Clomittaret 2014

Ihanaa! Tänne on saapunut yhdistetty yskä/nuha ja oksennustauti. :$ Toissapäivänä alko jo vähän köhisyttään, ja viimme yönä alko sitten kunnon tauti. 2½h sain nukuttua nojatuolissa, ja sitten alko yskittään ja sittenpä ei enään nukuttukaan. Pitkälleen jos menee niin keuhkot tippuu lattialle yskän mukana, pään kun laittaa tyynyyn nenä menee tukkoon, ja niistämällä ei saa auki ja kun tarpeeksi pitkään olet yskinyt niin tulee oksenus. Palelee, ja välillä on tuskan hiki. Ihan kamalaa, ei yhtään taukoa yskässä vaan koko aika pitää jotenkin köhistä.

Kerkesin jo yöllä innostua uudesta oireesta heräsin nimittäin vessaan... Mutta enpä muistanut että yö on litkitty panadol hottia. :D

Ärripurri, toivotaan pikaista parantumista! Kuulostaa tosi ikävältä ajalta. Itsekin olin just viikon kipee. Nenäsuihke on mun öiden pelastus, se avaa sen verran hengitystä, että saan nukuttua. Yskää ei onneks ollut vaikka kurkussa tuntui välillä aina liekinheitin. Onkohan naisen keho luteaalivaiheessa alttiimpi kaikille sairauksille, kun tuntuu et tuo flunssa voi olla jopa raskausoire. Mut ei siis ollut mun tapauksessa (ehkä pitäs olla vähän lievempi)....

Äiti seiskanelonen Mulla myös oli viimmesemmässä keskenmenossa flunssa alkuraskauden oire!

Tuntuu että ilmaa on mahassa ihan älyttömästi, Välillä kuuma ja välillä kylmä. Valkovuoto tullut kuvioihin mutta ei mitenkään runsaana vaan ns normaalina ja kova jano.

Lapsi tosiaan oksensi eilen, ja minä tänään, ja yskänpuuskat on sellaisia että ne laittaa yökkimään limaa ja silmistä valuu vesi.

mymosa
Vasta torstaina gyne.. ei sitten voinut antaa vain teroja kierron käynnistykseen vaan haluaa ultrata.. oikeesti.. vasta torstaina. Toivottavasti sitten alkaavat luomusti, mitä kyllä epäilen.

lämmöt romahtaneet.. nivusiin sattuu ja mahaa juilii.. jospa jospa. Tänään jo kp36, että oishan toi aikakin alkaa.

No niin nyt sitten koitti se kp 1 (5.5). Sinänsä ihan jees, että kierto ei ollut kuin 35. Nyt sitten soitettu ja kysytty jatko-ohjeet. Seuraavaksi letrozolit kp 3-7 ja kp 12 kontrolliultra. Ohjeita limakalvon suhteen ei osattu antaa, nyt mietitään josko aikaisemmat päivät lääkkeen suhteen auttaisivat (vaikka mun blondin mielestä pitäisi mennä just toisin päin...).
Samalla soitolla kyselin kesätauosta ja taisi olla 6 vkoa juhannuksesta. Yritin samalla kysellä, että voinkohan jatkaa lääkitystä kesätauon... hoitaja ei osannut vastata, mutta pitää kysäistä lääkäriltä seuraavan kerran. Toivottavaa tietty, ettei tarvisi syödä lääkettä enää tämän kierron jälkeen, mutta kun pessimismi pääsee valloilleen niin kaikkea sitä jo ehtii miettiä.

Äitiseiskalonen Kiitos vinkistä noista gelee royale kapseleista, ehkä nekin pitää testata (greippimehu onkin jo pian vuoden kuulunut aina ajoittain "ruokavalioon".

Ei nyt oikein kenelläkään tunnu olevan hyviä uutisia, mutta toivotaan että tämä toukokuu on tosiaan meidän.

Hannuliini Vautsi, mikä painonpudotus!! Tosi hienoa. Harmi vaan, että lääkevaste on jostain syystä sulla noin huono. Tsemppiä kuitenkin, uskon että iso laihdutustyö vielä palkitaan pienokaisella (ja toivottavasti pian).

Mymosa Mä söin ihan verigreippejä tässä kierrossa, tai sitten tein niistä itse mehua.

Täällä kp 22 ja lämmöt 36,9-37 en sitten tiedä missä vaiheessa niiden pitää taas tippua, päivää ennen menkkoja vai miten...

Ite tilasin jo kasvan ovistestejä, niin luja usko mulla on ekassa kierrossa raskautumiseen. :D Vaikka periaatteessa kun ollaan kp6-18 joka päivä heiluteltu peittoja niin aina on ollut tuoretta ja päivän vanhaa tavaraa odottamassa ettei ovis mene ohi, mutta en siltikään usko onnistumiseen, ei näin helpolla kun pian tulee 3v täyteen yrittämistä. Miettikääs, 3v joka ikinenn kuukausi oviksen aikaan puuhattu ja ei tulosta. :(

Mutta tämä nuhanenä painuu takaisin peiton alle kun viluttaa. Hyvää tiistaita tyttösille!

mymosa
Mulla on lämmöt taas alhaalla (en tiiä onko ne ikinä korkeella ollutkaan, kun oli toi tulehdus ja sen takia piti lämpöö ainakin), eikä vaan näy vuotoa. Viimeks tippuvat samana päivänä kun alkoi vuoto.

Täällä tänään kp7, kuukautiset kestivät 4 päivää ja olivat niukat, mutta laskin ne silti kuukautisiksi ja aloitin clomit kp5. Maanantaina eli kp13 olis sitten folliultra, saapa nähdä kuinka käy. Oviksen tikuttamisen aloitin jo tänään (tiedän, turhan ajoissa!) mutta ihan vain sen takia että haluan yhden kierron ajan seurata ovista hyvin tarkkaan ja saada sitten kaikki tikut yhteen riviiin jotta näen miten tuo viivojen vahvistuminen tapahtuu juuri minulla.

Osaisko muuten kukaan sanoa, että missä vaiheessa kiertoa tuo kohdun limakalvo paksuuntuu? Vai muuttuuko se ollenkaan? Mulla oli gyne käynti tuossa viimeviikolla, päivää ennenku kuukautiset alkoi, ja silloin limis oli vaivaiset 6mm, eli aivan liian ohut. Onko mahdollista että se tässä uudessa kierrossa olisi jo paksumpi? Riittääkö esim. 8-9mm limis kiinnittymiseen?

Nyt olen viikon ajan syönyt tuota metformiinia (Diformin 500mg x 2) ja Foolihappoja (Foliver 1mg x 4), eikä ole kovin ihmeellisiä sivuvaikutuksia/oireita näkynyt. Ainut mitä olen huomannut niin välillä tuo diformiini alkaa huimauttamaan/pyörryttämään n. tunti sen ottamisesta, mutta uskon sen johtuvan siitä etten joka kerta ole ehtinyt syömään samaan aikaan, se kun pitäisi ottaa ruuan kanssa tai muutoin laskee verensokeria. Ensimmäiset 2 päivää oli hirveää päänsärkyä, mutta nyt sekin on helpottanut.

Mä oon ihan YLI-INNOKAS tän vauvaprojektin suhteen.. Menen asioiden edelle ja välillä mieskin huomauttelee siitä. Sain ilmaiseksi vauvan turvakaukalon, ja sellaisen ihanan puisen pinnasängyn jossa on alla vetolaatikot. Otin ne tietenkin vastaan ja kävin eilen hakemassa. Samantien hain liikkeestä maalia ja lakkaa, ja aloin maalaamaan pinnasänkyä valkoiseksi, meidän sisustukseen sopivaksi. Kävin myös ostamassa vauvan peiton ja tyynyn, lakanat, mobilen, ja pinnasängyn reunuksen, sekä sellaisen valkoisen verhon jonka saa pinnasängyn päälle. Huhhuh kun tuntuu jotenkin hullulta, mutta musta on ihanaa ostella ja laittaa jo etukäteen kaikenlaista. Miestä ei haittaa, mutta yrittää silti välillä rauhoitella. Toivottavasti en ole ainut joka on jo sortunut ostamaan vauvajuttuja.. Dopplerikin löytyy, että sitten joskus kun raskaana olen niin voi kuunnella pienen sydänääniä.

Tosiaan, välillä sitä miettii että onko tässä ihan hulluksi pimahtamassa kun laittelee jo pinnasänkyäkin, eikä vauva ole vielä edes masussa. Joten ihanaa että tämä palsta on olemassa, niin kuulee myös muiden tuntemuksia ja ajatuksia.. :)

Olette rakkaita! :heart:

Äiti seiskanelonen Harmi, ku sullakaan ei onnistunu. Ikävää kuulla tilanteestasi, mutta kaikki on aina mahdollista. Pahoittelut ja voimia!

Haaveilija0 Pahoittelut uudesta kierrosta. Toivotaan, että luonnonlääkkeistä olisi lisäapua.

hannuliini Ikävää kuulla hoidon keskeytyksestä. Toivottavasti saat vielä kasvatettua kunnon follit, kun oikea hoito löytyy.

Ja tsemppiä kaikille!!!

mymosa
Mun tekis mieli ostaa pieniä mekkoja ym.. vaikkei vauvaakaan tai saati että sitä tyttöä tulis. Uhkasin kyllä pukea vaikka sen pojan mekkoihin. Perheen ainoa tyttö on niin poikamainen et kyl yks Rinsessa ois kiva.

Ai kamala! Nyt jos joku tulis kysyyn oletko raskaana, vastaisin kyllä! Oli nimittäin niin todentuntuiset painajaiset että kävin kolmen aikaan yöllä tarkistamassa lapsen sängyn ja kiertämässä talon!

Siin unessa oli joku seurannu meidän perhe-elämää, ja eräs aamu nousin ylös sängystä niinku joka ikinen aamu huomasin että koko mun perhe ja suku on teurastettu kämppään, osa makkariin, osa keittiöön jne ja kamalan tappelun kera. Verta oli pitkin seiniä! Siinä sitten nousin ylös sängystä ja kiertelin kämppää yrittäen muistaa olenko minä tehny tämän, ja miksi en muista mitään! Keittiöön päästessä romahdin lattialle kaiken sen veren keskele ja huomain lapun missä luki että olen seuraava. Siitä lähti sitten takaaajo episodi, missä piileskeltiin kellarissa, autojen alla, ym. Ihan kamala ja todentuntuinen uni! :(

Edellisessä raskaudessa näin nimittäin kans niin todentuntuisia ja ahdistavia painajaisia viikoittain ettei mitään rajaa! :/

Yskältä ja painajaisilta sain muutaman tunnin nukuttua, yöllä heräsin järjettömään pääkipuun, ja nappasin yskänlääkettä ja buranan. Sitten nukuinkin 2h putkeen!

Jaaha, laittautumaan töihin! |O

Moikka. Omaa napaa kirjottelen. 2. clomikierron vika pilleri otettu tänään, nyt vain odotteleen ja tikutteleen :). Olishan se kiva, jos nyt tärppäis. Ensimmäinen lapsi kun saatiin ekalla kierrolla pari vuotta sitten. Mites muilla, onko jollakin eka tullu 1. kierrolla ja toista saanu ootella kauemmin?

Ärripurri40 toivottavasti ois napannut, aika pelottavia unia olet nähnyt :O.

Minä näköjään kerkeen töiden lomassa täällä riekkumaan! :D

Hillevi80 Oliko sulle hirvee pettymys kun eka kierros clomeja ei toiminu? Pelkään nimittäin että putoan korkeelta ja kovaa! :( Oliko sulla mitä oireita ku raskauduit näillä clomeilla?

Mulla oli tänään aamusta lämmöt romahtanut 37-> 36.4 asteeseen, nyt päivällä 36.6 astetta. 5vrk kuluttua pitäis alkaa tiputtelemaan ja sitten 6vrk päästä pitäis alkaa menkat ja toka clomikierros 2 tabletilla ilman ultria. Meinasin kyllä että vois olla viisaampaa ottaa 1½ tabua ja sit seuraavassa 2 jos ei tärppää.

Minkäs merkkisillä tikuilla te ovista testaatte?

Ei oireita edelleenkään, ellei laske enemmän tai vähemmän kuviteltuja oireita mukaan kuten esm flunssa, painajaiset, tissit arat (aina ennen menkkoja) tai vessassa juoksemisen (juon enemmän teetä kun kun flunssa)

Viimeksi muokattu:
Ärripurri40 Kyllähän se vähä kirpas, kun eka tuli nuin helpolla. Kun ei mulla pitäs muuta häikkää olla, kun munasolu ei vaan taho irrota. Mutta elän toivossa, että tää toka kerta onnistus :). Oireita ennen raskautumista ei muistaakseni ollu, mutta tuhruvuotoa ei muistaakseni tullu, vaikka menkkakipuja oli, niin ja ei ketuttanu yhtään, kuten yleensä pari pv ennen menkkoja.

Ärripurri Toivotaan, että painajaiset tietäisivät hyvää.
Olen käyttänyt Onni ovistikkuja, joita saa apteekista. Muistaakseni yhdessä paketissa on 15 kpl. Ja sitten vielä niitä Clearbluen hymyileviä, jotta saan ihan varmasti varmuuden (blondin vaikea tulkita viivoja ;)). Ensimmäisen kerran sain hymyn siis vasta viime kierrossa, joka oli ensimmäinen letrozol-kierto. Tosin sitä ennen olin sen verran pihi, että en malttanut noita hifistelytikkuja hankkia... Mulle sanottiin poliklinikalla, että netistä ei kannata tilata kun voi kuulemma näyttää mitä tahansa. En kyllä ihan löisi rahoja tiskiin tuon väittämän kanssa, mutta jotenkin kuitenkin luotin apteekin valikoimiin.

Hillevi80 Kovasti tsemppiä tähän kiertoon. Itselläni alkaa myös toinen kierto, tänään otan ekat tabletit. Toivottavasti toukokuu on meille otollinen :)

Mari1980 Tsemppiä, toivottavasti tärppää.

Itse olen viime päivinä miettinyt, että miksi koen lapsettomuuden tällä hetkellä kovin raskaaksi taipaaleksi. En ole löytänyt vastausta... Yritän nauttia elämästä ja elämän helppoudesta, mutta silti tulee ajoittain vaivuttua epätoivoon. Mutta toivottavasti kesä tuo uutta intoa nauttia myös elämästä eikä vain tilanteen murehtimista (asia, joka ei ainakaan murehtimalla parane). Mutta tsemppiä siis kaikille tämän polun läpikävijöille, toivottavasti meitä onnistaa ennemmin tai myöhemmin.

ps. onko jotain "virallista" päivittäjää listalle..? En uskalla uutena mennä sitä sörkkimään... vai voinko?

Haaveilija0, sorki rauhassa vain, ohjeetkin taitaa löytyä listalta :)

Oon tilannut testit netistä, Sofi merkkisiä ja sopineet mulle oikein hyvin. Myös clearbluen digitaaliset tilasin netistä ja niillä sitten varmistan sen hymynaaman kun liuska näyttää plussalta.

Itse odotan, et menkat alkais viimeistään huomenna. Pliis, alkakaa, kun nuo vitsin luget siirtää niitä aina eteenpäin. 3 negaa testattu, pikkuhiljaa alkaa jo uskoa siihen :p

Saisin sydärin jos näkisin tuollasia unia kuin sinä Ärripurri.

Tsemiä clomikiertonsa aloittaneille, ehkäpä se tärppi tulee juuri TÄSTÄ kierrosta.
Pitkää pinnaa piinailijoille :whistle:

Clomittaret 2014

Torstai 8.5.

Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta

Ricardina........42/32..........ya11/2013........1.lz+lu.............pco.1.lapsi,30v.
Caro87: .........40/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
mymosa.........39/??........ya 12/2013.........1.c......... pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Ellie_88..........33/26-27.......ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mintikka.........32/30-38.......ya11/2012.........tk...................1.lapsi
Ärripurri40......24/28.............ya04/2011........1.c..................2.lapsi,40v.
Hannuliini........23/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp........pco, 1. lapsi,25v.[
Yritys10..........23/27-30........ya11/2012........4.c+l...............1.lapsi,30v
Mari1980.........15/28..............yk3.................2.c...........2.lapsi,34v
~SeaWind~.....09/28-31.....ya04/2014........c+t+df....1.lapsi,ovl+pco
Hillevi80............08/27-28.......ya04/2014........1.c................2.lapsi,33v
Haaveilija0........04/>40.........ya06/2012.......lz....................1.lapsi,pco,30+v
Äiti74...............01/28...........ya05/2012...mp+org+pr+gp+l...........2.lapsi,40v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa,Chiligail

PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Ricardina................dpo 27 ............26.04.
Yritys10.................dpo 10 ............09.05.
mari1980................dpo 01 ............21.05.

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä

:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä