Clomittaret vuonna 2011!

Hei kaikille...

Mä oon tätä(kin) pinoa lueskellu jo pidemmän aikaa ja muutaman kerran kirjottanukin...

Tulin kertomaan kannustukseksi muille samojen ongelmien kanssa kamppaileville, että tästä kolmannesta clomi kierrosta oon nyt viikonloppuna (liuskatesteillä)"haamutellu" ja tänä aamuna tehtyyn Clearbluen digi testiin piirty sanat raskaana 1-2:heart:

Hyvää jatkoa kaikille ja plussaisia tuulia:heart:
 
Näinhän tässä kävi:( Laiskana kopsasin muualta...


Niinhän tässä kävi niinkun mä vähän uumoilinkin... kun ei niitä oireita oikein oo ollu ja nekin vähät on nyt pois ja ei ne liuskat sitä vahvaa plussaa näyttäneet...haamutteli vaan...tein äsken uuen digi testin ja tulos oli että EI RASKAANA

Nyt vaan oottelen että se vuoto alkaisi...

On niin niin niin paha olla etten osaa ees sanoin kuvata...

Nyt täällä töissä kumminkin ja on vaan koitettava olla "oma itteni"...

Positiivista: ainakin hedelmöittyminen on mahdollista...

Gyne lomalla seuraavat 4 viikkoa joten clomejakaan en avuksi saa...
 
Viimeksi muokattu:
:hug: Pikkutirrille!

Mullakaan ei tämä clomikierto tuottanut tulosta ja tänään kp 1 :( Tähän jäi sitten clomejen käyttö, enää en niitä syö. Mut toivotaan että niistä olis vaikutusta vielä seuraavissa kierrossa :)
 
Tässä kun oon näitä viimesiä viestejä lukenut, oon alkanut miettiä, että mikähän se raskautumisprosentti clomeilla on? Onko teille lääkäri suostunut sanomaan mitään mahiksista clomeilla vai ei? Mun gyne ei suostunut mitään sanomaan, sano vaan ettei mun PCO niin kovin paha ole ja vaan vähän apua tarvitaan. No, nyt on jo neljäs clomikierto menossa ja alkaa usko näihin tabletteihin karista....

Mulla on nyt kp 15/26-32 ja hirmuset kuumat aallot! En muista että edellisissä kierroissa olis enää näin myöhäsillä kp kuumia aaltoja ollut, mut ei kai joka kierto samallainen sit ole. Mulla annostus 100mg eli kaks tablettia päivässä.

Tässä kierrossa käytän nyt ekaa kertaa ovulaatiotestejä, alotin kp 11 ja siitä lähtien joka päivä on tullu saman vahvusta ja väristä viivaa testiin, ei tosin vielä yhtä vahvaa kuin kontrolliviiva, että katotaan nyt vielä pari päivää löytyykö tikuilla ovis vai ei - ilmeisesti PCO voi meinata sitä ettei ovistestit toimi, en vaan sitä älynnyt kysyä gyneltä kun se käski käyttää testejä.

Eipäs sitten muuta kun mukavaa jussia kaikille =)
 
Heippa taas kaikille!:wave: Olen tarkotuksellisesti pitäny taukoa palstailusta, ja aion sitä yhä jatkaakin mut oli pakko johonkin avautua taas... Ja vaikken nyt just clomeja syökään ni tästä on tullu kuitenkin läheisin pino, joten tänne siis kirjotan.
Pari kuukautta on menny ilman mitään pahempia surkuajatuksia lapsettomuuden tiimoilta mut tänään se taas iski, ihan puun takaa. Tai siis näin fb:ssä yhen puolitutun kuvan jossa hänellä on soma vauvamaha. Ja siitä se taas lähti. Pitäisi järkkäillä loppuvuodesta kolmekymppisiä mut taas ajattelen että miks ihmeessä, mitään syytä juhlaan ei ole. Kaikki mitä elämältäni haluan, on yhä saavuttamatta:'( Eikä varmuutta siitä, saanko niitä koskaan, ole. Kaikilla kavereilla on jo vähintään yksi lapsi tai ovat ainakin raskaana, ei mikään ihanteellinen tilanne kohta 2 vuotta yrittäneelle. Kaikki siis tutkittu ja hyväksi havaittu mutta kun ei. Joskus jopa ajattelee että jos meidän ei olekaan tarkoitettu saavan lasta yhdessä? Mutta en osaa myöskään ajatella loppuelämääni ilman lasta, ja adoptio ei minun silmissäni ole sama asia ollenkaan kuin oma, itse alkuun saatettu ja kannettu lapsi. Ja miehen vaihtaminen ei tule kuuloonkaan! Eli tässä ollaan aika lailla tyhjän päällä, ja pahalta tuntuu. Enää vaan yksi kaveri "uskaltaa" kysyä meidän vauvaprojektista, muut varmaan huomaavat mun sisäisen tuskani ja eivät viitsi kysellä. Ja se yksikin on sellainen joka itse yritti vuosia raskautua, eli varmaan ainoa joka todella ymmärtää mitä helvettiä tämä on!
Sitä koittaa parhaansa mukaan ajatella kaikkea muuta ja pitää itsensä kiireisenä mutta aina joskus nämä ajatukset tunkevat väkisin mieleen. Ja sit tuntuu tosi paskamaiselta:ashamed: Olis ees yks plussatesti takana, tai jotain varmuutta siitä että tästä on mahdollista joskus tulla jotain, mutta kun ei...
Anteeksi tämä valitus, piti vaan purkaa jonnekin. Kiitos ku ootte olemassa! Luultavasti mä vielä palailen... Hyvää kesää kaikille!!!:cool::heart:
 
Täälläkin testattu nega, menkat alkaa su/ma (proget loppuu lauantaina). Mä olen niin pettynyt, olin aivan varma et raskaudun tästä kierrosta, kun kerrankin saatiin hyvä follikkeli aikaan ja sekstailtiin paljon. Mutta ei. Ei meille vaan sitä lasta tule. Maanantaina pitäs taas soittaa lääkäriin ja aloittaa rumba uudestaan. En millään vaan jaksais.
 
Mulla näyttäisi kolmaskin clomikierto menevän karille. Testit näyttää negaa ja tuhruttaa, vaikka varsinaiset menkat onkin jo pari päivää myöhässä. Mutta eiköhän hanat kohta aukea, kivut ainakin on taas kohdallaan...

Manuliina ja Viola :hug: En mä muuta osaa sanoa, kun tiedän, ettei mitkään sanat auta.
 
Tulin kurkkimaan tänne vanhasta tottumuksesta.

Hollannikas: meidän lapsettomuuslääkäri sanoi clomireseptiä aikoinaan kirjottaessa, että vaaditaan keskimäärin 4-5 clomikiertoa että raskaus saadaan alulle. Mutta silti ihmetteli 3. kierron follikkeliultrassa että kyllä meillä olisi pitänyt jo tärpätä, joten ota sitten selvää että mikä se onnistumisprosentti oikeasti on.

Mikä teillä on muuten ollut kohdun limakalvon paksuus follikkeliultran aikoihin? Se varmaan voi olla yksi tekijä joka vaikuttaa onnistumiseen. Minulla oli ensimmäisessä kahdessa clomikierrossa erittäin ohut, eikä johtofollikkelia löytynyt ollenkaan. Nyt tässä tärpänneessä 3. kierrossa oli kp 12: 16mm follikkeli ja kohdun limakalvon paksuus 9mm. Rv. 6+6 on nyt meneillään, sietämätön ympärivuorokautinen pahoinvointi, mutta en valita!

Hyvää juhannusta ja tsemppiä että onnistutte!
 
Hei Kaikki!
On jokunen tovi vierähtänyt siitä kun viimeksi kuulumisiani tänne kirjoitin ja nyt sit ajattelin kirjoittaa. Mulla on nyt ainakin elokuuhun asti taukoa clomeista, ei siitä inseminaatiosta tullut mitään kun menkat tuli niin myöhään (kp35) ja sit oli jo poli kesälomalla.. Nyt viime aikoina on tuntunut erittäin pahalta tämä lapsettomuus, mutta onneksi miehen kanssa voi puhua kaikesta. Varsinkin kun kuulin taas kaveripiirissä raskautumisesta, niin oma olo senkun vaan pahenee. Itkien nukkumaan ja sillee. ei oo kivaa. Toisaalta tämä tauko pillereistä on ihan hyvä, saa kesän olla ja mennä :D

Toivon koko sydämmestäni kaikille hyvää kesää ja plussatuulia (myös itselle)!!!!!!! Kirjoittelen taas :D
 
moikka kaikille,

täällä tuore clomitar vaivaa päätään :/ meillä siis yksityisellä nuo terot ja clomit aloitettu ja nyt kun polille tuli kunnalliseen sitten viimein aika elokuulle mietin mitä tässä pitäis nyt tehdä???!!!

Ajattelin vaan, että koska polille pääsemme nyt hoitoihin, niin kannattaako noita ykistyisen ohjeita kesää jatkaa. Eli minulla suunnitelmissa 2 clomi-kiertoa, joista toinen olisi inssinä myös. Tiedän kuitenkin, että polilla tehdään lähes kaikki tutkimukset ja täytyy olla luomukierto. Nyt menossa ensimmäinen clomikierto ja laskin, että jos kierrot pysyvät kurissa ehtisi tuon inssin tehdä ennen polin ensi käyntiä. Mietin vaan tuleeko asiasta sanomista, eikai kuitenkaan ole kiellettyä yrittää jo etukäteen raskautta yksityisellä?? Omasta puolestani en haluaisi pitkittää polin tutkimuksia ja siellä hoidon aloitteluja, joten siksi tämä mietintä, että pitäisikö jo ensi kierron antaa tulla luomuna, näin poliajan koittaessa takana olisi 1 luomukierto ja toinen luomkierto olisi noin kp15 paikkeilla. Eli jos nyt tärppää clomeilla heti ekassa kierrossa niin hyvä niin, mutta miten sitten sen jälkeen?? tosi vaikeaa! En edes polille ole viitsinyt soitella, kun on kiinni. Yksityinen gyne oli sitä mieltä, että mennään näillä suunnitelmilla kesä ja sitten jatkamme lapsettomuuspolilla.. jotenkin vaan sitten pelkään, että viivästyy tutkimukset jos vielä se inssi vaikuttaa alla. Toisaalta taas haluais jo kokeilla senkin.. yk12 jo menossa :/

neuvokaa joku!!
 
Moikka kaikille!
Lavenia: Onnea ihanista uutisista!!

Nyt omaan napaan:
Itellä menossa kp 13 ja voimakasta ovulaatio kipua alamahassa. Ovista en rupee testaamaan, nyt antaa vaan kesän kulua ja ajan kulua. Pakko lopettaa stressaaminen ja kokoaikanen toivominen vauvan suhteen, se ei ainakaan helpota yhtään! Tää on kolmas clomikierto ja yks on ainakin viel edessä clomeilla.
Tänään kuulin, et mun hyvä ystävä odottaa vauvaa. sanoi, et ei me sitä nyt niin vielä edes toivottu, mut totta kai olivat onnellisia ja niin olen minäkin heidän puolestaan! Ottaa vaan niin paljon päähän, et minkä takia kaikki ne jotka ei edes lasta niin kovin halua, saa niitä kuin tilauksesta ja me ei sitten millään muuta kuin yks km ja sen jälkeen ei mitään!
No ei se auta kun mennä positiivisesti eteenpäin ja toivoa parasta! Paljon plussatuulia kaikille tänne!! :)
 
Heippa kaikki clomittaret! =)
Kiva kuulla plussaneista, toivotaan et muillakin tärppäis!
Mulla perjantaina ultra ja sillon kp 15, kolmas clomikierto menossa annoksella 3 tbl päivässä, ellei tämäkään toimi sit kokeillaan neljällä. Ellei sekään tepsi niin sitten jätetään clomit, ainakin toistaseks. Jännä nähä onko siellä mitään tapahtunut....
Maikkuliini tiedän tunteen, tietenkin ne parit jotka eivät edes niin toivois ni tulevat raskaaks, sehän on selvä :$ No mutta pitää uskoo ja luottaa et se onni omallekin kohdalle joskus viel osuu...
 
No pystynytkään pysyä erossa clomeista vaikken enempää ajatellut syödä :ashamed: Juhannusaattona piti mennä apteekkin hakemaan clomeja, onneksi oli auki. Ajattelin sittenkin testata vielä yhden kierron vaikka sivuvaikutukset hieman pelottaa... Viime kierrossa tosin ei hirveesti tullu sivuvaikutuksia, mutta saattoi johtua taukokierrosta. Tää on siis jo viides clomikierto mulla ja yhden taukokierron pidin kolmen kierron jälkeen.

Onko muilla muuten nostettu annostusta vaikka vaste on hyvä? Jotenkin epäilen että ovulaatiota ei aina tapahdu tällä 1 tabletin annostuksella vaikka johtofolli löytyykin... Täytyypä kysyä lääkäriltä kun menen seurantaultraan.
Tsemppiä kaikille!
 
Enpä tiedä oliko tää nyt hyvä alkaa ovulaatiotestejä tekemään. Ilmeisesti mun PCO saa sen aikaan et kp 11 lähtien kun alotin testailun on tullut joka päivä samanvahvunen viiva, hiukkasen kontrollia haaleempi. Nyt on jo kp21. Tosin lämmötkään ei ole lähtenyt nousuun mikä ihmetyttää kun viime kierrossa, jolloin todistetusti ovuloin, lämpö lähti nousuun kp 18 eli ovulaatio olis ollu kp17. Mä luulin et clomikierroissa ovulaatio olis aina samoihin aikoihin, mut mulla näin ei ilmeisesti ole. Mies raukka alkaa olemaan vaan jo aika uuvuksissa kun peittoja on heiluteltu melkein päivittäin kp 14 lähtien.

Mulla ei ole tässä kierrossa mitään kontrollia joten voi olla etten saa varmuutta ovulaatiosta ollenkaan....: /
 
Hei kanssasisaret!

onnea plussanneille ja muillekin plussatuulia ja tarrasukkia ja vaikka mitä kivaa näin helteiden kunniaksi! :wave:

Mulla tosiaan tarkoitus aloittaa ensi kierrossa clomit vihdoin, nyt on menty teroluteilla että edes jonkinnäköiset vuodot olis olemassa, mutta ovulaatiota ei pahemmin ole näkynyt. (pcos on siis taustalla) nyt oli viime kuukautiset jotenkin erilaiset. ennen ja jälkeen epämääräistä tuhruttelua ym. kuukautisten jälkeen on jäänyt alavatsalle painon tunne, ihan ku joku painais kohtua/rakkoa. pissalla saa rampata ja pissiitin pelossa kävinkin tutkituttamassa pissani ja puhdas se oli. koko ajan keskellä alavattassa siis painon tunne, ajoittain myös nippailua molemmin puolin sivuilla. kellään ollu vastaavia oireita? raskaustesti näyttää negaa. :( nyt kuitenkin kovasti mietin uskallanko clomit aloittaa. terolutit alkaa taas sunnuntaina ja ne nyt ainakin voin huoletta napsia jälleen kerran. kolme vuotta on yritystä takana tuloksetta, aika ironista jos nyt kun vihdoin clomit sain tärppäiskin ilman. :rolleyes:

kaveri piirissä jokaisella pieniä lapsia tai raskaana, ja vaikka haluais olla toisten puolesta onnellinen, niin se S-A-T-T-U-U-! :'(

ja hollannikas tuossa ylempänä ihmetteli pcos vaikutusta ovistesteihin. mulla ainakin lähes aina haamuviiva testiin, mutta sen ainoan kerran kun olen oikeasti ovuloinut tuli selkeä lähes yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivakin. clomit saattaa kuitenkin vaikuttaa tulokseen kuulema! en sitten tiedä onko tuo donna sylkitesti tarkempi silloin, koska perustuu estrogeeniin...??? : /
 
Mulla ei ole clomit vaikuttaneet mitenkään ovistestien tuloksiin. Useinmiten joku haalea viiva tulee, vaikka minulla ei pco:ta olekaan, mutta sillähän ei ole mitään väliä. Vain kontrolliviivan vahvuinen tai vahvempi merkitsee ja naisen elimistössä on hormonia koko kierron ajan, joten haamut kuuluvat asiaan.
 
Heippahei!
Tänään kävin ultrassa, nyt on kp 15 ja vihdoin oikea annostus osui kohdalle. Siellä oli 20mm munarakkula!! Lääkäri päätyi hetken mietittyään siihen että pistetään pregnyl koska ultrassa ei näkynyt yhtään nestettä, näin varmistetaan sitten et se lähtee irtoon. Elikkä 12-24h sisällä pitäis sit ovuloida, jännää, en tiedä oonko edes koskaan aikasemmin elämässäni ovuloinut :p Lääkäri määräsi tueksi vielä lugesteronit aina raskaustestiin asti koska pco:n takia kohonnut riski keskenmenoon, niin ei jää sitten ainakaan keltarauhashormonista kiinni. Ja jos sattuis käymään niin suuri onni että testi näyttäis positiivista niin sitten jatkan niiden käyttöä siihen asti kunnes ultrataan että kaikki on kunnossa. Jänniä aikoja :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Ei ainakaan itsellä ole kokemusta paineentunteesta... Mutta miten teillä ovulaation aikaa, onko ollut selvää kipua? Lääkäri varoitteli aiemmin että clomit voi aiheuttaa kovaa kipua sitten kun munarakkula irtoaa ja nyt kun sain pregnyl-piikin niin siitä sanoi että todennäköisesti tulee todella kovaa kipua 12-24h piikin laitosta. Nyt mennyt n. 40h eikä minkäänlaista kipua ole tuntunut...
 
Ei ole tullut clomeista mulle kipuja ovulaation aikaan, tosin ei ole irroitteluja ollut enkä edes tiedä, onko sieltä mitään irronnut. Ennen clomeja oli kovemmat kivut. Painontunnetta sen sijaan on erityisesti loppukierrosta ollut. Viime kierrossa olin aivan varma, että olen raskaana, kun vatsassa oli niin tietoinen olo koko ajan. Nyt edellisessä ja tässä clomikierrossa on myös kovasti turvotusta clomien oton aikaan ovulaatioon asti.
 
Mulla oli tänään follikkeliultra. Kyllä sieltä folli löytyi eli vaste clomifeneille on hyvä, mutta lähete ivf-hoitoihin nyt saadaan kuitenkin. Endometrioosi ilmeisesti haittaa sen verran, ettei raskautumista ole näin monessa clomikierrossa tapahtunut, vaikka kaikki edellytykset on. Puolen vuoden jono hoitoihin on ja nyt ensin tutkitaan miehen siittiöiden tilanne. Clomeilla saan edelleen jatkaa tai olla ilman ihan miten haluan. Tällainen nyt meidän tilanne. Välillä itkettää ja suruttaa, välillä taasen vielä elättelen toiveita "normaaliin" raskautumiseen. Pelottaa myös ne hoidot ja kaikki hormoonit, kun näiden clomien kanssakaan ei ole ollut helppoa. Ja tietenkin itse punktio.
 
täällä aloteltiin 3:s clomikierto. ekassa folliultrassa näky jo hyvä rakkula, mut eipä tuottanu tulosta. Toisessa ei ollu edes ultraa, joten epäselväksi jäi, kasvoiko siitä mitään. Ovistikkuihin en saanu bongattua ovista. Nyt siis kolmas clomikierto alkanut ja alkaa jo usko mennä näihin lääkkeisiin.

Koko ajan mieltä vaivaa, mikä mussa on vikana, kun en raskaudu. Osaatteko sanoa, mitä muita ongelmia tässä vois olla. Onkohan irtoaminen ongelma, vai sen kiinnittyminen kohtuun. PCO:ta mulla ei oo todettu, mutta epäsäänöllinen kierto on luonnostaan... Ahdistaa!
 
Pirre: samojen asioiden kanssa täällä painitaan! PCO:ta ei ole todettu vaan tosi epäsäännöllinen kierto ja kolmas clomikierto menossa. Ekassa ultrattu ja yks kasvoi, toisesta kierrosta löytyi ovis ja nyt kolmannesta en ole edes etsinyt! Kaverit ilmoittelee vuoron perään raskauksistaan ja heillä on tärpännyt heti! Tosi epäreilua! En tiedä mikä itselläni on vikana, kiinnittyminen vai irtoamattomuus, kun loppuvuonna tärppäs ekalla clomi yrityksellä!
Plussa tuulia ja jaksamista!! :)
 

Yhteistyössä