Cybex Solution X-Fix 2009

pahvilaatikko

Uusi jäsen
11.03.2009
1
0
1
Onko kokemuksia Cybex Solution X-Fix 2009-turvaistuimesta? Tietääkö kukaan missä esim. Espoossa voisi lapsen kanssa käydä kokeilemassa olisiko tuo meidän uusi tuoli. En uskalla ostaa netistä ilman että lapsi on "koeistunut" tuolin.

Meillä on käytössä Cybex Solution X ilman isofix-kiinnityksiä ja voin suositella. Itse tilasin Saksasta kun tuli niin paljon halvemmaksi kuin Suomesta ostetut. Mun mielestä noita ei ole Espoossa missään myynnissä. Eli tilata pitää.

Mistä tilasit saksasta? Olen myös miettinyt tuota, mutta juuri ylemmän vyön korkeus mietityttää, että tuleeko liian korkealle, kuten meinaa käydä ainakin römerin kanssa...eli painaa kaulaa/leukaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Meille kans...:
Mistä tilasit saksasta? Olen myös miettinyt tuota, mutta juuri ylemmän vyön korkeus mietityttää, että tuleeko liian korkealle, kuten meinaa käydä ainakin römerin kanssa...eli painaa kaulaa/leukaa...

Kuinka pitkä lapsi on? Omani oli 94 cm kun siirtyi Cybexiin, ja vyö kulki hyvin.

Meillä on tuo istuin ollut nyt muutaman kuukauden. Tyttö on ainakin tykännyt istua siinä, ei mitään valittamista! Me tilattiin netistä, eli ihan ilman koeistumisia..

http://www.mytoys.de

Joku täällä joskus kertoi tilanneensa tuolta ne istuimet ja itse tilasin kanssa.

Eikös se vyöistuin ole sitten liian iso lapselle jos vyö jää liian ylös? Eli turvaistuin olisi oikea ratkaisu.

Meillä on yhdellä lapsella Römer Kid+ vyöistuin ja kahdella Cybexin vyöistuimet ja kummassakaan en ole koko käyttöhistorian aikana huomannut, että vyöt menisi väärästä kohtaan. Nuorin, joka meillä käyttää Cybexin istuinta on 3½-vuotias ja 100 cm pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meille kans...:

No suomesta löytyy mm. Vauvattaresta....
Meille tuli ajankohtaiseksi myös uuden istuimen ostaminen ja noita tehtyjä testejä katselin todeten testitulokset toisinaan ristiriitaisiksi. Kauppias suositteli BeSafen turvavyöistuinta, joka pärjännyt hyvin testeissä.
Päädyttiin kuitenkin jo useissa testeissä vuosien ajan hyvin pärjänneeseen Britax-Römer Kid Plus, jota saisi myös isofixillä varustettuna. Meillä ei onneksi tuo vyö paina kaulaa/leukaa!

Onhan tää vähä myöhässä... Pitkän istuinten vertailuputken jälkeen ollaan päädytty tähän istuimeen. On vielä eräs Mutta matkassa..saako tästä penkistä selkänojan irti?, että istuimeksi jäisi lopuksi vain koroke?

Yhteistyössä