ei,se on hämeenlinnassa. piti viedä boondocksiin,mutta siellä ei kukaan vastannu puhelimeen..tuli kiire ettiä paikka toiselle.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tiipeli:Meil on dalmatialainen, blondi sellainen. On kuitenkin ruskeaksi rekisteröity. Narttukoira, säkä on noin 60cm ja painaa noin 30kiloa, iso nartuksi, joten kuulostaa lihavalta tapaukselta, jos 40kiloo painaa. Mulla on ollu aina ennen villakoiria, jotka on älykkäitä ja oppivaisia koiria. Samaa ei todellakaan voi sanoa dalmatialaisesta!!! Tuo oli ensimmäiset 8vuotta ihan hirmuvilli ja kiskoi aina kun oltiin pihalla. Juoksutinkin usein vapaana metässä, talvella hangessa ja kesällä järvessä. Sit se onneks vähän rauhottui ja vielä enemmän vuosi sitten kun meiän viimeinen villakoira kuoli, sen kans oli koko elämänsä ollut ja vissiin kai sitä ikävöi... enää ei kisko ulkona vaan sitä joutuu kiskomaan. Hädin tuskin saa ees lähikauppaan (matkaa n. 300m). Uimaan kyllä lähtee. Ja sit on alkanu tekee tarpeitaan ihan mihin sattuu. Ja haukkuu pienestäkin. Paukuttaa itse hännällä seinään kun heiluttaa sitä ja luulee jonkun olevan ovella ja menee sinne räkyttämään! Tosi kiva, jos on saanut justiin lapset nukkuu...Vanhuudesta kai nuo johtuu, täyttää syksyllä 11v. Kasvattaja sanoi, ettei ole karvanlähtöaikaa, mutta kyllä on! Ja sitä muuten lähtee!!! 3kertaa vuodessa ihan jumalattomasti 2-3viikkoa, keväällä, syksyllä ja lisäksi ihme juttu talvella! Eikä nekään riitä vaan sitä karvaa lähtee joka ikinen päivä ympäri vuoden.
Jos dallun meinaat ottaa, suosittelen, että unohdat kaiken muun elämästäsi ja valmistaudut uhraamaan koiralle aikaa. Ja paljon. Kouluttamiseen, lenkittämiseen, harrastamiseen ja seurustelemiseen. Ja turkin harjaamiseen!! Mä en ikipäivänä ottais dalmatialaista jos vielä joskus sellaiseen tilanteeseen tulen, että koira pitää valita. Tuo on ainakin niiiiin tyhmä, taukki ja kahjo.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja vielä niistä karvoista, ne tarttuu mm. sukan pohjaan eikä lähde pesussa pois ja auton penkkeihin uppoo todella hyvin, mutta imurilla ei lähde pois.