Clomittaret 2013





Maanantai 22.7.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Malla84.........41/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Basilika2........38/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......31/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Mojito...........31/30-35........ya12/11........tk.............1.lapsi, 26v.
Miyaka..........31/32-34.........ya06............4.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....27/32..............yk 2................g+o....................
Hydrangea....27/29-44........ya1/12...........tk (m+t)........pco,1.lapsi,27v
Grill..............26/30-32.......ya9/11 yk22......2.c......endo 1.lapsi 23v
SuAnn..........26/30.......ya 06/2012.........1.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......22/n.28......yk11/ya4/2011....3.c (1.pu).....selitm.1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 21/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........20/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
Pumppeli.........19/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
plitsis...........17/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........16/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
-minävain-.....14/30..............yk7.........3.t+c?...................1lapsi
Mimmuskainen_....12/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........12/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
apsu............12/30..............ya 01/12.......tk...............pco,2.lapsi,30v
USL...............11/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....8/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............8/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
skorppari82...6/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, hanzku_91, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Grill dpo 11
Ambrosia dpo 9
Niian dpo 8
Hydrangea dpo 3-4



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:
Ambro, sama vika täälläkin. :D Ei muakaan kyllä lääkäri ohjeistanut mitenkään alkoholin kanssa, mutta ajattelin nyt ottaa varmaan päälle. Eikä sitä kyllä muutenkaan ole kauheasti tullut juotua viimeiseen kahteen vuoteen.
 
Moi vaan kaikille!

Täällä olis yks uus piinailija. Oon jonkin verran käynyt aina kurkkimassa täällä keskusteluja ja nyt ajattelin rohkaistua ja liittyä mukaan juttuun! :)
Meillä täällä vauvayritystä on ollu jo reilu 2v. Siinä ajassa on saatu kaksi raskautta alkamaan mutta ne on menneet kesken hyvin varhaisessa vaiheessa. Viime viikolla kävin taas vaihteeksi lääkärissä ja sain 3kk kuurin clomeja... Tähän kiertoon niitä ei vaan ehdi vielä aloittaa koska on menossa jo kp 15. Ultrassa tosin näkyi yksi irtoava munasolu, joten mahdollisuus raskautua on, mutta olen menettänyt uskon luomuraskauteen. :( Lääkärin mukaan pitäisi jaksaa ajatella positiivisesti mutta toisinaan se on helpommin sanottu kuin tehty!

Noista clomeista haluaisin teiltä kokemeemmiltahieman lisätietoja, onko teille tullu mitään oireita niistä? Jännittää, mulla jo monet e-pillerit sai pään ihan sekaisin...
 
Viimeksi muokattu:
Jihiiiii, nyt hehkutan!! Mulle oli loppuviikosta tippunut postilaatikkoon aika tuonne keskussairaalan naistentautienpolille ja se aika on jo 8.8! Jonoa piti olla n. 6kk, mutta tuo aika tuli jo 3kk päähän. Tuli vaan vähän kiire hoitaa alta pois HIV-testit, koska lääkäri sanoi niissä tuloksissa menevän 3 viikkoa. Kävin itse labrassa äsken ennen töitä ja mies menee keskiviikkona. Kysyin sitten laborantilta että meneekö niissä tosiaan se kolme viikkoa ja hän sanoi, että se on kyllä tosi yläkanttiin arvioitu, varsinkin kun ollaan negatiivisia. Eli ei pitäis olla huolta siitäkään! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pumppeli
Grill Minä en edes tiiä otettiinko multa HIV testiä, mutta mieheltä ei ainakaa oo otettu, koska ei se oo verikokeissa joutunu käymään tän yrityksen aikana ja kun ollaan oltu tuolla naistentautien puolella hoidossa. =/

Tänään aika tuonne polille, no katotaan mitä Letrozolit on saaneet aikaiseksi kun kuitenkin ovuloin ilman niitäkin. No jospa siellä nyt sitten näkyis joku mahtava munasolu :D Pitää muistaa sitä limakalvoa kysellä, että tietää onko taas mitään toivoa.
 
Grill: Hienoa, että tekin saitte ajan. Mehän saatiin sinne silloin ihan super nopeasti aika ja nyt pe onkin suunnittelukäynti taasen, eli lyödään kaikki lukkoon. Iik!! Meillä kun otettiin ekan kerran vaan miehestä HIV ja hepatiitti kokeet niin 5 vrk muistaakseni meni, että aika outoo,et teille sanottiin noin.

Minnikko: tervetuloa mukaan, tarinanne kuulostaa liiankin tutulta. Meillä on yritys alkanut 4/2011. Ensimmäinen raskaus alkoi 12/11 ja keskeytyi heti vuoden vaihdettua 2012 sta. :( Ja seuraava raskaus alkoi 6/2012 ja keskeytettiin 8/2012. Nyt ei sitten kolmatta ole kuulunut ja aktiivisesti on yritetty sitten 9/2012 :( Pahoittelut teille menetyksistänne! :( Nyt vaan uutta onnistunutta raskautta kohti. Mulle clomeista ei ole suerannut muita oireita paitsi hieman limakalvojen ärsyyntymistä, mutta ultran mukaan ei olisi silti kohdun limakalvo ottanut nokkiinsa.

Mimmuskainen: onnea ultraan!!
 
Mimmuskainen: Meille pistettiin nuo HIV-testit molemmille juurikin noita jatkohoitoja varten, mutta tuntuu kyllä tosi oudolta jos sulla mies ei ole kertaakaan käynyt labrassa! :O Mun miehelle tämä HIV-käynti on sitten jo toinen yritykseen liittyvä käynti. Ja hei, tsempit ultraan! :)
 
Niian: Joo mä muistelinkin, että te saitte myös sen ajan tosi nopeesti, joten siksi ei tämä tullun ihan hirmu suurena yllätyksenä. :) Mutta aika outoa kyllä tuo, että meille sanottiin tuloksissa kestävän 3 viikkoa jos todellisuus on lähempänä viikkoa! :O Alkaa jotenkin mennä usko tuohon meidän "pikkusairaalan" lääkäriin... Senkin puolesta hyvä että sain ajan näin nopeasti, saan ihan lapsettomuuslääkärin mielipiteet!
 
Grill, korjaanpa asian! :D Meilläkin HIV-testi otettiin eka vain miehestä. Nyt kun tie on varmaan menossa kohti IVF:ää, niin IVF-seula (jossa HIV ja muut mukana) ja joukko muita testejä otettiin myös musta. Verikokeesta viikon päästä oli mulla seuraava aika ja tulokset oli jo siellä lääkärillä odottamassa, vaikka osa näytteenottajan mukaan lähti Tampereelta Helsinkiin tutkittavaksi.

Minnikko, tervetuloa mukaan! :)
 
Minnikko tervetuloa!

Mimmuskainen onnea ultraan!

Grill hienoa ettei hoitoon pääsyä tarvitse odotella sitä 6kk, pitkä aika:/

Verikokeista mä en muista käyneeni kuin niissä progesteroni, testosteroni kokeissa (Lh jne)
Ja mies ei muista että ois käyny missään verikokeissa..
Outoo:/

Raskauden aikana piti testauttaa hiv, kuppa ym ja kävin sokerirasituksessakim. Oon miettiny
pitäskö noi tulokset pyytää neuvolasta jos ne sit kelpais Ovumiallekin.. Tai ainakin jos
sokerirasituksen tuloksista ois hyötyä. Vaikken tiiä onko tulokset erit kun on raskaana ja kun ei oo:/
 
Hussin alueella vissiin HIV-testit otetaan kerran vuodessa tai hoitosuhteen alussa. Meillä alku oli aluesairaalassa ja käytiin HIV testissä puolen vuoden välein :LOL:

Tosin sitä saa muutenkin juosta jatkuvasti piikillä niin oikeastaan melkein sama ja se mitä ottavat :)
Pistoshoidoissa esim joutu käymään joka folliultran yhteydessä verikokeessa ja sitten viikko irrotuspiikin jälkeen :)

Ei noi jonot onneks niin pahoja tunnu olevan mitä huhutaan. Hoitotakuu on 6kk:tta ja siihen on toki hyvä henkisesti varautua.
Mutta varsinkin hoitosuunnittelukäynnille aika napsahtaa ilmeisesti hyvin usein nopeasti. Siellä sitten katsotaan että miten lähdetään liikkeelle :)

Luna, pyydä ihmeessä. Mä kun mietin että ois yksityisellä käyty hoitokierto tekemässä kun en ollu varma kauan menee että julkipuolelle mennään, niin varmistikin klinikoilta että selviää vähemillä alkututkimuksilla jos mulla on paperit jo tehdyistä mukana :)
Säästää siis hyvän pennin jos niistä voi edes osaa käyttää hyödyksi!
 
Grill, niin ja hienoa, että pääsette hoitoon noin pian. :) Meilläkään ei mennyt kuin se 3 kk julkiselle.

Mimmuskainen, onnea ultraan! :)

luna, outoa. :confused: Meiltä mieheltä otettiin noi vasta-ainetestit heti ensikäynnillä. Sanottiin, että musta tarvii taudit testata vasta kun rankempiin hoitoihin lähdetään. Mä en käynyt yksityisellä muistaakseni kuin progesteroni kokeessa kaksi kertaa loppukierrossa, joka on mielestäni outoa, kun eivät muuta halunneet testata. Sitä ennen ole työterveyden puolesta otettu LH, FSH, kilppari ja progesteroni, kun kävin valittamassa puuttuvia menkkoja. Nyt sitten Taysissa laitettiin varmaan kymmenen eri testiä lapulle, joissa kävin. Testosteroniakaan ei ollut aiemmin testattu, joka oli selkeästi koholla ja yksi syy metuihin. Tuntuu, että nyt Taysissa on vasta kunnolla lähdetty tutkimaan. Toki siellä se on ehkä kivempi, kun saa kokeet ilmaiseksi, mutta ei se mua olisi kyllä haitannut maksaa niistä, jos olisi kaikki ongelmat selvinnyt aiemmin ja niihin olisi puututtu. Tosin ihan hyvin mielestäni T mua hoiti, ei siinä moitittavaa. Kunhan vaan ihmettelen, miksi vasta nyt on kunnolla testattu. Saattaapa se kyllä johtua tuosta lähestyvästä IVF:stä. Kuulemma vasta-ainetestit (HIV yms.) on aina vuoden kerralla voimassa, joten meillä miehen kai tarvis käydä ne uusimassa. Ota ihmeessä kaikki mahdolliset tulokset mukaan, jos niistä vaikka on iloa.
 
Miyaka pahoittelut, toivottavasti ovis ois vaan ollu myöhemmin ja ei vaan vielä näy (vai onko dpot jo lähellä 14)?

Ambrosia joo pitääpä soitella neuvolaan, vaikkei kyllä yhtään huvittas soittaa sille kivalle neuvolan tädille nyt kun asiat on muuttuneet, se mun oma terkkari jäi heinäkuuks lomalle, eli saa tietää tästä tapahtuneesta vasta lomalta palattuaan:/
Mutta joo kaikki mitä on testattu niin oishan se hyvä ettei toista kertaa samoja sit testattas enää..
Ja hassua noi sun verikokeet, mulla ei ollu yhtään verikoetta siinä mun pistoskierrossa! Yhden kerran on otettu ovulaation varmistukseks verikoe mutta se oli semmonen missä ei ollu pregnyliä mukana, tais olla ihan eka oviskierto.

Hydrangea mies ei muista käyneensä kun sperma-testissä. Näkeeköhän siitäkin vasta-aineet..
Mullakin oli testosteroni vähän koholla, ja just se fsh/lh-suhde pco:hon viittaava. Ja kävin mäkin kilpparitesteissä, olin unohtanut. Kilppari-arvot oli normaalit.
Metut muakin on alkanut kiinnostaa, kysyn niistä T:ltä kun aattelin pyytää sille soittoaikaa jo ennen jälkitarkastusta, kun teroja on kaapissa niin ettei ehkä tarviis mennä käymään ennen niiden ottoa. Anazolejakin on kaapissa myös. Toisaalta voi olla että T tahtoo eka kattoo kohdun tilanteen sen kaavinnan vuoks ja muutenkin, ennenkuin osaa ohjeistaa terojen ja ekan kierron suhteen..en tiiä.

Huoh, miehen vanhemmat soitti äsken miehelle Ideaparkilta että ne tulis käymään. Siitä ajaa meille ehkä 10min. Miehen synttärit on tänään. Ei sitten mies kehdannu sanoa että älkää tulko:( Ei olla siis nähty vanhempia vielä ja keskeytyksestä vasta viikko. Oisin todella toivonu että ne ois oottanu että me mennään käymään heillä, sit kun ollaan valmiita:´( Tai oisivat ees varottaneet vähän aiemmin..
Oksettaa.
 
Lunalle tsemppiä appivanhempien näkemiseen. Eka kerta on pahin. Sitten se helpottaa eli ehkä ihan hyväkin että tulevat tällain piipahtamaan. Ja jos itku tulee niin anna tulla. Kovin sydämmettömiä saavat olla jos eivät sitä ymmärrä :hug:
Toivottavasti eivät myöskään ole mitään pitkän kaavan kyläilijöitä koska emännöinti tossa vaiheessa on aika rankkaa (vaikkakin hyväksi)

Meillekin miehen vanhemmat tulivat käymään nopeasti kahvilla - en muista tosin että ksoka, mutta vaikeaa se oli anyway. Tää seuraava fakta tokkopa kauheasti lohduttaa, mutta isäpuoleni näin about 2,5kk:tta keskeytyksen jälkeen ja purskahdin samantien itkuun.. ei siinä.. sattu vaan olemaan isäpuolen avopuolison sukulaiset siinä samaan aikaan... lähtemätön ensivaikutelma ku ambro laukkaa pihalle innoissaan ja sit vetää u-käännöksen ja alkaa poraamaan :LOL:
 
luna, voi ei, yritä pärjätä! Jos itkettää niin itke. Ei sille mitään voi. :hug: Turha sitä tunteitaan peitellä. Olisi kyllä appivanhemmat voineet hieman antaa teille aikaa. Munkin appivanhemmat on tuollaisia yllätyskyläilijöitä. Kerran tulivat, kun olin itkenyt silmät päästä huonosti menneen ultrareissun jälkeen, mutta jotenkin siitä sitten selvittiin. Onneksi eivät kyselleet mitään.
 
luna: Voimia! :hug: Toivottavasti ymmärtävät tilanteen ja osaavat käyttäytyä hienotunteisesti. Onhan se tietty iso menetys myös heille.. Jaksamista! Oot tosi vahva, kun jaksat taas jo kirjotella täällä yrittäjien puolella ja kaiken lisäks tsempata muita, vaikka itellä on kaikki toipuminen vast alkumetreillä. Se on aika hellyyttävää! :heart:

ON: Täällä vihdoin ovis bongattu kp 20 eli eilen. Mulle voi siis päivitellä huomiselle dpo 1. Näköjään turha ootella ovulaatiota ennen kp18, ku joka kierrossa tullu vasta siinä kp 18-20. No pääasia, et tulee kuitenkii ja pääsee piinailemaan. Tässä kierrossa on ollu toiveet tosi korkeella ja on tuntunu, et tuolla sisuksissa on nyt jotain tapahtunukii. :) Nippailuita on ollu alkukierrosta jatkuvasti. Ollaan myös hyödynnetty nyt paremmi tää kierto, ku aikasemmat, ku kaikki muu stressi on ollu vähemmällä nyt. Testipäivä sattuis just meiän työporukan viikonloppureissulle, mut ajattelin testailla jo just enne lähtöä dpo 11. Tietää sit, voiks ottaa alkoholia reissussa.. Jos plussa tulis, ni en kyl sit tiiä, mite tää voitas salata ja ku ei todellakaa viel tuossa vaiheessa haluis kenenkään muun siit tietävän! Ainakaa työkavereitten, ku ei ne mitää lähimpiä ystäviä oo, vaikka mukavaa sakkia ovatkin.. Ja ne kyl arvaa varmast sit heti, ku mä en otakaa terassilla sidukkaa, niin ku tavallisesti. :D No turha ajatella viel niin pitkälle. Iha superilonen asiaha se plussa joka tapaukses olis!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Pumppeli
luna Tosiaan niinkuin muutkin sanoneet, jos itkettää niin itke <3 Ei oo hyvä tunteitaan pitää sisällään :)

Ultra meni hienosti, siellä oli taas se huippu-ihana lääkäri <3 Öö, unohdin ottaa ylös, mutta limakalvo oli 8,4 ja se on kuulemma hyvä ja HIENO iso munarakkula YKSI kappale löytyi joka kuulemma irtoo hetkellä millä hyvänsä, kokoa en nyt muista. Ja sitten ens kuun lopussa on yhteinen aika ja sitten syksyllä pari kertaa kokeillaan IVF hoitoja ja jos ei onnistu niin alkuvuodesta koeputkihedelmöitys <3 Tää täällä nyt on tooooooooosi iloinen, lähin vastaanotolta tällänen hymy päällä pois :D :D :D :D :D :D
Tuntuu, että olis tuhannen kilon paino tipahtanu harteilta pois, vihdoinkin alkaa jotain tapahtumaan eikä vaan odotella.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Grill
Lunalle Paljon voimia!! :hug:

Täällä ei tapahdu juuri mitään. Tai jos tapahtuu, niin pistän mielikuvituksen piikkiin. Ristiriitaiset fiilikset, kun toiveet on korkealla, mutta sitten jostain selkäytimestä tulee, ettei sittenkään vielä... En uskalla testata... :headwall:
 

Yhteistyössä