Clomittaret 2013

Mutta pitää meidän kuitenkin muistaa se, että jos me raskaudutaan, niin se on hyvä merkki! Jos juttu päättyy huonosti keskenmenoon tai vakavaan rakennepoikkeavuuteen / kromosomihäiriöön niin se ei ole ollut odottavien vanhempien vika.
Hyvin sanottu, Ambro! :)

Mielestäni kenenkään meistä ei pidä potea huonoa omaa tuntoa keskenmenoista, lapsettomuudesta yms. Tosiasia on se, että eihän näihin asioihin voi itse vaikuttaa. Ei saa valita, millaiseen kroppaan syntyy. Toki normaalipainossa pysyminen, terveellinen ruokavalio, päihteettömyys, riittävä liikunta jne. on ihan perusasioita ja niistä jokaisen lasta yrittävän täytyisi pitää huolta. Aina sekään ei riitä. Vaikka perusasiat olisikin kunnossa, niin vaikea sitä on saada PCO lähtemään tai saada selittämättömään lapsettomuuteen korjattava syy, jota lääkäritkään eivät ole löytäneet. Ei tässä kai auta muu, kuin uskoa ja toivoa, että kyllä me vielä onnistutaan! Nämä asiat meinaa unohtua itseltäkin niin useasti, mutta onneksi olette muistuttamassa. :heart:

luna, niin totta! Mäkin oon oppinut ihan uusia asioita itsestäni ja miehestäni tämän yrityksen aikana. Oltais nykyään varmasti hyvin erilaisia ihmisiä, jos olisi kerrasta tärpännyt. Koskaan aiemminkaan en ole pitänyt mitään ja varsinkaan elämää itsestäänselvyytenä, mutta nyt kaikki ajatukset on jotenkin korostunut. Totta tosiaan, eiköhän me kaikki olla jo opittu! Kiitos tsemppauksesta. Tosi hurjaa, kun ultraan ei olekaan pitkä aika! :)
 
Nyt kun tuon tuohon ^ kirjoittelin, niin aloin miettimään, että voisinko sittenkin olla osittain syyllinen tähän tilanteeseen. Ruokavalio ei ole kuin oppikirjasta ja liikuntaa en oikeastaan harrasta. :ashamed: Toisaalta kyllähän monet huonommin itsestään huoltakin pitävät tulevat raskaaksi. Tuskin mun PCO poistuis vaikka puputtaisin vaan porkkanaa ja juoksisin kuin mikäkin mielipuoli pitkin lenkkipolkuja. Pientä helpotusta tilanteeseen se kuitenkin voisi tuoda. Ajattelin kyllä ottaa itseäni vähän enemmän niskasta kiinni ja edes yrittää parantaa syömisiäni ja lisätä liikuntaa.
 
Mulle ei muuten lääkäri puhunut mitään mistään kohonneista riskeistä rakennepoikkeavuuksiin Clomien käytön aikana. Nyt alkoi vähän pelottamaan... Luin pakkausselosteen huolella, mutta jotenkin tällainen kohta meni ohi.

Oon nyt vähän hermoheikki, tiedetään :ashamed:
 
Mä oon myös miettinyt tuota lugesteronin käyttöä... Sekun auttaa myös ehkäisemään alkuvaiheen keskenmenoja. Entä jos tulee raskaaksi, vauvanalussa olisikin jotain vikaa ja normaalisti raskaus menisi kesken heti alkuunsa, mutta luget estäisikin sen. Jostain blogista menin myös lukemaan, että jokainen yli kahden vuoden jälkeen alkanut raskaus olisi riskiraskaus...
 
Hydrangea Mä olen ihan samanlainen, maalailen uhkakuvia. Ja oon kanssa valitettavasti saanut liikaa tietoa ja kokemusta siitä mikä kaikki voi mennä pieleen.

Yritetään pitää mieli korkealla ja olla miettimättä.

Viikonlopuksi on luvattu hyvää, joten suuntaan mökille, huomenna on vika päivä tässä kammottavassa työpaikassa jossa mut teilattiin näiden tapahtumien aiheuttamien poissaolojen takia.

Että JEE! :cool:
 
SookyS: Siis ootko sä saanut ihan potkut vai häh? :O Ja siis keskenmenojen poissaolojen takia vai? Anteeks jos oot joskus kertonut täällä, mut sit on mennyt multa ohi (tai en oo vielä ollut mukana jutussa).
 
SookyS, totta puhut, pitäisi ajatella vähemmän ja luottaa vaan, että kaikki vielä joskus järjestyy. Ikävää, jos olet joutunut huonosti kohdelluksi työpaikassasi. :( Typerää, jos ihmisiltä ei löydy yhtään ymmärrystä. :(
 
Ompas ollut vilkasta keskustelua tänään! Hydra: Tuntuu vaihtelevan tosi paljon hoitolinjat eri paikoissa. Mutta joo oon samaa mieltä etten olisi 5 follilla riskeerannut, vaikka onhan se epätodennäköistä että kaikki hedelmöittyisivät, mutta olisi se ihan kamalaa että alkaisi vaikka kolmoisraskaus ja sitten menisi sen takia kesken tai tulisi ongelmia. Parempi siis näin.

Itsesyytöksistä: Mä en jotenkaan oo itseäni syytellyt. Mulla on tosi terveelliset elämäntavat. Syön terveellisesti, liikun ja ei oikeestaan oo muuta paitsi toisinaan herkuttelu. Ja tosin niinkuin joku sanoi niin tuleehan sellasetkin raskaaksi jotka esim. polttaa. Läjinnä oon vaan pettyunyt kun kroppa ei toimi niinkuin sen olettaisi ja ihmettelen miten mun siskot on raskautunut todella helposti. Toinen ensi yrittämällä ja toinen ihan ekojen kuukausien aikana. Et on se outoa miten itte on erillainen. :/ Pelkään että mä ja mun mies ei sovita yhteen ja saataisiin lapsia jos vaihdettaisiin kumppaneita. Tyhmiä ajatuksia, mutta jotenkin uskon et kyllä se vauva meille vielä tulee.

Meille tuli epikriisi viime käynnistä kotiin. Siinä luki, että kys on siis sekundaarisesta lapsettomuudesta, koska parilla on kaksi spontaanisti alkanutta raskautta taustalla. Mä oon aatellut, että sekundaarisesta lapsettomuudesta puhutaan jos on jo esim. yksi lapsi? Joskus mietin, että hätäilemmekö ja suuntaamme liian nopeasti hoitoihin. Mitä jos odottaisimme vielä vaikka vuoden ja lopettaisimme yrityksen?

SookyS Ompa omituisen kuuloista touhua työpaikassasi. Onneksi pääset pois sieltä.

Ambro: Hienosti ja kannustavasti kirjoitettu!! :)
 
heips..toivottavasti elo syyskuussa saataisiin plussia enemmän, eikä siihen paljoa vaadita ;) Tulee itsekkin ajateltua usein et pitäisi liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin..mutta kummasti se on vaikeaa kun ei ole takuita että se auttaisi raskautumaan..vaikka aina nuo tavat hyvästi tietenkin on. Turhauttaa välillä kun ei voi asialle tehdä mitään, mikä auttaisi saamaan oman vaavin. Olen kuitenkin ajatellut että sitä ennen koitan ainakin elää ja tehdä kaikkea mukavaa ajattelematta aina että onko se niiin terveellistä tms :D
Mun vatsa on tällä hetkellä ku olisin raskaana:D..johtuneen kystasta ja sen turvotuksesesta. Vieläkin on vatsa arka ja turvonnut muttei kipuja juurikaan..tänään alkoi ruskea vuoto, menkat? tai jotain muuta? toivottovasti poistuisi nyt nätisti kun oli tarkoitus mennä nyt elokuussa sinne aukiolotutkimuseen, toiv. se ei veny nyt tämän kystan takia. Pidetään lippu korkealla :wave:
 




Perjantai 2.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Malla84.........52/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Basilika2........49/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......42/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Hydrangea....38/29-44........ya1/12...........tk (m+t)........pco,1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 32/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........31/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
Pumppeli.........30/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
plitsis...........28/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........27/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
-minävain-.....25/30..............yk7.........3.t+c?...................1lapsi
Mimmuskainen_....23/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........23/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
apsu............23/30..............ya 01/12.......tk...............pco,2.lapsi,30v
USL...............22/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....19/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............19/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
hiulu.............18/28-32.........yk 4.......hoitotauko......selitm. 2.lapsi
skorppari82...17/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........10/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Grill..............6/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v
Ambrosia85 ....6/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........6/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......6/n.28......yk11/ya4/2011....3.c (1.pu).....selitm.1.lapsi,27v
hanzku_91......5/28......ya1/2011......................selitm,1.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Vauva haaveissa dpo 11
Pumppeli dpo 10
Mimmuskainen dpo 6
skorppari82 dpo -1



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:
Apua onko mulla jo kp6 :O Kylläpä aika rientää...
helvetin elokuu on alkanut. Ihan kun ei olisi tarpeeksi ahdistavaa tietää että tässä kuussa (ja lähiaikoina) syntyvät vauvat konkreettisesti muistuttavat mitä jos ...
lisäksi eilen alko karsea flunssa. Kurkku turkasen kipeä, nokka vuotaa. Kuumetta ei onneks juurikaan ole, mutta olo on just sen verran kamala että ei tartte varmaan mitään tehdä viikonloppuna. Aikaa jää siis enemmän ja enemmän asioiden pyörittämiseen :headwall:
Noh, toivottavasti ens viikolla oon jo terve ja pääsen jumppailemaan normaalisti!

Ei sitä kannata oikeasti stressata liikoja. Ja mitä tohon pertsan vastaukseen, niin mitään tutkimuksiahan ei oikeasti ole tehty, mutta kyllähän jo järkikin sen sanoo että keinoavusteisissa voi olla enemmän riskejä - ja onhan se kuitenkin tiedostettu että km-riski on aavistuksen suurempi hoidoilla avustetuissa raskauksissa kun luomuissa.

Mä myös vähän pihalla Sookyn työjutusta :O
 
Ambro, jaksamista elokuuhun. :hug: Pikaista paranemista myös!

ON: Tänään dpo 14-15 ja aamulla puhdas nega apteekin omaan. Laitan luget vikan kerran joko tänään illalla tai huomenna aamulla. Uutta kiertoa odottelen alkavaksi alkuviikosta. Sitten ei olekaan enää pitkä matka kp 8 ultraan! :)
 
Itsesyytöksiin täälläkin välillä syyllistytään :(. Miehellä kun on tavara priimaa niin välillä mietin, että hän varmaan saisi lapsen niin helposti jonkun muun kanssa. Synkkyyksissäni olen siitä joskus maininnut, johon mies on onneksi sanonut että "mutta kun en halua lapsia kenenkään muun kanssa vaan sinun kanssa." :)

Ikävä jos Sooky sun töissä ei ole suhtauduttu asiallisesti näihin juttuihin, hyvä että pääset sieltä pois! :hug:

pahoittelut hydra :(

Paranemista ja jaksamista ambro :hug:

On: mulla on vuoden paras päivä! :) sain ovisplussan tänäaamuna, eli huomenna olis dpo0. En voi uskoa, että luomuovis tulee näin aikaisin!! Lisäksi mulla alkaa tänään kolmen viikon loma, joten piinailuaika menee varmasti kuin siivillä :D. Tänään on helppo olla onnellinen. Tsemppiä ja aurinkoa kaikille! :)
 
En ole kertonut työkuvioista, joten ei hätää jos ette ole tietoisia. Mua kohdeltiin tosi surkeasti töissä, koska keskeytyksestähän tuli sairaslomaa vähän enemmän. Esimiehen mukaan se ei ollut kelpaava syy jne.

Sijainenkin hankittiin... Mua alettiin kohdella huonosti. En kerro yksityiskohtaisemmin, ettei joku väärä henkilö tunnista.

Että tällaista. Kun muutenkin oli mieli maassa niin syytöksiä sateli töistä sitten ihan koko ajan. :attn:

Mutta itse lähden ja lähden leuka pystyssä :)

Yritän ottaa nyt teemaksi sellaisen "menen virran mukana" ajatuksen. Eli yritän olla miettimättä ja erityisesti suunnittelematta liikaa tulevaa. Koska joka kierrossa panikoin et "kääks nyt jos tärppäs niin mun kurkku on kipee ja tää flunssa voi olla pahaksi, tai että apua nyt mulla on ihan ku hiiva onkohan siitä haittaa"...

Aivan naurettavaa. Silloin ennen ensimmäistä raskautta en miettinyt mitään. Nyt oon aivan säikky.

Mut nyt se saa luvan loppua! :D
 
Ambro voimia elokuulle :hug:

ON: Siis mitä!!! Aamun testiin tuli hailakkaakin hailakkaampi viiva! Mutta viiva kuitenkin! Ihan hirveesti en kyllä vielä hehkuttais ennenkuin viiva vahvistuu. Mutta voi helv#"&i tätä hermostuksen määrää :O
Tilanne tietoja laitan heti huomenna kun teen uuden testin, vai pitäisköhän tehdä jo illalla kunhan pääsen töistä. Voikohan ne edes juurikaan vahvistua saman päivän aikana. Tai ainakin jos tulis nega, niin sais tietää oliko aamun testi viallinen... tai en minä tiedä, sitten varmaan pitäis tehdä miljoona testiä jos ei tiedä mikä toimii ja mikä ei. Mutta kun ei malta odottaa. Järkyttävää kun ei pysty keskittyy mihinkään järkevään (kuten esim. työn tekoon).
 
skorppari, voi kuinka ihanaa! :heart: Pidän sulle superpaljon peukkuja! Voi kunpa..! Ihanaa lomaa. Täällä jo aherretaan taas. :)

SookyS, käsittämätöntä kohtelua!!! En voi ymmärtää! :( :hug:

Pumppeli, oih! :heart: Kuvaa tänne!? :) Mun mielestä on ihan ok testailla ihan niin paljon kuin huvittaa. Joten testaa vaikka tänään uudestaan jos siltä tuntuu. :)
 
Pumppeli: Oi, oi!! =) Peukut tositosi pystyssä. ;) Mä oon sitten taas näitä "epähimotestaajia", joten neuvoisin sua odottamaan huomiseen aamuun. Tai oikeestaan haluaisin neuvoa odottamaan sunnuntaiaamuun, mutta et varmaan malta. :D Testaa sit kun siltä tuntuu. ;)
 
Pumppeli ja Grill, mä taas on tällainen himotestaaja ja vaatii todellista itsekuria testata vain kerran päivässä tai vain joka toinen päivä. Nyt yllätin itseni, enkä testannut eilen. Tänään sitten varmistin negan. Järkevintähän tietysti olisi odottaa päivä tai pari ja testata sitten uudestaan. Tosin jotkut on kertoillut, että viiva on saattanut jo samana päivänä näkyä illalla vahvempana.

Voi kunpa toi ens kierto olisi vihdoin meidän! Haluisin niin kanssa päästä esittelemään haamuja, siis muita kun niitä Pregnyl-haamuja. Tilasin muuten setin halpoja r-testi liuskoja. Jos inssiin/Pregnyliin asti päästään, niin aion testata missä vaiheessa Pregnyl poistuu. Ajattelin aloittaa testailut muutama päivä piikistä ja testata niin kauan kuin haalistuu. Sellaisia ihmiskokeita mulla siis suunnitelmissa! :)
 
Pumppelilla jännätpaikat!!!

Sookys aika karmeaa lukea että töissä on suhtauduttu noin kurjasti. En voi olla kuin ajattelematta omaa hyvää tuuria hyvästä työpaikasta ja siitä miten hyvin esimies otti minun poissaolon.

Kiitos teille, eiköhän tämä tauti tästä. Ainakin se kovaavauhtia etenee.. kurkku on jo aika hyvä mutta nessuja kuluu :snotty:
Ja onneksi kuluu elokuukin! Tänään ei ole onneksi ahdistanut yhtään (vielä) :)
 

Yhteistyössä