Clomittaret 2012

Ansku Mulla on Menopur 600IU käytössä josta riittää mulla yhteen kiertoon. Se maksaa n. 140e per paketti kelan korvauksen jälkeen. Tuo on ainakin meidän apteekissa tilaustavaraa. Saa yleensä kyl sit jo seuraavana päivänä. Tässä kierrossa pistin kolme päivää pitempään kun kahdessa edellisessä, ihan kokeeks et onko sillä jotain muutosta lopputulokseen kun folli oli ultrapvänä 17-18mm.

uuuuuh alakertaan sattuu!
 
Kiitos kaikille onnitteluista. Selkeä plussa se on, mutta vielä hyvin hentoinen. Kaikkea voi siis tapahtua. Jos näin käy niin pitää yrittää ottaa asia niin, että ainakin raskautuminen on kohdallani periaatteessa mahdollista.

En siis ainakaan vielä lähde liihottelemaan plussanneitten puolelle vaikka Ansku mut niin jo listaan merkkasitkin. :) Ja mua tosissaan harmittaa sun puolesta tuo follisaalis. Onneksi lääkäri kuitenkin reagoi siihen ja annosta nostetaan. Onko näin, että et ole aiemmin syönyt metformiinia? Mää olen popsinut sitä koko tämän yritysajan ja aika vakuuttunut, että se oli tuon clomin rinnalla tosi ratkaseva tekijä. Ole vain kärsivällinen alkuoireitten kanssa. Kaikille niitä ei tietenkään tule tai tulee vähäisessä määrin. Mulla ne kesti aika pitkään (muutaman kuukauden), mutta kun elimistö tottuu niin eipä se sen jälkeen juuri oireile.
 
toiveajatus Soriiii!!! :D Joo, en oo syöny metuja aiemmi, nyt vasta alotan! Voisitko selittää mulle nyt suomeks ja uudestaan et mihin ne vaikutta, miten, miks...jne?? :D Meni taas (jostain kumman syystä) vähän ohi siellä! Tai siis kuuntelin kyllä, mut sanaakaa ei menny perille asti! :D Väsyki piinaa, viime yönä en taas saanu nukuttua kaikelta jännitykseltäni! Se on niiiin ärsyttävää! -.-
 
Ansku, Määkään en ihan tarkalleen tiedä niitten toimintamekanismia. Mutta yksinkertaisuudessaan se parantaa insuliinin vaikutusta kehossa. Vähentää insuliiniresistenssiä (meillä PCO-immeisillä) ja tehostaen maksan ja haiman toimintaa. Kun resistenssi vähenee, hormonitoiminta tehostuu/elpyy. Ja mulle tuo Naikkarin gyne tuumi, että ihan ehoton clomien rinnalla. Ja ylipäätään se antaa lisätehoa hormonihoidoille.

Käy kattoon tuolta Perhesuunnittelun kotisivut Musta se on tuossa artikkelissa selitetty jokseenki järkevästi.

Mutta niistä sivuoireista kuten sanoin, ne voi olla alkuun aika pahatkin. Mua vaivasi pahoinvointi ja närästys poikkeuksellisen pitkään, mutta monet eivät ole olleet moksiskaan. :)

Jospa sulle tänä yönä uni taas tulisi. :) Määki päätän huokasta hetkeksi ja testailla seuraavan kerran vaikka keskiviikkona. Josko se viiva vahvistuisi!
 
ansku noista metuista sen verran et vaikuttaa insuliinin eritykseen -> insuliini vaikuttaa taas testosteronin eritykseen ja muinhinkin sukupuolihormoneihin niin kun insuliinin eritys saadaan kuriin tasoittuu myös muut hormonit. tämä koskee nimenomaan pco:ta mihin toi insuliinin liikaeritys liittyy...

mulla tuli niistä kunnon vesiripuli melkein pariksi viikoksi ja närästys... : /
 
Oijoi...ei kuullosta kyl hirveen hyvältä ollenkaa nuo tein oireet! :( Juu, tuol Perhesuunnittelun sivulla oliki selitetty se just jotenki tuollee! =) Siihe ei sit auta vaik vetäis purkillisen maitohappobakteerii napaa/pv?? Toki, niitähän ei nii paljoo saa ottaa, mut näin kuvainnollisesti! :D
 
Toiveajatus: Ihanaa!!! niin olen onnellinen puolestasi! haamuviiva on viiva kuitenkin, ja se on täysin yksilöllistä miten se raskaushormoni kenelläkin nousee, toiset saa vahvan plussan vasta viikkojen päästä siitä kun kuukautisten olis pitänyt alkaa. toki aina voi kaikkea sattua, mut toisaalta niin voi heti vahvasti plussanneillakin, eli iloitaan nyt hirmuisesti kun siihen on aihetta!!!!! :D jee!!

Ansku83: Todella kurja uutinen tuo follien pienuus sulla, toivotaan kovasti että ensi kiertoon saat paremmat tulokset. Tällaisessakin tilanteessa tosin aina voi sattua joku yllätys, kyllä niitäkin lukee että alle 10 mm follit onkin puhjenneet myöhään kierron loppupäässä ja raskaus on kuitenkin alkanut. epätodennäköistä mutta mahdollista :)

(.) nyt kp 31 ja edelleen lämmöt koholla, tosin oon mittailut suusta vain iltaisin jollon on tullu vilu ja väsy, siinä 37 pinnassa pyörivät. rinnat ei oo yhtään kipeet eikä oikeestaa unien lisäksi mitään muitakaan oireita....välillä esim. venytellessä saattaa vihlasta alavatsasta mutta sitä kai voi tapahtua muistakin syistä!

Miten muuten tää lapsettomuus on kullakin vaikuttanut työhön? ja oletteko kertoneet asiasta töissä, jos niin kenelle? itse oon kertonut esimiehelleni koska halusin hänen tietävän mistä satunnaiset poissaolot ultrien tai verikokeen takia johtuvat, ja siksi että osaa suhtautua kun tulee takaiskuja ja ne vaikuttaa työtehoon/mielialaan ainakin sen yhden päivän aikana aika rankasti.

lisää vaan plussatuulia kaikille :heart:
 
Ansku mulla tuli metuista aluks lähinnä vaan oksettavaa oloo. Kesti ehkä viikon. Iltasin oli pahempi. Nyt syön sitä maksimi annosta 2g per pvä.

Nana mä oon vielä kotona pojan kanssa. Puolen vuoden päästä koittaa työt ja nyt jo jännittää miten nää asiat sitten saan meneen.. mun työ kunnei oo niin simppeli jättää pariks tunniks.. Tarttee varmaan ottaa palkattomia päiviä tarvittaessa.
 


tiistai 13.3.





Nimi________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp 39/??..............yk8.............................2.clomi
Kassiopeia........kp 32/??...............ya8/2010.......................1.clomi
Nyrpee-81.........kp 32/32-33..........ya1/10...........................
Nana2012.........kp 31/??..............ya6/2011.......................3.clomi
10kaks...............kp 28/??...............yk1............................1.clomi
Pettunia...........kp 27/28-35......... yk16.............................1.femar
undercovergirl....kp 27/30..............ya6/10/yv2...................1.clomi
Calliope............kp 25/30-33?......yk10...............................2.clomi
Aniit..................kp 24/?..............ya10/10.........................5.clomi
magda..............kp 23/??..............ya6/10.........................1.letrozol
kiri...................kp23/25-30..........ya10/10........................1.clomi
Ansku83.......... kp 12/31.............yk13/ya11/10...................2.clomi
AamuTorkku.....kp 12/30..............yv3................................3.clomi
P12..................kp10/30...............yk12..............................1.clomi
Lumihiutale92.....kp 7/??..............yk3.............................2.clomi
Vauvaton.........kp 3/??...............ya12/08..........................8.clomi
Inkeri84.............kp 3/??..............yk7.............................4.clomi
Ranskismopsi...kp??.....................yk?................................3.clomi


Tauolla/taustalla



Piinailijat

Calliope...............dpo 11
Kassiopeia...........dpo 11
Pettunia..............dpo 9



Ghostbusters







PLUSSANNEET

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83

 
Nana Juu, viime kuussa muutaman samanmoisen tekstin luin missä oli 9mm folli kuitenkin kasvanut, puhjennut ja raskaus alkanut! Mut hyvin epätodennäköistähän se on, kuten sanoit! :)

Aniit Okei, mulla ei kyllä yleensä oo mitää haittavaikutuksia ilmennyt! Toivottavasti ei hirveemmin nyttenkään...pomo tykkää jos mä vielä jonku vatsanväänteiden ja vessanpöntölle asumaan muuttamisen takia joudun jatkaa saikkua! :D

Varasin ajan Felicitakselle huomiseksi! Menen nyt utelemaan noista kilppariarvo jutuista ihan kunnolla ja varmana sellaiselta ihmiseltä joka niitä osaa paremmin käsitellä kuin yleislääkäri! Kerron sit taas kuulumiset kuin kävi!
 
Kiitos Nana ja Kassiopeia! :)

Nana, musta noi sun oireet kuulostavat lupaavilta. Varsinki noi vatsanpohjanvihlomiset. Mulla juuri samanlaisia ja aivan uusi ilmiö nyt raskautumisen myötä. Mää niiin toivon.... :)

Ansku, maitohapot on varmasti ihan tervetullu lisä noitten metujen kanssa. Mun piti alkuaikoina turvautua vähän jämerämpään (se närästys oli tosi kovaa) ja söin ihan kuuriluontosesti reseptinärästyslääkkeitä.

Ja noista folleista. Aika pienestä se minullakin ponnisti. Kp 13 oli vain 12mm, mutta siitä kuiten kasvoi. Tosin se lääkäri mutisi siinä lähinnä itsekseen, että se oli kuite sen kokonen, että oli ylittäny jonku kriittisen pisteen ja näin ottanu ittelleen johtofolliaseman. Mutta kuiten, pienissä voi myös olla potkua! :)

Mun plussa vahvistu tänään sellasella ei niin herkällä testillä, joten ainakin toistaiseksi ollaan vahvasti raskaana. Mun pitää hiljalleen vissiin alkaa tekemään pesäeroa tähän ryhmään, mutta aijon jatkossakin käydä kurkkimassa kuulumisia. Teistä on tullut mulle kamalan tärkeitä, joten tunnen haikeutta. Toivottavasti tulette pian perässä!!!! Ja jos mulla menee hommat hassusti, niin ainakin on hyvä porukka mihin palata! <3
 
toiveajatus Tsemppiä nyt paljon! Toivotaan että loppuvuodesta se pieni tuhisija siellä teillä alkaa asustamaan! =) :heart: Ja tuu välil kertoilee itekki kuulumisia mite menee! =) Unohin ihan, tuli tuossa yhtäkkiä mieleen et se gyne sano sen follin kuitenkin muodoltaan olevan aivan täydellinen, mut valitettavasti liian pieni! :| Jotai positiivistaki siinä sentää! :D
 
Älä pidä toiveajatus kiirettä ryhmästä irrottautumisessa. Me varmasti ihan mielellään luetaan vielä tälläkin puolella kuulumisia. Onnea vielä!

Voi Ansku, harmi noita folliuutisia. Tässä vaiheessa on niin raskasta suunnata ajatuksia uuteen kiertoon.

Täällä eka tuhru havaittu. Mun kohdalla se on niin päivänselvä merkki, ettei voi muuta kuin odottaa tätiä, joka mokoma saapuu vasta ensi maanantaina. Masentaa. Aika lujaa.
 
Ansku laitatko mut piinailijoihin, dpo 9 tänään luulisin.. :)

toiveajatus
ihana lukea sun kuulumisia! Toivon niin kovasti että kaikki menee hyvin loppuun asti. :)

Pettunia alkaako sulla aina joku tuhru näin aikasin? Kurjaa. :/
 
Jollain suuremmalla voimalla oli viesti mulle: olin tekemässä raskaustestiä kun huomasin menkkojen alkaneen. Tämä on tosi tarina. Jollain on huono huumorintaju. Oli kova potku. Sellaista pientä tuhrua on mullakin, mutta huomenna hanat taitaa aueta kunnolla. Huomenna sit kp1 ja 2.clomi. Ei tätä jaksa, ei sitten millään :'( Mulle ei taida suoda sitä ensimmäistäkään :'( Taidan pitää hiljaiseloa hiukan ja ryömiä kolooni
 
Noniin! Aivan ensimmäiseksi Kuume82 ja toiveajatus! Miljoonasti onnea ja haleja plussista! :) Nää antaa aina uutta toivoa itsellekin. Nyt pienille paljon jarrusukkia että pysyvät turvallisesti kyydissä loppuun asti.

Anskulle tahdon antaa voimahalin. Ihmeitä kyllä tapahtuu niinkun muutkin on sanoneet mutta ymmärrettävää kyllä tietysti että toiveet ei ole kovin korkealla. Tsemppiä ja paljon!

Pettunia samaa minäkin mietin kun Aniit, että alkaako tosiaan turhu näin aikaisin :O Hui sentään.
Kassiopeia sulle myös paljon voimahaleja! Ei sitä tadin tulemista tässä tilanteessa koskaan varmaan opi ottamaan lunkisti. Yhtä kova takaisku se on joka kerta vaikka kuinka olisi toiveet tärppäämisestä ollut jo valmiiksi alhaalla. :( Kauhulla odotan jo omaa vuoroani taas joka todennäköisesti koittaa viikonloppuna. :/ Onneksi on siinä pari päivää vapaata että ehtii taas keräillä itsensä. :D

Täällä ei tosiaan oireen oiretta! Ehkä sitten hyvä niin. Karsiutuu ne turhat toiveet. Iltaisin palelee ja lämpö on koholla mutta tunnetusti tämä ei kai todista mitään. Ei ole ainakaan muuten mitenkään erilainen olo kuin aiemmissa kierroissa. Toisaalta kurjaakin, mutta jääpähän hekumointi pois.
 
Väsyneenä koneella, luin kaikkien kirjoitukset mutten enää muista kuka kirjoitteli mitäkin. Pahoitteluni, etten vastaan "henk.koht" kelleen!

Metuista:
Söin aikanani niitä itsekin ja jatkoin sitten raskausaikanakin, kunnes siirryttiin insuliinipistoksiin.
Taidan seuraavaan kiertoon pyytää ne uudelleen, josko se tosiaan olisi se ratkaiseva tekijä!
Alkuoireet tosiaan on epämiellyttävät mutta kannattaa tsempata ittensä niiden yli. Itselläni vaikutti mm. mielialaan (vai kuvittelenko vain?) ja ruokailuihin selvästi. Tuli syötyä tasaisemmin päivän aikana.

(.)
Tein kp27 testin, onkohan se tätä ensimmäisen virallisen yrityskierron huumaa :D Ei tätä kuherruskuukautta kauan kyllä kestä. Kp30 on virallinen testipäivä ja teen perjantaina toisen testin ja sitten aloitan terot.

:wave:
 
ON: mulla oli vatsa ja selkä yöllä niinkuin tulessa. Joten jäänpä odottelemaan piakkoin ilmestyviä menkkoja...
Ja päätettiin eilen että ens kierrossa vielä sama hoitorumba, toukokuu lomaillaan ja kesäkuussa eka inssi. Heinäkuussa meidän klinikka on lomalla joten sillonkin taukoillaan. Hiukan alkaa jo tuntua siltä että tarvii breikin.
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Aniit:
Tämä ei varmastikaan kuulosta tällä hetkellä yhtään lohdulliselta.. Lääkärini kertoi, että monesti tauko voikin olla se, jolloin tärppää. En tiedä mihin tutkimuksiin perustaa tietonsa vai käytännön näkemykseen, mutta kuulema clomeilla saattaa kestää hetki, ennenkuin vaikuttavat/vaikutus tulee "jälkijunassa".
 
P12
onnea plussista!! :) Niitä on ilo nähdä tässä pinossa :)

kävin tänään kp11 ultrassa, oikealta löytyi 13,5mm johtofolli ja kaksi 10mm jotka kuulemma saattaa ottaa vielä kasvuspurttia. Limakalvo oli 5mm ja on kuulemma oviksen aikoihin 6-8mm eli raskaudelle riittävä. Pelkillä clomeilla jatketaan nyt neljä kiertoa yhden tabun annoksella kun vaste oli niin hyvä. Jos ei raskautta tule, gyne etsii ajan laparoskopiaan mahdollisimman nopeaan ettei tarvitse kuukausikaupalla sitä odotella. Kesä pidetään clomitaukoa, juurikin tuosta syystä josta täälläkin puhuttiin eli moni raskautuu tauon aikana kun oma elimistö alkaa tuottamaan paremmin hormoneita.

Näillä mennään, onneksi clomit tepsi vaikka pelkäsin kovasti ettei niistä olisikaan apua. Raskauteen tässä on vielä pitkä matka enkä siihen enää jaksa kovin uskoakaan mutta lyhyitä kiertoja ainakin luvassa aiempiin 38-48 mittaisiin verrattuna.
 

Yhteistyössä