Clomittaret 2014

Tervehdys taas kaikille. Olen ollut taustalla tämän alkukierron, kun ei ole juuri ollut mitään infottavaa. Lukemassa olen käynyt teidän juttuja ja edelleen olen pahoillani siitä, että onnistumisia ei olla saatu. Nyt kaikille naisille tsemppiä, että toukokuu olisi taas parempi!!

En nyt enää osaa kommentoida kaikkia tapahtumia, mutta äitiseiskaneloselle tsemppiä "raskaampiin" hoitoihin. Toivottavasti ne tuottavat tulosta :). Meillä oli alkuun ISCI ainut vaihtoehto, mutta miehen tulosten parannettua pyörinkin täällä clomittarissa. Toisaalta jäin miettimään, että olisiko taival ollut helpompi jos olisi uoraan menty raskaisiin hoitoihin... en osaa sanoa.

SeaWind Kyllä tuo minun mielestä vahvasti plussalta näyttää!

ON: Ensimmäiset letromenkat takana ja vuoto oli normaalia runsaampaa. Eli voisiko päätellä, että limakalvo oli sittenkin vahvistunut..? Tässä kierrossa letrot (2 kpl) otettu kp 3-7 ja nyt huomenna menossa kp 12 ultraan. Saapa nähdä onko folleja kasvamassa, kun olen saanut tähän samaan hässäkkään ikävän kevätflussan. Toivottavasti sillä ei ole vaikutusta mahdolliseen ovulaatioon. Tänään ovistesti ei vielä näyttänyt muuta kuin haaleaa viivaa... huomenna saan tietää lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Pakko oli vielä tulla kummastelemaan näitä vahvoja ovulaatio tuntemuksia. Minä tunnen siis hyvin selkeästi milloin folli(t) irtoaa ja kummalta puolelta. Tulee sellainen tosi voimakas vihlova/repivä kipu sen puolen munasarjaan kummasta irtoaa. Tämä kipu kestää n. pari tuntia ja sitten häviää. Tänään talleteltiin miehen kanssa aamulla, ja vielä nyt illalla uudemman kerran. Iltapäivällä n. klo 16 alkoi voimakas kipu oikealla, ja loppui parin tunnin kuluttua. Nyt tuossa n. klo 22 alkoi sama voimakas kipu vuorostaan vasemmalla.

Mulla on aina ollut sellainen käsitys että vain yksi (suurin) folli irtoaa ja loput sitten 'kuihtuu' ensimmäisen irrottua. Mutta ilmeisesti oon ollut väärässä luulossa, kun nyt tuntui niin selvästi irtoavan molemmilta puolilta?!

Mullahan näkyi maanantaina folliultrasta molemmilla puolin kaksi hyvän kokoista follia, johtofolli 18mm. Yhteensä siis 4 follia.. Nyt ihmetyttää että kuinkahan kauan tämä ovulaatio mulla kestää?! Irtoaako siis ne kaikki 4 sieltä, vai vain nämä 2 suurinta? Nyt on molemmin puolin irronnut yhdet, ne kummankin puolen suurimmat. Pienemmät olivat muutamaa hassua milliä pienempiä kuin ne suuret..

Kyllä nyt kummastuttaa! :0
 
Hei, oliko jollain kilpparin vajaatoiminta?! Arvot? Oireet?

Mulla on nyt 2v epäilty mutta ei lääkitystä kun arvot viitteissä, enkä oikeastaan enään itsekkään tiedä mistä nämä mun moninaiset oireet johtuu, ja jos minä olen pihalla niin lääkärit ei ole edes maailman kartalla mun oireista.
 
Ärripurri: Olen thyroxin syöjä. Mulla on arvoja ollut, TSH 2.6 v2009, silloin kuitenkin raskauduin). TSH 2.9 ja T4V 10.1 (v.2011) ja näiden perusteella sain lääkityksen. Suurimpina tunnistettavina oireina väsymys, painonnousu, tukkaa lähtee ja on ohut, kylmyyttä käsissä ja jaloissa, seksuaalinen haluttomuus... varmaan jotain muutakin. Arvot parani, mutta lähti taas huononemaan n. 6kk jälkeen, jolloin nostettiin lääkeannosta. TSH=1,2 ja T4V=10.5 (v2013) Tällöin olo jo suht ok. Nostettiin taas lääkeannosta ja nyt viimeisimmät arvot oli jotain 0.2 ja 15 ja olo on ihan ok, ja painokin lähtee laskuun oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla. Seleeniä kannattaa alkuun syödä, se voi parantaa arvoja. Jos ei siis halua/saa thyroxinia. Joo ne normi lääkärit kun katsoo vaan viitearvoja, eikä kuuntele oireita, niin harvemmin määrää lääkkeitä. Pitäs olla erikoistunut. Onhan sulla otettu myös vasta-aineet, eikä pelkästään TSH&T4V.
 
ON: no niin ovulaatio tais olla sitten 10. tai 11. pv, kun sillon tikkuun tuli suht tumma viiva ja nyt ollu lämmöt kohollaa melkeen asteen verran. Normaalisti lämmöt 35,3-35,5, tänään mittasin 36,1 ja eilen 35,8 :) Elikkäs piinailuihin vois laittaa dpo 5, jos tuosta yhdennestätoista pv:stä laskee.
 
Mulla tosiaan on tsh ollu 0,60-1.13 ja t4v ollut 11 ja nyt 13 noin 6kk sitten, viitteet 10-21 oireina juurikin hiustenlähtö/ohuet hiukset päälaelta, käsien järjetön kylmyys, lisälyönnit, tunne että hengitys menee lukkoon, paniikkioireet, paino nousee ja nousee, jatkuvat keskenmenot ja vaikeus tulla raskaaksi, saamattomuus... Lisämunuaisen uupumuksen ja kilpparin vajaatoiminnan oireita iso lista, mutta arvot on aina viitteissä vaikka sukurasitus on kilpparin vajaatoimintaan äidin puolelta. Korsol oli alimmillaan 210 (alaraja 180) mutta nousi sitten 300 tosin en kerennyt istua yhtään vaan suoraa juoksua antamaan verta.
 
Ärripurri: Sun listalla on kyllä myös ylitoiminnan oireita (lisälyönnit). Pyydä ottamaan ne vasta-aine ja T3 arvot vielä. Ja mee lähimmälle lääkärille, joka ymmärtää näistä asioista. En tiedä ootko jo FB:ssä kilppariryhmän jäsen, mut sieltä voi saada tietoon hyviä lääkäreitä tähän liittyen. Eikä kannata vaivojensa kanssa jäädä odotteleen. Mulle tuo korsol ei ole tuttu termi :/
Mulla myös äidillä&siskolla kilppariongelmia.
 
mymosa
Täällä vain hyvin turhautunut olotila.. toki terot loppui vasta keskiviikkona, mutta menkkoja ei kuulu.. jotenkin olen varma etteivät ees ala :(

Mulla tsh 2.03 ja t4-v 15.5.. ei lääkitystä.
 
Nopeasti puhelimella päivitän ultran tiedot. Ilmeisesti letrot toimineet, mutta koko käynnistä jäi kyllä tosi outo fiilis. Lääkäri oli niin tyly, eikä puhunut/kertonut mitään vapaaehtoisesti. Ilmeisesti yks folli oli n. 20 mm ja limis taas ohuehko 5,8 (parempi kuitenkin kun viimeksi). Follin koon perusteella vois luulla oviksen tapahtuvan piakkoin, mutta testeissä vasta hyvin haalea viiva. Tilaisuus käytetään hyväksi, mutta haluaisin bongata testillä oviksen. Testaillaan, testaillaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Clomittaret 2014

Maanantai 19.5.


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta

mymosa.........50/??........ya 12/2013.........1.c...... pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Ellie_88..........44/26-27.......ya02/2013........t+df+lz............1.lapsi,pco
Mari1980.........26/28..............yk3.................2.c...........2.lapsi,34v
~SeaWind~.....20/28-31.....ya04/2014........c+t+df....1.lapsi,ovl+pco
Hillevi80............19/27-28.......ya04/2014........1.c................2.lapsi,33v
Haaveilija0........15/>40.........ya06/2012.......2.lz...............1.lapsi,pco,30+v
Äiti74...............12/28...........ya05/2012...mp+pr+l...........2.lapsi,40v.
Mintikka...........12/30-38.......ya11/2012.........6.f+l...................1.lapsi
Caro87: .........10/?.............ya09/2013........lz...................pco,26v. 1.lapsi
Ärripurri40......06/28.............ya04/2011........2.c..................2.lapsi,40v.
Hannuliini........05/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp......pco, 1. lapsi,25v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa,Chiligail, Ricardina,Yritys10



PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
mari1980...............dpo 12 ............21.05.
Hillevi80..................dpo 08
~SeaWind~...........dpo 03
Äiti74.....................dpo 03..............30.5.
Haaveilija0..............dpo -1

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
~SeaWind~: Kyllähän sieltä voi irrota kaikki isot follit, eli jopa ne kaikki neljä. Jo kahdesta isosta follista lääkäri voi varoitella monikkoraskauden mahdollisuutta. Aika jännää kun noin hyvin tunnet follien irtoamisen, helpottaa ajoitusta kummasti.

Tarkistakaa tietonne listalta ja infotkaa uudet!
 
Viimeksi muokattu:
En ole muistanutkaan infota, että mullahan on uusi kierto tosiaan menossa. Mulle voi siis päivittää kp10/?

To mennään tuomiolle onko tämäkään annos saanut aikaan enempää. Ehkä mahdollisesti pienillä määrillä pistoksia, muutoin kesätauko jollei siis vastetta ole tullut.
 
mymosa
No niin.. tänään viides päivä teroista ja ei vieläkään mitään.. huoh.. soitin sitten neuvolaan ja kävin siellä tekee r-testin.. negaa kuten pitikin. Huomenna soittoaika gynelle. Alkaa turhauttaa kun ei yhtään tiiä missä mättää taas :(
Mä oon niin varma etten saa enää vauvaa.. ja se tuo kyllä kyyneleet silmiin.

Onneks tulee kesä ja on vähän muutakin ajatuksissa kuin vauva.. Mutta ajatus ettei nelosta saatais, raastaa kyllä sydäntä.. vaikka lapsiluku piti olla täysi jo kolmannen kohalla.
 
Äitiseiskanelonen Joo letroja annostuksella 3tbl 7pv otin. Aikaisemmilla annostuksilla siis tullut vain 10mm folleja, niiden yli pitäisi saada kasvamaan niin kuulemma lähtisivät kehittymään. Nuo tabletit lääkärin mukaan toimii paremmin isommilla naisilla, saa nähdä saadaanko mulle niillä vastetta, lääkäri oli kyllä toiveikas. Ennen kesätaukoa mahdollisesti voidaan kokeilla jotain pistoksia hyvin pienellä annostuksella, mulla niin aktiiviset munasarjat, että suuri riski, että folleja tulee paljon. Pitää siis olla IVF mahdollisuus, varsinaiset pistoshoidot alotettas syksyllä sen takia. Mutta katsotaan mitä mieltä lääkäri torstaina on ja mitä siellä näkyy :)

mymosa
Harmi juttu jos terot ei toimi enää :( Ootko kokeillu primolutia? Vissiin tehokkaampaa pitäs olla, kun terolut. Toinen mahdollisuus, että sulla ei ole estrogeeniä tarpeeksi. Pelkillä keltrarauhashormoneilla ei saa sillon vuotoa tulemaan. Näin mulle sanottiin, kun oli pelko ettei niillä ala.
 
mymosa
Nyt alkoi rusehtava tuhru.. kovin toivon, että vuoto nyt alkais ja pääsis uuteen clomikiertoon. Aion nyt ottaa sen 2tbl kp 3-7, vaikka määräs kp 5-9, kerta sillä ei ilmeisesti mitään suurta merkitystä ole ja viimeks toimi toi kp 3-7. Onhan mulla sitten se ultra kp 9-11.

Caro, mulla on jotain ongelmaa tuolla saralla.. ja luin, että tuo matala estrogeenitaso voisi aiheuttaa tuon mun hiusten lähdönkin.
 
Äiti74Tänään sain vihdoin hymyn eli 19.5 dpo -1 (vai miten se merkitään?). Ja samalla voi päivittää 2 lz. Tällä siis mennään ja kovasti toivotaan, että tärppäis.

Mymosa Mulla ei terolutit toimineet juuri ollenkaan, kun viime keväänä söin niitä kiertoa tasoittamaan. Kerran taisi kiertoa lyhentää "oikeasti", muut 3 kiertoa tuli tuhrua terolutien jälkeen mutta kuitenkin omaan kiertoon menkat uudelleen joskus kp 40 tietämillä.

Mintikka Tsemppiä ovikseen :)

Caro87 En tiennytkään, että koolla olisi väliä (siis lääkkeiden vasteeseen, heh). Itse olen syönyt 2 kpl ja ihan hyvin toiminut, vaikka BMI 22. Toisaalta pituutta kyllä löytyy melkein keskivertomiehen verran eli ehkä siis olenkin iso :)
 
haaveilija0 Niin en minäkään, näin mulle sano lapsettomuuslääkäri. Mulla BMI on 19 ja tällä hetkellä korkein moneen vuoteen. Oon pieni joka suhteessa. Vähän turhauttaa jos ei noilla helpommilla hoidoilla saada ovista aikaseks, kuitenkin pistoksilla omat riskinsä. Millä annostuksella oot letroja ottanu?
 

Yhteistyössä