Mimmi811 harmaana
Onko kellään ko.rotua? Miten sopii lapsiperheeseen?Entä viihtyyköhän kerrostalossa?
Minkä hintasia cottonit on? Kerroin miehelle illalla kaiken mahdollisen cottoneista ja näytin kuvia ym.infoa. Eikä se tyrmänny mun ajatusta hankkia cottoni :heart: .Tuumas vaan, että aika suloinen hauveli :heart: =) :heart:Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 17:52 coton kirjoitti:Coton sopii lapsiperheeseen aivan hyvin, ja talostakaan se ei ole kranttu. Siis kunhan saa olla siellä missä perhekin niin se on tyytyväinen, kaikessa mukana.
Turkku vaatii oman vaivansa, mutta mikä olisikaan kauniinpi kuin puhdas ja iloinen koiramaailman klovni coton.
Argh, että mua raivostuttaa tuollaset kommentit, ettei koira tartte papereita, kun se on vaan kotikoira \|O \|O Ne paperit kun on muutakin kuin se koiran "pääsylippu" näyttelyihin. Ne on tae siitä, että emää ei ole pennutettu liian nuorena tai peräkkäisistä juoksuista. Samoin se on tae siitä, että pennun vanhemmille on tehty PEVISAn vaatimat tutkimukset, mikäli on PEVISA-rodusta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 19:28 Nomian laiskana kirjoitti:Kaverini maksoi omasta cotonistaan juuri 500, muttei ollut rekisteröity tuo pentu. Heillä ei sillä kyllä ollut väliä kun ihan kotikoiraksi ottivat palleron.
Peesaaaaan \|O \|O \|OAlkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 18:14 JaneDoe kirjoitti:\Argh, että mua raivostuttaa tuollaset kommentit, ettei koira tartte papereita, kun se on vaan kotikoira \|O \|O Ne paperit kun on muutakin kuin se koiran "pääsylippu" näyttelyihin. Ne on tae siitä, että emää ei ole pennutettu liian nuorena tai peräkkäisistä juoksuista. Samoin se on tae siitä, että pennun vanhemmille on tehty PEVISAn vaatimat tutkimukset, mikäli on PEVISA-rodusta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 19:28 Nomian laiskana kirjoitti:Kaverini maksoi omasta cotonistaan juuri 500, muttei ollut rekisteröity tuo pentu. Heillä ei sillä kyllä ollut väliä kun ihan kotikoiraksi ottivat palleron.
Ja tiedänpä tapauksia, joissa paperiton pentu on kasvettuaan paljastunut sekarotuiseksi :headwall: Aina kannattaa kasvattajalta vaatia edes seitys siitä, miks pentuja ei ole rekisteröity.
No en mä nyt ihan tuota tarkoittanut.... :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 22:18 mualainen kirjoitti:\Peesaaaaan \|O \|O \|OAlkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 18:14 JaneDoe kirjoitti:\Argh, että mua raivostuttaa tuollaset kommentit, ettei koira tartte papereita, kun se on vaan kotikoira \|O \|O Ne paperit kun on muutakin kuin se koiran "pääsylippu" näyttelyihin. Ne on tae siitä, että emää ei ole pennutettu liian nuorena tai peräkkäisistä juoksuista. Samoin se on tae siitä, että pennun vanhemmille on tehty PEVISAn vaatimat tutkimukset, mikäli on PEVISA-rodusta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 19:28 Nomian laiskana kirjoitti:Kaverini maksoi omasta cotonistaan juuri 500, muttei ollut rekisteröity tuo pentu. Heillä ei sillä kyllä ollut väliä kun ihan kotikoiraksi ottivat palleron.
Ja tiedänpä tapauksia, joissa paperiton pentu on kasvettuaan paljastunut sekarotuiseksi :headwall: Aina kannattaa kasvattajalta vaatia edes seitys siitä, miks pentuja ei ole rekisteröity.
Eikait kukaan sitä tarkoittanutkaan että paperit tekee koiran, vaan sitä että ostaessasi paperittoman koiran sinulla ei ole mitään takeita koiran taustoista. Et voi tietää onko kyseessä sukurutsattu, mahdollisesti joka juoksusta teetetty pentue.Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 19:07 minä kirjoitti:Näinhän täällä käy.Hirrrrrveee bulemiikki,kun aukasee naamansa paperittomista koirista.Eivät rekisteripaperit pennun kasvattajasta tee mahtavaa lainkuuliaista koira rakasta ihmistä.Kennell nimen alla sitä petosta tehdäänkin....Ottaa asiasta selvää ja kauhistuu,kun taas tieto lisäää tuskaa.Jos koiran ostaisin,mulle kelpais sekarotuinen tai paperiton ns.rotukoira..Aivan sama mikä karvanaama mun kainalossa makaisi.KOIRA KUN KOIRA.En tonnin papereita tarttisi rokotus passiksi..Eläinlekurista saa PAAAAAALJON halvemman passin :kieh:
Niinpä niin, minähän kirjoitinkin"rehellisesti sekarotuisesta vahinkopennusta", en niistä seropeista joista huudetaan hävyttömiä hintoja helpon rahan toivossa.Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 22:37 minä kirjoitti:Voi se sekarotuinenkin olla sukurutsu,joka juoksuun astutettu yms.Pentuja tehtaillaan aikasta rajusti ihan kennel nimien allakin :ashamed: Joka toinen pentue rekisteriin ja joka toinen ei.Ja on kaiken maailman palkintoja seinät täynnä...Meillä suomessa luullaan,että kaikki on totta mitä paperissa lukee,mutta niin ei ole.Jos kaikki pentueet dna testattaisiin niin johan olisi pakka sekaisin.Kaikki ei ole niin kaunista miltä se toisten silmiin näyttää :ashamed:
Peesaan tätä. Suomessa koirapiirit on kuitenkin sen verran pienet, että kunnollisella taustatutkimuksellä kyllä löytää ne luotettavat kasvattajat.Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 23:15 Voi sentään kirjoitti:\Niinpä niin, minähän kirjoitinkin"rehellisesti sekarotuisesta vahinkopennusta", en niistä seropeista joista huudetaan hävyttömiä hintoja helpon rahan toivossa.Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 22:37 minä kirjoitti:Voi se sekarotuinenkin olla sukurutsu,joka juoksuun astutettu yms.Pentuja tehtaillaan aikasta rajusti ihan kennel nimien allakin :ashamed: Joka toinen pentue rekisteriin ja joka toinen ei.Ja on kaiken maailman palkintoja seinät täynnä...Meillä suomessa luullaan,että kaikki on totta mitä paperissa lukee,mutta niin ei ole.Jos kaikki pentueet dna testattaisiin niin johan olisi pakka sekaisin.Kaikki ei ole niin kaunista miltä se toisten silmiin näyttää :ashamed:
Onnettomia tapauksia saa lukea koirakeskustelupalstoilta ihmisiltä jotka ovat ostaneet sen ja sen rotuisen rekisteröimättömän "puhdasrotuisen" joka onkin myöhemmin paljastunut aivan joksikin muuksi, eli puhtaaksi sekarotuiseksi ilman mitään kaupitellun rodun ominaisuuksia
Jokainen vastuuntuntoinen pennun ostajakin varmaan ottaa selvää myös eri kasvattajista, eikä osta pentua ensimmäiseltä vastaan tulevalta? Onneksi omassa rodussani on sen verran vastuuntuntoisia kasvattajia, että yhtään rekisteröimätöntä pentuetta en tiedä heidän maailmalle laittaneen..Tulisi muuten tietoon varsin nopeasti....