Clomittaret 2012

Hei!

Mä olen tässä jo hetken aikaa taustaillut, kun olen odotellut hoitoon pääsyä uudestaan. Olen siis syönyt yhteensä viisi kiertoa clomeja (välissä pari kiertoa ilman) ilman mitään seurantaa.

Nyt ihan puun takaa tästä viidennestä clomikierrosta saatiin plussa! Kumpikaan meistä ei osannut tätä odottaa ja valmistauduin tekemään jälleen yhden negatiivisen testin ihan rutiininomaisesti. Pari päivää siihen meni, että edes uskottiin tätä todeksi, ensimmäisestä haamusta ei osattu vasta kuin vähän epäillä. Uskottiin sitten vasta digitestiä, joka näytti raskaana ja 2-3 viikkoa.

Ollaan ihan mielettömän onnellisia (tietenkin), mutta päällimmäisenä tunteena tässä silti on pelko keskenmenosta. Nyt ollaan vasta niin alussa (rv 4+6), että tuntuu ihmeeltä, jos tästä loppuun asti päästään. Ja eihän varmaa tietenkään ole, ollaanko tässä nyt oikeanlaisella alulla (vai onko tuulimuna tai kemiallinen tai jotain...).

Tietenkin sekin on positiivista, että kroppa reagoi clomeihin. Aikaisemmin kun yritin, en saanut ainuttakaan ovista edes bongattua. Mullahan on siis PCOS ja munasarjat on pahasti rakkuloituneet ja kierto ihan hukassa ilman lääkitystä.

Kauheasti yrittää pitää päätä kylmänä, mutta kyllä mä silti leijun jossain pilvissä koko ajan. Ei sitä vaan pysty hillitsemään.

Mut mä varmaan jatkan tästä taustailua ja tuun kertomaan miten etenee.

Kovasti toivon plussatuulia kaikille!
 
Inkeri84 onnea kovasti matkaan :)

Äsken se historiallinen hetki koitti. Testasin ovulaatioplussan. Sekä david että clearblue sanoivat samaa ja testitulos välähti näyttöön niinku heti :) Ajattelisin, että oon varmaan supertyytyväinen jo ensimmäisiin spontaaneihin kuukautisiin, mutta saa nähdä nousevatko toiveet kuitenkin seuraavan parin viikon aikan.
 
Inkeri84 Mielöttömän paljon onnea!! Toivotaan et kaikki menis hyvin loppuun asti :) Se on kyllä kumma juttu et sitte ku plussan saa vihdoin ja viimein niin sitte alkaa keskenmenon pelko...

omppu Onnea oviksesta ja toivotaan et tulee sitte + :)


Mä otin sitte omin päin 3tbl clomifenia ja en päässyt edes follikkeliultraan... nooo parin viikon päästä näkee tehosko lääkkeet... epäilen suuresti... Mitään oireita ei tullut ku söi 3tbl
 
Olipa kiva kuulla sun kuulumisia Kassiopeia. Vaikka kuulumiset ei sulla niin positiiviset olleetkaan. Ihan samassa veneessä mennään mekin. Femarin rinnakkaislääke ei tuottanut tulosta, joten nyt siirrytään pistoihin. Gonal-F ja luultavasti just toi ovitrel irrotuspiikkinä. Pregnyl on maahantuojalta loppu :( Tosin lääkäri kirjoittaa reseptin just ennen tarvetta, jos vaikka pregnyliä silloin sitten saisikin. On tosiaan niin paljon halvempaa. Mulla alkoi eilen uusi kierto, mutta siirrettiin pistokset seuraavaan kiertoon. Mies vei viime viikolla simpat tutkittavaksi, odotellaan nyt ensin ne tulokset. Kaikkea hyvää teidän matkaan kuitenkin Kassiopeia.

Inkerille suuren suuret onnittelut. Tässä ketjussa jokainen plussa on kullan arvoinen.
 
inkeri84 oiiii ihanaa :heart: onnea paljon plussasta!! toivottavasti painajaiset ei toteudu ja saatte onnellisen lopun eli pienen nyytin ensi keväänä syliin!
saiskos siut jo lisäillä tuonne plussanneisiin tälle kuulle?

10kaks meinasitko huomenna sitten testata?
mie menin tyhmä testaamaan jo tänään, ja negahan se sieltä vain testiin tuli, ei haamun haamua.. eli eipä tullut tänne plussaa tähänkään kuuhun. alkais vain jo ne menkat!

pettunia onpas harmi kuulla jos se pregnyl -lääke on taas maahantuojalta loppunut :( aika iso hintaero kahdella saman asian tuotteella!

0emppu0 onnittelut ovisplussasta :) nyt vain paljon talletteluja ja ei kun jännäämään piinaviikkoja!
 


tiistai 18.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

PikkuJellona........kp51/28...............ya9/10.........................tauko
Auppis.. kp38/40..ya8/2011..metut+anstrozol+puregon+pregnyl +luget
Tilli84...............kp32/32-36............ yk11..........................2.clomi
another.............kp31/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
10kaks...............kp31/42...............yk5..............................4.clomi
Sanzu...............kp30/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp27/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp26/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp24/31-37.....ya08/11............6. clomi + metut + terot
rimpatti...............kp21/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp19/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp19/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp17/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp16/28..............ya kesä2010..................6.clomi
DjaP..................kp12/28-34...............Ya2007..............Jonotustauko
Ambrosia85.........kp12/26-32.........ya10/10/yk21.................tauko
Pamsku..............kp11/17-52..............yk11.....................4.clomi
skorppari82.........kp11/??..............yv1,5.............................2.femar
Toivounelma.........kp4/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
Sarppa-71.........kp3/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Linneat...............kp3/?.........ya 09/2011..........2.clomi+metut+terot

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat


Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Onnittelut inkerille! :heart:

on: ei oireen oiretta! Ei edes normaalia v*tutusta, joka mulle teroilla tulee ;) Alustavasti oon suunnitellut, et testaan vasta lokakuun puolella.. Eiköhän ne ala ennen sitä. Viimeksi meni 10 päivää vikasta terosta, et odotellaan. Vaikka se niin rasittavaa onkin :)

Lähipiirissä useampi ilmoittanut taskausuutisiaan. jotenkin sekavat fiilikset niistä. oon toki onnellinen muiden puolesta, mut samalla surullinen omasta tilanteesta.
 
Suuret onnittelut Inkeri84! :heart: Peukut on täällä pystyssä että kaikki menisi hyvin.

Tilli84: Kuinka paljon sulla vaihtelee tuo vuodon alku terojen loppumisesta? Olen itse käyttänyt niitä vasta 1 kiertoon ennen tätä ja sillon kesti tuo 10 päivää myös minulla. Mietin vaan että tuleeko vuoto joskus nopeamminkin vai pitääkö aina odottaa noin kauan (kun ei millään jaksaisi odottaa!).
 
Tikkerituu: Mä oon syönyt teroja tammikuusta ja mulla on aina ennen vuoto alkanut 2-4 päivää vikasta terosta. Joten edellinen kierto oli extra pitkä aikaisempiin nähden! Tietääpähän ettei tartte hötkyillä! ;) oon ihan samaa mieltä, ettei aina vaan jaksais odottaa!!
 
Nega tuli. :'( Taas pudottiin ja korkealta. En voi ymmärtää, mistä nämä oireet tulee, kun tänäänkin lämpöä oli 37,4° ja alavatsa on jomotellut taas koko päivän niinkuin koko viikon tähänkin asti.

Ei voi kuin alkaa odottaa uutta kiertoa ja heti kp 1 soitan sitten klinikalle.
 
Inkeri84 Onnea valtavasti :)

ON Vielä pitäis jaksaa ainakin viikko ennen kuin pääsee jännäilemään.. Kierto venyy lähemmäs kp40, koska ovis tuli niin myöhään.. Mä ihmettelen ettei tissit oo vielä tullut kipeiks, kun kolmessa viimekierrossa ne on jo tässä vaiheessa ollu tosi kipeet.. Onkohan se sitten hyvä vai huono merkki?
Nyt ei onneks oo mikään kauhee stressi meneillään, kun jouduin kp:t oikeen tarkistamaan, kun en tiennyt yhtään mikä päivä menossa :)
Perjantaina saadaan kuulla miehen toisen simppatestin tulos. Voi, että kun sieltä nyt tulis hyviä uutisia..
Tänään on vatsassa ollut ihan ihme vihlasuja.. Varsinkin vasemmalla puolella, missä oviskivutkin tuntu kunnolla. Aamulla vatsa oli ihan kova ja sattu niin paljon, että itku ei ollut kaukana. Se onneks meni pian ohi. Ikinä ei ole kyllä sellasta oloa vatsassa ollut, eikä toivottavasti enää tulekkaan..
Pitää vielä muistaa kysyä lääkäriltä kun soittaa niin siitä aukiolotutkimuksesta..
Voiko ovis tapahtua silti vaikka piuhat olisivatkin tukossa?? Jos nuo vatsakivut johtui siitä, että munasolu ei pääse ulos??
 
Dana Munasarjat ja munatorvet ovat erilliset osat. Munatorvet ovat eräänlainen suppilo siinä munatorven vieressä. kun ovulaatio tapahtuu, yrittää munasolu suunnata munatorvea kohti. Ja hyvällä onnella se löytää tiensä kohtuun saakka. Hedelmöittyminen tapahtuu munatorvessa (yleensä).
Eli kyllä ovulaatio voi tapahtua vaikka piuhat olisi tukossa tai jopa puuttuisi kokonaan.
 
Nyt on aukiolotutkimuksessa käyty. Klo 9.15 hoitaja kutsui meidän sisään. vaihdoin housut pois ja mentiin tutkimushuoneeseen. Pelotti ihan sikana!
juteltiin niitä näitä ja lääkäri kertoi, että nyt varataan miehelle simppatestiin aika. 27.9 mies vie simpat tutkimuksiin.

Asetuin pöydälle ja lääkäri ultras munasarjat Joo, ei näissä mitään oo, suoranainen ihme olis, jos tästä kierrosta plussaisit. Ei täällä oo mitään. itku pääs.

Sitten asetti spekulan ja puhdisti emättimen/kohdunsuun. Jo se koski - tai oikeastaan lähinnä tuntui epämiellyttävältä.

Sitten tuli sen aika, kun katetri tungettiin kohdunsuusta läpi. Itkin ja sanoin, että nyt koskee aika kovaan. kipu oli kuin menkkajomoja, mutta 50 kertaa pahempaa! Tuntui, että mun alapää singahtaa hetkenä minä hyvänsä taivaan tuuliin. Lääkäri hölläs vähän painetta siellä ja pystyin lopettamaan huutamisen ja miehen kädestä puristamisen.

Noniin, nyt lisään nestettä, jotta saadaan se sinne munajohtimiin ynnä muualle.. Paine kasvoi jälleen sietämättömäksi ja tuntui *blums* ja samaan aikaan hoitaja sanoi, että tuossa se oli ja kipu helpotti. Sama toiselle puolelle.. Ja jälleen koski. Mulle jäi vähän epäselväksi, että mikä se oli..
No, lääkäri poisti katetrin ja toimenpide oli ohi. Verta tuli aika reippaasti ja sain mennä pukemaan päälle. Mies tuli perässä ja halasi mua niin kovin <3

Munajohtimet molemmat auki ja kaikki normaalia. Selväähän tässä nyt on, että sulla ei kroppa toimi noiden clomien kanssa - ovulaatiohäiriötä ihan selvästi.

Nyt tämä kierto katotaan loppuun, lokakuu clomitaukoa ja sitten marraskuussa yksi ja viimeinen kierto clomeja 2tabl/pvä kp 3-7, ultra kp 11-12, miehen simppatestin tulokset tulleet jo siihen mennessä.
Jos tämä marraskuun kierto negakierto, niin joulukuussa sitten pistoshoidot (n.100€/kierto) JA inseminaatio. Lääkäri siis sanoi, että se on varmaan paras vaihtoehto tässä teidän tilanteessa, kun ei oo tähänkään asti onnistunut...

No, lähdin itku kurkussa pois miehen kanssa ja juuri sairaalan ovella iski tajuton koskeminen solisluihin/niiden alle. Aivan järkyttävä kipu. Kuulemma ihan normaalia tämän tutkimuksen jälkeen... :O

Inhottavaa! Nyt painun sohvalle koko loppupäiväksi, syön jäätelöä ja ryven itsesäälissä.
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku :hug: Mullakin oli aika kivulias se aukkari ja sen aiheuttama kipu on kyllä aivan järkyttävää.

Pahoittelut Auppis ja Töpöhäntä, nuo oireet on kyllä hirveitä kun saavat aina toivomaan... Tosin mahdollisuushan on kunnes täti saapuu kylään.
 
Voi Pamsku iso :hug:

Töpöhäntä Jospa olit vaan liian hätänen ja parin päivän päästä tulos oliski toinen? :)

Itsellä vielä aikaa ennen kun pääsee/joutuu siihen tilanteeseen, että on testattava. En ole ollenkaan varma uskallanko edes testata sitten kun sen aika on..
 
Pamsku :hug:
Aukiolotutkimus oli aivan kamala, juuri kuvaamasi kaltainen. Minulla epäiltiin siellä olleen jotakin edessä, kun sattui todella paljon. Lääkäri meinasi keskeyttää toimenpiteen.

Another. En vielä viitti testailla.
 
Voi herraisä Pamsku millanen aukiolo tutkimus :hug:
Mä oon niin pahoillani että se sattu noin paljon!
Mutta onneksi saitte hyviä uutisia ja pääsisitte jo tän vuoden puolella inseminaatioon!

Mulla aukiolotutkimus oli ihan ok. tottakai se vähän tuntui, muttei mitenkään sattunut. Tän haluan tuoda tähän samantien esiin koska jos joku aukkariin menossa oleva tätä lukee niin näkee jotain positiivistakin tekstiä :)

Täällä eletään niin hassua(hyvällä tapaa) elämää tällä hetkellä, ettei muista mikä kp on menossa, eikä oo mitään ovisoireitakaan kyttäilly. Just mietin että jaksakohan sitä edes ottaa niitä tikkuja käyttöön ja alkaa stressaamaan?
 
heippa kaikiklle. Onnea plussanneille ja tsemppiä muille! Täältä vaan pientä välitietoa. Npultra on 4 viikon päästä jo ja ens viikol eka neuvola. Huonovointisuutta ollu kiitettävästi ja tänää alkoi kunnon oksentelut. Mut ei haittaa laisinkaan onpahan hormooni kehos :D varhaisultraan en ole viitsinyt mennä koska tuossa kaksi tervettä taapertajaa ja toivon et nytkin olis vauva siel missä kuuluu :) tuun ilmottelee sit ultran jälkee :) tsemppiä kaikille! :) minna 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: another

Yhteistyössä