Cymbalta masennukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen syönyt nyt viikon verran Cymbaltaa, 30 mg, syötyäni sitä ennen vuosia Cipralexia 10 mg. Olen masennuksen vuoksi sairaslomalla neljättä viikkoa. Ensimmäiset kolme päivää tuntui sivuoireita, jonka jälkeen ne tasaantuivat pois, eli tuntuu sopivan, olen käynyt nyt ensimmäisen kerran terapiassa myöskin, oloni on kohentunut uuden lääkkeen ja tuon terapian ansiosta nyt jo lähes normaaliksi, olin kaksi viikkoa lähes syömättä ja kunnolla nukkumatta, nyt kykenen kumpaankin, tosin minulla on nukahtamislääkkeenä Stilnoct. Eli kyllä tästä taitaa taas ihminen tulla!

Heips. Olen syönyt symbaltaa vähän reilun viikon 60mg kun cipralex 15mg ei auttanut ahdistukseen ja masennukseen (mulla aiemmin ollut cipralex ja sillon autto). Nyt huomaan että cymbalta on vienyt ahdistuksesta 80% pois mutta muuten on tosi omituinen olo.. Ihan jotenkin "putkiaivo"-olo. Tuntuu että pää on ihan pökkyrässä, tuntuu ettei pysty reagoimaan kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu. Autolla ajo oli tosi huteraa kun tuntu että joutuu hirveesti keskittymään, aivot käy jotenkin hitaalla, silmät on oudot. Ja tuntuu että ei pysty ajattelemaan samalla tavalla.. Toivon, että tää putkiaivo-olo on vaan aloitusoire sillä muuten tuntuu että lääke on auttanut verrattuna cipralexiin. En ole ahdistuksesta ja huolesta kankea/paniikissa koko ajan..

Itse aloitin maanantaina cymbaltan 30mg. Vaikeaan masennukseen.
olen myös jotenkin "jumissa"...ei ole mitenkään pöhnäinen olo, mutta jotenkin olen ihan pysähdyksissä sisältä. Eilenkin vain katselin kun mies leikki pojan kanssa, ja sit kun mies yritti mulle jutella, niin en oikein jaksanut kuunnella saatikka puhua. Jotenkin olen sellaisessa kuoressa. Musta mikään ei oikein tunnu miltään. Ja mitään en jaksaisi tehdä. Lääke jotenkin tekee apaattiseksi ja flegmaattiseksi.Lääke on vienyt ikäänkuin tunteet.... Onko teillä tällaisia tuntemuksia?Ajoittain myös huomaan itsetuhoisten mietteiden lisääntyneen.
Hyvää on se, että en ole enää sillai hysteerisesti ahdistunut.

Hei! haluaisin kysyä teiltä jotka olette käyttäneet cymbaltaa pidemmän aikaa, kun itselläni on ollu reilun kolme viikkoa (cipralexin 3kk.käytön jälkeen) että onko missä vaiheessa alkanu helpottaan ees vähän? mullakin ollu kaiken maailman sivu vaikutukset ja tosi aivoton olo, ei meinaa pystyy pahimillaan ees viestiä kirjottaan, aivot suurin piirtein lamassa illalla viimmeistään, kun oon muutenki väsyny, oon varmaan väsyneempi kun ennen tätä lääkityksen aloittamista, silmän alukset mustana taas ja muutenki aamulla vielä vaikeempi saada ittensä ylös, tuntuu ettei pysy ees seisaallaan...yritin eilen vaihtaa lääkitystä mutta lääkäri ei suostunu vielä vaihteleen, pelkään että olo jää tällaiseksi huh huh..siis monta kk...meni ennenku alko paremmat vaikutukset tulla esiin, kiitoksia jo valmiiksi jos saan joltain vastauksii!!

Alkuperäinen kirjoittaja Cymbaltaa mullakin:
Itse aloitin maanantaina cymbaltan 30mg. Vaikeaan masennukseen.
olen myös jotenkin "jumissa"...ei ole mitenkään pöhnäinen olo, mutta jotenkin olen ihan pysähdyksissä sisältä. Eilenkin vain katselin kun mies leikki pojan kanssa, ja sit kun mies yritti mulle jutella, niin en oikein jaksanut kuunnella saatikka puhua. Jotenkin olen sellaisessa kuoressa. Musta mikään ei oikein tunnu miltään. Ja mitään en jaksaisi tehdä. Lääke jotenkin tekee apaattiseksi ja flegmaattiseksi.Lääke on vienyt ikäänkuin tunteet.... Onko teillä tällaisia tuntemuksia?Ajoittain myös huomaan itsetuhoisten mietteiden lisääntyneen.
Hyvää on se, että en ole enää sillai hysteerisesti ahdistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer64:
Hei! haluaisin kysyä teiltä jotka olette käyttäneet cymbaltaa pidemmän aikaa, kun itselläni on ollu reilun kolme viikkoa (cipralexin 3kk.käytön jälkeen) että onko missä vaiheessa alkanu helpottaan ees vähän? mullakin ollu kaiken maailman sivu vaikutukset ja tosi aivoton olo, ei meinaa pystyy pahimillaan ees viestiä kirjottaan, aivot suurin piirtein lamassa illalla viimmeistään, kun oon muutenki väsyny, oon varmaan väsyneempi kun ennen tätä lääkityksen aloittamista, silmän alukset mustana taas ja muutenki aamulla vielä vaikeempi saada ittensä ylös, tuntuu ettei pysy ees seisaallaan...yritin eilen vaihtaa lääkitystä mutta lääkäri ei suostunu vielä vaihteleen, pelkään että olo jää tällaiseksi huh huh..siis monta kk...meni ennenku alko paremmat vaikutukset tulla esiin, kiitoksia jo valmiiksi jos saan joltain vastauksii!!

No mä menin ihan lamaan cymbaltasta. nyt käytössä cipralex, joka ei myöskään tunnu hyvältä. Tekee ihan tunteettomaksi.
Mitäs sulla cipralexista tuli, vai eikö vain auttanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:

No mä menin ihan lamaan cymbaltasta. nyt käytössä cipralex, joka ei myöskään tunnu hyvältä. Tekee ihan tunteettomaksi.
Mitäs sulla cipralexista tuli, vai eikö vain auttanut?
Mulla ei vaan vaikuttanu cipralex mitenkään mieli alaan, jännitystä helpotti mutta siinäpä se olikin..tunteettomuus taitaa meikäläisellä liittyä jo aika vahvasti masennukseen, vaikka ilman lääkkeitäkin,,mites kauan aikaa jaksoit käyttää cymbaltaa? tuntuu kyllä et alkaa usko loppuun pikku hiljaa näitten lääkkeiden kanssa, olisin halunnu vaihtaa zoloft..tän kun mulla on sitä ennenki ollu ,eikä tullu näin pahoja sivu vaikutuksii muistaakseni..ei ees huvittais enään ottaa koko lääkettä ollenkaan, mut kait se on otettava en tiedä, on tää vaan taas piiitkä taistelu tään kanssa, tiedä sitte mistä niitä voima varoja taas riittäis..mutta oon kolme kertaa tästä selvinny, niin ei vaan pitäis luopua toivosta et joskus olis helpompaa!! vaikka uskomattomalta tuntuu edelleen et tästä suosta vielä nousee..voimia sinulle ja laitahan viestejä tänne kuin menee..

Olen viime päivinä löytänyt netistä tosi monta tarinaa, missä cymbalta on vienyt potilaan sairaala hoitoon..Kun olo on mennyt niin huonoksi......
Ai siis millä lailla huonoksi? vielä nähtävästi huonommaksi kun meikäläisellä..mua paleltaakin kaiken lisäks ihan hillittömästi, vielä enemmän kun ennen tätä lääke vaihtoa.. en tiijä hirvittää vaan tän lääkkeen käyttö edelleenkin, mistä osoitteesta muute löysit niitä juttuja? kiitoksia valmiiks jos vastailet moi

No tässä yksi linkki, ja vasta pari päivää sit tälläkin palstalla yks palstalainen kertoi että cymbalta vei hänet sairaalaan lopulta. Lääke tuntuu toisilla syventävän masennusta...http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=68967&c=16&p=1&pm=1

No tässä yksi linkki, ja vasta pari päivää sit tälläkin palstalla yks palstalainen kertoi että cymbalta vei hänet sairaalaan lopulta. Lääke tuntuu toisilla syventävän masennusta...http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=68967&c=16&p=1&pm=1

Jees sieltä löyty tosiaan kaiken näköistä juttua tästä lääkkeestä huh sentäs kun lääkäri ei vaan suostunu viime viikolla vielä vaihtaan näitä, ja mulla on ens tiistaina aika sinne, mutta vahvasti epäilen ettei edelleenkää ala vaihtaan niitä! tässäpä menee joulun aika ja ties kuin kauan aikaa taasen näiden sivu vaikutuksien kanssa hoh hoi..onkohan muute totta et tässä ei muka ole sen kummemmat sivarit kun zoloft..en oikein jaksa uskoo, tuntus vaan ittestäni et on..mut viest,kuin jatko menee, jaksamisia sinulle!!

dreamer64: oletko huomannut että cymbalta tekis susta jotenkin sulkeutuneen? Ettei huvittais puhua kelleen mitään, esim. vastailla puhelimeen tai soittaa kenellekkään? Mulle tuli tällaista..

dreamer64: oletko huomannut että cymbalta tekis susta jotenkin sulkeutuneen? Ettei huvittais puhua kelleen mitään, esim. vastailla puhelimeen tai soittaa kenellekkään? Mulle tuli tällaista..

Kyllä vois niinkin sanoa,ettei huvittas kaikistellen vastailla ees puhelimeen, mie kävin viime maanantai-iltana vertaistuki ryhmässä ja tuntu kyllä ettei siellä olosta tuu mitään..väsyin ihan älyttömänä sen kolmen tunnin aikana mitä nyt olin siellä..saas nähä jaksanko maanantaina ees mennä sinne..
Ei tää kyllä ainaskaan vielä oo mieli alaan vaikuttanu mitenkään, väliin alkaa hirvittää et vaikuttaaks enään mikään lääke!! onhan tässä jo viides kk..menossa tällä kertaa, joulun tulo ahistaa suorastaan, kun ei jaksa mitään tehä..mut ei voi mitään.. viest...moikka

Kauan sie olet nyt syönyt cymbaltaa?? Ja mikä on annostuksesi? voisko nostaa?

Mulla on 60mg/pv..cymbaltaa enkä uskalla ees ajatella et nostettais annosta..Mä kun yksin asustelen sattuneista syistä, niin kyllä mulle tää tokkura riittää, en oikeesti pysyis varmaankaa seisallani, kun nytkin on tekemistä edelleen aamuisin jo siinä..mulle kun tulee sellanen tunnoton kevyt olo jo pelkästään masennuksesta ja nää lääkkeet vaan lisää sitäkin..

Kauan sie olet nyt syönyt cymbaltaa?? Ja mikä on annostuksesi? voisko nostaa?

Mulla on 60mg/pv..cymbaltaa enkä uskalla ees ajatella et nostettais annosta..Mä kun yksin asustelen sattuneista syistä, niin kyllä mulle tää tokkura riittää, en oikeesti pysyis varmaankaa seisallani, kun nytkin on tekemistä edelleen aamuisin jo siinä..mulle kun tulee sellanen tunnoton kevyt olo jo pelkästään masennuksesta ja nää lääkkeet vaan lisää sitäkin..
unohtu tuossa äsken et oon käyttäny kolme viikkoa reilut tuota cymbaltaa..

Kerronpa omat kokemukseni tästä lääkkeestä, eli mulla todettiin vakava masennus. Sain siihen reseptin Cymbalta 60mg.Noh, sillä aloitin...otin sen illalla ja seuraavana yönä kävelin kirjaimellisesti pitkin seiniä, maailma pyöri silmissä ja olotila oli kuin ois kännissä ollut...eli liian vahva aloitusvahvuus.Sitten tiputettiin vahvuus 30mg ja sitä aloin syömään...alussa oli semmoista käsien vapinaa ja rytmihäiriöitä. 3 viikkoa söin tuolla 30mg vahvuudella ja sitten nostettiin 60mg, ei tullut pahemmin sivuoireita.

Nyt olen syönyt viikon tuolla 60mg vahvuudella ja olo ollut todella masentunut, ahdistunut ym.ym.Jatkuvasti semmoinen pieni "pöhnä" olotila päällä ja tuntuu tosiaan ettei aivot oikein toimi sillai ku pitäis (jotenki vajaateholla toimivat siis).Masennushoitaja sanoi että vahvuutta nostettaessa on kuulemma normaalia että olotila voi muuttua masentuneemmaksi jne.Mutta katsoo nyt mitä tuleman pitää...

ja tosiaan unohtu tuosta että tuon vahvuuden nostamisen jälkeen ollut tosi tosi väsynyt olo aamusta iltaan ja koko cymbaltan aikana ollut semmoista unettomuutta että herään johonki aikaa yöstä ja menee helposti parikin tuntia ennenku nukahtaa uudestaa...myös hikoilu on lisääntynyt huomattavasti ja suu kuivuu sun muuta pientä mukavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kisu85:
ja tosiaan unohtu tuosta että tuon vahvuuden nostamisen jälkeen ollut tosi tosi väsynyt olo aamusta iltaan ja koko cymbaltan aikana ollut semmoista unettomuutta että herään johonki aikaa yöstä ja menee helposti parikin tuntia ennenku nukahtaa uudestaa...myös hikoilu on lisääntynyt huomattavasti ja suu kuivuu sun muuta pientä mukavaa...
Moi!! vai sellasia sinulle tuli cymbaltan kanssa, ei kivoja sivu vaikutuksia sen kyllä myönnän omaltakin kohdalta, mulla oli se reilut kolme viikkoo mitä nyt käytin sitä yhtä hel....ttiä mun oli pakko lopettaa sen käyttö, olin masentuneempi kun ikinä milloinkaan.. jatkoin cipralexii 15mg, annoksella mutta enpäs nyt tiedä vaikuttaaks tääkään, mulla alkaa kyllä usko olla koetuksella näitten lääkkeiden kanssa, oon taas vaihteeks itkeny joka päivä tän lisäyksen takia ja joulun tulo ahdistaa ihan älyttömästi..tuntus vaan ettei mikään lääke auta mitään, mulla oli zoloft käytössä edellis masennuksen aikaan et oon harkinnu sen vaihtoa takas jos nyt lääkäri suostuu taas vaihtaan.. ja jos jaksan sinne asti taas jollain lailla ei oo kyllä helpot oltavat huh huh..oletkos pystyny jatkaan sen lääkkeen kanssa ja jos niin onko yhtään auttanu?? viest..moikka

Juu olen käyttänyt tuota 60mg vahvuutta nyt tuosta asti mitä olinkin kirjoittanut.....eka viikko meni noin mutta sitten sivuoireet hävisi ja olo alkoi helpottumaan....nyt semmoinen "normaalimpi" olo,mutta ahdistaa edelleen kuitenkin ja saan näitä helkkarin ärtymys/raivopuuskia lääkityksestä huolimatta...luulen että jatketaan kuitenkin vielä tällä vahvuudella ja tällä lääkkeellä...

Kuumimmat

Yhteistyössä