Cymbalta masennukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ed. kirjoittaja:
ekakerta, mire ..hu-huu, miten teillä on mennyt cymbaltan kanssa????????????

neljä viikkoo tulee täyteen ja fyysiset alotusoireet on melkein hävinneet ja mielikin on tasaantunut. Oon kyl käyttäny opamoxiakin vähäsen mut toistaseks vaikuttas ihan lupaavalta, mites sulla?

Mulla vaan jatkui se ihme jumitus olo, ja pään sameus.Lääkäri sit ehdottikin että siirrään lääkkeeen oton iltaan.sekään ei ollut hyvä, sillä yöunet lääke vei kyllä illalla otettuna, ja sit taas päivisin oliun todella ahdistunut. Palasin ottamaan lääkkeen aamuisin, mutta se outo jumitus olo jatkuu. Olen jotenkin ihan sulkeutunutkin.
Niin, olikos sulla mitään tällaista jumittavaa oloa?

Joo, pää on silleen "tyhjä", mut mä tykkään ku siellä on pitkästä aikaa rauhallista eikä mieli vetele miljoonaa ikävissä asioissa. Vielä mulla tulee sellasia älyttömiä jännitystiloja ja kylmänväreitä + hikoilua. Mulla on seuraava lääkäri parin viikon päästä, et siihen asti ainakin tällä lääkkeellä. Vieläks sun annos on sama ku alussa?

Mulle taitaa sittenki cymbalta sopia vaikka alku oliki aika helv.... Nyt on sellane levollinen mut ei tunteeton olo, ja oon saanu vähän kuntoiltuakin pitkästä aikaa sekä luettua kirjan, temppu mihin en oo pystyny pariin vuoteen.. Rohkasuks kaikille lääkkeen alottajille, vaikka alku tuntuiski et tä ei käy mulle ni ei kannata luovuttaa liian aikasin, vaan pyytää avuiks muuta lääkitystä esim. mulla opamox. Tsemiä muille ja kertokaa kokemuksistanne, pidetään tää ketju hengissä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksia kaipaisin käyttäjiltä. Otin itse eilen ensimmäisen ja tuli niin pirun huono olo, oksensin useaan otteeseen. Enkä oikein ole nukkunut yöllä. Pelottaa ihan ottaa tänään toi lääke. Onkohan se normaalia että aluksi tulee oireita?

Cymbaltan teho alkaa tuntua ja sivuvaikutukset lievittyä 2-3 viikon kuluttua, ja monet käyttäjät ovat senjälkeen erittäin tyytyväisiä.

Kiva kuulla että sulla menee jo aika kivasti :) Oliko sul se 60mg annostuksena?
Niin, ja häviskö se "tyhjä pää" olo?
Mulla se outo olo jatkuu, ja annostus tuo 30mg. Ensviikolla menen taas läkäriin.

Oletteko huomannut seksihaluihin mitään vaikutusta? Mulla lääke vie halut aika tehokkaasti :(

Jep, 60mg. Pää on vielä "tyhjä", mut se ei häiritse mua. Halut ja orgasmi katos mullakin mut nekin on jo palautunu melkeen entiselleen : ) mitä vähän ihmettelen ku tällasen lääkkeen pitäis kai hiljentää sen osaston aikas tehokkaasti..

Alkuperäinen kirjoittaja ekakerta:
Jep, 60mg. Pää on vielä "tyhjä", mut se ei häiritse mua. Halut ja orgasmi katos mullakin mut nekin on jo palautunu melkeen entiselleen : ) mitä vähän ihmettelen ku tällasen lääkkeen pitäis kai hiljentää sen osaston aikas tehokkaasti..

huomaatko kun sulla on "just se tyhjä pää", että välillä ihan helpotkin sanat on kadoksissa ja tuntuu ettei edes puhua jaksaisi. Mullakin on tavallaan ihan levollinen olo, mutta just se tyhjä olo samalla. Olin kuitenkin ennen sosiaalinen ja puhelias, mutta nyt mielummin kartan sosiaaliset tilanteet. no, saas nähdä meneekö ohi.
Ja hei, kuulostaa hyvätä etä seksihalut palas :) !!!!!!!!!!

Ei mulla sanojen hukkumisen kanssa oo ollu mitään ongelmaa koko ajalla. Mulla taas sosiaalisten tilanteiden kanssa menee päinvastoin, ennen kartoin niitä, nyt oon paljon rohkeempi niissä mikä nostattaa mielialaa kummasti :)

Kiinnostuneena seuraan ketjua. Mulle Cymbalta aloitettiin 5 päivää sitten 30mg aamuisin. Pienempi annos kokeiluun, koska edellisellä, Citalopramilla en saanut nukuttua. Sitä meni 5 kuukautta, muuten oli kyllä hyvä lääke, kunhan saatiin nostettua riittävän korkea hoitoannos.

Cymbalta on vähän katkonut unta alussa, vähän pahoinvointia. Toisinaan sellainen "joo" olo. Ei siis hyvä eikä huono, vaan joo. :) Muutaman kerran on hermoja kiristänyt ihan yhtäkkiä ja olen suutahtanut jostakin asiasta ja sitten jää paha mieli. Myös väsymys tulee ja menee päivällä omaa tahtiaan.
Hyviä vaikutuksia on vielä vaikea sanoa, niin vähän aikaa on mennyt. Ja toisaalta edellisen lääkkeen, citalopramin, purku aiheutti ahdistuneisuutta, joten se vielä sekoittuu tämän uuden aloitukseen.

Mutta odottamalla kai se tästä selviää, mitä on tullakseen. Uskoisin.

Joka vaan jaksaa kirjoitella, niin meitä on monia jotka on jo lukenu lääkkeestä faktat mutta on mukava kuulla myös toisten kokemuksia. Kiitos siis niistä!

15mg Mirtazapin vaihdettiin tänään 60mg Cymbaltaan. Onko kellään kokemuksia vaihto-oireista?

Kevensin tuota nimimerkkiäni, ja tarkoitan siis kokemuksellista tilaa - näitä lukiessa tulee mieleen eläinkokeet - 'katotaan nyt mitä tää sais aikaan'.

Voisiko joku ystävällisesti vastata.

Anni: Kerroit että sulla väsymys tulee ja menee päivän aikana. Itse huomasin eilen kun cymbalta aloitin, että mullas iski iltapäivällä aivan mahdoton väsymys, ja siihen liittyi samalla sellainen tunne kun päässä ei olisi mitään toimintaa :)
Töissä tuntui etten osaa edes työkavereiden kanssa puhua mitään. Pää kolkkasi vain tyhjää. Hieman pelästyin tuota oloa.

Yhteistyössä