Clomittaret 2012

Hei kaikki clomittaret :)

Mulla olis teille kysymys.. Ensin vähän omaa taustaa..

Meillä yritys siis alkoi 05/11. Muutama kuukausi meni, että menkat tuli miten sattui, jos tuli ollenkaan. 10/11 sain tk:sta proveran säännöllistämään kiertoa. Vuoden yrityksen jälkeen päästiin vihdoin naistenpolille tutkimuksiin kun mulla ei tosiaan edes ovista koskaan tullut. Miehen simpat tutkittiin, laadultaan TOSI huonoja (2%normaaleja ja n.18%liikkuvia, siittiöitä vain 15milj/mll) ja mulla todettiin sitte samalla PCO :(
Sain sitten terot tuomaan menkat ja clomit oviksen avuks.. Poli on kesän kiinni, joten seurantaultria ei ole tehty. Lääkäri sanoi, että jos ei clomit tehoa 1krt/pv niin sitten voin nostaa annoksen seuraavassa kierrossa 2krt/pv..
Eka clomikierto meni just niin kuin pitikin. Vahva ovisplussa tuli jo kp12. menkat tietty alko sitte kp27.. Mut nyt.. Ovisplussaa ei vieläkään näy vaikka on jo kp15.. Ja sitte siihen kysymykseen..
Onko teillä tullut ovis joka kierrossa clomien avulla? Ja Onko ovis aina tullut samoina päivinä? Vai voiko ne päivät vähän heitellä? Niin ja jos mä sitä ovista nyt en bongaa niin pitääkö mun sitten seuraavassa kierrossa ottaa tupla annos clomeja vai ei??!!
Ihan hirvee miettiminen kokoajan, että missä nyt mennään. Elokuun lopulla on uusi aika polille ja jos mitään ei siihen mennessä ole tapahtunut niin sitte alotetaan pistely ja inseminaatiot :(
 
Dana- mulla menossa viides clomikierto ja nyt kolmessa jälkimmäisessa tikuttanut. Ovis on tullut aina kp 14 tai 15.
Uskoisin myös että näin oli 1 kierrossa (seuranta ultra + verikoe jälkeenpäin) ja tokassakin, koska menkat on tullu niin tarkasti kuten pitää.
Ilman clomejahan vuoto tulee vain teroilla.
Äläkä yhtään ole huolissasi jos pääset jo elokuussa inseminaatioihin ja pistelyihin. Miesten simppatestin tuloksellakin voi olla nopeampi ja tehokkaampi keino tuo.

Meillä miehen simpat priimaa, mutta silti vielä tämä ja ensikierto clomeilla kunnes sitten saadaan vasta lähete naistenklinikalle jossa varmaan odotellaan hoitoihin pääsyä se 6kk:tta jotta päästään eteenpäin. Todennäköisesti pistoksiin täälläkin.


Tänne vois päivitella dpo 1

Onko muuten kukaan naistenklinikalla hoidossa? Onko jonotus aika lähetteestä ollut millainen nykyään?
 
Ambrosia Mulla on hoito Tyksin naistenkilinkalla, lähete tehtiin elokuussa -11 (perusterveydenhuollossa katsottu johtimet sekä miehen siemenet), aika klinikalle saatiin 10/11, jolloin tehtiin verikokeet, kaikki ok. Mitään hoitoja ei aloitettu vaan ohjeeksi, että otetaan yhteyttä keväällä mikäli luomuna ei luonnistu. Ei luonnistunut ja soittelin aikaa helmikuussa, hoidon suunnitteluun aika saatiin huhtikuuksi. Tällä hetkellä seurantaultrat yms. ajat hoituu puhelinsoitolla eikä tarvii jonotella.
 
dana- jos tuossa taaksepäin selailit noita meidän keskusteluja täällä niin huomasit ehkä että miulla oli ovuloimaton kierto nyt viimeksi vaikka oli jo 3.clomikierto menossa, ovisplussaa ei siis missään vaiheessa testiin tullut ja kierto venyikin 53 päivän mittaiseksi kun kaksi edellistä clomikiertoa oli molemmat 32 päivää ja ovis kp16.
 


sunnuntai 29.7





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Katrina86............kp114/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp73/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
10kaks...............kp42/42...............yk4..............................clomit
Ansku83............kp41/30-49..........yk16/ya11/10..................terot
0emppu0..........kp38/25-50......... yk 6, ya 12/2011............ 1. clomi
nellustiina..........kp33/28..............ya kesä2010..................3.clomi
skorppari82.........kp33/??..............yv1,5.............................tauko
minnams..........kp30/33.................yk13...........................2.clomi
PikkuJellona........kp27/28...............ya9/10.........................5.clomi
rimpatti...............kp24/26-28.............yv2/yk22................tauko
Pamsku............kp24/17-52.............yk9........................... 3.clomi
Tilli84...............kp23/27-?............ yk10..........................1.clomi
Lilleri82..............kp22/26-27............yk6............................3.clomi
DjaP.................kp21/28-34...............ya2007....................4.clomi
Ambrosia85.........kp19/26-32.........ya10/10/yk19.................5.clomi
Kassiopeia..........kp15/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Auppis...............kp12/33....................................................5.clomi
another.............kp11/32-53...........yk8/ya1/11.......................4.clomi
Pettunia..............kp10/28-36..............yk21.....................4. lezorol
Tikkerituu..........kp8/31-37........ya08/11..........................5.clomi
Sanzu...............kp6/??...................................................3.femar

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi,


Piinailijat
minnams dpo 14
Pamsku dpo 13
rimpatti dpo 11
ambrosia dpo 4

Ghostbusters
Raita12..15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko


PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Uih! Toivotaan Pamsku että viiva tuosta vahvistuu :)

Minnams sinuna en olis pätkääkään huolissaan! Sä olet todennäköisesti tän porukan yks otollisimpia onnistujia! Täällä takana 10v ilman ehkäsyä, josta reilu 5vuotta kunnon yritystä erinäisillä lääkkeillä (rajujen sivuoireiden takia venähtänyt), eikä ikinä eläissäni edes haamua!

Mä oon Dana käsittäny, et ihan niinku "normi" ihmisilläkin, niin meillä Clomilaisillakaan ovis ei tule välttämättä joka kuussa. Mulla just nostettiin viimeks annostusta kahteen pilleriin, koska edellinen kierto näytti surkealta ultrassa.

Ja sitten omaa napaa: Ultrassa taasen kävästy ja näytti lekurin mielestä tosi hyvälle tällä tuplatulla annoksella ja sitten....
Omien kiireidemme takia mitä todennäköisemmin myöhästyttiin ajoituksessa!! :(
Aiemmissa kierroissa ovis ollu muutamaa päivää myöhemmin, mutta ilmeisesti tuo tuplaus aikaisti, ja se oli jo kp12... Yritimme kyllä parhaamme ja toivoa on, että kerkesimme, mutta pahoin pelkään... :(
Oireitahan on vaikka taas muille jakaa, mutta täytyy vaan taas odottaa!

Sain nyt myös ne Metut, mutta en oo vielä uskaltanu alottaa ku en haluu niitä mahdollisia oireita nyt ku oon lomalla. Aloitan varmaa vast ens kierrossa. Sehän onki sit meijän viimenen clomikierto ja sit Naistenklinikalle! Ilmottele Ambro niistä jonotusajoista kunhan saat itse tietoa :)
 
Tulin kertomaan tän päivän ultrakuulumiset eli pikku muru oli vielä niin pieni, että sykettä ei näkynyt. Lapsivesipussi oli normaalin kokoinen, ruskuaispussi löytyi ja sen vieressä pienen pieni "möykky", jota lääkäri kutsui mahdolliseksi sikiöaiheeksi. Epäili raskauden olevan vasta viikolla 5+ ja kaikki vaikutti normaalille viikkoihin nähden. Jännittää ja pelottaa tietysti, että lähteekö se pieni "möykky" eli meidän muru kehittymään. Toisaalta oon kovin toiveikas ja luottavainen. Uusi ultra on varattuna puolentoista viikon päähän, jolloin sykkeen täytyy jo näkyä. Oireita mulla on ollu voimakkaampana jo viikon verran, näköjään ne voi alkaa sit tosi aikaisin, aivan eri tavalla siis kuin siinä edellisessä. Tän viikon oon ollu yllättävän voimakkaasti pahoinvoiva, se on suurin ero edelliseen alkaneeseen raskauteen.

another jos pidetään mut vielä ghostbustersina, ilmottelen sitten ultran jälkeen, miten kävi!

Toivon niin kovasti, että saisimme vihdoin kauan kaivatun lapsen turvallisesti tähän maailmaan ensi vuoden puolella, emmekä joutuisi taas pettymään.

Toivotan tänne kaikille kovasti tsemppiä ja voimia sekä tietysti paljon paljon plussatuulia! Käyn kyllä aina seurailemassa kuulumisianne ja pidän kaikille peukkuja pystyssä. Aloitin jo kirjottelemaan tonne odottajien puolelle, mut se ketju on aivan liian aktiivinen mulle, kun en millään ehdi niin paljoa lukemaan ja kommentoimaan muiden kuulumisia enkä päivittelemään omia kuulumisia, joten taitaa jäädä se palstailu multa.

Aurinkoista ja helteistä loppukesää kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: another
Kiitos Aniit kutsusta, se olisi varmasti "hiljaisempi" ketju, mutta silti juttua riittäisi ja pystyis paremmin keskittyy jokaisen palstalaisen juttuihin. Mutta jos ihan tarkkoja ollaan, niin tää plussa tuli kyllä taukokierrosta, että mahdatteko hyväksyä mut sinne?!
 
Tervetuloa Dana! Mulla on clomikiertojen pituudet vaihdelleet 31-37 eli ovis vaihtelee viikolla tai sitten ei tule ollenkaan. En kyllä tikuttele kun olen liian laiska, käyn mieluummin mittauttamassa progesteronin verikokeessa :) Nyt tosin tuplattiin annos jotta saadaan parempi vaste.

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia Raita12 ja Aniit!
 
Tikkerituu Sittenhän mulla ei vielä oo mitään hätää asian kans. Eli ovis voi vielä ihan hyvin tulla.
Mut jos sitä ei kuitenkaan tuu niin on vielä onneks teroja joilla pääsee uuteen kiertoon.
Uskaltaakohan sitä ihan omin päin sitte tuplata sitä annosta. Lääkäri siis kyllä sanoi, että jos ovista ei tuu ni sitten vaan tuplaat annoksen. Mut mietein et jos se jo kerran tuli ja nyt ei niin tuplatakko vai ei. Jos tää on vaa just se kierto missä ovista ei tuu..
Voiko siitä tuplaamisesta olla jotain haittaa?
 
Raita hyväksytään hyväksytään. :) Mun plussahan tuli keskenmenon jälkeen suoraan jälkivuodosta. Joten tavallaan luomuvauva olis tulossa. :) Ja totta, pienessä ryhmässä pystyy ihan eritavalla muistamaan toisten kuulumiset.

Mulla oli eilen se istukkanäyte. Nyt oon sen jälkeen ollu jotenki kipee, mun mielestä supistelee välillä. Joten, jos ne jatkuu soitan aamulla lääkärille.
Nyt olo on taas jotenkin epämiellyttävä joten meen nukkuun.

Aniit 13+1
 
Dana tuplaamisen haittana voi olla munasarjojen ylistimulaatio eli liian monta follikkelia/superovulaatio. Tosin jos ovista ei yhdellä tule niin riski tähän lienee melko pieni. Harmillista kun sut on jätetty noin "omilleen" ton hoidon etenemisen kanssa. Epävarmuus oman kropan toiminnasta on tosi rassaavaa.
 
Tikkerituu Joo tää on tosi stressaavaa.. Ja sitä stressiähän pitäis nyt vältellä :)
Vatsan nippailut jatkuu kyllä vielä, et mä tosiaan toivon, että ovis tulee nyt vaan myöhemmin ku viimeks. Viime kierrossa tuli siis kp12 ja nyt on jo kp16 eikä viivat testissä tummu..
Naistenpoli on just kesän kiinni niin en tiedä onko siellä ketään lääkäriä. Joku numero mulla kyllä on minne voi soittaa, mut voi olla et se on vaan jonkun sihteerin tms. numero..
No katsellaan ja odotellaan.. Sen odottamisen mä ainakin jo osaan...
 
Raita, pakko kommentoida. En tiedä montako kiertoa söit Clomeja, mutta minullahan kävi vuosi sitten niin että söin 6 kiertoa Clomeja onnistumatta ja sitten seuraava ns. taukokierto toi plussan. Mun lapsettomuuslääkäri sanoi että todennäköisin syy mun plussaukseen on se että Clomien vaikutushan pysyy kropassa jonkin aikaa lopettamisen jälkeen. Clomifen ikäänkuin kertyy elimistöön. Todennäköisintä siis oli että mun ovulaatio johtui vielä siitä että olin syönyt Clomeja noinkin pitkään. Mulla on siis ovulointihäiriö aika paha.

Periaatteessa voisi olla Raita sunkin kohdalla niin että ns. luomuplussa ei ole täysin luomu vaan kerrannaisvaikutus edellisistä kierroista.

;) Ja mäkin olen tuolla ketjussa nyt, vaikken 'puhdas' clomi olekkaan. Mullahan oli myös Gonal-F ja Pregnyl (niin ja Metformenit).

Muille kovasti tsemppiä loppu kesään ja tulevaan syksyyn. Voimia ja intoa yritykseen.

Toivounelma kolmen vuoden yrityksen jälkeen esikoinen tuloillaan 13+5
 
Wau, Pamsku! Toivottavasti kaikki menisi oikein, oikein hyvin!

Mulla kiertoa taas käyntiin terolutilla, seuraavassa kierrossa lähdetään kokeilemaan kahdella clomilla ja seurantaultraa myöskin luvassa...

Syöttekö monetkin kahta clomia? Tuplaantuuko sivuoireet annostuksen myötä? Onko kukaan kärsinyt hyperstimulaatiosta clomien yhteydessä, miten se oirehtii ja voiko seurantaultralla jotenkin asiaa ehkäistä?

AURINKOISTA viikonloppua kaikille!
 
0emppu0: Mulla on nyt eka 2 tabletin kierto, huomenna otan viimeiset clomit tälle kierrolle. Mulla ei noista juuri oireita tule. Olen tosin hikoillut aika paljon mutta toisaalta on ollut myös kuuma eli voi johtua vaan siitä. Seurantaultran yksi tavoite on varmistaa ettei liian montaa follikkelia ole kasvamassa. Oireita se ylistimulaatio ei kai juuri aiheuta?
 
Katrina86 ja Inkeri84, mitäs teille kuuluupi?
entäs
10kaks ja Ansku83?

0emppu0 se hyperstimulaatio taitaa kuitenkin olla aika harvinaista, onneksi. eikös siinä clomien pakkausselosteessa lukenut että mikäli kuukautiset on niukat niin pitäisi lääkärin aina varmistaa onko kyseessä hyper taikka raskaus. eli ei kai se pahemmin oireile, ellei jotain selkäkipuja..
 
Mulle saisi laittaa sitten kp5 ja kolmas femaryritys nyt sitten käynnissä. Ultra on kp12 ja sen jälkeen sitten selviää jatkuuko femarit vai alkaako piikit. Tai parhaimmassa tapauksessa ei tarvi enää mitään ;) öitä!
 
:wave:
Täällä mennään. Käyn lukemassa juttuja mutta ei ole ollut mitään ihmeellisempää kerrottavaa.
Listoista poiketen meillä on ollut clomit käytössä tässä kierrossa. Kp 5-9 ja 2tbl.
Vuotoa ei näy ja mies on sitä mieltä, että olen raskaana. Yritti jo lyödä vetoakin kanssani asiasta. Itse en kyllä ole yhtäön raskausfiiliksillä.
Ehkä pitäisi testata jo, jotta voisin aloittaa terolutit vuodon aikaansaamiseksi.
Tällaista täällä :)
 
nellustiina:
Mulla on annettu ohjeeksi näin
- testi kp30
- jos nega, niin terolutit samantien naamariin

Olen kyllä oottanut muutaman päivän, kp32 ja tehnyt varuiksi vielä uuden testin. Tämä siksi, että luultavasti ovuloin, jos ovuloin, niin hieman myöhemmin joten mahdollinen plussakaan ei välttämättä näy kovin aikaisin.
 
nellustiina harmi jos negan testasit :/ jospa vielä olisi toivoa!
miulla ainakin se oottelu kannatti ilman teroja, kun lopulta ne menkat alkoi omia aikojaan kp53.
mutta tuo 10kaks:n antama neuvo kuulostaisi kyllä hyvälle :)

taidanpa pudottaa huomenna päivityksissä nuo katrinan ja inkerin taustalle..
 
Helou helou! Täällä ollaan! :) Pitkästä aikaa tulin käymään ja kyllä, mun kp:t pitää paikkansa!
Viime keskiviikkona testasin negan ja nyt aamulla teen vielä testin! Jos (ja kun) se näyttää
negaa, alotan taas terot! Ihan mahtavaa et nuo kierrot kehtaa olla taas tosi normit! -.-
Mutta, valkovuoto on ollu toissa viikonlopusta asti ihan jotain järisyttävää, syy: mystinen! :D
Njoo, mut tuun kertoilee kuin kävi ja jos ja kun se on taas nega ni mut voi siirtää taustalle! Oottelen
sen hanurin leikkauksen ja sit ku siit on kuntoutunu ni alotetaan pistokset! :) Mahdollisesti
sit palajan takaisin listoille! :)

PLUSSANNEILLE HURRRRJASTI ONNEA!!!! :heart:
 

Yhteistyössä