Diagnoosi-galluppi

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";25691810]Mielenkiintoinen ketju. Mulla tutkimukset alkuvaiheessa.[/QUOTE]

No niin, tässäpä nyt pari pääpuolen diagnoosia.. Lievä masennus ja estynyt persoonallisuus
 
F34.1 Pitkäaikainen masennus (dystymia)
Pitkäaikainen, ainakin useita vuosia kestävä alakuloisuus, joka ei ole riittävän vaikea tai jonka yksittäiset jaksot eivät ole riittävän pitkäkestoisia, jotta voitaisiin asettaa vaikean, keskivaikean tai lievän toistuvan masennusjakson diagnoosi

...Joka olikin kilpirauhasen vajaatoiminta (ICD-koodia en tiedä) että kiitos vaan lääketieteelle!
 
Liekkö se lastenreuma se oikea nimitys, en nimittäin muista saaneeni kuin jonkin hienon latinankielisen diagnoosin.
Tinnitys (ja kuulonalenema) vaivaa myös..ja oon alkanut vähitellen epäilemään että korvien välissä on muutakin "vikaa", kuulosti moni asia tutulta Lunan oirelistassa ja Dynamiitin kirjoituksessa myös.
Tässäkin "haiskahtaa" kilpirauhashäiriöiden hailakka (lääkäreiden nenään käymätön) tuoksahdus!
 
Krooninen masennus ja 2-suuntainen mielialahäiriö (2) lieve-ilmiöineen kuten OCD.
Hoidettu lääkkeillä ym ym joiden suurimmat vaikutukset oli loppupeleissä sivuvaikutukset joiden haitoista kärsin vieläkin.

Mutta oikea diagnoosi onkin pyrolluria (verenjakautumisen häiriö) ja histadelia (periytyvästä geenivirheestä johtuva epätasapaino histamiinin ja monen muun aineen suhteen), jotka yhdessä aiheuttavat kaikenmaailman aineiden puutostiloja ja epätasapainotiloja aivoihin. Se on kiva kun normilääketiede koittaa peitellä tätä - kumminkin olen täysin oireeton kun näitä puutostiloja hoidetaan, ja todella kaukana oireettomasta (sekä vanhoja että upouusia oireita, jippii!) psyykenlääkkeillä.....
 
Neurologisia fiboja löytyy Kannerin autismista tarkkaavaisuushäiriöön ja kyllä mulla on diagnosoitu diplegiakin ihan pienenä. Sitte mulla on aurinkoallergia sekä krooninen anemia (olen miettinyt porfyrian mahdollisuutta, mutta geenitestiä ei ole tehty).

Periaatteessa minussa siis ei ole mitään vikaa. :D
 

Yhteistyössä