Diane Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans turvotusta, mutta ei koko ajan. Vain noin viikko ennen menkkoja niiden alkamiseen asti, sitten helpottaa.

Olen myös syönyt Yasmineita. Ne eivät sopineet minulle ollenkaan. Ne kuivattivat limakalvoni niin pahasti, ettei seksin harrastamisesta voinut edes uneksia, ei edes liukkarin kanssa. Pelkkä vessapaperilla pyyhkiminenkin sai suunnilleen haavoja aikaiseksi. Ja tämä vaiva helpotti heti kun lopetin Yasminetkin. Kuivuuden lisäksi kärsin myös pahoista mielialanvaihteluista, jonka takia meinasin menettää silloisen/nykyisen poikaystävänikin.

Olen myös ollut noin puoli vuotta ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä huomannut mitään hirveän suurta eroa. Ehkä halut olivat hieman suuremmat... Silloin taas oli kauhea miettiminen ja stressi ehkäisystä, kun kortsujen kanssa ei tykätä pelata, enkä oikein luota niihin 100%:sti, kuten pillereihin.

Mutta jälleen kerran, on niin hirmuisen yksilöllistä!

Hei...

Onko mahdollista, että toisella Diane Nova kierrollani (siis 2:n laatan jälkeen) tyhjennysvuoto jää kokonaan pois. Eipä ainakaan vielä kuulu ja PE söin viime laatasta viimisen ja nyt on jo TI. Viimeks alkoi TI aamuna. Ajattelin vaan, että jos hormoonihommat eivät ole vielä ihan tasaiset?!?!

-jumps-

Syön nyt yasmin-pillereitä,mut näppyihin ei auta yhtään,ainakaan vielä. Onko totta,että diane novat auttavat naamaan,mut muuten niistä sitten tuleekin pahoja sivuvaikutuksia?

Olen syönyt Diane novaa n. 4 vuotta. Auttoi akneen todella hyvin.

Alussa oli sivuvaikutuksina rintojen kipeytyminen, jota jatkui monta kuukautta pillereiden aloituksesta. Muita sivuvaikutuksia en juuri huomannut. Kuppikoko kyllä kasvoi pillereitä syödessä b:stä d:hen, ja useinhan e-pillerit saavat rinnat turpoamaan.

Ei Diane Novassa mitään vikaa ole.

AUTTAKAA IHMISET !

Mahtaakohan mulle löytyä sopivia pillereitä? Käytin melkein vuoden yaz-merkkisiä pillereitä, jolloin kasvoni olivat unelma kunnossa! Mieliala taas ei.. Viimeisinä kuukausina käyttäessäni pillereitä, mieliala laski alemmas ja alemmas, lopulta melkein masennukseen.. Noh, pidin muutaman kuukauden taukoa pillereistä, jonka jälkeen vaihdoin Mercilon-merkkisiin pillereihin. Niistä taas luovuin jo kuukauden jälkeen, sillä sivuvaikutukset olivat kamalat!! Naama kukki pahemmin kuin koskaan, tiputteluvuoto jatkui koko kuukauden ja pahinta, ITKIN KOKO AJAN..

Olen harkinnut Diane nova -pillereiden kokeilua, sillä olen kuullut niistä paljon hyviä kokemuksia. Tahtoisin saada kasvot ja ehkäisyn kuntoon, mutta pelkään, että niistäkin pillereistä mielialavaihteluni johtaa parisuhdekriisiin.. Mitä mieltä olette? Kannattaako kuitenkin kokeilla vai lähteä etsimään täysin erilaisia ehkäisymenetelmiä?

Olen käyttänyt Diane novaa nyt noin 7 kuukautta. Ei mitään äärimmäisii oireita tullu. Aina välillä kun menkkojen jälkeen aloitan uuden laatan niin keho ei reagoi hyvin ja oksentelen. Mutta vain joskus.
Sain pillerit akneen ja kun katsoin jotain 9 luokan kuvia niin tajusin, että iho on huomattavasti parempi. Ei läheskään niin punainen ja finnit on aika hyvin lähteneet.
Kuukautiset tulevat aina suurinpiirtein samaan aikaan mikä on helpottavaa kun tietää sen tietyn aikavälin milloin pitää olla valmistautunut.
Ainoa huono sivuvaikutus on, että olen turvonnut älyttömästi joka puolelta. Maha on saman näköinen kuin olisin lihonnut 10 kiloa ja olen myös kyllä lihonnutkin jonkun verran. Itsetunto on hyvin alhaalla juuri lihomisen/turpoamisen takia.
Mietin että pitäisiköhän vaihtaa siihen diane novan tapaiseen halvempaan lääkkeeseen mitä aina apteekissa kysytään haluanko mielummin sitä. Auttaisikohan se tähän turvotukseen ja loppettaisiko se mun lihottamisen? Olen aina syönyt samalla tavalla ja liikkunut samalla tavalla melkein koko ikäni joten niiden ei pitäisi vaikuttaa painooni.

Muuten suosittelen diane novaa :)

Itse olen syönyt Diane novaa monirakkuloisten munasarjojen hoitoon jo useamman vuoden.
Plussaa on ollut:

+ Karvoituksen vähentyminen
+ Niukka kuukautisvuoto
+ Iho aivan loistavassa kunnossa ( Ennen akne vaivasi ja ihon rasvaisuus )
+ Lääkkeen edullinen hinta
+ Loistava ehkäisyteho oikein käytettynä

Negatiivista on minun kohdallani ollut:
- Emättimen limakalvot todella kuivat ja välillä haavaumilla
- Toistuvat hiivatulehdukset

Kärsin aknesta, runsaista kuukautisista ja lisääntyneestä karvoituksesta sekä lisäksi monipuolisista pms-oireista joihin kuuluu mielialan vaihtelua ja ikuisuutta sekä itsetuhoisia ajatuksia ja masennusta. Olen 31-vuotias. Gyne määräsi minulle Diane Novat.
Onko joku saanut näistä pillereitä apua mielialaongelmiin, vai onko aina niin, että kyseinen lääke aiheuttaa niitä?

Aloitin Diane Novat noin 10 kk sitten. Sitä ennen olin vuosikausia ilman hormonaalista ehkäisyä. Ongalmani oli aikuisiän akne (alkoi ensimm. raskauden aikana) ja endometrioosin aiheuttamat runsaat kuukautisvuodot & -kivut -> matala hemoglobiini & väsymys. Pari ensimmäistä kuukautta oli sivuoireita: rintojen turvotus ja arkuus, mielialan vaihtelut. Muuta ihmeempää en nyt muista.

Akne parani 2-3 kk:tta pillereiden aloittamisen jälkeen ja se on ollut mahtavaa about 12 vuoden "kärsimisen" jälkeen. Gynekologi neuvoi että voin syödä laattaa laatan perään - riittää kuulemma että on 2-3 kuukautiset vuodessa. Hb-arvoni ovat nousseet normaalille tasolle. Väsymystä on edelleen, syytä en ole keksinyt. Jos unohdan yhtenä päivänä ottaa pillerin niin alkaa tiputteluvuoto. Silloin olen antanut kuukautisten tulla. Vuoto ja kivut ovat vähentyneet pikkuhiljaa. Nyt viimeiset menkat selvisin ensimmäistä kertaa vuosiin ilman särkylääkettä ja/tai TNS-hoitoa. Seksuaaliset halut ovat selkeästi vähentyneet. Eli pitkässä suhteessa minun on pitänyt alkaa tehdä töitä tämän asian eteen (mielikuvitusharjoitukset/henkinen virittäytyminen/stimulaatiogeelit yms). Seksi itsessään on yhtä kivaa kuin aiemminkin, mutta tunnelmaan virittäytymiseen tarvitsee tahdonvoimaa. Limakalvot ovat hieman kuivemmat kuin aiemmin. Ceridal-öljy auttaa! Myös ajoittaiset hiivatulehdukset ovat palanneet, mutta niiden kanssa pärjään.

Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen!

Mulla vaihdettiin Yasminit Diane Novaan, kun Yasminit eivät pitäneet kiertoa tasaisena. Mulla on luonnostaankin todella epäsäännöllinen kierto, vaihteli aina 27-45 päivän välillä ja menkat kesti 7-9 päivää, joskus pidempääkin. Yasmineja syödessä kierto pysyi vähän tasaisempana ja vuoto kesti n. 6-7 päivää. Usein oli kuitenkin tiputteluvuotoa tms. häiriötä ja lopulta kroppa meni jotenkin ihan sekaisin, menkat alkoivat jo reilusti ennen taukoviikkoa eivätkä loppuneet kunnolla 6 viikkoon, jatkuvasti tuli sellaista niukkaa vuotoa! Siinä vaiheessa menin gynelle ja kaikkien tutkimusten lisäksi pillerit vaihdettiin, 3 päivää DN:n aloittamisesta vuoto loppui. Samalla tehtiin myös sisäultraääni, kun etsittiin syytä jatkuvaan vuotoon. Ei lyötynyt ainakaan mitään rakeenteellista, kaikki oli niin kuin pitikin ja lääkäri totesi, että kannattaa pitää ehkäisystä kunnolla huolta siihen asti kun haluan lapsia, sillä olen hedelmällistä sorttia...

Toivottavasti nämä pillerit nyt sopii. Pahoinvointia on ollut ja muutaman kerran oksentanut aamuyöstä... Toisaalta oon myös alkanut pelkäämään olenko mahdollisesti raskaana, kun jonkun aikaa sitten unohdin loppulaatasta (Yasmin) yhden pillerin oottaa. Voiko olla niin että jos e-pillerit eivät "riitä" teholtaan pitämään esim. kiertoa säännöllisenä niin ne myös ehkäisisivät raskautumista huonommin? Kerkesin jo lukea kauhutarinoita naisista, jotka ovat tulleet raskaaksi pillereistä huolimatta...