Clomittaret vuonna 2011!

vauvaton mä en oo kyl huomannu tollasta, mut eikai se mahotontakaan ole, luultavast johtuu sit clomeista. Toivottavasti saat sen verran haluja takasi ettei mee ihan pakkopullaks :D

Mä lähden viikoks etelään, ovulaatio osuu just matkan alkuun, toivottavasti etelän ilmasto tekee ihmeitä ;) Halua sitten viikon päästä lukea täältä paljon plussauutisia!!! :heart:
 
niin tai sit se johtuu just siitä et on 3v aktivisesti yritetty ja oon vaan yksinkertaisesti kyllästynyt koko touhuun. en vaan olis uskonu et mä siihen joskus kyllästyn. :rolleyes:

Juudith: nyt rennoin mielin reissuun, unohda koko vauvaprojekti. ties vaikka rentoutuksen jäljiltä tulee mukana tuliainen masussa :) :wave: :heart:
 
Juudithille ihanaa ja rentouttavaa reissua =)

Itsellä oli se kontrolli ultra kp10.. toisessa munasarjassa (joka rakkulaisempi) oli yksi 10-11mm munasolu ja toisessa yksi isompi kuin 11mm ( en muista enää minkäkokoinen, mutta isompi kuin toisella puolen) ja sitten yksi vähän pienempi. Ensi viikon loppupuolella pitäis sitten käydä verikokeessa. vähän vaan mietityttää, että onko nuo ok kokoisia päiviin nähden olleet.. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä ja sanoi vielä että yrittämistä ei kannata unohtaa. nyt onkin sitten ollut vihlvoaa kipua ja alamaha tosi kipeä, mutta ei vaan jaksa oikein uskoa.. Nyt menossa vasta kp13 ja yleeensä pahimmat oireet olleet vasta kp16-22...
 
mymosa
Eilen viimeinen clomi ja nyt on aloitettu tikuttamaan ovista. tosin selkeä negahan se tuli, mutta testikin tuli tehtyä 5 aamulla, kun en malttanut odottaa aamuun :D Jospa huomenna sitten sais tehtyä aamupissitä jo.
 
Kesälomilta on nyt palattu taas arkeen ja kummasti sitä samalla ajatukset on taas pelkästään tässä projektissa. Viime kierrossa mun ovisbongailut meni pieleen, kun ilmeisesti jostain syystä ovis viivästyi ja oli vasta kp 27 :confused: minkä seurauksena kierto venyi 38 päivään. Lopetin bongailun kp 22 kun en jaksanut enää. Lääkärin mukaan ihan normaalia tämmönen, mutta mun mielestä erikoista kun pakkausselosteessakin tosiaan lukee, että ovulaatio olisi 5-12 päivää vikasta clomista.

Tässä kierrossa alotin sitten bongailun vasta kp 15 ja clearblue hymyili jo kp 16 eikä sitten enää kp 17. Näyttäis siltä, että tämä kierto olisi sitten semmonen normaali 30-32 päivää, iloitsemisen aihe sekin...

Tänään kp 18 ja piinapäivät alkaneet, seuraavat kaks viikkoa onkin sitten taas tooosiiii pitkiä! Jos ei tämä 5. kierto tuota tulosta niin reseptit on vielä kolmeen kiertoon.

Muita piinailijoita?
 
Täällä yks piinailija kp 20 tänään! 4 clomikierto siis menossa ja ovista en ole pongaillut, oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa. Kp 17 tuli hirveen kova alamaha kipu ja luultavasti ovis oli sillon kivuista päätellen. Sen jälkeen on muutaman päivän ajan ollut ihan hirveen kova turvotus, koko maha on kuin ilmapallo. Tää on uutta mulle!

Omaan napaan:
Lomilta myöskin palattu vieläpä uuteen työpaikkaan jossa olen ainut jolla ei ole lapsia. No kahvipöydässähän sitten keskusteltiin lapsista ja niiden teosta ja yks huomautti et no onks sulla lapsia. Vastasin nopeesti ettei ole kun ei ole mikään kiire niiden kanssa (vaikka itellä onkin) ni siihen sitte sanoi et no ethän sä sitten tiedä asiasta mitään! Tulipa taas niin tyhmä olo ja teki mieli sanoa et no yks keskenmeno takana eikö lapsi tule todellakaan helpolla et ole hiljaa kun et tiedä mitään meidän tilanteesta! No mut annoin olla, parempi olla puhumatta vieraille asiasta mitään!
Plussia toivotaan kovasti kaikille sinne :) Täällä niitä on ollut turhan vähän!
 
njäääh.. enpä vielä oikein tiedä pitäiskö tässä alkaa piinailla vai mitä.. Viikonloppunna oli jo voimakas alamahakipu, mikä kai mulla viittaa ovikseen, mutta sitten ollut myös eilen aika kivuliaita tuntemuksia.. kp on kai 17 tuntumilla.. ja normi kierrossa tosiaan nuo kipuilut on vasta näillä main aikaisintaan.
Ylihuomenna ois labraan meno ja ma saan tietää vastauksen. Ite ei jaksa vaan uskoa.. miks nyt jos ei aikaisemminkaan...?
 
Moikka!

Kävin tänään lääkärissä ja kerrankin tuli ihan positiviisia uutisia :) Yksi iso 20mm munarakkula oli kehittynyt vaikka en ole clomeja tässä kierrossa syönyt. Ja pco näytti myös paremmalta kun rakkuloita oli vähemmän. Tänään siis kp 13. Nyt sitten katotaan pari kiertoa ilman clomeja ja jos kierto pysyy tasaisena eikä veny voin myös jatkaa ilman clomeja. Jos ei seuraavissa kierroissa tärppää ois seuraava askel sitten miehen tutkiminen...

Tsemppiä piinailijoille!
 
Oon nyt vakuuttunut, että mulla oli ovis tiistaina kun oli kp17. Tää tieto helpottaa kovasti, kun olin niin paniikissa miten meillä osuu petipuuhien ajotukset kohilleen, että kiusasin miestä päivittäin. Nyt siis voi huoahtaa ja odottaa miehenkin alotetta...:p Vielä ei ole petipuuhista pelkkää pakkopullaa tullut, mutta ymmärrän kyllä että niin voi helposti käydä jos kierrosta toiseen yrittää saada ajotuksen kohdilleen.

Mulla on jotenkin tosi positiivinen fiilis tästä kierrosta, et jos tulosta ei tule niin sitten kyllä käy huonosti. On se vaan niin vaikeeta olla realisti ja olla odottamatta liikoja.

Hauskaa, että täällä on muitakin piinailijoita samoilla kiertopäivillä =) Oon yrittänyt olla miehelle liikaa puhumasta missä vaiheessa kiertoa ollaan menossa, ettei se kyllästyisi yrittämiseen liian nopeesti - mut ihanaa et voi sitten käydä täällä tuntoja purkamassa! Mä en ole toistaseksi kertonut meidän yrittämisestä muille kuin ulkomailla asuvalle ystävälle - joka sai esikoisensa 2 viikkoa sitten....Olis niin kiva kirjottaa positiivisia uutisia sinnepäin maailmaa ja jakaa kokemuksia, mut täytyy vaan jaksaa odottaa....
 
Hei kaikille! Mahtuisiko tähän ketjuun mukaan? Oon 26v ja mulla on lievä pco (toinen munasarja normaali, toinen rakkulainen, ylipainoa, insuliiniresistenssiä tai hirsua ei ole). Ehkäisy jätettiin miehen kans pois kesällä -10 ja ekaa kuumeillaan. Syyskuussa -10 heti tärppäsikin, luomukierrosta. Varhaisultrassa näkyi viikkoihin sopiva alkio ja syke, mutta kesken se meni viikoilla 9+3 hirveiden kipujen ja vuodon kera. Itsestään tuli pois kokonaan, sytotecit sain sairaalassa ja kaavintaa ei onneksi tarvittu. Sen jälkeen ei plussaa ole kuulunut. Gyne ehdotti meille clomeja avuksi ja nyt mennään toista clomikiertoa kp20. Ekasta c-kierrosta bongasin oviksen kp15 ja pupuilut ajoittui hyvin, mut tärppiä ei tullut je kierron pituudeksi jäi 29. Tää kierto on oviksen bongailussa outo. Testasin digillä ja kp13 tuli siihen digitikkuun 2 viivaa, mut se ei hymyillyt (?). Sit se hymyili eilen kp19, mut viivoja oli vain yksi (??). Tosin se väri oli sillee sotkuisesti ympäri tikkua. En tajua. Olikohan se ovis nyt sit kp13 vai 19 vai kenties ei ollenkaan? Käytän digiä, koska liuskat on ton pco:n takia hankalatulkintaisia (mulla tikuissa koko ajan plussaa, sit vaikee tiirailla et onks tää nyt vahvempi kun "normaalisti"). Onks muilla pco:ta? Mikä ovistesti on teidän mielestä luotettava? Digissäkin lukee et ei pco:laisille... huoh.

Kiitos jos saan tulla tänne kuumeilemaan, olin aikaisemmin tuolla vauvakuume-puolella, mut nyt tuntuu etten "sovi" sinne enää kun siellä muilla on säännölliset kierrot jne ja nyt kun on nää clomitkin niin kai mä tänne "lapsettomuus"-puolelle kuulun...?
 
Hei! Minunkin pitäisi popsia ensi viikolla ekaa kertaa noita clomeja inssin tueksi. Voisiteko kertoa, onko teillä ovis tullut yleensä luomukierrossa samaan aikaan kun clomikierrossa vai muuttaako clomit oviksen ajankohtaa jotenkin? Nimittäin näyttää uhkaavalta, että viikonloppu sotkee koko inssin.... Mulla normaalisti kierto 26-28 pvä ja ovis kp 14-16
 
piti tulla ihan kyselemään, että liittyykö clomeihin "ylimääräistä" vuotoa? Itsellä nimittäin ihan yllättäen havaitsin vaalenpunaista, limaista vuotoa.. ja kp kuitenkin vatsa 20 jos olen kärryillä pysynyt. Kauhistuin jo että varmasti laittaa vaan kroppaa entistä enemmän sekaisin : /
 
Danjuska: voisko olla "kiinnittymis vuotoa"??? Joillakin kun silloin vissii on vähäistä vuotoa tullu ja sähän tuolla aiemmin kerroit et ovis ehkä viimeviikonloppuna ni ajallisesti tää passais??? Toivottavasti ois sinulla tärppi käyny, onnea sille ja plussapuhurit=)

Mulla itellä ei ainakaan clomit oo aiheuttanu mitään väli vuotoja.
 
pikkutirri: Toi nostaskii toiveita kovin jos vois olla varma :D
Eipä tullut enää eilis illan jälkeen vuotoa :confused:
Mulla kun ei vaan ikinä ole ollut mitään ylimääräsiä vuotoja olinpa ollut raskaana tai en. No pessimisti ei kai pety.. tuntuu vaan edelleen siltä että miks nyt jos ei viimeseen vuoteen ole tapahtunut mitään. Vaikkakin toisaalta mielenkiinnolla odotan että miten tämä menee.
 
Mulla on tullut dpo9 ja 10 tiputteluvuotoa yhden kerran (ei siis edes koko päivää) kahdessa viimeisessä clomikierrossa. Olen ajatellut niiden olevan kiinnittymisvuotoa, mutta plussaa en kuitenkaan kummassakaan kierrossa saanut. Nyt olen taukokierrolla, niin saa nähdä, tuleeko tässä. Muuten clomit kyllä ensimmäisillä kierroilla aiheuttivat tiputtelua ennen menkkoja, mitä ei ole ennen ollut.
 
uskaltaudun kertomaan plussakuulumisia. :heart: Menkkoja ei oo kuulunu, rinnat kamalan arat ja muutamia muita raskausoireita havaittuna. Kolme positiivista raskaustestiä tehty, kun en meinannut uskoa todeksi vähemmästä. Vieläkin tuntuu epätodelliselta, onkohan siellä edes ketään? :heart:

Tarinani siis niille, joita kiinnostaa.

- taustalla normaalit munasarjat (ei siis rakkuloita), hyvin epäsäännöllinen kierto, joka teroluteilla saatu korjaantumaan

1. clomikierto -> kontrolli ultra kp 12 : 2 hyvän kokosta munarakkulaa, ei kuitenkaan tärppiä.
2. clomikierto -> ei kontrolliultraa, yritin epätoivoisesti tikuttaa ovista, mutta tulokstta
3. clomikierto -> ei kontrolliultraa, ei oviksen tikutusta, kesälomalla ( mielikin kenties vähä rennommalla näin lomalla, ja vauvahaaveetkaan ei niin kiperästi pinnalla, kuin aiemmin). Sivuvaikutuksina clomeista huomattavasti voimakkaammat mielialanvaihtelut. --> Tärppi :heart:

Tässä siis minun tarinani. Viikkoja on menkoista vasta 5+3, joten vielä ei uskalla kovin luottaa, että kantaako tämä. Jospa pieni aarre pysyisi loppuun saakka sisälläni :heart:

Toivon teille muillekin oikein kovasti plussatuulia. Tsemppinä teille, itsellänikin meinasi mennä jo usko koko pillereihin kahden eka kierron jälkeen, mutta näköjään kannatti jatkaa. Oikein kovasti voimia teille kaikille! :heart: Tuun vielä kyllä kurkkimaan tänne teidänkin kuulumisia.
 
Pirre - hurjasti onnea! Ja mymosa - voi PCOlainenkin saada ihan aidon plussan ovistestiin, eli jos sulla on negaa näyttänyt aikasempina päivinä, niin pitäis ton olla aito plussa. Mulla kans PCO ja tikuilla näyttää aina melko tasavahvaa, mutta digitestissä saan hymynaaman vaan yhtenä päivänä.

Itsellä kp23 ja vaihtelevat fiilikset. Testaamiseen on vielä aivan liian pitkä aika, ajattelin kp 32 testin tehdä. Lauantaina kp 21 oli hirmuset vatsakivut aamulla, en meinannut kyetä suorana kävelemään ollenkaan. Liekö ollut keltarauhasen aiheuttamaa, meni ohi muutamassa tunnissa.
 
Pirre: Voi miten ihania uutisia sulla! :) Kyllä nyt varmasti jo uskaltaa onnitella. :flower: :hug: Mukavaa kuulla vihdoinkin jonkun onnistuneenkin clomeilla. Mulla viime viikko meni terolutteja syödessä ja nyt ootellaan kovasti, et menkat alkais. Sit eka clomikuuri kp5-9. Pikkasen jänskättää, kuin ne mulla toimii, kun mulla on pco-tyyppiset munasarjat, mutta koitan pitää fiilikset korkealla ja uskoa clomien voimaan yllä.

mymosa: Hienoa, et ovis on tuloillaan! :) Ei muuta kun täkit pöllyämään, ni jos se siitä vaikka plussan tois tullessaan! ;)

Danjuska: Millon meinasit testailla? Toivottavasti ois ollu just sitä kiinnittymisvuotoa sun tuhruilut! Pidetään peukut pystyssä! :)
 
Pirre - onnea hirmuisesti! Toivottavasti mun tarina tulee olemaan samanlainen kun sulla. Tokaa c-kiertoa mennään kp23 ja ovista en bongannut. Ekassa bongasin, mut ei tärpännyt. Aika pessimistinen olen tän kierron suhteen ja toiveet jo tuossa 3.kierrossa. Monille tuo kolmas on tuntunut olevan THE kierto :)

Mymosa - Onnea ovisplussasta ja plussatuulia!

Vauva haaveissa - Mullakin PCO ja gynen mukaan "helpoin hoidettava lapsettomuuden syy" joten kovasti tässä yritetään uskoa näihin clomeihin...
 
Pirrelle onnittelut =)

Mymosalle plussanmyönteisiä hetkiä :D

Vauva Haaveissa: Eipä taida kannattaa edes miettiä testaamisen ajankohtaa :(
Nimittäin tänään tuli labra vastaukset ja prog. arvo oli vaan 13 :'(

Aloin tässä sitten miettiä, että olisko se limainen-vaaleanpunainen vuoto voinut litttyä ovikseen.. mutta kun tyypilliset oviskivut oli viikkoa ennen.. Ota ja tiedä.. Lääkäri sanoi että huomenna uudestaan labraan. Töistä en vaan pääse, joten käyn ylihuomenna. Harmittaa vaan sikäli, että oltiin viikonloppuna kipeitä, eikä kyllä tullut edes yritettyäkään jos oviksesta oli kyse,
Yritän kuitenkin olla positiivinen ja kaikella tahdonvoimalla ajatella, että eihän tässä kiire ole :rolleyes: helpommin sanottu kuin tehty.
Sitäkin mietin että jos kp10 oli reilun 10mm:n munarakkuloita kehittymässä niin voiko ovulaatio tapahtua kp21.. mahdollista varmaan, mutta tämän kierron suhteen en jaksa toivoa.
 
mymosa
talletuksia tehty.. pää pitäis pitää kylmänä, mutta eihän tuota voi olla ajattelematta, että jos huhtivauva meille tulis..

Niin paljon on clomeilla epäonnistujia, että parempi olla toivomatta ettei tipu ja kovaa.
 
heippa,liityn ainakin yheksi kuukaudeksi tieihin,eli olin tässä jo mukana siitä jo kyl aikaa...mut päätin et nyt tämä yksi kierto otetaan ja kunnolla tän yrittämisen kanssa..

mä kaks kiertoa oon ollut clomeilla muistaakseni+terot päälle,eikä tulosta,ja nyt tää on kolmas clomikierto,teroja en tiä alanko ottamaan..

mä oon tässä niinkun omin luvin alkanut noita popsimaan,kun vielä oli jäljellä.
lääkärillä en oo missään vaiheessa käynyt,paitsi silloin gynellä,kun todettiin pco,ja sain nuo terot+clomit.
 

Yhteistyössä