Ei se ""sisältää pienen määrän hormonia...."" juttu siinä paketin ohjeissa tarkoita VERRATTUNA muihin pilleri merkkeihin!Sama asia kun jossain lukisi esim. ""voide sisältää pienen määrän väriainetta x"", eli kerrotaan mitä ko. tuote sisältää, MUTTA ei verrata sitä muihin saatavalla oleviin tuotteisiin...
Yleensähän lääkkeiden sisällöt itää kertoa tarkasti, koska niillä voi olla haittavaikutuksia joillekkin ihmisille, tai niitä ei saa nauttia muiden lääkkeiden kanssa samaan aikaan. Osa antibiooteista ei sovi jollekkin ainesosalle yliherkälle ihmiselle, tai sitä ei voi syödä raskaana ollessa.
Diana Novissa tuo ""pieni määrä"" ei todellakaan ole verrannollinen muihin lääkkeisiin. Itse söin DN:aa pari vuotta, loperin koska tajusin paljonko hormoneita ne sisältävät. Totta, varmasti vähemmän mitä 70-luvun e-pillerit, mutaa enemmän mitä esim. Harmonet, johon vaihdoin (lopetin nekin vuosi sitten, ja täytyy sanoa, että olo parani homattavasti, ei niinkään fyysinen vaan henkinen olo. Muuten elämäni pysyi täysin samanlaisena.)
Itselleni lääkäri näytti taulukon, jossa oli kaikki markkinoilla olevat e-pillerit lueteltu allekkain, ja perässä diagrammein osoitettu, paljon ne sisältävät hormoneja (toki myös määrät luki perässä numeroin.) Dianan Novat huitelivat todella paljon muita kauempana, viivat olivat yli puolet, lähes 2/3 pidemmät, mitä matala hormonisimmilla pillereillä (Harmonet oli toinen merkki niistä.)
Itse lopetin e-pillerit, koska tajusin syöneeni niitä vuosikaudet, teininä aloitin, ja en ""tiennyt"" millainen olen ilman e-pillereitä. Masentuneisuus väheni, samoin makeanhimo, ja seksihalut (jotka eivät tosin kadoksissa sinäsnä olleetkaan) kasvoivat. Negatiivisia puolia ei ole ollut, jossei sellaiseksi lasketa n.neljää finniä per kuukausi... Suosittelen kaikille kauan pillereitä syöneille, olkaa puoli vuotta ilman ja testatkaa ""miten elämä muuttuu""!