Clomittaret vuonna 2011!

kiitos ystäväiset kannanotoista. taidan tosiaan pitää sen välikierron... mä en tiedä mikä toi pointti tolla ukolla on, mutta siitä aion nyt ottaa selvää jotta tiedän mitä tulevaisuudessa... kannattaako sen kanssa edes nyt sitten lasta hankkia. olis sit aikuinen ja laps hoidettavana ;)

Ainiit oikein! hommaa ittelles tutkimukset ym. jos ei kerran kunnallinen auta. ultrata täytyy että tietää miten lääkkeet vaikuttaa! ei siitä haittaakaan oo vaikka menisit ultraan. näkee ootko mahd. jo ovuloinu tai kasvaako siellä ylipäätään mitään. mulla ultrattiin sillon kp14 ja gyne epäili että ovis tulis 5pv sisällä -> meni yli viikko reilusti.

vauva haaveissa mä bongasin oviksen kahteen otteeseen viikon välein ja eka toissa viikonloppuna ja toinen oli viime vkl... edelleen valkkaria lorahtelee ja muitakin oireita löytyy, ja aattelin viimestään ens la testailla jollei tätiä näy. luulen vaan että en malta edes niin pitkään odottaa, vaik turhaahan se testailu on :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkeistä mymosa ja katie - nyt on sitten seurantaultra varattuna ens maanantaille. Jänskää, että miten clomit ovat vaikuttaneet. Nyt on pikku hiljaa oireitakin alkanut tulla - alavatsa on jotenkin herkkä (aavistuksen silleen kipuileva) erityisesti munasarjojen kohdalta.

Vauvaton olen samaa mieltä kuin muutkin kanssasisaret, että nyt teidän kannattaa miehesi kanssa laittaa hieman tätä vauvaprojektia syrjään ja keskittyä tilanteen purkamiseen yhdessä ja yrittää keskustella "aikuismaisesti". Juu, tiedän vallan hyvin, ettei se ole aina helppoa - itselläkin on vähän sellainen itseensä vetäytyvä mies, joka mieluummin pohtii asioita yksikseen ja välillä todella vaikea kaivaa esille niitä oikeita, todellisia ajatuksia. Noh, vaikka eihän sitä koskaan tiedä, josko teillä se vauvaprojekti olisikin lähtenyt tulille ;)
 
Tulis nyt klo 13 et pääsis sinne gynelle. Ristiriitaiset tunteet nyt oli 3 kiertoa clomit ja ilman plussaa.
Se on sit otettava käyttöön jokin muu keino. Ensi kuussa on takana 1,5v.... Uskokaa et syö naista sekä miestä. En edelleenkään voi ymmärtää et jotkut on "pelkästä ajatuksesta" raskaana.
Ja itse ei, ei vaikka seisos vuorokauden oviksen jälkeen päällään, jois litroittain greippimehua mitä vaan niin AINA menkat. Tässä kierrossa en aloittanu clomeja.. Ilmottelen sit lekurin jälkeen mitä sano. :)
Tervetuloa uudet ja tsempit :)
 
munasarjat mutkalla eli menkkoja odotellessa. testit tehty ja molemmat nega,eipä yllätys kun luomukierto takana! seuraavassa kierrossa otan taas clomit,ajateltiin nyt kattoo tää clomi homma loppuun ja sen näkee sitten mitä tuleman pitää. toivotaan vaan että kroppa pysyy mukana,mulla kun oli aivan järkyt oireet niistä.
yllättävän vaikeeta tuo kommunikointi vastakkaisen sukupuolen kanssa täälläkin,ei nyt mitään dramaattista mutta välillä räjähtää tai siis minä räjähän ihan kunnolla ja sitten mössötetään hiljaa! kyllä tämä tosiaan syö naista sekä miestä! hirveeseen rumbaan joutuu sekä mieli että ruumis!
Meijjän täytyy olla tosi vahvoja kun kestetään tätä,vai mitä?! :hug: kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutirri
Ultrassa käyty. Yhdellä clomilla ei mitään vastetta saatu. Lääkäri oli hitusen ihmeissään sen mun edellisen lääkärin toiminnasta. Mut kyllä oli mukava ihminen tämä uus lääkäri! Eli nyt jatketaan niin että alotin tänään terolutit ja kp 5-9 otan 2 kpl clomeja päivässä. Ja sit ultrataan n. kp 14. Oli tosi positiivinen käynti ja lääkäri suhtautu mun ylipainoonkin ihan ok. Suositteli kyllä melkein päiväittäistä n. puolen tunnin liikuntaa jossa syke nousee. Auttaa kuulemma ovuloimaan. + myös hiilareiden vähentämistä suositteli. Ja niin, mulla kuulemma on selkeesti ihan polykystiset munasarjat, jota edellinen lääkäri ei nähnyt!
Tsemppiä kaikille, vielä tästä noustaan!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton




lauantai 19.11.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp36......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp31......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp26......28v......01/10......2.lapsi.....välikierto

Katie85.........kp14......26v......06/10......1.lapsi......välikierto

magda..........kp30......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp13.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali...........kp2.......33v.......11/10......3.lapsi......1.clom

RäsyNukke....kp32......28v.........01/10......2.lapsi......5.clom

AnnaE..........kp23.......26v.......10/10......2.lapsi......3.clom

Aniit.............kp21......26v.......09/10......2.lapsi......1.clom

Ronja76........kp10......35v.......02/11......1.lapsi......1.clom

Rouva Rimpula..kp19.....30v.....03/10.....2.lapsi.....2.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
On tää välillä niin perseestä... Sain kuulla et muutama vuotta nuorempi serkku saa helmikuussa vauvan tyttöystävänsä kanssa, nous melkeen kyyneleet silmiin, alkaa ilmeisesti katkeruus nostaa päätään. Ahdistaa ajatus et pitäs jouluna onnitella ja hymyillä ja olla innoissaan heidän puolestaan vaikka totuus on toisenlainen. En vaan jaksa iloita toisten puolesta enkä myöskään näytellä onnellista hymyä. En kestä jos musta tulee sellanen katkeroitunut ämmä joka menettää lopulta kaikki ystävänsäkin kun ei kestä katsella vierestä kun muut lisääntyy ja itselle ei sitä onnea suoda :|
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki ihanat naiset!!
Aikaa on taas vierähtänyt viime kirjotuksestani. Paljon oli tulluttekstiä ja oikoluin sitä läpi.
Alkuun heti pahoittelut kaikille joilla kuukautiset jälleen ovat alkaneet eikä raskaus alkanut :hug:
Vauvaton: teidän tilanne on hurja ja kurja. Todella toivon että löytäisitte asiaan kumpaakin tyydyttävän ratkaisun. Vaikka se sitten veisikin aikaa. Oletteko sellaisia ihmisiä että pystyisitte puhua asioista paremmin jos siinä on joku ulkopuolinen? Lapsettomuuteen erikoistuneita psykologeja ja vastaavia on olemassa. Jos niistä olisi apua? Kaikille se ei kuitenkaan sovi. Paljon voimia sinulle ja iso :hug:

Meillä piinaillaan isolla PEELLÄ! Inssi tehtiin 7.11. Raskausoireista en osaa sanoa mitään koska olen kärsinyt kammottavasta hyperstimulaatiosta. Vatsa on NIIN turvonnut että en saa tehdä muuta kun levätä. Ruoka ei mahdu mahaan ja puolikkaasta perunasta on niin täynnä että meinaa tulla oksennus. Munasarjat on järkyttävän isot ja vatsassa nestettä. Painoa tullu ainakin 3kg lisää viikossa. Tää on niin tuskaa. Olen käynyt säännöllisesti ultrassa ja tilannetta on seurattu. Toistaiseksi enole joutunut sairaalaan nesteytykseen. Tänään on ollut parempi olo ja nyt näytän "enää"että olisin 7 kuulla raskaana.
Huomenna taas ultra ja taidan kysyä voiko mahdollista raskautta vielä nähdä.
Testipäivä ois ens ma. Eli en pysty löytämään raskausoireita koska hyperistä tulee niin paljon vatsakipuja ja muita juttuja.

Rouva rimpula: Meillä on myös se tilanne että mulla PCO ja miehen siittiöt erittäin hyvät!! Kuitenkiin mentiin inssiin. Kyllä siinä on kuitenkin suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi kun ihan luomuna koska siittiöiden matka helpottuu todella paljon kun pääsevät oikotietä perille. Toki inssi yleensä tehdään silloin jos siittiöt on huonoja tai huonohkoja. Mutta en ehkä ihan allekirjoittaisi sitä mitä lääkäri oli teille sanonut että ette hyötyisi siitä mitään. Katsotaan nyt miten meille käy ekan inssin johdosta :)
Niistä ovulaatioista mitä suurella työllä saatiin aikaseksi niin tärppi ei käynyt niin haluttiin kokeilla inssiä ja samaa mieltä oli lääkäri.

Tervetuloa muuten kaikille uusille!!
 
Räsynukke: mistä tuo hyperstimulaatio kohdallasi johtuu? Kysyn koska mulla PCO ja nyt tässä "ekassa" vuosien jälkeisessä clomiyrityskierrossa järkyttävää turvotusta masussa...Nuorempana en huomannut, tosin olin muutenkin hoikempi silloin...
 
Kävinkin lukemassa jo Googlesta tietoa, että se hyperstimulaatio voi olla jäkiseuraus munasolupunktiosta? No tiedä sitten mikä mua turvottaa, kohtu on kuin ilmapallo...jos ei mee ohi varaan uudelleen ajan lääkärille...
 
Ja clomeja EI jatketa. Annetaan "luontoäidin" hoitaa. Vasemmalla puolella oli johtofollikkeli 1kpl. Koko 11,2 ja terveet munasarjat, puhdas kohtu ym. Lekuri sano et jos syö pitkässä juoksussa clomeja kääntyy se lääke vastaan ja estää täten raskautumisen. Ja lopuksi sanoi et mulla on 10v aikaa tulla monta kertaa raskaaksi jos haluan. Ja nyt ODOTETAAN sitä ovulaatiota, ja pidetään kaikki varpaat ja sormet ristissä ;)
 
Aniit: Tosi hyvä, et nyt teillä on tuo vastehomma selvitetty, ettet turhaa ois syöny sitä 1tabl/vrk montaa kuukautta jois siit ei kerta olis mitää apua ollu. :) Nyt toivotaa, et tuo 2tabl/vrk ois se oikee annostus ja alkais jotain tapahtua. Hienoa, et sul on tähänkin tulevaan kiertoon se seuranta, ni ootte taas pikkase fiksumpia sen jälkee. :)

RäsyNukke: Sulla vasta jännät paikat onkin! Toivotaan, et nyt natsais ja saisit sen ihanaisen plussan testii maanantaina. :) Tuuhan sit ainakii ilmottelemaa itestäs, et kui kävi. Tääl peukut pystyssä! :wave:

Päivi1980: Toivotaan, et luonto hoitais asiat parhaalla mahollisella tavalla! :)

ON: Sen verra omaa tilannetta, et tänää on eka neuvola. Jänskättää pikkase, mut onneks on iha tuttu neuvolatäti eli eiköhä se siitä. :)
 
Juudith - Sä aina kirjoitat kun mun suusta! Ihan samat mietteet täällä. Musta tuntuu et oon jo katkeroitunut jollain tasolla, vaikka sitä vastaan yritän kovasti taistella. Mua ärsyttää kaikki fb:n vauvoihin ja synnytyksiin ja raskauksiin liittyvät päivitykset ja vielä enemmän tuttujen raskausuutiset... Huoh!

RäsyNukke - Mä taisin sillon kyselläkin noista hyperin riskeistä kun PCO-naista aletaan piikittämään ovulaationinduktiona. Silloin oli puhetta et pitää mennä pienillä annoksilla ja jatkuva seuranta jne. Tosi harmi et sulle kuitenkin tuli se hyperi! Toivottavasti inssi olis kuitenkin onnistunut!

Päivi1980 - Jäätkös kuitenkin meidän kanssa juttelemaan tähän ketjuun? :)

Vauva haaveissa - Miten neuvola meni? :)
 
Kiva kuulla et en ole yksin ajatuksineni, muillakin ahdistusta samaisesta asiasta :) Olishan se kiva pystyä vilpittömästi olemaan onnellinen muiden puolesta mut en vaan pysty.... Mikä tilanne sulla Katie85 nyt on? Onks mitään oireita suuntaan tai toiseen? Mulla nyt eka luomukierto yli puoleen vuoteen ja nyt siis kp34. Periaattees voisin testailla mut toisaalta en haluais koska tosi epätodennäköstä se on et mitään on tapahtunu vaiks vähän kummallisia oloja onki ollut tän kierron aikana mut kroppa todennäkösesti vaan iloitsee lääkkeettömyydestä :D
 
Ei niin mitään oireita! Paitsi clomien sivuvaikutukset on selvästi laimentumaan päin. Ovista oon huvikseen testannu kp10 alkaen, negaa ainakin vielä on. Vaikee kuvitella et ovuloisin yhtäkkiä luomusti kun en ovuloi aina edes lääkkeillä! Minkä pituset kierrot sulla Juudith normisti on ollu ennen clomien alotusta?
 
Katie85: Neuvola meni oikei hyvi, kiitos kysymästä. :) Siel juteltii vaa kaikest raskautee liittyvästä, esim. ruoasta, ja mitattii verenpaine, hemoglobiini ja paino ja tehtii virtsatesti. Kaikki oli iha ok. Se hoitaja koitti myös kuunnella sikiön sydänäänet, mut ei viel kuulunu, ku on viikkoja vast 9+0, ni se on liian aikane vaihe kuulla äänet niitten kuuntelulaitteilla. Siitä en siis jaksanu ottaa mitää pulttia. Varhaisultrassa kuitekii sydänäänet kuultii ja kaikki oli hyvi. Seuraava neuvola onkii vast kuukauden päästä, mut sitä enne on joskus joulukuun alussa onneks kyl yks ultra. :)

Voimia teille kaikille näitten vaikeitten asioitten kanssa painiskeleville! Ootte uskomattoman sitkeitä ja nostan kyl hattua jokaiselle! :hug: Ite pääsin tosi helpolla ja saan olla kyl siitä tosi tosi onnellinen..
 
Nii sama homma, kyl se aika ihme ois jos jotai varsinkaan näin luomuna tapahtuis! Mä en osaa sanoo noist kierroist mitään ku lääkäriin alunperin hakeuduin siks ku menkat tuli ehkäsyn lopettamisen jälkeen miten sattu, ja jostain 14v asti käyttäny hormonaalista ehkäsyä... 11v-14v tuli kyl ihan säännöllisesti, kierrot jotai 30pv mut sitä aikaa ei varmaankaan lasketa :D Kai sitä pitää niit menkkoi ootella siihen ekaan käyntiin kunnallisella puolella.
Onneks ne clomien aiheuttamat kuumat aallot on hävinny ja tuntuu et mielikin ois vähän tasasempi? :p Koska teillä olikaan se eka lääkärikäynti?
 
Viimeksi muokattu:
Juudith, et todellakaan ole yksin ajatustesi kanssa, itse olen kammottavan kateellinen parhaalle ystävälleni, joka on raskaana. Vaikka hän jos kuka sen ansaitseekin, niin en vaan voi siitä iloita ja olla onnellinen hänen puolestaan. Puhuttiin aina leikillään että "tehdään" vauvat yhtä aikaa, ja läheltä piti ettei niin tapahtunutkin, meillä olisi ollut varmaankin muutaman päivän ero lasketuissa ajoissa, jos ei minun ensimmäisestä clomikierrosta tärpännyt raskaus olisi päättyynyt heti alkuunsa. Nyt kun hän iloisesti touhottaa omasta raskaudestaan ja kyselee kaikkea vaunumerkeistä kestovaippoihin, niin tekisi mieli vaan sanoa että ei kiinnosta. Minä todella inhoan tätä piirrettä ja näitä ajatuksia itsessäni! Enkä ymmärrä alkuunkaan miksi näin ajattelen, minulla on jo yksi, ihana lapsi ja ystävälleni tämä tuleva pikkuinen on esikoinen ja hartaasti toivottu sellainen, ei minulla oikeasti olisi syytä olla katkera...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ihanat naiset! :D
Mulla todella eufoorinen olo! :D Nimittäin, mulla alkoi tänään loppujen lopuksi menkat!!! Siis ajatella, että kuukautisistakin voi tulla hyvä mieli! :LOL: Mä saan aloittaa nyt toisen Clomi-kierron ja täs kierros pääsen jopa seurantaultraan!!!
Eli tänään kp1 =)
 
Jep, jep. Mullakin pari viikko ollut mieli ihan maassa, en oo sen takia tänne kirjotellutkaan, mut ei se mitään... Kyllä täältä noustaan taas ;) tiistaita odotelles, sit alkaa vaihteeks taas clomien popsiminen :D.
Tsemppiä kaikille! :wave:
 
Kyllä jään, olenhan 3 kiertoa clomeja syöny ;) Toivottavasti ne lääkkeet on jotain sitten auttaneet, mut sehän jää nähtäväksi. Monet on kirjoittaineet et lopetettua clomit on lääkkeen vaikutus kestäny viel pitkään.
Olin viettämässä pikkujouluja joten ei ajatus ihan luista mut kirjotellaan <3
 

Yhteistyössä