Apua, aloitin cipralexin eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HätäHätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HätäHätä

Vieras
Eilen aamulla siis otin ekan 5mg:n pillerin. Sain sen paniikkioireisiin, ja masennukseen.
Parin tunnin päästä huomasin etovan olon, ja valtavan sisäisen levottomuuden, olin tosi hermostunut,ja ajoittain tuli sellainen ajatus päähän että entäs jos pimahdan.jotenkin sellainen epämääräinen ahdistus kiersi sisällä. Sitten illalla, olin pirteämpi kuin aikoihin. en muista milloin olisin jaksanut puuhastella niin paljon lasten kanssa.olin ihmeissäni, että näinkö pian tämä vaikuttaa.
Nyt sitten tänään aamulla, huh...Masennus tuntuu syvemmältä kuin koskaan.Tuntuu että elämän tarkoitus olisi kadonnut, ahdistaa ja pelottaa.
Huh, tällaista vuoristorataako se sitten lääkkeen kanssa on?! Pelottaa myös tämän aamun syvä masennus olo...sillä tällaista ei ole ennen ollut.

Kaipaisin kovasti kokemuksia teiltä ketkä olette saaneet avun cipralexista. Kuinka kauna pitää odottaa, että olo alkaa pysyvästi paranemaan? Ja onko normaalia että ahdistus voi olla aluksi pahempaa?

Miten sitä sit kestää jos tää olo on tällainen parikin viikkoa... hui kamala!

tuli jo mieleen etten halua jatkaa koko lääkettä, kun tietysti pelottaa jo se olo ei paranekkaan, vaan jää tällaiseksi tuskaiseksi :(

Joo parisen viikkoa ne kestää, ja tosiaan oireet voi aluksi tuntua pahenevan. Älä lopeta lääkettä näin pian! Ei se kunnolla ehdi vaikuttaakaan, ja miten mahtava fiilis onkaan, kun alat tuntea olosi normaaliksi sen parin viikon jälkeen!! Nimim. kokemusta on

Alkuperäinen kirjoittaja HätäHätä:
Eilen aamulla siis otin ekan 5mg:n pillerin. Sain sen paniikkioireisiin, ja masennukseen.
Parin tunnin päästä huomasin etovan olon, ja valtavan sisäisen levottomuuden, olin tosi hermostunut,ja ajoittain tuli sellainen ajatus päähän että entäs jos pimahdan.jotenkin sellainen epämääräinen ahdistus kiersi sisällä. Sitten illalla, olin pirteämpi kuin aikoihin. en muista milloin olisin jaksanut puuhastella niin paljon lasten kanssa.olin ihmeissäni, että näinkö pian tämä vaikuttaa.
Nyt sitten tänään aamulla, huh...Masennus tuntuu syvemmältä kuin koskaan.Tuntuu että elämän tarkoitus olisi kadonnut, ahdistaa ja pelottaa.
Huh, tällaista vuoristorataako se sitten lääkkeen kanssa on?! Pelottaa myös tämän aamun syvä masennus olo...sillä tällaista ei ole ennen ollut.

Kaipaisin kovasti kokemuksia teiltä ketkä olette saaneet avun cipralexista. Kuinka kauna pitää odottaa, että olo alkaa pysyvästi paranemaan? Ja onko normaalia että ahdistus voi olla aluksi pahempaa?

näitähän nämä alku oireet on.. mie kun asiasta mainitsin niinsanottiin että tätä "pahempaa oloa" voi kestää jopa kuukausia ennen kuin asiat tasottuu..eli olipas tästäkin nyt sitten apua :/

tuli jo mieleen etten halua jatkaa koko lääkettä, kun tietysti pelottaa jo se olo ei paranekkaan, vaan jää tällaiseksi tuskaiseksi :(

Se on vain kestettävä. Kyllä se olo paranee. :hug:

Kiitos teille kun olette vastailleet. ei kai tässä auta kuin luottaa siihen, että parin viikon päästä helpottaa ja jatkettava vaan kiltisti lääkettä..

ei aina tehoa. mulla isompi annos kuin sulla 10kk. ruokahaluttomuus vei 7kg enkä saanut unta. diagnoosi eri kuin sinulla. kävin yksityisellä terapiassa.kognitiivinen psykoterapia auttoi. tsemppiä!

No ei todellakaan jää. Koita nyt vaan kestää muutama pv. Kohta huomaat valobn tunnelin päässä.

Kunnon vaste mielialalääkkeistä saattaa näkyä vasta kuukausien päästä. Viikossa tai kahdessa ei vielä tuloksia saadaa, ei varsinkaan muutamassa päivässä. Kuten monet on sanoneet voi olo pahentua aluksia ja siitä on vain selvittävä. Terapiaa, rentoutusta, hierontaa, akupunktioo, vyöhyketerapiaa... ihan mitä vain mikä tuottaa mielihyvää. Kokeile rentoutus cd.tä. Anna itsellesi aikaa ja kieltäydy tressaamasta turhasta (tiskit, pyykit yms.) Pyydä apua vaikka sossusta tai mielenterveystoimistosta kodinhoitajan muodossa.

Toivon kaikkea hyvä <3

Muista ajatella et ne on vain aloitusoireita, jäävät pikkuhiljaa parin viikon sisään pois!! Kyllä se siitä, ponnistelet vain ja yritä aina muistaa mistä ne oireet johtuu. Ne vaikuttaa kun noin niihin reagoit ja sehän on vain hyvä, eikö?? VOIMIA!!

Muutamassa päivässä ei tosiaan voi sanoa mitään, muutamassa viikossa jo kylläkin. Stemppiä vaan, vaikka sitten hammasta purren.

Todennäköisesti jonkun ajan päästä tajuat, että fiilis on hyvä....

Yhteistyössä