Clomittaret 2012

pamsku jotain minäkin näin. Toivotaan kunnon plussaa! Meille kaikille!! :D

mulle saapi päivittää dpo 5
Ei mitään tuntemuksia vielä, nännit vähän arat niinkuin aina ennen menkkoja.
En uskalla aatella että oisin raskaana, kun viime kierrossa olin niiiiiiiin varma et on tärpännyt ja voi sitä päivää kun menkat alko :stick:
No oviksen bongasin tikuilla ja oli kyllä kipuja ja limojakin jotka loppui oviksen jälkeen melkeen heti, mut nyt taas alkanut taas oleen märät pöksyt koko ajan. : /
Testin ajattelin tehä perjantaina, sillon dpo 9. Ihan sen takia kun ois juhlia tiedossa.
Esikoisesta plussasin muistaakseni dpo 12. Silloin selvä viiva ja oireina oli vain rintojen kasvu ja aristus. Nyt vertaan siihen tietty joka kierrossa. Ja nyt oon kyllä varma ettei tästäkään kierrosta tärpännyt :(

Tsemppiä meille kaikille ja plussatuulia paljon!!! :heart:

T:Lilleri
 
Onnea paljon plussanneille!! <3
Mulle saa päivittää kp 28 -> kp 1. Ja neljät Clomit on syöty. Nyt niitä ei ainakaan hetkeen sitten syödäkään. Lääkäri veikkasi, että syyskuussa oltaisiin keinohedelmöityksessä.
Häät on sitä ennen 8.9 ja sinne on tulossa NELJÄ raskaana olevaa naista. Olin valmistautunut yhteen, mutta isäntä kuuli viikonlopun polttareissaan, että heitä on sitten neljä. Nyt tekisi mieli olla osallistumatta omiin häihin :(
Olin jo ihan varma, että olet itse viides.. :( Mutta ei.
Anteeksi tämä satunnainen päivittely ja omanapaisuus, mutta en vain jaksa kirjoitella tai olla muille tukena. Tämä on kaikki ihan liikaa. Talonrakennus, häät, vauvattomuus.. :'(
 
Ansku sullakin siellä piinapäivät lähenee loppuaan :popcorn: Pidän peukkuja!

Lilleri hienoa kuulla, jottei omat silmät oo valehdellu! :) Mutta hei, muistahan, ettei jokainen raskaus oo samanlainen! ;) Ekalla kerralla voit voida tosi pahoin ja toisessa raskaudessa ainoa, jonka huomaat on mahan kasvu.. :)

Pikkujellonalle tsemppihalit :hug: Ymmärrän täysin, että olo on voimaton kaiken tuon keskellä ja siihen päälle vielä lisää vauvauutisia lähipiiriin!
Muista kuitenkin, että muiden raskaus ja vauvat eivät ole teiltä pois. Pitää vaan yrittää pitää positiivinen asenne (juu, älä tuu linjoja pitkin!) vaikka vaikeaa se onkin. :hug:

Nyt en oo muutamaan päivään testannut, kun on ollut menkkajomoja ja naamaan ilmestyi JÄRKYTTÄVIÄ finnejä.. Luulin siis, että menkat alkaisivat. No, nyt eletään dpo14 (!!!!!!!!!) Ei tätiä.
Dpo11 testasin selvän negan (tosin pisu oli laimeaa 1,5h pidätyksellä) ja sekin antoi "uskoa" siihen, että täti saapuisi.
Jospa odottaisin vielä huomiseen ja kävisin hakemassa testiä? ;)
 


keskiviikko 1.8





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

10kaks...............kp45/42...............yk4..............................clomit
Ansku83............kp44/30-49..........yk16/ya11/10..................terot
0emppu0..........kp41/25-50......... yk 6, ya 12/2011............ 1. clomi
skorppari82.........kp36/??..............yv1,5.............................tauko
minnams..........kp33/33.................yk13...........................2.clomi
rimpatti...............kp27/26-28.............yv2/yk22................tauko
Pamsku............kp27/17-52.............yk9........................... 3.clomi
Tilli84...............kp26/27-?............ yk10..........................1.clomi
Lilleri82..............kp25/26-27............yk6............................3.clomi
DjaP.................kp24/28-34...............ya2007....................4.clomi
Ambrosia85.........kp22/26-32.........ya10/10/yk19.................5.clomi
Kassiopeia..........kp18/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Auppis...............kp15/33....................................................5.clomi
another.............kp14/32-53...........yk8/ya1/11.......................4.clomi
Pettunia..............kp13/28-36..............yk21.....................4. lezorol
Tikkerituu..........kp11/31-37........ya08/11..........................5.clomi
Sanzu...............kp9/??...................................................3.femar
PikkuJellona........kp3/28...............ya9/10.........................tauko
nellustiina..........kp3/28..............ya kesä2010..................5.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84


Piinailijat
minnams dpo 17
Pamsku dpo 16
rimpatti dpo 14
ambrosia dpo 7
lilleri82 dpo 7

Ghostbusters
Raita12..15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko


PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
pikkujellonalle tsemppausta häiden ja muiden härdellien keskelle :)
onhan se rankkaa saada koko ajan kuulla lisää raskausuutisia (taitaa olla 16 vauvaa tälle vuodelle meidän tuttavapiirissä), mutta onneksi tuo pamskun mainitsema asian sisäistäminen ja se ettei se tosiaan ole itseltä poissa, auttaa, pikku hiljaa se vitutus hellittää ja alkaa oleen onnellinen muiden plussanneiden puolesta ;)

ansku ilmoittelehan sitten kun pistän siut taustalle, mieluusti toki lisäisin ennemmin siut vaikka plussanneisiin ;)

nellustiina ja pikkujellona pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

lillerille
plussatuulia ++++++:whistle:
 
Enpä kyllä ole itse tuota terolut-ohjetta määrännyt. (pientä oikolukua, eli muokkaus: Mitäköhän ajattelin :D ?? En siis ole noudattanut tuota ohjetta nyt itse.. T.Valelääkärikö :LOL: )
Ajattelin ootella kp50 saakka testiä ja sitten vasta terolutit. Viimeksi ollut vuoto ei ollut normaali vaan niukempi, joten annan nyt kropan hiukan pelata omilla hormoneillaan ja odotan luonnollista vuotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa! Oon käynyt harvakseltaan lukemassa kuulumisia, mutta muuten olen koittanut pitää taukoa tän asian kanssa kun ei lääkkeitä ovuloinnin tueksi tässä kierrossa. Nyt vaan alkaa taas hieman tympimään oma kroppa: söin terolutit, että kierto ei venyisi, mutta ei näytä nekään mulla enää toimivan: 10 päivää vikan napin vetämisestä eikä vieläkään vuotoa kuulu. Turhauttaa taas niin kympillä! Kun pääsisi uuteen kiertoon niin pääsisi lääkäriin katsomaan onko kysta häippässyt munasarjasta, ja sen jälkeen toivoa et vois jatkaa hoitoja. Raskaustestinkin jo varalta tein, mut negaahan se tietty näytti. :(

Onnea plussanneille! Hienoa, että täällä on positiivisiakin kuulumisia!
 
Onpas monilla nyt alavireiset tunnelmat. Suuret voimahalit PikkuJellona :hug: On kyllä kauhean vaikea olla iloinen toisten puolesta kun itsestä tuntuu niin pahalle.

Pahoittelut myös nellustiina ja Sanzu uuden kierron vuoksi ja skorppari82 negasta.

Ansku83, Lilleri82 ja Pamsku: pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän plussien puolesta!

Omaa: Olin tänään siellä aukiolotutkimuksessa joka oli minulle melko kivulias kuten etukäteen pelkäsinkin. Röörit on kuitenkin auki ja kohdussa kaikki näyttää olevan kunnossa. Saatiin samalla tuloksia miehen simpoista, jotka on ihan priimaa kamaa, ja mun verinäytteistä joissa FSH:n ja LH:n suhde on pielessä varmistaen mun diagnoosiksi PCO:n, mikä ei kyllä ollut yllätys. Tuplaclomit on tehonneet sen verran että jo kp 9 oli 13mm folli, mutta limakalvo vaan 2mm. Loppuviikosta on uusi ultra ja sitten siihen limikseen tarvii puuttua jos ei muuten paksuunnu. Millaisilla lääkkeillä sitä limakalvoa autettiin? Muistelen että täällä on joillain sitä lääkitty. Tuon PCO:n takia sain nyt mukaan sitten metut. Sivuoireita odotellessa ja muutenkin ristiriitaisin tunnelmin.
 
Hei!

Mut voi tosiaan vaikka laittaa hetkeksi taustalle, kun tulee nyt niin harvakseltaan luettua ja kirjoitettua. Kierto on tosiaan noin kauhean pitkä, mitä päivityksissä on ollutkin. Sen huomaa myös olostaan. Mulla koskee joka ikinen päivä alamahaan ja alamahaa turvottaa myös ihan vietävästi! Olin jo ehtinyt unohtaa, miten inhottavaa tämä on. Kipu alkaa aina viimeistään klo 16, yleensä jo puolen päivän aikaan. Ja jatkuu yleensä koko illan. Kyllähän sen kanssa elää, että ei se mua vaakatasoon vie, mutta kyllä se silti vaivaa.

Ei olla vielä saatu varattua lääkäriaikaa, mutta sen verran ehdittiin kuulemaan, että miehellä pitäisi olla kaikki OK. Mitään tarkempaa tietoa meillä ei ole, mutta tuo jo itsessään tuntuu mahtavalta. (Jos tässä nyt mikään voi mahtavalta tuntua)

Kohta aloitan kyllä terot, jos ei menkat pian ala. Jotenkin elättelen toivoa, kun nyt tuli rinnat kipeäksi (mitä ei yleensä tapahdu).

On varmaan ihan hyvä, että on tullut otettua etäisyyttä koko asiaan. Mutta eipä tämä minnekään ilman hoitoja etene, joten toivottavasti pian päästäisiin taas itse asiaan.
 
Tikkerituu pahoittelut PCO diagnoosin vahvistumisesta :hug:
Mulla metut ei aiheuttanut mitään ongelmia tai oireita! Tosin olin todella tarkka siitä, että otin ne aina aterian (aamupala & iltapala) yhteydessä. Ehkäpä sullekaan ei oireita tule :)

Mä sain lapsettomuuslääkäriltä samanlaiheen ohjeen kuin 10kaks. jos kierto venyy pitkäks niin kp 30 testi ja terot naamariin, ja kp3 testi ja jos nega niin clomit kehiin.
Mutta koska mulla nyt on kierto clomien kanssa 29-30pv niin jos käy niin ettei menkat alkaiskaan kp30 niin nyt odottaisin kyllä tyyliin kp40 jolloin tekisin testin ja alottaisin terot.

Tänne ei kuulu mitään.. dpo6 ja himmailen itseäni. Oon koko kaksplussalla ottanut kantaa muitten kiertopäiviin ja oireisiin ym ja itse jutellut vaan yleisellä tasolla omasta elämästä. Tauolla olen useammassakin pinossa.
Ihan hyvä niin, koska alkanut ottamaan pattiin aika huolella nämä yk 2:sta onnistuneet tai sitten itkuvinkujat siitä kun ovat tehneet varmasti jotain pahaa kun yk 12 eikä vieläkään onnistu. Vähän turhan henkilökohtaisesti vedän palkoa nenään (ainakin tänään :LOL:) joten ehkä tosiaan tällainen ns taukokierto tekee ihan hyvää =)
 
Argh! Kiroon täällä itteeni alimpaan helvettiin!! Vasta kp23 ja laskujeni mukaan dpo10 ja menin tekemään ovulaatiotestin, kun taas luin netistä kuinka monella se oli näyttänyt raskauden jo ennen r-testiä... Vaikuttanut nyt noin 5min. ja vahvaa plussaa näyttäis... Ovistesti ei kuitenkaan ole raskaustesti ja yritä tässä nyt sitten toppuutella, ettei pidä toivoa liikaa. Ei olis pitänyt tehdä! Iski kauhia stressi heti päälle... Vaikuttaakohan ne Terot tuohon ovisplussaan jotenkin?? Yritän nyt rauhoittua ja malttaa odotella pari päivää ennen r-testin tekoa :)

Ja laskeskelin tarkemmin muuten sitäkin, kun epäilin, että myöhästyttiin ajoituksessa! Eli positiivinen ovistesti kp12, joka siis meinasi (kerrattuani asiat) sitä, että ovis tulee tästä n.12-36h päästä! Yleisimmin ilmeisesti n.24h?! Eli meillä saattoi sittenkin olla ihan nappi ajoitus, kun harrastelimme kp13 aamulla ja kp14 päivällä :)

Voi luoja, että nyt on paniikki!!!! Huih! Parin päivän päästä varmaan pudotaan taas ja kovaa, mutta ilmottelen sitten :)
 
Voi vitsi DjaP! Alkoi kovasti jännittää sun puolesta. Olisit kyllä vähintäänkin ansainnut plussan vihdoin!

Kai se on aika normaalia Ambrosia85 että tunteet heittelee välillä kovastikin ärsytyksen ja vihaisuuden puolelle. Ei kai sitä oltaisi ihmisiä jos koko ajan vaan pystyisi olemaan rauhallinen ja ajattelemaan että kyllä tämä tästä itsellekin vielä plussaksi muuttuu. Hyvä kuitenkin jos pienen etäisyyden ottaminen auttaa ja tsemppiä piinaviikolle!

Joko mimmams olet testaillut? Entäpäs rimpatti?
 
djap voi miten jännää ++++++:whistle: plussatuulia siullekin ;)

ambrosia joo samaa oon miekin miettinyt että pitäisiköhän pistää itsenikin taustaileen useammasta pinosta, jotenkin vähän mennyt turhan yliyrittämiseksi tämä eikä enää niin jaksa palstailukaan kiinnostaa..

inkeri84 selvä, miepäs pistän taustaileen, ilmoittele sitten kun haluat takaisin listoille :) hienoa kuulla että miehelläsi pitäisi olla kaiken kunnossa, se varmasti helpottaa huolia!

tikkerituu pahoitteluni että siullekin pco diagnoosi varmistui :(
ja vielä harmittavampaa on kuulla ohuesta limakalvosta, eikös ne monella täällä oo vaihtaneet clomit toisiin lääkkeisiin juurikin ohuen limakalvon takia. ootko greippimehua kokeillut auttaisiko limiksiin?
mutta hei, monihan raskautuu heti aukkarin jälkeen, pidetään peukkuja siullekin ;)

skorppari
harmi jos tuntuu ettei terotkaan auta :/ kummallisii nää naisten kropat välillä :D
 
Hah, mikä hätähousu täällä taas vauhdissa :D Pidätin vähän reilu kaks tuntia ja sitte lankesin tekee r-testin ja negaahan tuo näytti. Olematon itsehillintä :D
Nyt yritän odotella ainakin tuonne torstaille ja tehdä sitten aamulla testin uusiks!
 
Apua?! Mille kiertopäivälle pitää tilata se follikkeliultra? Mulle ei oo sitä never määrätty mut nyt meinaan tilata sen koska alkaa 5 clomikierto!! tilaan sen netin kautta niin siks kysyn täältä... tänään yritin soittaa mehiläiseen mut sieltä kukaan mitää vastannu
 
nellustiina mä kävin itse kp 12 ja mun tietääkseni 10-13kp on hyvä. Muut saapi korjata jos olen väärässä. =)

Täällä ei mitään oireita (dpo6) paitsi et välillä pientä viiltelyä ja nippailua alavatsalla ja viime yönä oli kunnon repäisy(?) kipu tuolla munasarjojen kohalla kun käänsin kylkee... mut muuten olen varma et ei tärpännyt, perjantaihin kun jaksais oottaa testin tekoa...
 
Apuva! Uskaltaako täällä plussata :D Meillä vasta yk4 ja yk2:stakin plussasin. (Lasken yk:t ekoista clomeista vaikka 1,5v ilman ehkäsyä oltu ennen sitä).
Ambro, kuhan siis vitsailen :) Ymmärrän fiiliksesi. Itse en kestäisi vaikkapa vauvakuume-palstalla kirjoitella, kun porukka alkaa toivomaan ja nukkuminen miehen vieressä johtaa jo raskauteen..
Joskus aikanaan eksyin sinne siis lueskelemaan.
Olen joskus miettinyt, että miltä tuntuisi raskautua ilman turhaa stressiä, lääkkeitä ja ultria.. Omituiselta varmaankin :D

Näitä tunneasioita olen mietiskellyt, varsinkin "sekundujen" kantilta. Toki meillä ei ensimmäinenkään saanut ilman lääkkeitä alkuaan. Sekundoillahan ei aina ole "lupaa" surra "lapsettomuuttaan", kun emme varsinaisesti ole lapsettomia, johon monesti vedotaankin. Enkä siis osoittele täällä ketään tällaisesta! Kunhan yleisesti vain höpisen asenteista, joihin olen törmännyt vuosien saatossa. Toista odoteltiin nelisen vuotta (5v ikäeroa tuli lopulta). Toki tunteet ovat erilaisia, koska "sekundoilla" jo lapsia on emmekä jää lapsettomiksi vaikkemme onnistuisi. Mutta kyllä tämä silti kirpaisee syvältä epäonnistumisineen.
Mutta juu, olympialaisia silmäillessä ehtii näköjään pohtia :D Älkääkä kukaan loukkaantuko pohdinnoistani, kun eivät ole kohdistettu kehenkään teistä :)

Koskakohan sitä pitäisi/jaksaisi testata? Pitäisikö vartoa sinne kp50..
 
Viimeksi muokattu:
10kaks: Kyllähän tuo on varmasti aika tunteita herättävä aihe tuo sekundäärinen. Ja kyllä mun täytyy myöntää, että näin täysin hedelmättömäksi tuomittuna tuntuu todella pahalta, että puhutaan lapsettomuudesta silloin, kun lapsia jo on. Mutta kyllä se mun kohdalla ainakin liittyy ihan vaan tuohon huonoon terminologiaan. Eihän voi olla lapseton, jos on jo lapsi.

Mutta ymmärrän ihan hyvin, että sitä kipua ja surua se ei tee pienemmäksi. Ja suruhan on jokaisen henkilökohtainen, joten sitä on kenenkään turha lähteä mun mielestä arvostelemaan.

Eikä tietysti pitäisi välittää niin pienistä asioista kuin terminologiasta, mutta kuka tämän kaiken tuskan keskellä oikeasti pystyy ajattelemaan niin kauhean selkeästi? Suurissa linjoissa toki ainakin, mutta kyllähän se helpottaisi, jos ei yleisesti käytettäisi niin provosoivia termejä.

Tuo lapsettomuus-termin monikäyttö on itsellä saanut aikaan sen, että kutsun itseäni usein hedelmättömäksi. Tuntuu, että se kuvaa tilannettani paremmin, kun on jotenkin yksioikoisempi.

En siis oikeasti juurikaan yleisessä elämässä kiinnitä huomiota noihin termeihin, sillä sekundäärinen lapsettomuus esimerkiksi tuntuu olevan yleisesti tunnettu käsite. Mutta ajattelin nyt kertoa tällaisen epätoivoisesti lapsettoman ajatuksia aiheesta, kun otit puheeksi.

Loppuun haluaisin vielä korostaa sitä, että vaikka termi minua ärsyttääkin, en kenenkään tuskaa halua vähätellä enkä vähättele.

Toki jos itse saisin valita, ottaisin mieluummin tuon rajoitetun lisääntymiskyvyn kuin täydellisen lapsettomuuden. Mutta ei muiden lapset ole minulta pois (itseasiassa jos adoptio joskus tapahtuu, niin asiahan voi olla jopa toisinpäin) ja oma tuskamme se on meillä jokaisella.

Tsemppiä kaikille lisääntymisen kanssa kamppaileville! Hedelmättömyys on tarpeeksi rankkaa ilman, että teemme toistemme elämän vaikeammaksi.
 
Mut on ultrattu joka kierrossa ja aina pyritty saamaan ultra kp12. Toki, jos tiedät ovuloivasi aina vaikka jo kp12, niin ei varmaan ole haittaa mennä jo kp11 tai sitten myöhemmin, jos ovuloit esim. aina kp15 Nellustiina
Tosin mut on otettu aina mielummin kp10-11, ku kp13 tai jälkeen, vaikka olenkin yleensä ovuloinut vasta myöhemmin. Kiva, että olet päättänyt mennä ultraukseen, jotta näkee toimiiko Clomit! Mä en vaan edelleenkään ymmärrä miten kaikille ei niitä määrätä automaattisesti edes alkuun, jotta nähdään toimiiko ja millä annostuksella :O

Kylläpäs Inkeri muotoili tuon asian hienosti :) Mun on pakko myöntää (haluamatta loukata ketään!!), että mun on hivenen vaikea ymmärtää tuota "lapsettomuutta", jos on jo lapsia... Tai siis ymmärrän toki sen tuskan mikä siitäkin varmasti aiheutuu, mutta itse tekisin vaikka mitä, jos saisin vaihtaa osia kanssanne!
Olen myös itseni kohdalle ajatellut tässä vaiheessa, että kun edes sen yhden saisimme, niin en ehkä kehtaisi toista edes toivoa, mutta aika varmasti muuttaa tätä ajatusta, jos sen yhden pienokaisen ensin saa :)
Jos näillä Clomeilla saadaan nyt jotain aikaseks ja päästään sinänsä "helpolla", niin saattaisin toista vielä yrittääkin, mutta jos joudutaan menee rankempiin, niin luulen, että jatkossa meidän perhe lisääntyy ainoastaan adoption kautta.

Kyllä tässä vuosien saatossa tulee käytyä kaikki tunnetilat läpi, kuten nuo mistä Ambrokin puhui... Se täytyy vaan tajuta, että noille 1-2kk yrittäneille ja heti tärppääville, se on heidän mittakaavassaan pitkä aika ja he eivät voi kuvitellakkaan, että lapsien teossa menisi vuosia. Mutta kyllä mullakin pistää vihaks, kun kuulee tuttavapiirissä näitä: "Siis vihdoin tärppäs! Vähänkö kauan kesti! Alettiin jo huolestuu, ku kolme kk jouduttiin yrittää" :mad:

En tehnyt vielä tänää aamulla testiä. Hyvä minä :) Löysin netistä hienon taulukon raskaushormonin määrästä elimistössä ja sen mukaan huomenna pitäis jo keskimäärin testeissä näkuä, kun on dpo 12. sitä odotellessa siis :)
Oon ihan sata varma ettei oo tärpännyt, ku ei koskaa ennenkää, mut yritän sivuttaa nää oireet, jottei taas innostuisi...
Testailkaa nyt yläpään ihmiset, jotta saatais joku plussa uutinen :) Heinäkuulla oli keskivertoa vähemmän vissiin plussaajia, joten jos tässä elokuussa nyt sitten rytisin plussia kunnolla pinoon! :)
 
Pahoittelen, mutta seuraa pelkkää omaa napaa, kun harmittaa, itkettää ja ahdistaa niin. Mun haaveet karisi taas olemattomiin eilisessä follikkeliultrassa. Yhtään kasvanutta follia ei ollut. Taaskaan! Mun kroppa näköjään jaksaa hetken vastata suurempaan clomiannokseen, mutta seuraavassa kierrossa sama annos ei enää auta.

Tehtiin lääkärin kanssa uusi hoitosuunnitelma ja aloitin terot jo eilen. Seuraavassa kierrossa syön clomien sijaan anastrozoleja kp 3-7, kp 8-10 pistän menopuria, kp 11 on ultra ja sitten jossain vaiheessa pistetään irrotuspiikki ja loppukiertoon luget.

Ainoa positiivinen uutinen on, että miehen siittiöt on täysin kunnossa.

Millä tässä jaksaa taas odottaa terojen loppumista ja uutta vuotoa? Oon myös miettinyt, että mitä tekee psyykkeelle, kun joka kuukausi herää uusi toivo ja sitten perään joutuu aina pettymään rankasti. Tuleekohan musta entistä vahvempi ihminen vai pelkästään katkera ja negatiivinen?
 
Auppis :hug: pahoittelut että clomit ei toimi sinulla. Toivotaan että uusi hoitosuunnitelma tuo pian tulosta. Jaksamista :hug:

Voisin ottaa osaa tuohon lapsettomuus-keskusteluun.
Meillähän on tyttö 1v 8kk. Ja neitikin sai alkunsa clomeilla ja teroilla toisesta kierrosta.
Nythän minulla on säännöllinen kierto joka alkoi toimimaan km/tm jälkeen. Joten clomeilla mennään.
En puhuisi itseni kohdalla missään nimessä lapsettomuudesta. Muistan erittäin hyvin kun yritimme ensimmäistä kauan aikaa jo ennen clomeja, kuinka raastavaa se oli. Loppujen lopuksi kun jo toisesta clomikierrosta tulin raskaaksi, en todellakaan puhu tässä vaiheessa lapsettomuudesta. Enkä voi kuvitellakaan teidän tunteita ja surua jota joudutte kokemaan. Myötäelää voin, koska töitä mekin toki jouduimme tekemään että tulisin raskaaksi.
Ja tästä vielä sen verran että anoppi ei taida ymmärtää kuinka vaikeaa se voi olla...
Kun kerroin anopille että yritetään, niin sanoi hän että "no tehän tiedätte mitä pitää tehdä, kyllä se sitten onnistuu" Heillä kun neljä lasta ja kaikki on tullut suunnittelematta... Voin kertoa että tuollaiset asenteet ottaa eniten päästä ja loukkaa todella. Meillähän on vähän sukuvika tämä hedelmättömyys, siskoni sai kaksoset rankemmilla hoidoilla ja äitini yritti pikkusiskoani 10vuotta! Ja nyt pikkusiskoni sanoi että hänellä todettu myös lievä pco. Että näin.

Mutta kun toista alettiin miettiä niin silloin jo mietin että ei taida käydä yhtä helposti kuin ensimmäisen kanssa. Ja tässä sitä ollaan.
Tämä on toki myös minulle raskasta kun ei vaan tärppää, ja tuntuu että oltaisiin yritetty jo satavuotta. Vaikka nyt vasta kolmas clomi-kierto... Mutta se että minulla jo yksi on, antaa toivoa että voisin tulla raskaaksi vielä. (+se tuulimuna joka alkoi ihan luomuna)
Vaikeinta tästä tekee sen, niinkuin kaikki ymmärrätte, se epätietoisuus, ja kysymykset joita miettii jatkuvasti. Ja malttamattomuus... se on paheeni. Mitä nopeammin sitä nopeammin. Mutta jos toista lasta ei tulla clomien avulla saamaan, tuskin kestän henkisesti rankempia hoitoja. Mutta se nähdään sitten kuinka valtava kaipuu silloin on toiseen lapseen.
Nyt olen suunnattoman onnellinen että olen saanut kokea edes yhden ihanan raskauden ja synnytyksen ja siitä että saan nähdä tyttäreni kasvavan ja kehittyvän.
Toivon koko sydämestäni että kaikki muutkin sen saavat kokea :heart:

Toivon myös ettei tämä kirjoitukseni ketään loukannut. Paljon ajatuksia olisi mutta ulosantini on aina ollut vähän huono. :ashamed:
 
Jebaa....niinhän siinä kävi et taustalle vilahdetaan! Ei edes viivanpaikkaa tullu testiin! Menetän ehkä kohta vaan hermoni taas näitten kiertojen kanssa, mut eipä sekään oo uus juttu! :D Eli taustalle ja voi varmaan poistaa tuolta päivittäjistäki! :D Tuun kattelee taas joskus ja lukemaa kuulumisia! :)
 

Yhteistyössä