Alkuperäinen kirjoittaja vähän asiaan perehtynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän asiaan perehtynyt:
Mä haluaisin tietää, miksi tuon tytön pitäisi korjata jo nyt ruokavalionsa sellaisen sairauden hoidon mukaiseksi, johon hänellä on luullakseni 93-97% todennäköisyys olla koskaan sairastumatta? Kun tuon sairauden hoito-ohjeiden ennaltanoudattaminen ei mitenkään ehkäise siihen sairastumista.
Muistaakseni joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään, mutta en minä ainakaan ole selvittänyt miten syöpäpotilaan pitää elää. Selvitän sen sitten, jos tulee tarvetta.
no eihän terveellinen ruokavalio ole välttämättä varsinaisesti minkään sairauden hoidon ruokavalio?
tuskin se tekee kenellekään huonoa olla ilman turhia sokereita, turhia hiilareita ja syödä monipuolisesti kasviksia, vihanneksia ja proteiineja?
kun voisin kuvitella että lapsi joka tulee kodista jossa on diabetesta, söisi jotain muuta kuin leipää ja sokerimuroja... tai pyytäisi joka toisessa lauseessa karkkia, sipsejä tai muuta herkkua...
Tuossa olet ihan oikeassa. Terveellinen ruokavalio on ihan kaikille hyvästä ja sen puolesta mielestäni huolesi on ihan aiheellinen. Ihan kuten kenen tahansa muunkin lapsen kohdalla. Sen puolesta lapsen ruokavalio kuulostaa vähän oudolta.
mä tuossa mietin että mahtaa tytöllä oikeasti olla kova karkintuska kun meille tuli, kun me ei syödä oikeastaan ollenkaan karkkia kotona. Jätskiä joskus, pillimehua, ehkä keksejä. Eikä meillä ole erikseen mitään karkkipäivää.
tyttö kun tuli, meni ehkä pari päivää niin jo kertoi miten heillä ei ole kotona erikseen karkkipäivää, vaan syövät karkkia kun tekee mieli.. kaupassa pitäs saada sitä ja tätä, mehua, pullaa, karkkia... kun sanoin että meen kauppaan, heti riemastui että joo, ei ollakaan syöty karkkia moneen päivään..
ei kuulosta kovin hyvältä :/