Clomittaret vuonna 2011!

Heippa hei.

Mulla eka c kierros ei tuottanut tulosta, vähän yritti yksi munasolu kasvaa, mutta ei tarpeeksi. prgesteronit oli 0,3... :( joten nyt sitten lähdetään tupla-annoksella liikkeelle. kuukautiset käyntiin taas teroilla ja lääkäri niin oudosti vakuutteli että jatkossakin teroja sitten kerran ei muuten kuukautisia tule, mutta moni on sanonu että ne estää ovulaation liian aikasin otettuna... ajattelin kyllä clomien jälkeen kattoa ainaki kp25 asti jos en ovista ennen sitä bongaa, ennen ku terot alotan. ja jos ovis tulee, niin tulee menkatkin jollei raskaana, joten miks turhaan napsisin teroja sitten? kontrolliultran sain kerjäämällä kerjätä. mun mielestä jos on pcos ja eka clomikierros ei auttanu olis syytä tarkistaa tepsiikö tupla-annos ja kuinka monta munista on kehittymässä... mut niin sain ekallakin kierrolla tapella ultra-ajasta. aika väliinpitämätöntä toimintaa mun mielestä :(
No nyt jännäillään sitten miten käy.

ps. aloitin herbalife "kuurin" tai pidemmän kokelun josko ravintoaineiden hyvästä saannista olis apua tähän ongelmaan... ainakin oon huomattavasti hyvävointisempi. :) muilla kokemusta tuotteesta?
 
mymosa
Aika hurjaa touhua joissain neuvoloissa, kyllä mun mielestä pitäis ultrata, että toimiiko ja onko monisikiöraskaus mahdollisuutta. Täällä oli äitiyspuolen gyne heti sitä mieltä, että ainakin 2 ekaa kiertoa on ultrattava, että näkyy kuinka clomit alkaa toimia ja sitten riittää pelkkä tikuttelu.

Ja onhan se oman mielenrauhan kannaltakin iso asia, mua helpotti todella, että clomit sai kun saikin aikaan ovulaation :D

Nyt dpo7 ja testausaika lähestyis, pelottaa se negan näkeminen niin, että en tiiä uskallanko testailla ollenkaan. Kai se ensi viikon lopulla ois pakko, jos ei menkat ala.. Maanantaina pitäis olla kp1.
 
Mä ihmettelin ku multa ei ultrattu ku kerran ja kun aikasemmin sanoin et 4kpl Follia löyty 10, 11, 11 ja 15mm, niin lääkäri epäili et yksi vaan irtosi. Mä tosin epäilin että 2 kpl koska mulla oli kipua kummassakin puolessa vasen ja oikea. Yleensä kun ovuloin niin se on toispuoleista kipua.

Mulla tosiaan oli maanantaina tuo inssi ja kaikki meni oikein hyvin, mitään en tuntenu. Ainoastaan päänsärky iski sen jälkeen, mutta se vissiin laukes kun jännitin koko aamun tuota inssiä :)
 
hollannikas - Ovuloin siinä kierrossa juu, kp15 tuli ovisplussa ja prog-arvokin oli ok. Tässä tokassa ilmeisesti en...?? Sain digiin hymyn kp19, mut siinä digitikussa oli lopulta vaan yks viiva joten luulen et se hymy oli virhe, joku hämyplussa... Nyt kp31 eikä mitään menkkaoloja. Onks muilla ovuloimattomat c-kierrot venyneet?? Mullahan luomukierrot on ollu joskus 60-70 päivänkin mittaisia.

mymosa - Plussatuulia! Ainakin muistan et sulla oli muhkea ovisplussa tässä kierrossa! :)
 
mymosa
Tyhmä kysymys.. eli jos mulla on todettu ovulaatio, niin menkat alkaa automaattisesti ellei ole raskaana? kun mulle ei ole ollut menkkoja ilman teroja pitkään pitkään aikaan eikä sen puoleen sitä ovulaatiotakaan..
 
Eipäa auttanut etelän lomakaan tärppiin, negahan sieltä tietenkin tänä aamuna tuli :( Mä oon alkanyt epäilemään että ovuloinko kuitenkaan... Siis periaattesahan mun pitäs, sillon pari kiertoa sitten löyty oikee clomi-annos, ultrassa näky kp 15 n. 20mm follikkeli, mutta lääkäri sano et siel ei ollu juurikaan nestettä joka tarkottas ettei välttämättä lähe irtoo (?) joten anto pregnylin varmistamaan sen. Varotteli kovista kivuista joita saattais tulla kun lähtee irtoomaan... Mä oon nyt kaks kiertoa menny näillä enkä ole tuntenu minkäänlaista kipua kummassakaan, missään vaiheessa. Voiko kuitenkin pregnylistä huolimatta olla etten ovuloi vai onko se satavarma että se aiheuttaa sen? Pitää kyl olla lääkäärin yhteydessä että mennäänkö vieläkin näillä vai tehdäänkö muutoksia...
 
Juudith - pahoittelut negasta! Mulla ihan sama, että mietin ovuloinko kunnolla vaikka se on kerran tällä annostuksella todettukin.

Katie - rauhoitti mun mieltä tietää, että on mahdollista, että ovulaatio on tapahtunut vaikka tukeekin tuhrua päiväkaupalla ennen kuukautisia. Mulla on tänään vihdoin kp1, viiden päivän tuhruttelun jälkeen. Mulla kahdessa ekassa clomikierrossa missä en ovuloinut kierron pituudet oli 31 ja 26, eli ei mulla ainakaan venynyt. Lääkäri epäili kyllä et ei alkais ittekseen, mut sieltä ne vaan tuli.

Mymosa ja Pinkku, tsemppiä ja jaksamista testailun odotteluun!
 
heipat

ei raportoitavaa.. sen verra, että lääkäri sanoi että voisin myös ihan hyvin syödä clomeja 2tbl/pv 10 päivän ajan :O Sanoi että silläkin on saatu tuloksia. Kokemuksia???!

Tänään mietin (ja jätin aamulla ottamattakin) että otanko clomeja kun meinaa pukata vähän uusia tuulia meidän elämään, mutta sitten kuitenkin iltapäivällä nappasin tabletit.. Vielä en ole päättänyt otanko sen 5pv vai lääkärin sanomat 10.

Katie: Itse en ilmeisesti tässä kierrossa ( tai siis edellisessä kun menkat alkoi nyt) ovuloinut kun prog. arvo oli vaan 13 seutuja kp19 ja kp24. Ja menkat tuli ihan suht säännöllisesti ( jopa vähän etuajassa)
 
mymosa
Kopsattuna toisaalta
Mä alan vissiin jo kuvittelemaan oireita itelleni, noiden satunnaisten nippailujen (voiko muuten nippailla vasemmalta jos follikkeli irtosi oikealta?), kutiamisen (vaikka rasvasin), rintoja on muka kivistänyt ja tuossa joku aika sitten olin tuntevani samalaisen tunteen kun rinta menee kylmässä piukeeksi.. Niin ja alaselkä on kipeentynyt, mutta sitä ei voi laskea, kun on aina muutenkin.

Hulluksi varmaan kohta diagnosoidaan.
 
Moi! Eilen aloitin elämäni ensimmäiset clomit. 1tabl kp 3-7 ja ensi viikolla ultra. Pinna on kireellä ja välillä tuikkii munasarjaan. Me ollaan yritetty nyt hieman yli vuos ilman mitään...
Mulla on ongelmana et ovis on myöhään ja menkat alkaa 8-9pv sisällä ovulaatiosta.
Jospa tästä nyt olisi apua :)
 
Danjuska - Mitkä oli sun kierron pituudet noissa ovuloimattomissa?

Mulla jo kp33, ei mitään menkkaoireita tai tuhrua ja testi nega :( Ja siis tässä kierrossa en ovista bongannut. Ekassa kierrossa oli ovis kp15 ja silloin kierron pituudeksi jäi 29. Ärsyttävää jos tää kierto nyt venyy, aaargh! Muutenkin taas sellanen "ei tää ikinä onnistu"-olo...
 
Ei näy menkkoja ja testi näyttää negaa :( Tänään siis kp 30. Eli epäilen että ovista ei tapahtunut kun lääkäri näki ultrassa puhkeavan rakkulan jo kp 13 joten menkkojen olis pitänyt jo alkaa tai plussan tulla testiin... Täytyy varmaan jossain vaiheessa kokeilla taas clomeja, niillä kun kiertokin pysyi tasaisena.
 
Danjuska - Mitkä oli sun kierron pituudet noissa ovuloimattomissa?

Mulla jo kp33, ei mitään menkkaoireita tai tuhrua ja testi nega :( Ja siis tässä kierrossa en ovista bongannut. Ekassa kierrossa oli ovis kp15 ja silloin kierron pituudeksi jäi 29. Ärsyttävää jos tää kierto nyt venyy, aaargh! Muutenkin taas sellanen "ei tää ikinä onnistu"-olo...
Mulla on aina toi "ei tää ikinä onnistu"-olo, en jotenkin pysty ees kuvittelee et mä voisin tulla joskus raskaaks... Kaikki muut kyllä ympärillä raskautuu tosta noin vaan, mut itelle ei tapahu mitään :( Masentavaa jopa se että vähän masennuin naapurimaan prinsessan raskaudesta, samalla lailla mekin heti häitten jälkeen alettiin yrittää, ikää reilusti vähempikin mutta niin vaan Victoria pamahti heti halutessaan raskaaks :D Epäreilua.

Otin lääkäriin yhteyttä kun ei tärppiä kuulu enkä jaksa uskoa että tärppääkään tällä samalla systeemillä. Lääkäri oli sitä mieltä et edelleen sama annostus eli 3tbl ja kierron 5-9 päivinä mut et ultrataan hyvissä ajoin ja yritetään ajoittaa Pregnyl mahdollisimman hyvin... Eli huomenna taas kerran uusi clomikierros...
 
mymosa: Voi että, onnea! :) Vahvistaa uskoa kyl kovasti, kun näkee, et joku edes onnistuu clomeilla. Mulla ois ens tiistaina ekan clomikierron seurantaultra ja jännittää aika kovasti. Samalla tekevät myös munanjohtimien aukiolotutkimuksen, iiks! Toivon todella, et siel munasarjoissa ois ees jotain elämää tapahtunu!
 
Onnea Mymosa!!:heart:

Yks kysymys viisaammilta: Greippimehua kun ei sais yleensä juoda lääkkeiden kanssa, koska lääkkeiden teho saattaa vähentyä, mutta miten on Clomifenien kanssa?? Oon nyt nää pari kiertoa juonu melkeen päivittäin greippimehua mut en oo uskaltanu ottaa niitä lähekkäin, clomit aamupäivällä ja mehu sit vast illemmalla...
 
Greippimehun ongelma on se, että se saattaa joko heikentää tai tehostaa lääkkeiden tehoa eikä vaikutusta ole läheskään kaikkien lääkkeiden kohdalla tutkittu. Tietääkseni clomienkaan kohdalla ei ole. Tästä syystä jättäisin kyllä greippimehun clomien kanssa väliin tai alkaisin juomaan sitä vasta viimeisen clomitabletin jälkeen. Periaatteessa kuuden tunnin väli lääkkeen ja greippimehun välillä pitäisi riittää, mutta jos haluaa varmistella, ettei clomien teho ainakaan heikenny mehun takia.
 
Greippimehun ongelma on se, että se saattaa joko heikentää tai tehostaa lääkkeiden tehoa eikä vaikutusta ole läheskään kaikkien lääkkeiden kohdalla tutkittu. Tietääkseni clomienkaan kohdalla ei ole. Tästä syystä jättäisin kyllä greippimehun clomien kanssa väliin tai alkaisin juomaan sitä vasta viimeisen clomitabletin jälkeen. Periaatteessa kuuden tunnin väli lääkkeen ja greippimehun välillä pitäisi riittää, mutta jos haluaa varmistella, ettei clomien teho ainakaan heikenny mehun takia.
Ok, kiitos infosta, ehkä jatkan sen juomista sitten kun clomit on syöty...
 
Katie: Mulla edellinen kierto oli 29päivää.. muista en tiedä miten olen ovuloinut/olenko, kun ei noita arvoja ole otettu kun yhdessä aiikaisemmassa kierrossa sitä ennen.

Mymosallle onnea!!! ihanan positiivisia uutisia toit =)
 
Juudith - Mäkin mietin tota greippimehua ja clomeja... jätin sit mehun juomatta kun kuitenkin todennäköisempi positiivinen vaikutus ainakin mun tapauksessa on niillä clomeilla kun mehulla.

Mymosalle kamalasti onnea!

Danjuska eli sulla toi ovuloimaton kierto oli kuitenkin ihan normipituinen... Mulla jo kp36 ja menkoista ei tietookaan. Testikin nega. Ärsyttävää!
 
Katie: joo oli kutakuinkin, ainakin tämä viimeisin. Joksus on sitten venynyt juurikin tuonne 36 kierrot, mutta siitä ei ole tietoa, että olenko noissa ovuloinut.

Päätin sitten syödä clomeja sen 10pv minkä lääkäri sanoi, että sitä voisi kokeilla. Ja kai sitten siirrytään isompaan annokseen (3tbl)
 
Tohon greippimehu asiaan: mun käsityksen mukaan se vaikuttaa tosi harvoihin lääkkeisiin kuten nesteenpoistolääkkeisiin ja marevaniin ja silloinkin kehoitetaan välttämään n. 2 tuntia ennen ja jälkeen. periaatteessa jos aamulla otat lääkkeet niin hyvin voit päivällä jo sitä juoda jos et litra tolkulla litki. :)
 
heippa hei!

Täällä käyty tänään ultrassa 5 clomikierrossa kp 12 ja 3 olis ainakin nyt kasvamassa. Ongelmaksi tulikin nyt se, että kohdunlimakalvo oli vaivaiset 4mm ja nyt sain estrogeeniä aamuin illoin tästä aamusta lähtien ja torstaina on sitten ultra jossa katsotaan follien tilannetta ja limakalvon pitäisi silloin olla paksumpi. Jos ei ole, niin sitten sanon clomeille heipat ja pistoshoidot oottaa nurkan takana. Joten nyt toivotaan parasta ja popsitaan estrogeeniä ja torstaina ollaan taas paljon viisaampia!
 

Yhteistyössä