Clomittaret 2014

Tiuhti Mä en oo tikutellu ku kerran päivässä. Kun mulle on sanottu et kaikki on kunnossa jne. ei oo ollu epäilystä ettenkö ovulois ihan luomustikin. Mutta oon halunnu kokeilla ja katsoa et tapahtuuko. Kun kyllä tää kummasti laittaa mietityttää eri vaihtiksia et mis mättää ku mitään ei tapahdu. Ja kun kerroin yksityisel ovis kivuista ja se katto mun kierron ja ultras niin totes että kaikki on paremmin ku hyvin. WHAAAAT?? No miks ei tärppää??? Mun täytyy kans nyt pyytää et se varmistetaan et ovis on tapahtunu jakka joskus sinne lapsettomuuspolille pääsen (kunnallisen kautta siis)...
 
Pheeew,tänää taitaa olla Dpo 0..kauheet korvennukset alavatsalla ja jestas mikä turvotus :eek:. Oonki pitäny nyt hiljaiseloa ku ei oo ollu mitää kirjotettavaa,niinku ei yleensäkkää ennen ovista :D

Kohta pitää ruveta suunnitteleen esikoisen 2v juhlia,mitä tarjoilee yms. Eipä niihinkään ole ku muutama viikko enää :O kyllä aika rientää..

Kovasti plussatuulia kaikille!!!
 
Siiri84: Heh, en mä enää tie missä tässä on häiriö kun mikään ei luonaa mutta siis tosiaan niissä kahdessa ekassa clomikierrossa folli kasvoi mutta ei irronnut. Ekassa kierrossa mitattiin se progesteroni ja se tulos kerto että ovista ei ollut tullut ja tässä kierrossa kerto se kun menkkoja ei kuulunut. Söin Terolutit taas ja nyt mennään uudessa kierrossa. Viime kierto olikin vaivaset 43 päivää tai jotain ja lääkärin mukaan piti irrota kp 16:sta :(. Ja nyt vaihdettiinkin sitten lääkkeet eli huomenna alotan Femarit :) :).
 
Onpas täällä päästy keskusteluissa hyvään vauhtiin. :)

Tikuttamisesta: itse tikutin tässä kierrossa niin, että sain aamupvällä lähes kontrollin vahvuisen viivan. Testasin sitten vielä illalla, noin 10 tuntia myöhemmin ja testiviiva oli vahvempi, kuin kontrolli. Ja digi hymyili tuolloin. Jäi vain harmittamaan, etten testannut digillä aamupvällä, haluaisin tietää, olisiko se hymyillyt jo silloin.. :confused: Mutta pointtina siis se, että selkeästi tuli vahvempi viiva tikkuun illalla, vain kymmenen tunnin päästä.
 
Mä pistän vielä huomenna yhden satsin puregonia, sit maanantaina ultra, sen jälkeen ollaan paljon viisaampia taas. Toivon mukaan nyt olis jotain hyviä uutisia kun tässä on vallan ollut noita vastoinkäymisiä, ja mulle kirjotettiin viel se irrotuspiikki mut sitä en viel ottanut apteekista ulos. Ite oon yrittänyt ettiä googlesta tietoa tosta puregonista ja siitä kuinka moni on tullut oikeesti raskaaksi noiden pistoshoitojen vaikutuksesta. Mullahan on nyt ens alkuun menossa aika pieni annos 50yksikköä, koska ei haluta monen munasolun kypsyvän kerralla.
 
Huomenta, pikaisesti vaan huutelen täältä taustalta kun ootte noista ovistesteistä keskustellut.
Mä tiedän ovuloineeni, vaikken IKINÄ ole saanut edes tasavahvaa viivaa ovistestiin. Ovis on kuitenkin a)ultrattu b)vahvistettu verikokein c) kahdella raskaudella...

tein joksus postauksenkin noista kun blogiini alko tulla kommentteja että eihän kyseessä ole ovisplussa jos testi näyttää tältä :


Vauva haaveissa, Äiti Enkelin: Ovistestejä

Tänne muuten ei kuulu oikein mitään.. odottelen niitä menkkoja. Keskenmenon jälkeen ihan tyypillistä että voi mennä kuusikin viikkoa ennen vuotoa. Testata ajattelin viikonpäästä, jos sinne asti mennään. Mitään oloja ja fiiliksiä ei oikeastaan kumpaankaan suuntaan ole :)

Kirpsakkaa sunnuntaita kaikille! Mä aikalailla taustoin täällä, vaikka harva se päivä käynkin lueskelemassa teitin juttuja ja kuulumisia!
 
Heh löysimpä teidät jälleen. hetken olen ollut hukassa ihan omasta halusta ja aion jatkaa aika pitkälti taustailijana, mutta kiva pysyä kiertopäivissä kuitenkin kartalla.

ja mulle on jostain syystä hypännyt jotain ihmeellisiä lääkkeitä, käytössä mulla on vaan clomit (4.c.), eli pois tuo f+l kiitos :)
en tiedä mitä lääkkeitä ne edes tarkottaa :D

oon siis itte ihan rennoissa tunnelmissa, clomeja popsin nyt pari kiertoo ilman seurantaa 2tbl, ja lähete on menossa julkiselle.

palaillaan ja tsemppejä kaikille:heart:
 
Moi!
Mahtuuko mukaan yksi sekundäärinen lapseton?

Mulla on pian 1,5 v lapsi joka on saanut alkunsa alle puolessa vuodessa. Toista on nyt yli vuosi yrittämällä yritetty ilman plussan plussaa. Vaivoina keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu nyt syksyllä (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Perustutkimukset julkisella puolella tehty, verikokeet ok, parin follilultran perusteeella voipi olla että toinen munasarja on "laiska" mutta toisessa ollut komea folli kp 9-10, simpat oikein hyvät. Terolutia kokeiltiin jos pidentäisi kiertoa ja poistaisi tiuputtelun, mutta eipä juuri apua ollut siitä. Nyt pääsen vihdoin aloittamaan tänään Clomit ja kohta soittelen aikaa seurantaultraab kp 10-11. Toivoisin saavani myös Lugestronin loppukiertoa tukemaan Terojen sijaan. Näillä mentäs 3 kiertoa ja sitten lähete jatkohoitoihin (inssi?!)

Rivi: Penni79, kp 3/22-24, ya 01/13, yk 16, 1.c ja 4.t, endo, 34v, 2.lapsi
 
Uteliaisuudesta kyselen gallupin Clomeihin liittyen:

Montako follia tuli ja millä annoksella?
Minkäkokoinen johtofolli(t) ja minä kp:nä ultrattiin?
Kohdun limakalvon paksuus ultrassa (ohensiko clomit?)
Montako kiertoa teille on määrätty clomeja ja onko joka kierrossa ultra?
 
Vieläkään ei saatu hyviä uutisia, mut lääkäri meinas et kyl me viel se ovulaatio saadaan aikaseks, viel jatkuu puregonin pistely torstaihin ja sillo uus ultra ja aamulla pitäis mennä labraan kun ne haluaa jonkun arvon kattoo et onks lähtenyt nousemaan.. Kuinkakohan mont päivää näitä voi pistää kun nyt jo kp 14 taikka tästä vaan sit tulee pitkä kierto..
 
Uteliaisuudesta kyselen gallupin Clomeihin liittyen:

Montako follia tuli ja millä annoksella?
Minkäkokoinen johtofolli(t) ja minä kp:nä ultrattiin?
Kohdun limakalvon paksuus ultrassa (ohensiko clomit?)
Montako kiertoa teille on määrätty clomeja ja onko joka kierrossa ultra?
Vaikeita kysymyksiä kun ei ole nuo paperit tässä edessä, mitään muista oikein ulkoa.
Kun aloitin clomit, vain oikeanpuol. munasarjassa folleja, oli niitä sitten jo kaksi. clomit 2tabua kierron 3. - 7. päivä. Ultrattiin kp11(?). limakalvo ok paksuus. En muista numeroita, mutta lääkärin mielestä sopiva. Seuraavaan clomikiertoon tabut 2+1+2+1, jottei monikkoraskautta.
Mulla ollut taukokierto välissä, kasvatettiin limakalvoa, nyt 4. clomikierros (ja viimeinen myös). Mulla ei tosiaan oo ollut ultria kuin ekalla käynnillä (jolloin sanoi, että kyllä näyttää ovulointi olleen lähiaikoina) ja sitten ekalla clomikierrolla (jolloin siellä jo kuvasi niitä folleja). Sen jälkeen ei mitään tutkimuksia. Olen käynyt yksityisellä puolella ainoastaan. Ovistestiin olen joka kierrossa saanut plussan (kp12-14).

Mulle terolut ei myöskään auttanut lyhyeen kiertoon ja välitiputteluun. Mutta kaikki keltarauhashormonit kyllä auttoivat juuri tähän asiaan. Lugeista vasta n.5 päivän päästä alkoi kk:t eikä minkäännäköisiä välivuotoja.

Minulla myös sekundaarinen lapsettomuus. Eka lapsi tärppäs jo pari kk pillereiden lopettamisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Äiti seiskanelonen: kiitos vastauksista. Saako udella millä annoksella ja mitä kautta Luget sulla pitivät tiputtelun poissa ja pidensi kiertoa? Toiveet heräsivät josko se olisi mullakin mahdollista eri lääkkeellä :). Onko sulla lääkärit koskaan löytäneet syytä tiputteluun? Kierto vissiin voi lyhetä iänkin takia jo..
 
Mulla kp 3 tänään ja aloitin clomit 3 tbl päivässä. Saa nähdä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Eniten jännittää sivuoireet. Toivottavasti ei tuu mitään oireita ja tapahtuis ovis. Mietityttää kyllä kovasti suuri annostus. Nyt ei oo edes seurantaultraa tiedossa. Gyne käski syödä noin ja odottaa pääsyä keskussairaalaan.. Onko teillä clomit vaikuttanut kuukautisvuotoon? Mulla tällä hetkellä normaalia runsaammat menkat. En ole varmaan koskaan vuotanut näin paljon..v
 
Penni79: Luget oli annostuksella 1 kapseli aamuin ja illoin, ei suun kautta vaan tuonne alakertaan suoraan. Primolutia käytin menkkojen siirtoon (otettiinkohan niitä kolme päivässä vai yks... en muista), mutta sekin siis esti tiputtelut ja vasta n. 5 vrk lopetuksesta alkoi menkat. Keltarauhashormonia molemmat. Mulla on aina ollut lyhyt kierto ja tosi runsas vuoto. En ole aikuisiällä käynyt lääkärissä mitään tutkituttamassa, en oo ajatellut et siihen olis mitään hoitoa.
 
Raportoitavaa sen verran, että tänään kp7, vika clomi otettu aamulla, nyt sitten jännittää, toimiiko nuo tabut. Sivuvaikutukset puhdas nolla, eli minkäänlaisia oireita en noista vaaleanpunaisista pillereistä saanut.
 
Clomittaret 2014
Tiistai 21.1

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Marjiss........52/28...........ya3/2012..........c+ins.........3.lapsi, 35v
ambrosia.......34/30-32.......ya10/10....yk1....RK4/13....KU12/13
moon stars….34/30-53.........ya08/2011..............1.lapsi,27v
SuAnn...……29/30-39........ya 06/2012..........…tk...….......1. lapsi, 31v
vauvatoiveinen..25/27-29....ya 08/2012.........m..............1.lapsi, pcos, 37v.
vastavirrassa....25/28-32...ya 04/2011.......0.c.....1.lapsi, 26v
Mintikka......21/30-38.....ya 11/2012................3.f+l........... 1.lapsi
Melody89……20/32(40-90).....ya 6/2012.........4.c.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Karmini………17/30?.......ya07/2013 yk7 ……3.c............2.lapsi, 26v.
Hannuliini……15/30-40…….ya 08/2011………...pu+pr………….....pco, 1. lapsi, 25v.
tiuhti^......16/32-40.......ya 10/2011........1.c
Marke.......13/30........... ya 6/2012.........2.c....................pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84...………13/25-32...…..ya 8/2013...…......4.c..............1. lapsi, selitm. 29v
Malla84........13/26-60......ya03/13..............5lz..............pco, 1.lapsi
kaathy......….11/33-100.......ya2012..........…..3.lz............pcos, 27v
Kais.............10/?...........ya2006?............c..........1.lapsi,37v, siittöiden määrässä ja laadussa häikkää
Äiti74…………8/27-28………...ya5/2012………...4.c+l………........2.lapsi, 40v.
majlen83.....7/30-100.......ya 6/2013 yk8.......1.c...........1.lapsi, pco, 30v
Hipsunpöpsy..6/28-38…ya11/2011(09/2013km)yk3.........2.lapsi, 35v.
Kuumeilija87..5/36…………..ya1/2013 yk9………f+pr+l………pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88.......4/26-27...........ya02/13...........t+c.................1.lapsi, 26v, ovuloimattomuus
Penni79.......4/22-24........ya01/13yk 16......1.c+4.t....endo, 34v, 2.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, , Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, , -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka


Piinailijat
vauvatoiveinen dpo 10
Marjis dpo 26
moon stars dpo 12
mintikka dpo 5
karmiini dpo 3

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi....3.1.2014...lääkkeetön kierto.........1/2 pco,1.lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)


Päivittäjät: moon stars ja siiri84
 
Tervetuloa uudet!

Ajattelin kysyä teiltä kohtalotoverit, että mitä tekisitte tässä minun tilanteessani. Mulla on nyt mahdollisesti kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vaihtoehtoja toimia tässä nyt pohdin kiivaasti. Lapsettomuuspolilla olen hoidossa ja nyt en oikeasti tiedä miten tekisin.
1. POLIN ohje: Aloita letrozolit seuraavassa kierrossa. Käy 3.-5. päivillä uusintaverikokeissa. Tule 6.-8. päivinä polille ultraan ja aukkariin. Jos kilppariarvo edelleen koholla, aloitetaan lääkkeet siihen.
2. OMAN pään tuotos: Käy verikokeissa. Unohda letrozolit ja selvitä ensin kuntoon vajaatoiminta-asia ja aloita ensin siihen lääkkeet. Kun arvot on kunnossa, aloita letrozolit.
3. KOMPROMISSI, joka vaatii neuvotteluja: Käy verikokeissa ja kinua lääkkeetön ultra ja aukkari polilta. Jos arvot vaatii, aloita lääkkeet. Jos arvot on kunnossa, aloita letrot jo seuraavassa kierrossa...

Arvatkaahan onko pää jo pyörällä?
 
vauvatoiveinen: Miksi et aloittaisi letrozoleja vaikkak kilppariarvot viittaavat vajaatoimintaan? Meinaatko, että lääke ei tehoa, kun kilppari estää raskautumisen kuitenkin? Vai onko näillä joku yhteisvaikutus (=kumoaa toisensa) ?

Nuo huonot kilppariarvot vajiksessa voivat viitata kai siis muuhunkin kuin vajaatoimintaan (en nyt lähde ulkomuistista listaamaan mut esim. munuaisiin liittyvää) ja saattavat parantua vuodenaikojen vaihtuessa tai esim. seleeenin syönnillä (jos ei seleeniä saa tarpeeksi ravinnosta). En nyt ihan ymmärrä, miksi tuon vajiksen pitäisi estää lapsettomuushoitoja.

Tietenkin jos sulla on aikaa, ja raskautumiseen ei ole kiire, niin sittenhän voi tuon kilppariasian hoitaa kuntoon ensin. Kuten jo aiemmin kerroin, omalla kohdalla oikean lääkeannoksen löytäminen vei pari vuotta ja eka raskaus alkoi ns. huonoilla arvoilla.

Jos sulla on selviä vajiksen oireita muitakin kuin lapsettomuus (väsymys, käsien/jalkojen palelu, hiusten lähtö, muistiongelmia, uniapneaa) niin tällöin lääkkeen aloitus olisi ensisijaisen tärkeää (muttei silloinkaan välttämättä este lapsettomuushoidoille). Muut kuin erikoistuneet, eivät yleensä helposti kirjoita tuota lääkettä (Thyroxin) kenellekään, joten voisit ehkä etsiä erikoislääkärin omalta paikkakunnaltasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Ärripurri40
Kiitos äiti74! Mullahan aikaa ei nimenomaan ole, kun ekaa lasta vasta yritetään ja ikää on se 37. Oireita mulla on ollut paljonkin, mutta en ole niitä vajikseen liittänyt. Syy miksi tätä olen jäänyt miettimään on lähinnä siinä, että pelkään tuon arvon toimivan ehkäisynä eli en raskautuisi kuitenkaan ja siksi söisin turhaan niitä letroja. Minähän olen yleensä saanut kaikista uusista lääkkeistä paljonkin sivuvaikutuksia. Polin lääkäri soittaa mulle tänään ja sovin nyt sitten hänen kanssa, että mitä tehdään...

Kommentit on tervetulleita edelleenkin!
 
Clomittaret 2014
Keskiviikko 22.1

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Marjiss........53/28...........ya3/2012..........c+ins.........3.lapsi, 35v
ambrosia.......35/30-32.......ya10/10....yk1....RK4/13....KU12/13
moon stars….35/30-53.........ya08/2011..............1.lapsi,27v
SuAnn...……30/30-39........ya 06/2012..........…tk...….......1. lapsi, 31v
vauvatoiveinen..26/27-29....ya 08/2012.........m..............1.lapsi, pcos, 37v.
vastavirrassa....26/28-32...ya 04/2011.......0.c.....1.lapsi, 26v
Mintikka......22/30-38.....ya 11/2012................3.f+l........... 1.lapsi
Melody89……21/32(40-90).....ya 6/2012.........4.c.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Karmini………18/30?.......ya07/2013 yk7 ……3.c............2.lapsi, 26v.
Hannuliini……16/30-40…….ya 08/2011………...pu+pr………….....pco, 1. lapsi, 25v.
tiuhti^......18/32-40.......ya 10/2011........1.c
Marke.......14/30........... ya 6/2012.........2.c....................pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84...………14/25-32...…..ya 8/2013...…......4.c..............1. lapsi, selitm. 29v
Malla84........14/26-60......ya03/13..............5lz..............pco, 1.lapsi
kaathy......….12/33-100.......ya2012..........…..3.lz............pcos, 27v
Kais.............11/?...........ya2006?............c..........1.lapsi,37v, siittöiden määrässä ja laadussa häikkää
Äiti74…………9/27-28………...ya5/2012………...4.c+l………........2.lapsi, 40v.
majlen83.....8/30-100.......ya 6/2013 yk8.......1.c...........1.lapsi, pco, 30v
Hipsunpöpsy..7/28-38…ya11/2011(09/2013km)yk3.........2.lapsi, 35v.
Kuumeilija87..6/36…………..ya1/2013 yk9………f+pr+l………pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88.......5/26-27...........ya02/13...........t+c.................1.lapsi, 26v, ovuloimattomuus
Penni79.......5/22-24........ya01/13yk 16......1.c+4.t....endo, 34v, 2.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, , Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, , -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka


Piinailijat
vauvatoiveinen dpo 11
Marjis dpo 27
moon stars dpo 13?
mintikka dpo 6
karmiini dpo 4

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi....3.1.2014...lääkkeetön kierto.........1/2 pco,1.lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)


Päivittäjät: moon stars ja siiri84
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä