diabetes ja odotus

haluaisin kuulla kokemuksia miten muiden sokeritauti on tullut hoidettua ja miten vauva on voinut koko raskaus aikana? Onko tullut isoja vauvoja`? Oliko vauva teholla sokeritipassa synnytyksen jälkeen?
Itse olen sairastanut 22v diabetestä ja odotan nyt kolmatta. Kahden edellisen lapsen hoidot synnytyksen jälkeen olivat aivan erilaiset enkä tiedä miksi! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2005 klo 00:50 puuha akka kirjoitti:
haluaisin kuulla kokemuksia miten muiden sokeritauti on tullut hoidettua ja miten vauva on voinut koko raskaus aikana? Onko tullut isoja vauvoja`? Oliko vauva teholla sokeritipassa synnytyksen jälkeen?
Itse olen sairastanut 22v diabetestä ja odotan nyt kolmatta. Kahden edellisen lapsen hoidot synnytyksen jälkeen olivat aivan erilaiset enkä tiedä miksi! :eek:
meillä ainakin meni noi molemmat aikalailla samalla kaavalla ihan alusta loppuun. mä oon sairastanu 26 vuotta ja kaks lasta ollaan saatu aikaan, mulla toiveissa kolmas...
sokerit pysy raskausaikoina (siis hba1c) ihan hyvänä, huolimatta kovistakin verensokerin heittelyistä. ainut ero oli siinä, että toinen oli sokeritipassa sen verran kauan, että en ehtiny saada ollenkaan häntä sinne osastolle kun taas tämä toinen oli tipassa vaan muutaman päivän. eka oli 52 cm 4180g ja toinen oli 53 cm 4165g poikia siis molemmat.
 
Mom
meillä on kaksi lasta. ensimmäisen raskauden aikana mun sokeriarvot pysyivät aikaslailla kohdallaan, mutta nyt toisen aikana ( lapsi syntyi huhtikuussa-05 ) arvot olivat korkeammat. kävin sokerirasituksessa sairaalassa ja sain kotiin mittarin, jolla mittasin säännöllisesti verensokeria Ruokavalion muutoksella sain arvot pysymään normaaleissa rajoissa.
Tyttö syntyi huhtikuussa ja oli mitoiltaan 50cm ja 4110g, oli painoa hyvin tullut kun siellä oli sokeria saanut paljon syödäkseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2005 klo 00:49 MoM kirjoitti:
meillä on kaksi lasta. ensimmäisen raskauden aikana mun sokeriarvot pysyivät aikaslailla kohdallaan, mutta nyt toisen aikana ( lapsi syntyi huhtikuussa-05 ) arvot olivat korkeammat. kävin sokerirasituksessa sairaalassa ja sain kotiin mittarin, jolla mittasin säännöllisesti verensokeria Ruokavalion muutoksella sain arvot pysymään normaaleissa rajoissa.
Tyttö syntyi huhtikuussa ja oli mitoiltaan 50cm ja 4110g, oli painoa hyvin tullut kun siellä oli sokeria saanut paljon syödäkseen.
Sulla on varmaan kanssa kyseessä raskauden ajan sokeritauti. Se taitaa olla eri asia kun se että on sairastanut sokeritautia jo enne raskautta?
Mä olen miettinyt itsekseni että paljonkohan sitä eroa on? Taitaa olla aika tärkeetä että sokerit on tasaset ja kunto kohdallaan jo sillon kun alkaa harkita raskaaksi tuloa? Tietty kokemus asiasta on varmaan vähän eri luokkaa...
 

Yhteistyössä