Clomittaret vuonna 2011!

Kiitos maikkuliini tsempeistä. Tuo on niin ahdistavaa painia päivät pitkät tuon asian kanssa, et miettii vaan, mikä omassa kropassa mättää. Voihan vika tosin olla miehenkin tavarassa, sitä meillä ei oo tutkittu, mutta itse uskoisin sen kuitenkin johtuvan itsestä, kun on niin epäsäännöllinen kierto muutenkin. Näillä clomeilla ja aiemmin teroluteilla kierto on kyllä saatu suht säännölliseksi...

Meille on myös tullu lähipiiristä tosi paljon vauva-uutisia, ja koko ajan joudutaan ympäristön silmätikuks, joko ootetaan. Tää tuo ihan oman stressinsä koko touhuun.

Tuota mä oon miettiny, et pitäiskö ottaa vielä yhteyttä johki gynelle ja kysyä, pitäiskö tuo pregnyl esimerkiksi ottaa kaveriksi.. Mitäs muut sanotte? Itellä tästä ei vielä oikeen oo tietoa..

Kovasti voimia ja plussatuulia myös teille jokaiselle. Jospa niitä plussia pikkuhiljaa alkais tänne ropisemaan!
 
Heipähei kaikille! :)

Olen vietellyt tässä hiljaiseloa alkuvuodesta alkaen, kun elämässä oli niin paljon kaikkea hässäkkää ja yrityskin laitettiin hetkeksi hyllylle. Nyt kuitenkin alkukesästä yritys jatkui ja hoidot samoin, ja nyt sitten kävi niin ihanasti, että plussasin sunnuntaina!!!! Niin super ihana ja epätodellinen fiilis, onko tää totta..mutta kyllä vaan, selkeitä plussia näyttää testit. Toki vielä on tosi alkuvaihe meneillään, ettei vielä kannata kovasti intoilla, kahtellaan nyt pari viikkoa ihan rauhassa ja varhaisultra 2 viikon päästä, sitten alkaa jo olla varmalla puolella tää homma. Yhtään keskenmenoa ei siis onneksi ole takana, että sellaista ei erityisesti tarvi pelkäilläkään.

Clomeja vetelin siis talven aikana ehkä neljässä, viidessä kierrossa, ja sitten muutamassa niistä pregnylit päälle, mutta tulosta ei tullut ja oli hiukan epäselvää, missä mätti. Nyt sitten vaihdettiin saman tien uuteen hoitomuotoon, eli pistoksia alkukierrosta, pregnyl ja sitten luget. Ja se ol siinä! :saint: En itekään tiedä, mikä oli se ratkaiseva, mutta vähän jotenkin veikkailen, että tää olis lugejen ansiota! :) Lopetin luget sitten kuitenkin siihen plussatestiin, vaikka vähän pelotti, että jatkuuko homma jos lopetan ne, mutta hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi :) Mitään oireita ei tässäkään raskaudessa ole havaittavissa, vielä ainakaan. Paitsi yks päivä alavatsassa muljahteli oikein voimalla. Ihania joka ikinen tuntemus, joka edes voisi liittyä raskauteen ja pikkuseen masuasukkiin.

Voimia teille ja suosittelen lämpimästi, että pitää ehkä vähän taukoa ja yrittää muutenkin keskittää huomiotaan mahdollisimman vähän yritykseen. Mä en odottanut enää mitään tuloksia mutta etenin vain rutiininomaisesti hoidoissa, ja kas kas, sitten se plussa tulikin.

Niin epätodellisen ihana fiilis. Se on toivottavasti pian teilläkin kaikilla :heart: Oikein kaunista kesän jatkoa! :)
 
Tuun minäkin ilmoittamaan, et ekasta clomikierrosta tuli plussa. Nyt rv 5+2, hirveä keskenmenon pelko (kaksi niitä koettu vuoden sisään), enkä oo tännekään uskaltanut tulla kertomaan taikauskoisena. Huomenna eka ultra, nähdään onko alkio oikeassa paikassa.

Paljon, paljon tsemppiä kaikille ja toivottavasti clomit tois muillekin onnen!!
 
Heipä hei naikkoset! :wave:

Täällä yks Clomitar ilmottautuu kans joukkoon jos vaan ketjuunne vielä sopii. :) Eli ikää on 25v., esikoisen yritystä takana vasta 5kk ja mulla on 8 vuotta sitten todettu PCO. Tänää kävin Felicitaksella ensikäynnillä ja sain heti metujen, terolutien ja clomien reseptit kouraan. Just alotin metut. Niitä popsin elokuuhun asti, sit syön teroluteja 7 päivää ja sit jos menkat alkaa, ni kp 5-9 syön clomeja 1 tabl/vrk. Osaaks kukaan kertoa, et lopetanko nuo metut sit elokuun eka päivä, kun alotan terolutit vai syödäänkö niitä niitten teroluttejen rinnalla clomeihin asti? Täytyy varmaa viel soittaa klinikalle ja varmistaa asia sieltä.. Tuli nii paljo asiaa, ettei nyt ihan kärryillä joka asiassa pysyny. ;)

Löytyyks täältä muuten paljon pcolaisia? Vähän selailin taaksepäin teiän kirjotuksia ja näyttäs ainakii jokunen olevan.
 
Mutkin voi lisätä listaan :) Elikkä Juudith....25v....ensimmäinen....06/10....Terot-Clomit+Pregnyl+Luget.

Juu täällä ainakin yksi pcolainen, todettiin viime talvena, oikea munasarja kuulemma kuin haulikolla ammuttu, näin kauniisti lääkäri luonnehti :D Vasen rajatapaus. Miten pian ootte ovulaation jälkeen alkanu testailee? Jotenkin tuntuu kamalan pitkältä ajalta toi 2 viikkoa mikä pitäis jaksaa odottaa... Onko joku plussannut jo aiemmin ?
 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa Täällä kans yks pcolainen.. Mulla nyt metut, clomit ja luget. Metut ollu varmaan sen kolmisen kk, clomeissa menossa neljäs ja viiminen kierto..

Piti tosta paineen tunteesta sanoa että mulla on joka clomikierrossa ollu sellasta menkkaoloa mahassa, mitä voi myös tietynlaiseksi paineeksi sanoa.. Tässä kierrossa uutta on että valkovuotoa on kp7 lähtien holahdellu housuihin ihan tosissaan.. Siis sitä tulee niin paljon että jos ei o mtn suojaa ni kaikki housut on märkänä :LOL:

Testaamisesta Mie oon aikasintaan testannu dpo10...Mikä on aika aikasee.. Odottavan aika on pitkä ;)
 
Teitä pcolaisia tuntus olevan aika paljon täällä clomittarissa. :) Mä kun oon viel ihan pihalla näist kaikista metuista, lugeista, teroluteista yms. ni voisko joku selventää tälle lumpiolle pikkase niitten tarkotusta? :xmas: Clomifeneistä sentää jotai tajuan. :D Olin ihan varma, et joudutaa/päästää heti kättelyssä IVF-hoitoihi, ku aikasempi gyne sano, ettei nuo clomit toimis mulla :confused: ni oon kovasti hakenu vaa noist koeputkihedelmöityksistä tietoa ja kirjotellu tuolla ivf-ketjuissa. Nyt ku selviskii, et alotetaa kuiteskii noilla clomeilla, ni nyt oon taas iha pihalla kaikesta ja täytyy alottaa uudestaa kaiken tiedon metsästys.. :whistle: No pääasia, et osais ottaa nuo kaikki pillerit lääkärin ohjeitten mukaa ja homma pelittäis ja toivon mukaa tuottais myös jossain vaiheessa tulostakii.
 
Tässä noita asioita pähkäillessäni ja tietoa metsästellessä oon päässy jonkunlaisee ymmärryksee noista eri lääkkeistä. Eli siis meneeks ne jotakuinkii näin:
Metformin: käytetään tasapainottamaan kuukautiskiertoa
Terolut: täydentää omaa progesteronin tuotantoa jos sitä ei itsellä muuten erity riittävästi
Lugesteron: käytetään yleensä ovulaation jälkeen aina 9-11 rv saakka, ehkäisee keskenmenoja

Jos meni pahasti metsään, ni korjatkaa. :)
 
Jotenkin noin joo :) Mulla määrättiin terot siks ku oma kierto menee miten sattuu, moneen kuukauteen ei välttämättä tuu menkkoja ollenkaan, niillä siis käynnistetään menkat, sitten clomit kypsyttää follikkelit jos luonnostaan ei kypsy ja luget siis on keltarauhashormonia jolla mahdollinen raskaus pidetään "elossa" jos oma kroppa ei eritä keltarauhashormonia, näin mulla ainakin. Niin ja pregnyl irottaa sen follikkelin, tai sillä varmistetaan se jos ei ole varmaa irtoaako itsellään. Tälleen mä olen tajunnut asian :)
 
Viimeksi muokattu:
Metut on mun käsittääkseni tarkotettu helpottamaan pcon oireita. Esim. mulle lääkäri sanoi että mulla saattaa pcon takia olla huonolaatuiset munasolut - metut hoitaa sitäkin :)

Luget nimenomaan tukee sitä kehon omaa keltarauhastoimintaa. On hyvä olla pcolaisilla, koska meillä on suurempi keskenmenoriski ku "taviksilla" :D

Jej, tänään aamulla bongattu ovis. Onneks eilenä on heiluteltu peittoja ;) Tänää ja huomenna vielä uudestaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Moikka!

Täällä kp 16 ja ovis bongattu :) Koskaan en oo aikaisemmin saanu noin vahvaa viivaa ovistestiin... Selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Nyt on ainakin toiveet korkealla!

PCO:sta on ollu puhetta. Mulle diagnisoitiin pco yli 2 vuotta sitten kun yritettiin esikoista. Silloin en clomeja ehtinyt kokeilla kun tulin luomuna raskaaksi vähän alle vuoden yrityksen jälkeen. Mut mun pco pahentui tosi paljon synnytyksen jälkeen :( Ennen vaan toisella puolella oli monirakkulaisuutta, mutta nyt on molemmilla ja enemmän.

Onko muilla clomien sivuvaikutusoireet vaihdellu paljon? Mulla oli vähän kuumia aaltoja ekassa ja tokassa clomikierrossa, kolmannessa taas ihan hirveät ja lisäksi kamalat mielialanvaihtelut. Neljännessä ei ollut mitään oireita ja nyt viidennessä mielialanvaihtelut on ollu pahimpia. Vähän kuumia aaltoja on ollu mut ne mä kestän paremmin kun jatkuvan v*tutuksen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Juudith
Jonsku88, toivottavasti tässä kierrossa sitten vihdoin tärppäis!
Magda, mä oon huomannu sivuvaikutuksena ainoastaan ton hikoilun, se on ihan hirveetä aamuyöllä herätä siihen tuskaseen hikeen eikä enää saa nukutuks, onneks sitä kestää vaan muutamia päiviä... :p
 
Mulla on ollut välillä mielialanvaihteluita, mutta tuntuu, että niitä on muutenkin, joten en tiedä, johtuvatko varsinaisesti clomeista vai ei. Kuumia aaltoja oli vähän ensimmäisessä kierrossa, mutta ne tuntuvat kumuloituvan kierto kierrolta. Toisessa niitä tuli joka yö, kolmannessa alkoi päivälläkin ja nyt neljännessä tulee öisin ja päivisin todella monta. Lisäksi ne kestävät pidempään viimeisen tabletin jälkeen.
 
Moikka!

Olisin kysynyt tuosta Pregnylistä. Millanen se on lääkkeenä? Onko se siis piikkinä pistettävä, vai mimmonen? Tuleeko sitä montako annosta, ja minä kierron päivänä? Onko helposti saatavilla apteekeista? (tuota clomifenia kun ei joka putiikista tunnu löytyvän). Eihän sitä määrätessä tarvi sitten mitää erityistä seuranta-ultraa, niin ku tuossa ekassa clomikierrossa.

Mietin tässä, pyytäisinkö gyneltä vielä sellaisen tukemaan näitä clomi-kiertoja. Nyt menossa siis 3. clomikierto, ei ainuttakaan plussattua ovista ja epäilen, irtoaako sieltä mitään.

Kiitti kauheesti, jos joku viitti vastata! Tsemppejä kaikille hirmusesti!
 
*Pirre* joo se on navan alapuolelle pistettävä piikki ja mulle määrättiin yksi piikki, kävin seurantaultrassa kp 15 ja kun follikkeli oli sillon 20mm ni sinä päivänä pistin sen, pitäisi kuulemma varmasti sitten irrota.
Ja saatavuudesta en osaa sanoa, itse ainakin marssin lähimpään apteekkiin ja sieltä löytyi, luulis löytyvän koska kuitenkin aika käytetty lapsettomuushoidoissa...
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Moikka moi! Saavuin tuolta vauvakuumeisten puolelta lukasemaan tätäkin pinoa. Tarkoitus olisi ensi kierrosta aloitta clomit.
Mulla siis pco ja metut käytössä, teroilla pidetään kiertoa yllä. Nyt on siis alkamassa viimeiset terot ja sitten alkaa clomit.. Painoa on koetettu tiputtaa kovasti.

Meillä on haaveissa kolmas tai siis eka ja vika yhteinen, mulle kolmas :)
 
Moikka moi kaikille!

Täällä elellään kp 27 päivää ja aamulla testattu täys NEGA!!! Mitään oireita ei ole ollut, ehkä jonkin laista menkkamaista jomotusta alamahassa, täti siis varmasti tulossa! Taas on sellanen tunne et eipä tärpännyt kolmannellakaan clomi kierrolla vaik annostustakin on nostettu!

Plussaisia tuulia muille! :)
 
maikkuliini mikä annostus sulla on menossa? Mulla nostettiin 3 kertaa ja kolmas annostus osu kohilleen... Tää clomien kanssa pelailu vaatii joskus aika paljon kärsivällisyyttä. Toivottavasti ensi kierrossa tärppää!!
 
Juudith: Mulla on nyt annostus 2tbl/päivä 3-7 päivä kiertoa. Loppuvuonna söin 1tbl/päivä ja raskauduin heti ekasta, kesken se vaan meni. Millasella annostuksella sä menit? Uskaltaakohan annostusta ite nostaa? Kun reseptillä clomeja vielä on vaik kuin paljon..
 
maikkuliini miks sitä annostusta nostettiin jos se 1tbl kuitenki riitti raskautumiseen? Mulla oli eka 1tbl 3-7 kierron päivinä, sitten 2tbl 3-7 kierron päivinä ja nyt tää viimesin oli 3tbl kierron 5-9 päivinä. Lääkäri ehdotti ton 2tbl jälkeen et ois suoraan hypätty 4tbl joka on maksimi annos, kun ajatteli et mun kärsivälliyys ei riitä, onneks ehdotin itse viel sitä 3 koska se 4 ois saattanu mennä sit jo yli ku tää 3 oli niin sopiva. En lähtis ite nostaa annostusta ku siin on se hyperstimulaation riski mikä voi olla aika vaarallistakin, kysyisin eka lääkäriltä ku kuitenki pitää aina käydä seurantaultrassa jos on uus annostus et lääkäri näkee mitä se annostus on saanut siellä aikaan vai onko saanut mitään...
 

Yhteistyössä