkoja Dianella! sanoi, ettei kahden laatan syömisestä putkeen ole mitään haittaa, kolmatta ei enää suositellut. Minä kuitenkin syön aina tuon kolme laattaa putkeen, kerroin sen ja hän sanoi, että omalla vastuulla. Ei osannut sanoa, mitä haittavaikutuksia siitä voisi olla muuta kuin, että limakalvon pitäis päästä edes joksus uusiutumaan.No, pääseehän se, neljästi vuodessa, riittää mulle..;)

Söin yli vuoden Diane Novia pienrakkula oireyhtymään ja mitään sivuvaikutuksia ei ollut. Viime syksynä lääkäri vaihtoi pillerini Femilar:hin tupakan polton vuoksi. Ja oireita mielestäni alkoi tulla, kiukkuisuutta, mököttämistä, itkuisuutta, joita minun luonteessani ei ole koskaan ollut.

Se on sitten eri juttu jos gyne on noin sanonut. Tiesin itse vaan sen mitä selosteessa luki :). Kyllähän se varmaan joskus on ihan tarpeellista se menkkojen siirtäminen. Itellä taitaa olla heti edessä menkkojen alkamisajankohdan siirtäminen sopivammalle päivälle, mutta se nyt ei mikään ""varsinainen siirto""olekkaan.

-Jumps-

Nyt on vähän kertynyt nestettäkin kroppaan :(...pläääh. Onneks vaan vähän, mutta istuvammissa vaatteissa sen huomaa ja vielä näin lämpimällä ilmalla, mut se on nyt tätä. Menee varmaan ohi :)

-Jumps-

Mulle gyne sanoi, että on ihan hyvä ottaa aina pari liuskaa peräkkäin. Tuleepahan vuodessa kuudet kuukautiset vähemmän. Hän jopa suositteli että voi ottaa vaikka kolmekin, siitä ei ole muuta haittaa kuin että saattaa tulla välivuotoja.

Itse olen käyttänyt Diane Novaa kolme kuukautta. Sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt. Käytin aikaisemmin Melianea ja silloin menkat tulivat täsmälleen samaan aikaan aina. Nyt menkat ovat muuttuneet entistäkin niukemmiksi ja alkavat hieman epäsäännöllisesti, tosin kolme kuukautta on lyhyt aika. Gynekologi ehdotti minulle Diane Novaa finnien takia. Vielä ei ainkaan kovin suurta muutosta ole tapahtunut, mutta ohjeissa luki että vaikutukseen saattaa mennä 3-4 kuukautta. Toivottavasti jotain positiivista tapahtuisi.

Kuulumisia...

Ensimmäinen laatta Diane Novasta on takana päin ja rinnat senku sattuu kokoajan :) jee jee...

Onko teillä Diane Novan käyttäjillä kokemusta sellasesta, että alotettuanne pillerit, jäikö ensimmäisellä väliviikolla vuoto tulematta kokonaan? Olen vaan kuullut, että näin voipi käydä. Perjantaina otin viimisen pillerin tuosta laatasta ja nyt vaan odottelen :). Ei ole kauheesti ollut sellasia tuntoja, että alkaisi..rinnatkin, kun sattuu kokoajan, niin mitäpä sitä mistään päättelemään -HEH-

-Jumps-