Clomittaret 2013

Päivi 1980 Kiva kuulla että muitakin Letrozolin käyttäjiä! Sinullakin näköjään tupla-annos minuun verrattuna. Määrättiinkö sinulle tällä annostuksella suoraan? Entä onko sulla ovis aikaistunut?
 
Suoraan tuo kaksi tab. Ovis + tuli kp 15 ja ovis kp 16. Joo aikaistu kyllä josku on ollu kp 22 :p

Huomenna on uä ja katsotaan oviksen jälkeinen tilanne.
Mulla on prolaktiini koholla rajusti ja huomenna saan tietää makrotason ja jos se on koholla... Siinä syy 3 vuoden lapsettomuuteen.. Toivottavasti se on siinä.. Ja miehenkin tulokset kuulen huomenna :)

Luulin et pääsen oviskipujen kanssa helpolla... Ne oli niin järkyttävän kovat et itku oli aikas lähellä. Tuntu just siltä ku ois sisäelimiä revitty. Ei clomeilla tullu niin hillittömiä kipuja. Ja myös muuten yksi asia pisti "silmään" niin yleensä ovulaatiota ennen oleva vuoto on ollut TODELLA runsasta niin nyt ei.

Nyt sit piinaillaan puoltoista viikkoa :p
 
PocaMulle ei ole tehty mitään kokeita. Lääkäri määräsi clomit ja oli sitä mieltä, ettei tartte heti ultrailla tms.

Että vähän riskillä meni, kerkesin jo hetken pelkäämään jotain nelosia, mutta enhän mä edes tullut vielä raskaaksi, joten riski ei liene kovinkaan suuri... : /

Toi limiksen ohentuminen nyt hiukka huolettaa. Mähän stressaan täällä ihan kaikkea nyt ja vetistelen minkä ehdin. Clomit sai aikaan mulla tosi tunneryöppyisen kierron ja sama jatkuu näemmä uuden kierron menkkojen kohdalla ainakin vielä. Mä laahaan pohjamudissa ja hetken päästä tanssin tähdissä. Tällä hetkellä on menossa vetistelyvaihe...

Luna ja Niian:hug::hug::hug: Meillä on mennyt nyt 7kk menetyksestä ja edelleen tekee tiukkaa, kuten just nyt menkkojen aikaan. Vetää aika sanattomaksi ja kaikki tuntuu merkityksettömältä. Yritetään jaksaa, kyllä tää tästä vielä iloksi joskus muuttuu. Mä yritän ajatella, että tää on vaan yksi vaihe elämässä ja joku päivä kun katselen lasteni lähtöä kouluun, mietin miten etäiseltä tää kaikki sit tuntuu.

Tosin mullakin alkaa epäilykset heräillä että saanko ikinä vauvaa syliin asti. Nyt kun nää menkatkin on ihan oudot, tälläkin hetkellä kohdussa nykii kummasti. Tuntuu, että mun kroppa elää nyt jotain aivan omaa elämäänsä ja mä en pysty siihen vaikuttamaan.
 
Kysyin Sookys siksi, että mä söin aluksi puoli vuotta clomeja (+teroja) ultraamatta ja tuloksetta. Menkat oli tuolloin tosi niukat. Kun lopulta ekan kerran ultrattiin, ei clomeilla ollut vastetta, ei kasvanutta follia. Nyt vasta yksi clomi+conal-f kierto takana ja siinä normaalit menkat eli kunnon vuoto. No, nyt niitä toisia ei sitten kuulukaan... :'(

Mun tilanne on tällä hetkellä se, että valvon täällä koneella, koska mulla on niin järkyttävät (menkamaiset)kivut alavatsassa, etten saa unta. Kivut alkoi jo eilen illalla ja olin jo ihan varma, että nyt ne alkaa, mutta EI! Nyt kipu on kymmenen kertaa voimakkaampaa! Otin jo kaksi särkylääkettä, mutta ei tunnu vaikuttavan...

5 min myöhemmin...
Mulla alkoi menkat! En ois uskonut olevani näin onnellinen menkoista :LOL: mutta parempi sekin kuin ei mitään! :D Uuteen kiertoon siis...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SookyS




Keskiviikko 13.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Emiliaani.......54/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Vauva haaveissa... 44/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
plitsis...........40/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
marianna87....31/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
skorppari82...29/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........22/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
kinuzki..........21/29-30...ya1/13/yk8....t+c......1.lapsi,PCOS,23v
Grill..............18/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v
Ambrosia85 ....18/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........18/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......18/n.28......yk11/ya4/2011..tk (3. c + 1.pu)...selitm.1.lapsi,27v
hanzku_91......17/28......ya1/2011......................selitm,1.lapsi
Seemi..........12/28-41.......ya11/09......4.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
Hydrangea..10/29-44....ya1/12..g+pr+m+l+ins.(7.OI)..pco,1.lapsi,27v
Minnikko.....9/33-35..........ya01/2011.........c..........1.lapsi
Malla84.........9/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....8/30..............yk8.........tk...................1lapsi
apsu............7/30..............ya 01/12.......g+o...............pco,2.lapsi,30v
Kazu87..........7/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
USL...............5/25-33........ya 2009............tk..................selitt. 2.lapsi
dots..............5/29.......ya6/12...........1.f......endo,1.lapsi,29v
inessa_........4/30............yv6....... .mp........pco,keliakia,2.lapsi,27v
hiulu........3/27-32........yk 5.........3.c.........selit., 2.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2


Piinailijat
skorppari82 dpo 11
Miyaka dpo 2
Ambrosia85 dpo 1



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.




Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:
Vuoto näyttäisi olevan loppumassa. Vielä kuitenkin hieman tulee. Toivottavasti loppuisi tän päivän aikana. Hieman mietityttää, että mitä tää tekee limikselle. Välttämättä ei kai ole vaikutusta. On kuitenkin suht luottavainen mieli ja uskon, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Pakko sen on. :)
 
hydra - ehkä mut vois laittaa ? laita vaikka dpo0 tälle päivän vaik taitaa olla kyl oikeesti dpo1... Ois kyllä ihan käsittämätöntä jos tästä kierrosta raskaaks tulis. Meillä on 2vuotishääpäivä 27.8 eikä varmasti paljoa parempaa häälahjaa voitais toisillemme antaa..
 
Ambro, laitoin sut piinaileen. :) Toivottavasti plussa tulisi testiin hääpäivän kunniaksi. Mä testasin viime kierrossa juurikin meidän 2v. hääpäivänä negan. Pidän peukkuja, että sulla olisi parempaa onnea. :)

ON: En mä pystykään oleen rauhassa tän vuodon kanssa. :( Taas tuli paperiin vessareissulla ihan sellaista (vaalean) punaista vuotoa. Menin sitten googlaan, että jollain oli pistosten myötä vuotanut koko limakalvo pois. Tällaisissa tilanteissa pitäisi kyllä pysyä kaukana netistä. Jätin sitten soittopyyntöä klinikalle, niin sieltä pitäis hoitsun soitella takas iltapäivällä. Pelottaa ja itkettää, jos tääkin yritys menee taas pieleen. En jaksa peruuntunutta inssiä enää kolmatta kertaa putkeen. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Grill, hoitaja sanoi, että koska maanantaina tilanne näytti niin hyvältä, niin tuskin mistään inssiä haittavasta tai vakavasta asiasta on kyse. Tilanne katsotaan uudestaan sitten perjantaina ennen inssiä.

Olisin ehkä toivonut, että olisi päässyt jo aiemmin uudestaan ultraan, mutta toisaalta mitä se nyt auttais. Jos limakalvo vuotaa, niin tuskin asialle mitään voi tehdä. Toivotaan nyt vaan, että tää on jotain harmitonta, eikä vaikuta limikseen tai inssiin mitenkään. Jotenkin on vähän epävarma fiilis taas. Hoitajakaan kun ei tietenkään osannut sanoa mitään varmaksi, niin ei tuosta puhelustakaan tullut yhtään sen luottavaisempi olo.

Onko kenelläkään muulla ollut vuotoa juuri ennen inssiä tai ultraa, jossa on todettu follin olevan jo iso? Mikä oli limiksen tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Mulla on todettu pco jo parikymppisenä, mutta vasta 30+ aloin yrittämään ensimmäistä lasta ja sen saimme hoitojen avulla 1,5 vuotta sitten. En siis ole varsinaisesti lapseton, vaan toista yrittävä. Huomasin, että täällä on sellaisiakin mukana. Ymmärrän kyllä, että on aivan eri asia yrittää ensimmäistä lasta. Joten ymmärrän hyvin, jos koette, että olen ns. väärässä paikassa. Kerron kuitenkin taustani, niin kommentoikaa, mahtuuko mukaan. :)

Tapasin mieheni kolmekymppisenä ja 2009 alussa aloimme yrittää lasta. Koska mulla oli todettu pco aiemmin, menin gynelle heti, kun kierrot alkoi pidentyä puolen vuoden jälkeen. Lapsettomuusklinikalla sain heti clomi & menopur -kierron ja ekasta hoitokierrosta tuli plussa! Se oli kuitenkin kohdunulkoinen ja multa poistettiin toinen munanjohdin leikkauksessa. Siinä sit odottelua pari kk ja yritys alkoi taas. Puoli vuotta ovis joko jäi tulematta hoidoista huolimatta tai sitten tuli putkettomalle puolelle. Kesätauon jälkeen ekassa kierrossa sain ekan ovisplussan ja siitä tulin raskaaksi. Poikamme syntyi huhtikuussa 2011. Yritys oli tuskaista ja varsinkin 1,5 vuoden yrityksen jälkeen mulla oli suuri suruvaihe ja pelko, etten koskaan saa omaa lasta. Jotenkin tuntui väärältä, että multa vietiin vielä toinen munanjohdinkin, kun ensin oli annettu surkea kroppa muutenkin... Mutta niin vaan sillä yhdistelmällä tuli plussa.

Imetyksen jälkeen mulla alkoi menkat kesän alussa ja nyt on yk 3 menossa. Kävin gynellä keväällä ja sillon näkyi lähestyvä ovis. Sain myös ovisoireet ym., mut oli putketon puoli... Viime kierto oli aivan hiljainen. Tässä kierrossa kävin gynellä kp 12 ja siellä näkyi keltarauhaskysta. Muuten tilanne oli olematon. Oon normaalipainoinen ja verikokeet mulla näyttää ok:lta. Mutta munarakkulat on pco-maiset ja ovis ei tule luonnostaan. Paitsi nyt kai tuli kesän alussa. Kystan takia mulla on seuranta kahden viikon päästä ja sit toivon mukaan alkais hoidot. Ikää mulla on jo 36 v., joten alkaa tulla pian ikä vastaan... Pelottaa, et jos hoidot taas kestää pitkään ja palaa sekä rahaa, aikaa että mielenterveyttä. Hoidot on aina rankkoja. Tsemppiä siis teille kaikille!
 
Pyydän jo etukäteen anteeksi tätä omanapaisuuttani, nyt vaan veetuttaa niin lujaa taas! :ashamed:

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen. Arvot oli maaliskuussa päin peetä ja lääkitystä nostettiin. Toukokuussa arvot olivat parantuneet huomattavasti, mutta lääkäri päätti nostaa vielä annostusta lapsettomuushoitojen (yleensäkkin raskaustoiveiden) vuoksi ja tsh:n tavoitearvoksia asetettiin max 2, mutta mieluiten mahdollisimman lähelle 1.
Kesäkuussa oli se pas. Ei kannattanut kuulemma ottaa kilpirauhasarvoja ennen sitä, koska lääkitystä oli nostettu ja aiemmasta nostosta ja kokeista voitiin päätellä, että arvot laskevat hyvin. Pas oli sitten nega.
Perjantaina kävin kilpirauhasen kontrolliverikokeissa ja tänään sain tulokset: se tsh ei ole laskenut yhtään siitä toukokuisesta!!! |O |O Lääkäri sanoi silloin toukokuussa, että sellaisella tsh-arvolla ei ole järkeä lähteä siirtoon, koska raskauden todennäköisyys on niin heikko. Että mua taas sieppoo tämä kroppa, miksi ei voi toimia, kuten pitäisi!!!!
Ja se meidän seuraava pas tai clomikierto siirtyy nyt sit hamaan tulevaisuuteen! En todellakaan ala tuhlaamaan yhtään alkiota tai napsimaan clomeja (ei ne clomien sivuvaikutukset niin kivoja ole, että niitä viitsisin syödä turhan takia!) ennen kuin tiedän sen tsh:n olevan tarpeeksi alhainen. :kieh:
 
jomilla, tervetuloa mukaan! :wave: Kyllä tänne myös toista toivovat mahtuvat joukkoon. Mikäli haluat listalle mukaan, niin kerro millaisella rivillä voin sut lisätä. :)

USL, voi kuinka ikävää! :( Harmi kun kesäkuussa arvoa ei otettu. Ei se yksi verikoe olisi ollut mikään iso juttu. Todella tympeetä. Yritä jaksaa. :hug:
 
Tervetuloa mukaan jomilla! :wave: Totta kai mukaan mahtuu. Ja vastasit ihan tietämättäsi yhteen minun miltä painavaan kysymykseenkin! Minulle kun väläytettiin viime viikon lääkärikäynnillä mahdollisuutta, että toinen munanjohdin saatetaan joutua poistamaan. Se oli tietty melkoinen sokki ja osa kysymyksistäni jäi kysymättä. Olen siis pohtinut sitä, että jätetäänkö toinen munasarja vaikka munanjohdin poistettaisiinkin ja miten se sitten käytännössä toimii kun munasolut ei pääse sieltä poistumaan (ainakaan oikeaa reittiä). Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta en ole löytänyt oikeastaan mitään... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Grill mun gynen mukaan (pco-spesialisti lapsettomuusklinikalla) toisen munanjohtimen poisto ei laske hedelmällisyyttä juuri ollenkaan jonkin suomalaisen tutkimuksen mukaan. Itse kyllä ihmettelen asiaa enkä oo odottanu kauheesti tuloksia niiltä kierroilta, joissa "johditon" munasarja on ovuloinut. Mulla kun juuri se johditon on aktiivisempi ja se yleensä aina ovuloi... Yleensä munasarja kai jätetään paikalleen juuri siitä syystä, että jos sieltä irtoaa munasolu, toisen puolen johdin voi napata sen. Outoa... Ja lisäks, jos joutuis ivf:ään, kaks munasarjaa lienee hyvä asia.

Mulla aloitettiin hoidot clomeilla ja heti samassa kierrossa oli Menopurit (+irrrotuspiikki+Luget) käytössä ja siitä siis raskauduin. Kohdun ulkoisesti tosin... Sit uusissa hoidoissa pitkän tovin jälkeen oli clomit, femarit ja niiden lisäks usein Menopurit. Sitten kun lopuks raskauduin, oli käytössä vain Femarit ja niillä sain oviksen. :) Luget ja irrotuspiikki oli myös.

Hydra olis kiva tulla listoille! Kiertopäivät on aika hakusessa, mut viimeks oli 36, joten laitetaan vaikka kp 21/36, yk 3, femar?, pco, 2.lapsi, 36v. Mulla ei oo vielä tietoa, millon lääkitys alkaa. Femareilla kuitenkin sitten jatketaan.
 
jomilla: Ookoo... Meille lapsettomuuslääkäri sanoi, että sillä yhdelläkin on vielä ihan hyvä mahdollisuus luomuraskauteen, mutta ilmeisesti jos se toinen nyt joudutaan poistamaan, niin suoraan siirrytään IVF:ään.
 
Tervetuloa Jomilla! Mukaan mahtuu toisestakin lapsesta haaveilevat. Toivottavasti kaikki menee hyvin, etkä joudu meidän seurana kovin pitkää aikaa oleilemaan ;)

Tsemppiä Hydra! Harmi, kun hoitajasta ei ollut rauhoittamaan mieltäsi. Itselläni ei ole kokemusta, niin en osaa neuvoa. Toivottavasti kaikki menee hienosti perjantaina!

Tsemppiä myös unelmasirpaleenalle! Todella ikäviä tuollaiset "ylimääräiset" takaiskut.
 
Perse... Eilen tuli postissa tuo lääkärikäynnin paperiversio (minkä oikeaa nimeä en nyt muista...) ja aloin sitä äsekn lukea. En tosiaan muistanut kysyä niistä folleista, vaan oletin vain siellä jotain olevan, koska lääkäri sanoi että muuten kaikki näyttää normaalilta. Pah... "Selvää preovulatorista (= ovulaatiota edeltävä) follikkelia ei näy kummallakaan puolella." Ja silloin oli siis jo kp12. Eli taitaa olla ihan turha haaveilla tässä kierrossa. :( Mutta ei siinä kaikki! Vasemmassa munanjohtimessahan mulla oli se häikkä, mutta: "Oikea puolikin hiukan vaikeaselkoinen, mahdollisesti vähäinen nestekertymä sielläkin." Mä en kestä... :'(
 
Jomilla tervetuloa!

USL Eikä :( Toivottavasti tästä lähtien arvoja seurataan paremmin:/

Hydra se hoitaja ei osannut sanoa yhtään mistä se vuoto voisi johtua?:( Jos se on vähäistä niin tuskin siitä on haittaa ja onneks perjantai on jo ylihuomenna niin ei tarvi kauaa enää ootella:/ Toivottavasti mitään ikäviä uutisia ei tule <3 Pelkästään hyviä.

Grill voi ei :( Voin vaan kuvitella miten huolestuttaa:( Voisitkohan varata pikaseen uuden ultra-ajan (olitkos julkisella?) jotta lääkäri ultraisi uudestaan ja selittäisi jokaisen asian perinpohjin, huojentaisi ehkä mieltä, kuin että nyt sitten pelottaa miten asiat ovat:(
Mulla oli joku ihme erikoinen alue yhdessä kierrossa vasemmassa munasarjassa, mutta se katosi seuraavaan ultraukseen (menkat välissä) mennessä. Toivottavasti sunkin tapauksessa olisi kyse jostain sellaisesta:/
:hug:
Niin joo ja joskus mulla kp 12 ei vielä näkynyt johtofollia, mutta se sieltä vielä spurttas, toki mulla lääkkeillä saatu ovis on ollut vasta kp 19-21 yleisestikin:/

Niian :hug: Kyllä mä uskon että teille tulee vielä vauva, vaikka varmasti pelottaa :´(
(Itsekin koitan noin ajatella, vaikka aina ei jaksa)
Täällä muut jaksaa uskoa silloin kun itse ei jaksa <3
Mun ystävä sanoi mulle, kun itkin että entä jos raskaus joka meillä oli, oli ainut minkä koen ja en enää koskaan tule raskaaksi, niin hän sanoi että hän on mun puolesta täysillä optimistinen, sitten heti ensimmäisestä kierrosta alkaen <3

SookyS :hug: Toivottavasti se nykiminen ois jotain positiivista :/
 
Viimeksi muokattu:
Grill: Mulla kanssa molemmilla ultratuilla kierroilla kp 13 ei vielä follia. Molemmilla kerroilla on kuitenkin conalilla kasvanut niin, että oon pistänyt pregnylin jo kp 17. Mulle lääkäri sanoi, että voi kasvaa 3 mm kahdessa päivässä eli 1,5 mm päivässä. Toivottavasti saa nyt kasvupyrähdyksen vielä!
 

Yhteistyössä