Cuplaton?

Kummipoikani on 3 vko ikäinen, syö 2h välein, päivin öin, maha vaivaa, ei oikein röyhtäile. Lapsi on vanhempiensa eka... meillä auttoi aikanaan tytölle (nyt 6v) Cuplaton tipat. Onko niitä vielä tai jotain vastaavaa? Niitä neuvoin... Tuntuvat olevan aika pulassa siellä, isä lähtee huomenna töihin ja haluaisin jotenkin auttaa heitä. Asutaan 2h ajomatkan pääsä, joten puhelinneuvot ovat ainuita keinoja. Auttakaa te, jotka nyt olette vauva-asioitten kanssa ajantasalla!
 
cuplatonia on vielä olemassa ja sitten tais olla jotain muuta vastaavaakin.
Mulle tuli kyllä mieleen sellainen että syököhän lapsi ittensä liian täyteen jos ympäri vuorokauden kahden tunnin välein syö? Mun toisen lapsen kanssa taisi olla sellainen ongelma että lapsi huusi ja tarjosin ruokaa ja toinen söi. Mutta toinen söi tiuhaan niiden masuvaivojen takia. (ilmavaivat lisäsivät imun tarvetta tms. neuvolassa selitettiin). Meille auttoi silloin pakolliset kolmen tunnin välit. Mutta se tosiaankin oli silloin ja neuvolan ohjeiden mukaan. Tosin tuo sälli sai myös vyöhyketerapiaa...

Minusta on vaikea sanoa oikein mitään muuta kun ei tilannetta sen enempää tiedä ja varmaan neuvolasta perhe sais parhaimmat neuvot. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
cuplatonia on vielä olemassa ja sitten tais olla jotain muuta vastaavaakin.
Mulle tuli kyllä mieleen sellainen että syököhän lapsi ittensä liian täyteen jos ympäri vuorokauden kahden tunnin välein syö? Mun toisen lapsen kanssa taisi olla sellainen ongelma että lapsi huusi ja tarjosin ruokaa ja toinen söi. Mutta toinen söi tiuhaan niiden masuvaivojen takia. (ilmavaivat lisäsivät imun tarvetta tms. neuvolassa selitettiin). Meille auttoi silloin pakolliset kolmen tunnin välit. Mutta se tosiaankin oli silloin ja neuvolan ohjeiden mukaan. Tosin tuo sälli sai myös vyöhyketerapiaa...
Mä epäilin, että poika söisi vain ohuen etumaidon ja se rasvainen jäisi syömättä ja sen takia olisi taas nälkä. On öisin hidas syömään ja nukahtelee kesken, myös äiti nukahtelee... tietty yöllä on väsynyt. Ajattelin, et voisiko ehdottaa, että nousisi yöllä istumaan imetyksen ajaksi, niin se olisi vain sitä itteään, eikä kumpikaan pääsisi vahingossa nukkumaan ja seuraava univäli voisi olla pidempi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tane:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
cuplatonia on vielä olemassa ja sitten tais olla jotain muuta vastaavaakin.
Mulle tuli kyllä mieleen sellainen että syököhän lapsi ittensä liian täyteen jos ympäri vuorokauden kahden tunnin välein syö? Mun toisen lapsen kanssa taisi olla sellainen ongelma että lapsi huusi ja tarjosin ruokaa ja toinen söi. Mutta toinen söi tiuhaan niiden masuvaivojen takia. (ilmavaivat lisäsivät imun tarvetta tms. neuvolassa selitettiin). Meille auttoi silloin pakolliset kolmen tunnin välit. Mutta se tosiaankin oli silloin ja neuvolan ohjeiden mukaan. Tosin tuo sälli sai myös vyöhyketerapiaa...
Mä epäilin, että poika söisi vain ohuen etumaidon ja se rasvainen jäisi syömättä ja sen takia olisi taas nälkä. On öisin hidas syömään ja nukahtelee kesken, myös äiti nukahtelee... tietty yöllä on väsynyt. Ajattelin, et voisiko ehdottaa, että nousisi yöllä istumaan imetyksen ajaksi, niin se olisi vain sitä itteään, eikä kumpikaan pääsisi vahingossa nukkumaan ja seuraava univäli voisi olla pidempi?
Ainahan ehdottaa voi mutta jaksaako äiti väsyneenä nousta ylös? Ite nukahtelin istuma-asentoon ja sain pelätä pudottavani vauvan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tane:
Kummipoikani on 3 vko ikäinen, syö 2h välein, päivin öin, maha vaivaa, ei oikein röyhtäile. Lapsi on vanhempiensa eka... meillä auttoi aikanaan tytölle (nyt 6v) Cuplaton tipat. Onko niitä vielä tai jotain vastaavaa? Niitä neuvoin... Tuntuvat olevan aika pulassa siellä, isä lähtee huomenna töihin ja haluaisin jotenkin auttaa heitä. Asutaan 2h ajomatkan pääsä, joten puhelinneuvot ovat ainuita keinoja. Auttakaa te, jotka nyt olette vauva-asioitten kanssa ajantasalla!
Pakko kysyä, ei pahalla, elä loukkaannu. On toki kaunis ajatus auttaa ystävää hädässä, mutta oletko varma että ystäväsi haluaa roppa kaupalla keskustelupalstalta kerättyjä neuvoja. Omalla ystävälläni on myös ihan pieni vauva, mutta ei tulisi mieleenkään mennä neuvomaan. Toki kysyttäessä autan omien kokemuksieni pohjalta. Ole varovainen neuvomisessa (ja minähän tässä nyt neuvon sinua ;o))... Mutta kaikkee hyvää ystävällesi ja sinulle, toivottavasti vatsan purut helpottaa pian..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ainahan ehdottaa voi mutta jaksaako äiti väsyneenä nousta ylös? Ite nukahtelin istuma-asentoon ja sain pelätä pudottavani vauvan.
Mä menin sohvalle istuun sillai sivuttain, että käsinoja jäi selän taakse (siinä edessä oli iso sohvatyyny) ja nojasin kyljellä selkänojaan. Poika oli sen puoleisella rinnalla kumpi oli lähempänä selkänojaa. Jalat mulla oli sillai ristissä edessä ja tyyny siinä pojan alla... Oli aika vakaa asento molemmille eikä putoamisriskiä ollu oikeestaan ollenkaan... Nukahdinkin siihen joskus, mut hyvin pysy poika sylissä. :) Saikohan tosta mun kuvailusta nyt mitään selvää...?

Mut siis istualtaan imettäminen on mun mielestä ihan kokeilemisen arvonen juttu tossa tilanteessa. Masuvaivat saattaa hyvinkin lisätä imuhaluja (lohduksi) ja siitä se kierre helposti tulee... Huoliiko tutin? Jos sillä sais pitkitettyä syöntiväliä, niin sais masu hetken rauhottua välissä.

Cuplatonia ja muitakin vastaavia on saatavilla apteekissa... Kannattaa kokeilla niitäkin, varsinkin jos muusta ei löydy apua.
 
Disflatyl tipat on myös masu vaivoihin, niissä on eri vaikuttava aine kun cuplatonissa eli jos ne ei auta niin voi kokeilla toista. Disflatyl on myös mielestäni helpompi kun sitä annetaan 2-3kertaa päivässä isompi määrä,kun taas cuplatonia annetaan joka syötöllä.
 
Disflatyl auttoi paremmin meillä kun cuplaton. Toi istuminen ei mua ainakaan estänyt nukahtamasta yösyötöillä, vauva oli imetystyynyllä ja ei voinut tipahtaa vaikka nukuin, söi aikansa eikä minun nukkumiseni haitannut. Se ylösnousu oli sen verran rasittavaa että siirryin sänky imetykseen.
Apteekissa sanoivat että cuplaton on samaa ainetta ku disflatyl, vahvempaa vain.
 

Yhteistyössä