Clomittaret 2012

Toivounelmalle paljon tsemppiä! Ihanaa, että kaikki on kunnossa! :heart:

Tikkerituu kyllä se siitä, kun pääset uuteen kiertoon! Mulla terojen aikana on aina mieli tosi maassa ja senkin takia väsyttää, mutta sitten kun alkaa uusi kierto niin kummasti se toivo aina jaksaa herätä.

Pamskulle on täällä sormet ja varpaat ristissä, että tuo viiva (mä näen siinä ihan selvän haalean viivan) vahvistuu!

Djap toivotaan, että tuplateho tuo tuplasti myös mahiksia lisää! Ja neljäskierto ois kyllä oiva kierto plussata! ;) Toivottavasti mintun plussa on enne meille muillekin 4. kiertolaisille.

Mulla on loppunut rintojen arkuus, mutta eilen juili alavatsaa koko iltapäivän. Sellaisia ilkeitä vihlaisuja esim. istumasta noustessa. Tänään ei ole enää ollut samanlaista, onneksi, koska oli sen verran inhoja kipuja.
 


sunnuntai 15.7





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Katrina86............kp100/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp59/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Raita12..............kp58/30...................ya8/10.......................tauko
another.............kp50/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
Kassiopeia..........kp32/31-33...........ya8/2010.......................5.clomi
Auppis...............kp30/??....................................................4.clomi
Tikkerituu..........kp29/31-37........ya08/11...........................tauko
10kaks...............kp28/42...............yk4................tero&clomi-tauko
Pettunia..............kp28/28-36..............yk20.....................tauko
Ansku83............kp27/30-49..........yk16/ya11/10..................terot
nellustiina..........kp19/28..............ya kesä2010..................3.clomi
skorppari82.........kp19/??..............yv1,5.............................tauko
minnams..........kp16/33.................yk13...........................2.clomi
PikkuJellona........kp13/28...............ya9/10.........................5.clomi
rimpatti...............kp10/26-28.............yv2/yk22................tauko
Pamsku............kp10/17-52.............yk9........................... 3.clomi
Tilli84...............kp9/27-?............ yk 10..........................1.clomi
Lilleri82..............kp8/26-27............yk 6............................3.clomi
DjaP.................kp7/28-34...............ya2007....................4.clomi
Ambrosia85.........kp5/26-32.........ya10/10/yk19.................5.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Sanzu


Piinailijat
Lilleri82 dpo 20-21
pamsku dpo 15
pettunia dpo 9

Ghostbusters



PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
minttu suuuuren suuret onnittelut :heart:

auppis jospa se neljäskierto toisi tosiaan onnen, ainoo vain et miun ainakin pitäisi ensin saada se vuoto että pääsisin siihen neljänteen kiertoon..

pahoitteluni uuteen kiertoon joutuneille :hug:

tilli84 tervetuloa mukaan :) :wave:

pamskulle ++++:whistle: plussatuulosia!
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. :/

Tervetuloa tilli84, toivottavasti olis vain pikavisiitti. :)

Pamsku koska teet uuden testin? Mä näen tos kyllä tosi haalean viivan. :p Kumpa se siitä vahvistuis. :)

Kiitokset kaikille onnitteluista ja kiitokset siitä, että ootte kaikki niin kannustavia. Tuntuu, että tämä palsta on ollu pieni henkireikä koko tämän ajan, kun ei kaverit ymmärrä sitä tunnetta kun asian suhteen on oikeasti paha mieli. Toivon kaikille sylin täydeltä plussatuulia ja jaksamista. :)
 
Pamsku, kyseessä voi olla kiinnittymisyritys ns. kemiallinen rakaus. Siis jos viiva ei lähde tummumaan. Mulla oli sellainen tammikuussa. Mulla oli epämääräistä vuotoa 'joka toinen päivä' tyyliin silloin kun menkkojen piti alkaa sitten herkät testit näytti välillä viivaa (haaleaa kuten sulla) ja sitten ei taas mitään. Lapsettomuuspolille kun soitin että mitä tehdään, piti aloittaa hormonit siitä alkavasta kierrosta, lähettivät verikokeeseen. Siitä selvisi että hcg arvo oli vain 7, mutta näkyi siis 10 IU testissä haaleana viivana. Alle 10 arvolla sanotaan että veritesti on negatiivinen. Joten käskettiin odotella alkaako vuoto, jos ei ala niin sitten olisi uusi verikoe edessä. Lopulta paria päivää myöhemmin vuoto alkoi. Lääkäri totesi että kiinnittyminen siellä on yrittänyt tapahtua, mutta ei onnistunut.

Tämäkin siis kannattaa pitää mielessä, mutta toivotaan että viivasi vahvistuisi oikeaksi plussaksi. Ja itsellä tässä plussa kierrossa nuo herkät testit antoivat muuten heikomma viivan kuin esim. Apteekin oma raskaustesti. Apteekin testihän on semmoinen 'tiukkis'.

Tsemppiä jännityksen keskelle!
 
heippa pitkästä aikaa. Oon kyl joka päivä lukenut juttujanne. Tässä ollu mieli vähän maassa, ku olin niin varma et ois tärppän, mut ei kuitenkaan. Usko clomeihin menny :( no juu mut asiaan: Onko teil kellää ovulaatio aikaistunut huomattavasti clomien myötä? Mä luulen et mul oli eilen ovis, mut sen pitäis tulla vast viikon pääst ?? :eek:
 
Minnams, mulla aikaistui ovis clomien kanssa, mutta ei ihan viikolla mutta useampia päiviä kuitenkin. Lapsettomuuslääkäri sanoi että vaikka kroppa saa hormonia saman annoksen niin voi se jossain kierrossa reagoida eritavalla hormoniin.

Kävin tänään nt-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin vaikka verikokeiden perusteella jännitin asiaa paljon. Saimme hyvän riskiluvun 1:66000. Nyt keskenmenonriski alkaa olla tosi vähäinen ja hän oli hyvin liikkuvainen joka on myös hyvä signaali. Onnea ja uskoa vauvahaaveiden toteutumiselle! Meillä se otti 3 vuotta ja 29 yrityskertaa, 9 kiertoa clomeja joista 3 viimeistä muillakin lääkkeillä höystettynä.

Toivounelma rv 11+4
 
Mites et jotka clomeja ootte syöny pidempään, niin onko teillä kkvuodossa tapahtunut muutoksia? Kun jos oikein ymmärsin niin vaikuttaa limakalvoihin joka taas voi vaikuttaa vuodon vähyyteen.

Pohdiskelen vaan kun vuodan edelleen kun seula... ja nää kivut on ihan hanurista.

Onko teillä clomejen aikaan kovat menkkakivut? Onko ollut muuten kovia kipuja - ennen clomeja siis?
 
toivounelma kiitos vastauksestasi ja onnea loppuraskauteen :) ambrosia85 ÄLLÖTYSVAROITUS :D mul oli tos ekas clomikierros sillee et ekan päivä tuli verta ku saavist, sain käyttää yösidettä koko vuorokauden ja sitäkin vaihtaa tosi usein. Hanat aukes kertalaakist. Toisena päivänä aamulla mul tuli halkasijaltaan noin 3cm lihapala ulos ja samal verta aika kovast, samana iltana tuli samanlainen lihapala toistamiseen ulos. En sit tiiä mitä ne oli, ei ollu hyytymää oli ihan lihaa. No sit kolmantena päivänä hanat meni lähes kokonaan kii, sit tiputteli pari tippaa parin päivän ajan. En nyt sit tiiä et onko ihan normaalii clomien aikana tollanen :stick:
 
Plussanneille ONNEA :heart:

).( Loma alkoi maanantaina ja samalla sitten myöskin tuhruvuoto. Ettei vaan pääse vahingossakaan nauttimaan lomasta :mad: Hanat aukeaa varmaan tässä lähipäivinä, ei oireitakaan, että ois raskaana :'( Nyt loppu sit clomit. Tätä tuskaa on nyt kestäny kohta 2 vuotta ja ei jaksa enää uskoa tähän hommaan :'( Lääkäri ei pääse huomauttelee enää painostakaan, mistähän se sit keksii syyt lapsettomuuteen!!!! Alan olla niin loppu. Miten tää voi olla niin vaikeeta!? :'(

Parempaa onnea teille muille :)
 
Ambrosia85 ei yhtäkään. en ymmärrä. follit kasvaa eli clomit autto ja ovulaatiokin tapahtuu verikokeitten perusteella. keväällä lääkäri sano, et syksyllä sit pistoshoidoilla jatketaan, vaikka en ymmärrä mitä lisää ne tuo, koska ilmeisesti toimivat kuten clomit. ite haluisin jotain järeämpää jo. ei vaan lääkäri tunnu kuuntelevan kun se keskittyy olemaan positiivinen :mad: en jaksa...alan jo miettiä yksityiselle menoa, mut mitenhän rahat riittää....

mikä sit vois olla seuraava hoito? Onko kellään ajatusta? Inseminaatio ei lääkärin mukaan tuo lisää mahdollisuuksia onnistua kun kerta ovulaatio tapahtuu...
 
Kassiopeia en oo näissä ekspertti mut en ymmärrä miksei käytetä ihan varmuudeks irrotuspiikkiä. Sit se ois ainakin varma et irtoo jos folli kerta on hyvänkokonen! Jotkut lääkärit vaan on niin :stick: Jaksuja! Ja suosittelen yksityistä, siellä kuunnellaan niin paljon paremmin asiakasta!
 
Kassiopeialle pahoittelut!

( . ) Eikö niin, että jos sain ovisplussan ja tunsin oviksen heinäkuun 2. päivän iltana, tänään on menossa dpo 12? Mulla oli eilen iltapäivällä kauhea väsy ja etova olo, joten tänään aamulla oli pakko testailla... puhdas nega tuli CB:n 25-herkkyyksisellä testillä. :'( Tänään ja huomenna käytän vielä lugesteronia, mutta sitten on turha enää jatkaa, kun ei kerran ole tärpännyt. Antaa vaan tädin tulla. :(
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa! Loma alkaa olla lopuillaan ja tauko täältä sivustolta on tehnyt hyvää, ei sillä, etteikö teistä olisi ihan mahtava tuki, mutta halusin yrittää olla ajattelematta lapsettomuutta lainkaan lomallani. Siinä onnistuin yhden lomaviikon ajan jopa niin hyvin, että oli päiviä, jolloin asia ei tullut lainkaan mieleeni. Tällä viikolla taas näin yhtä ystävääni, jonka kanssa raskauteni olisi edennyt samaa tahtia, mikäli keskenmenoa ei olisi tullut sekä sukulaisillemme oli syntynyt lapsi, joten asia alkoi tulla jo mieleen.

Luin nopsaan läpi kirjoituksenne, tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille muille!

Pamskulle pidän peukkuja pystyssä, että olisi tärpännyt. Mä en näe valitettavasti tossa mitään viivaa, mutta en kyllä ikinä näe mitään haamuja kun näillä palstoilla oon testejä kattellu, vain selkeät plussat erotan. Toivottavasti viiva lähtisi kuitenkin tummumaan!

Mukavaa, että raskautenne etenee hyvin, Aniit ja toivounelma!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta Ambrosia! Toivottavasti ensi kierrossa olisi vihdoin kaikkien meidän vuoro! Musta tuntuu, että mulla on aika paljon vaihdellut joka clomikierrossa noi menkkakivut, välillä on kovempaa, välillä taas vähän lievempää. Vuodon määrä on ollu aika vähäinen pääsääntöisesti.

Voi minnams voimia sinulle! Tää on kyllä yhtä toivon ja pettymyksen vuoristorataa.... Mulla clomikierrossa ovis on ollu aika ajallaan eli ihan kierron puolivälissä, en oo huomannu, et ois ollu jotenkin epätavallisen aikaisin.

Halaus sinulle Kassiopeia. Samoja tunteita itse käyn läpi, nyt onneksi lomalla on ollut vähän helpompaa, eikä mieli oo ollu niin maassa. Mulla ainakin gyne jossain vaiheessa puhui, että clomien lisäksi voisi ottaa irroituspiikin, että ainakin varmistetaan, et folli myös irtoaa. Sillä vaikka folli kypsyykin normaalisti, niin eihän se välttämättä irtoa. Jatkohoidoista en osaa sanoa mitään, itseasiassa en oo vielä missään vaiheessa ees perehtyny tarkemmin "rankempiin" hoitoihin, kun jostain se usko kumpuaa, että clomit tois onnen. Meillä on kuitenkin lähete vetämässä julkiselle lapsettomuuspolille ja odotellaan kutsua. Oon ajatellu, että siellä ne seuraavat mahdolliset jatkohoidot sit selviää.

Pahoittelut negasta Auppis! Voisiko olla kuitenkin vielä myöhäinen plussa? Aina sitä jaksaa muiden puolesta toivoa elätellä tuossa vaiheessa, vaikka itse on aina jo pessimistisin ajatuksin liikenteessä.

).( tämä kierto on ollut kyllä mysteerisin kierto sitten pitkään aikaan ja aikaa on mennyt hukkaan ihan tuhottomasti! Aloitin siis jussin jälkeen syömään teroja annostuksella 1 tbl/pvä ja viimeisen teron nappasin pe 7.7. No, menkkoja ei ole kuulunut vieläkään. Aiemmin oon syöny yhden terokuurin ja silloin menkat alkoi varmaan sen 2-3 päivää viimeisestä tabletista, en muista tarkkaan, mutta en muista kuitenkaan, että olisin pitkään joutunut vuotoa odottelemaan. Siksipä tämä ihmetyttääkin kovasti ja stressaa tietysti, miksi menkat eivät jo ala. Tokihan tässä sitten pieni toivonkipinäkin on mukana, että olenko sittenkin raskaana, mutta silloin ovis olisi tapahtunut kovin kovin myöhään, siis puhutaan jotain kp30 ja yli eli jussin tienoilla. Sieltä lähtien mulla on nännit nöpöttäneet ja ne on hieman arat sekä vasemman rinnan sivu on ollu yli viikon jo tosi arka, aivan kun olisin lyöny sen johonkin, mutta kun en oo. Myös menkkajuilintoja alavatsassa on ollu, viimeks eilen olin ihan varma, et hanat aukee, mutta ei oo merkin merkkiäkään vuodon alkamisesta, siis niin että valkovuoto olis muuttumassa värilliseksi. Valkkista tulee aika runsaasti kyllä. Testata en uskalla millään, kun en kuitenkaan ole raskaana, en usko, että olisin missään vaiheessa ovuloinut ja jos noin myöhään olisikin jotain tapahtunut, niin follin laatu on sitten jo vähän sitä sun tätä. Kai sitä täytyy mennä sit jollekin lääkärille, jos vuoto ei ala seuraavan viikon aikana ja pakko kai se on testatakin ennen lääkärille menoa. Erittäin kummallista! Ei voi todeta kuin että p**** kroppa! Miten teillä teroja popsineilla, kuinka nopeasti viimeisestä tabusta on vuoto alkanut?
 
Viimeksi muokattu:
kassiopeia, kyllä niistä piikeistä voi olla apua vaikka Clomeillakin jo tapahtuisi. Mullahan oli käytössä Clomit + Gonal-F pistokset. Se hormonipistos kasvattaa folleja ja limakalvoa. Tuo lääkeyhdistelmä on ainakin meillä PCO:sta kärsivillä amerikkalaisten tutkimusten perusteella aika toimiva. Ne vaan jotenkin tehostaa toisiaan. Ja sitten se irrotuspiikki on kyllä järkevä, koska sillä varmistetaan että munis tosiaan lähtee liikkeelle. Onhan teillä tutkittu että sun putket on auki ja miehen sperma on ok? Sori en muista sun historiaa. Inseminaatiota ei meillekään pidetty järkevänä, kuulemma mahdollisuudet yhtä isot kuin yhdynnöillä vaikka inseminaatiossa käytetäänkin pestyä spermaa. Mun mielestä sä voisit vaatia lääkäriltäsi suunnitelmaa, että montako clomikertaa ja sitten seuraava vaihe ja sopia mikä se vaihe on. Meille ainakin Taysissa sovittiin että Clmo+Gonal+irrotus yhdistelmää kokeillaan 4 kiertoa ja sitten mennään IVF:ään.

Auppis, ovulaatiopäivä on dpo 0 ja seuraava siitä dpo 1 joten oliskos sulla sitten tänään dpo 11. Tätä mieltä mä olen. Mä tein dpo 11 testin (herkän) ja siihen tuli vain aivan aavistus viivaa. Mä olin varma että huonosti käy. Mutta tässä sitä ainakin vielä ollaan rv 11+6. Tsemppiä, vaikka ymmärrän kyllä että toiveet karsisevat.

Raita12, terojen jälkeen kuulemma saa menkkoja odotella rauhassa jopa viikon. Yleisesti kai alkaa muutaman päivän sisään viimeisestä. Mulla alkoi yleensä 4 pv jälkeen. Mutta sitten tiedän yhden kohtalotoverin jolla kesti teroista huolimatta 3 viikkoa että menkat alkoi. Ja r-testit näytti negaa. Kyllä hän aika hajalla oli odottelusta. Tollanen aika on kaiketi harvinaista, mutta ei mahdotonta. Ootko tehnyt raskaustestiä? JOspa olisitkin raskaana.

Ja sanonpa vaan ettei tämä helppoa ole raskaanakaan. Juuri saa tietää nt-ultrassa että kaikki on loistavasti ja seuraavana päivänä alkaa tulla ruskeaa vuotoa. Vain vähän ja silloin tällöin, mutta pöksyihin asti. Kyllä tässä hermoja koetellaan että mitäs nyt.

Mä kannustan teitä kaikkia vaatimaan lääkäreiltänne suunnitelmia miten teidän systeemit etenee ja millä aikataululla. Lisäksi ehdottakaa lääkärille jotain tai kysykää voisiko tuota tai tätä kokeilla. AInakin lääkri joutuu miettimään ja perustelemaan teille jos ei näe siinä hoidossa tai etenemistavassa hyötyä teille.

Toivounelma 11+6
 
Heippa ekaa kertaa!

Olen koittanut etsiä jotain keskustelupalstaa yritykseen liittyen ja hetken teitä lueskeltuani tämä kuulosti jo ton lääkitysasian kanssa hyvältä. Olemme miehen kanssa 26 vuotiaita ja "yritystä" takana noin 7kk, varsinaisia yrityskiertoja tämä taitaa olla ensimmäinen, miten sitten lasketaankaan... Ensimmäinen lapsi olisi toiveissa. Minulla on todettu PCO ja tämän ansiosta en paitsi ovuloi, myöskään minkäänlaisia kuukautisia ei ilmaannu ilman teroluteja... Eli olisin enemmän kuin iloinen siis pelkästä spontaanista vuodosta ;) En pysty sanomaan mitään kierron pituutta, riippuu täysin siitä milloin saan napsia terot... Teroluteja söin ensin 3 kk, näiden jälkeen kierron pituus noin 50 päivää, kunnes taas teroluteilla alkoivat. Nyt ensimmäinen clomikuuri takana, ollen nyt kp 24. Ovulaatiotesteillä ei tullut yhtä vahvaa viivaa, en todennäköisesti siis ole ovuloinut.. Hätähousuna testasin jo pari päivää sitten negan kun edellisessä kierrossa oli semmoinen "valeraskaus", että huhhuh... Nyt lääkärin ohjeen mukaan odottelen kp 37 saakka ennenkuin varmaan aloitan uuden terolutin jos ei kuukautisia kuulu. Seuraavassa clomikierrossa sitten ultraan. Yksityisellä puolella toistaiseksi, mutta toivoisin pääseväni julkiselle kun on tuota häikkää... Miestä ei ole vielä tutkittu. Yrityksen iloa kaikille ja mielelläni kuulen teidän kokemuksia :)

-emppu-
 
Tervetuloa mukaan emppu :wave:

).( Mä oon nyt vikan clomin ottanut eilen ja oikeastaan ainoat oireet ovat olleet pieni hikoilu, rintojen kasvu ja tänään on väsyttänyt pitkin päivää. Oon yllättynyt positiivisesti, jos oireita ei enempää tule.. Tiistaina eli kp 11 on ultra, et näkee toimiiko ne mulla.

Mulla on terojen jälkeen vuoto alkanut yleensä pari päivää viimeisen pillerin jälkeen, mutta nyt edelliset alkoivat vasta 7 päivän odottelun jälkeen! Ja joka kerta mulla on tuhrupäivät lisääntyneet. :( Pitääpä muuten gyneltä kysyä mistä tuokin johtuu..
 
Voi kiitos tervetulotoivotuksista :)

Onko teillä muilla PCOlaisilla tyypillistä tuo, että vuotoa ei tule lainkaan ilman hormoneja ja onko se kovinkin "huono merkki"? Tuntuu, mitä oon lueskellut, että vaikka olisi "vähän" helpompiakin kiertoja niin voi olla aikamoisia ongelmia raskautumisessa... Entäs onko kellään ollut clomien aikaan noita kuumia aaltoja? Oli pikkusen kiusallista..:ashamed:

Aloitin muuten blogin aiheeseen liittyen, että pääsee vähän valittamaan ja muutakin... ;)
Joka päivä, jokaikinen yö

Ihanaa kesäsunnuntaita :)
 

Yhteistyössä