Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Vauvatoiveinen Pahoittelut täältä teille molemmille :hug: :'( Ei ole sanoja tarpeeksi lohduttaakseen. mut toivottavasti jaksatte yrittää viellä ja toivottavasti seuraavan saisitte syliin astin. Nyt koitatte toipua ja hakekaa tukea toisistanne.

Hannuliini JEEEE onnea hirmusesti :hug: :heart: lisää tyksiläisiä jee :)
paljon tsemppiä alkuraskauteen ja toivottavasti pahoinvointi ei tuu pahana :)

ambro hyvä että ultrassa kaikki oli hyvin, pidätkö meidät jännityksessä sukupuolesta vai otitko selville edes :)

Tänne ei uutta, äitiyshousuihin siirryin eilen joten kai tuo masu kasvaa.. ja kaikki sitä mielt et tää on tyttö vaikka itellä edelleen poikaolo..

moon stars ja tirppa 17+5
 
Kiitos onnitteluista, jotenkin tuntuu oudolta kun vihdoin sai sen plussan testiin. Eka ovulaatio joka saatiin aikaa ja siitä heti osu ja uppos, nyt täytyy vaa ottaa rennosti ja olla murhehtimatta keskenmenoa ym. tässä olisi viel 7 viikkoa edessä niin sit oltais turvallisilla viikoilla. Ja jos sais ton painon myös pysymään kurissa ettei se räjähdä käsiin. ite ainakin yritän liikkua niin pitkään kuin mahdollista jos ei nyt mitkään mega pahoinvoinnit yllätä.

Hannuliini ja ihme 5+0
 
Pahoittelut vauvatoiveinen, elämä on välillä niin julmaa ja epäreilua. Yrittäkää panostaa parisuhteeseenne. Voimia teille molemmille!:hug:

Hannuliini ja moon stars mäkin olen käynyt tyksissä hoidoissa. Kyllästyin niitten touhuun ja pistettiin vauvaprojekti jäihin. Kun taas päätettiin jatkaa yrittämistä siirryttiin väestöliitolle ja toisesta kierrosta saatiin ovulaatio ja tärppi. Nyt mennään jo ihan loppusuoralla. Tyksissä kuitenkin synnytän.

hannuliini kiva kun tulee uusia plussaajia, lista kun lyhynee yläpäästä kuitenkin. Onnea! Oot varmaan oikeutettu varhaisultraan tyksissä? Ellei kesäsulut häiritse aikojen saamista.

Omaa napaa: ma oli siis synnytystapa-arvio. Ei kyllä selvinnyt onko lantiossa tilaa alatie synnytykseen. Jonkun mutkan häntäluusta (mun äidillä sama vika eikä alateitse voinut synnyttää) lääkäri kuitenkin löysi. Laittoi lähetteen tyksiin, siellä tutkitaan tarkemmin. Kehotti kuitenkin lähtemään sairaalaan jos synnytys alkaa ennen jatkotutkimuksia. Jännää synnytys voi siis olla jo ihan oven takana! Kohdunkaula oli pehmentynyt ja lyhentynyt ja 1/2 cm auki.
Ja vauva ei todellakaan ollut poikkitilassa niin kuin terkka viimeksi ilmoitti. Vauvan pää oli nyt tosi alhaalla jo, lääkäri ihmettelikin miten olisi muka voinut taas kääntyä poikkitilaan. Painoarvio oli pienehkö, käyrillä kuitenkin. Vakuutteli ettei mitään huolta olisi. Itse olen syntynyt pari viikkoa etuajassa, koska en ollut enää kohdussa kasvanut. Olin syntyessäni 3,3kg.

Jadelyn ja ei enää poikkitilaprinsessa 36+6 (huomenna ollaan jo täysaikaisia!!)
 
Jadelyn84: Voi kohta on aika, onnea onnea perheelle

Hannuliini: ihanaa saada sinutkin helmikuun odottajiin. Onnea nyt liimaa ja tarrasukkia.

Voi kääk tätä väsymyksen määrää.. Tähän asti päässyt ilman mitään ällö oloja mut tänään aamu oli kyl vaikeampi ku aikaisemmat...
Huomenna varhaisultra ja toivotaan et siellä kaikki väkyy ok.

Onko muilla millaisia varhaisultra kokemuksia. Näkykö sydän ja ultratanko sisältä vai päältä?

Chiligail 6+3
 
Mulla on 10.7 eka neuvola täti laski puheimessa et olis jo kuudes viikko menossa, mut uskon enemmän siihen et mulla on se 5 ja risat tällä hetkellä. Samalle viikolle varasin varhaissultran yksityiselle kun tyksi on kiinni 4.8 asti. Lähinnä mua pelottaa toi toi paino homma, ite pyrin siihen et sen sais jotenkin pidettyä aisoissa kun vielä jäi vajaa 10kg ylimäärstä kroppaa tän mun elämäntapa muutoksen jälkeen joita en ehtinyt saada pois. Ihanaa olis jos pärjäis leggareilla, tunikoilla ym niin ei tartteis paljoa noita uusia vaatteita ostaa..
Hannuliini ja ihme rv. 5+1
 
Kaathy: kiitokset kommenteista, minulla meni samoin (onnellinen) =)

Hannuliini: Toivon kanssa vaikka ylipainoa ei hirveesti edes ole et pärjäis tunikoilla ja lekkareilla, rahaa saa menemään kyl muutenkin ja mennyt jo paljon.

ON:
Varhais ultrassa käyty ja siellähän se meidän "Rakkauden Rusina" oli... Ihanaa... :heart:
Pituutta 0.63 cm ja ikää 6.3 vk ja sydän löi tiuhaan oikeassa paikassa. Nyt vaan toivotaan et rusina pysyy pussissa eikä livahda minnekään. =)
2 vk päästä neuvola 09.07.2014 ja siellä sitten käydään ilmeisesti enemmän juttelu asteella asioita läpi ja samalla varataan aika 12 vk ultraan. Jännää ja ihanaa. Alkaa isäkin toteamaan et on se vaan todellista, hui vaikka ihan kaikkea ei voi vielä iloita vaan odotetaan...
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
16.6.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

jadelyn84...........17.7.2014........2.le+g+pr, 1.lapsi, 29v
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 32v
Seemi................07.09.2014............1.lapsi, ½pco
Miyaka...............30.10.2014.........c jälkeisellä tauolla, pcos, 1.lapsi
Amrosia85..........03.11.2014.........
Kaathy...............21.11.2014......lz+mp...27v. pcos 1.lapsi
moon stars.........27.11.2014........6.c, 1. lapsi
Karmini..............09.01.2015..........c
Chiligail..............14.02.2015..........l+mp+pr+l 2.iui
mari1980............22.02.2015...........c, oi
Hannuliini...........25.02.2015.........
:heart::heart::heart:

Seuraavaksi:

09.07...mari1980.............VU
09.07...Chiligail................1.NV
09.07...moonstars.............RU


:heart::heart::heart:

Syntyneet
Tikkerituu.............10.7.2013........tyttö
PikkuJellona..........10.8.2013........poika
titiuu85................14.10.2013.......tyttö
Hyy2....................15.11.2013.......tyttö
Hempukkainen......30.11.2013......tyttö
Neppu.................24.1.2014........tyttö
NiQ.................... 25.1.2014.........poika
miss_piggy..........10.2.2014.........poika
takkuapina..........22.2.2014.........tyttö
Mimmuskainen.....11.4.2014.........tyttö
Poca...................18.5.2014.........tyttö
hiulu...................30.5.2014.........tyttö

Kadoksissa?
fenixlintu, Muruli, Pumppeli


 
Eihän sitä voi kauheasti ennakoida omaa lihomista raskauden aikana, mut mä ainakin koitan liikkua niin pitkään kun vaa mahdollista ja vähän enemmän ehkä kattoo mitä laittaa suusta alas.. Kun on eilen totesin miehel et jos lopetan nyt kokonaan liikkumisen niin sit mul on hyvin äkkiä se +20kg, jota mä en enää halua takas..
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin <3 Mini vastasi viikkoja 12+4 joten LA siirtyi 5.1 (tänään ois ollu 12+0)..RU on 28.8,tavallaan äkkiä ja toisaalta taas niiiiin kaukana..maanantaina pitäis lähtee töihin,mä en tiiä kui mä kestän kaiken tän yökötyksen kanssa,varsinkin ku joutuu pahoja hajua haisteleen :$

vauvatoiveinen voimahali,ei tää oo reilua :'( toivotaan et saatte sen nyytin joskus syliin vaikka kaikki tuntuu tällä hetkellä kaatuvan niskaan,jaksamista teille molemmille <3

Onnea ja tervetuloa uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Chiligail ja Karmini hurjasti onnea ultrakuulumisista :heart:

jadelyn Tsemppiä jännittäviin päiviin:) Oliko sulla jo ne jatkotutkimukset? Onko ollut jotain tuntemuksia jo synnytykseen liittyen? Onkohan toi synnytystapa-arvio sellainen joka tehdään kaikille?

luna 33+0
 
mie täältä taas huikin vaikken listoilla olekaan ;)

luna ei miulle ainakaan tehty synnytystapa-arviota, pelkästään lääkäri vähän katseli paikkoja silloin raskauden loppupuolella niin mie siltä silloin kysyin sanoi että synnytystapa-arviot on harvinaisia, yleensä niin monesti kaikki synnyttää alakautta, mutta varmaan aika synnyttäjä ja asuinpaikkakohtaista siis tuo arvion tekeminen..

tsemppiä teille kaikille odottajille :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Luna mulla on vasta tän viikon perjantaina jatkotukimukset. Toivottavasti en sitä ennen joudu lähtemään synnärille. Olis kiva tietää voinko synnyttää alakautta vai onko se sektio ainut mahdollisuus. Sunnuntaina meinaan oli jo illalla ja yöllä kivuliaampia supistuksia. Sellasta äkkinäistä vihlontaa alapäässä ja nivusissa ja menkkakipumaista jomotusta alavatsassa. Synnytys voi siis olla jo ihan lähelläkin.
Täällä tehdään synnytystapa-arvio ainoastaan ensisynnyttäjille. En tiedä tehtäiskö sittenkin jos olis ollut esim. sektio aiemmassa synnytyksessä. Luulis ainakin.

Chiligail ihana toi "Rakkauden Rusina". Onnea! Ja Karminille myös onnittelut hyvistä ultratuloksista. Toivotaan et aika kuluu nopeesti seuraavaan ultraan.

Oltiin muuten miehen kanssa viime viikolla vauvamasu-valokuvauksessa. Ihania yhteiskuvia tuli. Nyt pitäis vaan valita koevedoksista parhaat, joista teetetään kuvat. Kaikkia kun ei voi millään teettää, sen verran kalliiksi tulisi.

Jadelyn 37+5
 
Kiitos vastauksista:) Kysyin tänään neuvolassa niin kyllä lääkäri tulee rv 36 tekeen synnytystapa-arvion, mutta ihan silleen käsikopelolla, eli ei mitään ultraa tms.
Tai kai se riippuu vähän sit lääkärin arviosta.

Neuvolassa oli kaikki mallillaan, lisärauta oli auttanut hemoglobiiniin ja voin sen lopettaa, jee:)

luna 33+2
 
Jeeee taas iski tajuntaan et ylihuomenna saamme ehkä tietää kumpi masussa on.. <3 joka tapauksessa näemme taas pienen. <3 nyt en malta odottaa kyl yhtään.. keskiviikon työpäivä on kyllä yhtä tuskaa :D Toivotaan siis rauhallista työvuoroa osastolle :D

Pienen potkut on ruvennut tuntumaan.. parhaiten tuntuu viellä kun makoilen sängyssä mutta malttamattomana mieskin odottaa et niitä tuntisi.. Ja muuttoa täällä suunnitellaan joten pakatakin pitäisi :) minua on kielletty kantamasta mitään.. jonka kyllä ymmärrän ja tiedän ettei selkä kestä mut kovin helpolla luonto ei periks anna :) mut apua onneks on tulossa.

moon stars ja tirppa 19+4
 
Onpas tänään jännä päivä monella :) itellä seuraava neuvola vasta 24.7 jollon on viikot jotain 16+,edellinen neuvola oli siis 8+..ei niitä täällä Jyväskylässä turhan tiuhaan järjestetä uudelleen synnyttäjille :stick:,ton neuvolan jälkeen seuraava etappi onkin RU 28.8...pienen pieniä liikkeitäkin on jo havaittavissa (oli jo viime viikolla),ylläri sinäänsä ku istukka on vissiin edessä tälläkertaa. Elämäkin alkaa jo vihdoin voittaa sen jatkuvan oksetuksen jälkeen,illalla kyllä väsyttää,nuokun aina esikon päätä vasten ku luen sille iltasatua :p

jadelyn onko vielä oloja?? H-hetki lähestyy (ellei menny jo) :)

*14+2*
 
Onnea ultriin moon stars ja mari! Ja kivaa neuvolaa chiligail:)

jadelynin tilanne kiinnostaa muakin:)

Karmini hyvä että oksetusolot on helpottanu! Ja ihanaa liikkeitä!! :heart:

(.) omaan napaan ei kuulu kummempia, äitiysloma alkaa ihan kohta, tuntuu etten tajua sitäkään ja oon kuin kesälomalle oisin jäämässä:)

luna 33+2
 
Tsemppiä kaikille joilla on tänään ultra ja Chiligailille neuvolaan. Eka neuvola on vaan yleensä vähän turha käynti, ainakin jos on jo ehtinyt kaivella netistä tietoa raskausajan ruokavaliosta yms.

(.)Paskan marjat täälllä mitään oloja ole enää! Ei siis niin minkäänlaista fiilistä, et vauva haluis jo syntyä! Mieskin on jo ihan kypsänä, kun alottaa loman vasta vauvan synnyttyä ja nyt olis ne lomakelit parhaimmillaan. Aiemmin olin ihan varma et vauva syntyis ennen laskettua aikaa, mut nyt on ihan päinvastaiset fiilikset. Yliajalle mennään.:(

Ällövaroitus! Supistukset on hävinnyt kokonaan, siis ne kivuliaammat. Välillä vähän vihloo alapäähän, mut ei edes joka päivä. Jotain limaa tulee kun käy vessassa, ei juuri muuten. Varmaan se ois se kuuluisa limatulppa. Sitä on vaan tullut jo parisen viikkoa...lisäks vatsa on ihan kuralla, kuuluu ilmeisesti loppuraskauteen.

Pe oli siis jatkotutkimukset TYKS:ssä, lääkäri teki saman käsikopeloinnin ja ultran kuin aiempikin lääkäri synnytystapa-arvioinnissa. Sen jälkeen tuli vähän verensekaista vuotoa. Vauvan arvioitiin painavan 3,3kg eli ihan normaali kokonen. On siis epäilty kasvunhidastumaa aiemmin, kun sf-mitta ollut alakäyrillä. Ja viikolla 36+4 painoarvio oli vaan 2,4kg. Kohdunsuu oli jo sormelle auki. Kehitystä on siis jo tapahtunut.

Ma olin magneettikuvissa, lantion mitat ihan ok ja häntäluukin olis myötäilevä vaikkakin eteenpäin kääntynyt. Ei pitäis estää alatiesynnytystä, eli mitään sektiota ei näillä näkymin suunnitella. Nyt vaan odotellaan sitten. Onneks olo on kuitenkin hyvä, ei mitenkään tuskainen vielä ainakaan. Silti haluisin vauvan jo kovasti syliin!!

Onnittelut Karmini ja Moonstars ekoista liikkeistä!

Jadelyn 38+6
 


Hei minulla oli mahassa kaikki hyvin. kaikki mitat ja rakenteeni olivat paikoillaan ja vastasi viikkoja. lääkäriä oli kiva kiusata kun koitti mittailla niin aina koitin sen osan piilottaa se oli muutenkin höp lääkäri :D annoin isille ja äitille myös heikon tyttölupauksen, en kai mä nyt niin vaan jalkoi levittele ja näyttele paikkoi :D <3

moon stars ja tirppa 19+6

p.s masu kuva o tuol kansios :)
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Jadelyn: hyvä että pahat olot alkaa jo hiukan väistään, ite voisin myös tosi pahoin, mut onneks en enään:)

Luna: Säkin oot jo pitkällä raskaudessa...=) tsemppiä loppuaikaan ja äippälomaan!

moonstar: Onnea ultrakuulumisista!! :flower:

Täällä oli tänään RU ja kaikki oli niinkuin pitääkin, ja little baby girl tännekkin näyttäisi tulevan <3 "tyttö olo" mulla ollukkin=)
 

Yhteistyössä