Clomittaret 2012

Hei,

Liityn joukkoon :) Lasta yritetty kaksi vuotta, ikää 30 vuotta. Selittämätön lapsettomuus on diagnoosi, miehellä kaikki kunnossa ja minultakaan päällisin puolin ei ole löydetty mitään vikaa. Kuukautiskierto on 25-30kp, ovis bongattu muutamia kertoja todella aikaisessa kierron vaiheessa. Ensimmäinen Clomifen takana, tänään kävin seurantaultrassa, jossa näkyi 4 munarakkulaa, 2 kummallakin puolella. Nyt sitten lääkäri varoitteli monisikiöraskauden riskistä. Onko käsitystä miten yleisiä ne ovat Clomifenin yhteydessä?

Äh, nyt on hiukan sekalaiset olotilat. Gyne ei osannut oikein muuta sanoa, kuin että överiksi meni...
 
Viimeksi muokattu:
rimpatti tervetuloa :wave:
lisäsin siut listoille, mutta vielä jäi puuttumaan monesko kp on menossa ja monesko yrityskerta (yk) on menossa tai milloin teillä on yritys aloitettu (ya).
voi että, moniraskauden riski, ne on kyllä jänniä :/.. neljän kohdalla en osais kyllä sanoa miten tekisin, kun voihan se olla että vaikka kaikki irtoais niin kaikki ei hedelmöity, mutta voihan toki käydä niin että kaikki hedelmöittyykin. onnea matkaan,kummin päätättekään tehdä!
 
Kiitos!

Ekaa kertaa nuo Clomit nyt käytössä, luomuna yritystä takana kaksi vuotta (keväällä 2010). Clomeja syöty kp 3-7vrk 1kpl/vrk.

Välillä tuntuu että melkoista salatiedettä tämä on ja nyöräksi vetää, kun oma kroppa ei käyttäydy "niin kuin pitäisi" :/
 
Onnea 10kaks!
ja tervetuloa uusille!
itellä jotenkin on niiin turhauttanut tämä touhu ettei ole huvittanut kirjoitella, vaikka lueskelemassa olenkin käynyt. Ei toiminut clomit mulla ekassa yrityksessä, ei tullut testeihin plussaa ja verikoe viimeistään varmisti ettei ovista tapahtunut. Söin sitten terolutit ettei veny kierto hirmu pitkäksi ja nyt voi mulle päivittää kp1.
Tässä kierrossa koitetaan sitten josko tupla-annoksella clomeja tapahtuisi jotain..
 
Heipsis,

Jo jonkin aikaa olen lueskellut ketjua, mutta jos nyt oikein uskaltautuisin mukaan... :) Olen 26-vuotias nainen, joka on potenut kovaa vauvakuumetta jo vuosia. E-pillerit jätin pois 10/2010 ja aluksi mentiin ajatuksella, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Noh, pitkään meni ennen kuin kuukautisiakaan tuli ja sitten kun tuli niin kierrot oli sellaista 40-70 päivää.

Tän vuoden helmikuun lopulla sain vihdoin itseäni niskasta kiinni ja kävin yksityisellä gynellä. Diagnoosina PCO, mitä kyllä vähän uumoilinkin. Sieltä sitten reseptit Terolutista ja Clomeista sekä lähete TAYS:n hormoni- ja lapsettomuusklinikalle ja siemennesteanalyysiin.

Nyt menossa toinen Clomikierto. Ekassa seurantaultrassa oli gyne sitä mieltä, että kovin ovat munikset pikkuisia. Kierto oli kuitenkin 29 päivää, joten pienessä päässäni mietin, että kyllä se ovulaatio todennäköisesti sittenkin oli. Tämä kierto menty sitten tupla-annoksella Clomeja. Eka aika tuonne Taysiinkin oli ja lupaavalta näytti ovulaation suhteen.

Tänään kierron päivä 18. Jos nyt ei ole tärpännyt niin ensi kierrosta verikokeita ja munajohtimien aukiolotutkimus. Avokin siittiöt olivat ok.

Rimpatti, oikeassa olet tuossa, että aikamoista salatiedettä tuntuu tosiaan olevan... Välillä oikein turhauttaa tuo, että oma kroppa ei vaan toimi niin kuin pitäisi. Itselläni vielä vaivana kilpirauhasen vajaatoiminta...: /
 
Viimeksi muokattu:


keskiviikko 2.5.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp89/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp83/32-33..........ya1/10...........................
tinksu...............kp47/28-31...........yk3..............................tauko
magda...............kp45/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
AamuTorkku.......kp35/30..............yv3..............................4.clomi
Ansku83............kp32/30-31..........yk14/ya11/10..................tauko
minttu_89..........kp31/26-28..........yk4................................tauko
toiveuni83.........kp27/28?...............ya9/10..........................1.clomi
PikkuJellona........kp27/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp25/??...............ya2007.........................1. clomi
Katrina86............kp22/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp19/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp19/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp19/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Sanzu...............kp18/34................yv1.............................1.femar
Raita12..............kp14/??...................ya8/10.......................5. clomi
undercovergirl.....kp14/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
rimpatti...............kp14/28.............yv2..............................1.clomi
Pettunia..............kp14/28-36..............yk18......................2.lezorol
toivounelma.....kp10/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp7/32-?.........yk6/ya1/11.......................2.clomi
skorppari82.........kp6/??..............yv1,5.............................2.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope


Piinailijat
P12 dpo11-12
Kassiopeia dpo2


Ghostbusters





PLUSSANNEET

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi
Aniit.........19.3....kp 30/?....ya10/10...5.clomi (km :()


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Katrina86 tervetuloa mukaan :wave:
lisäsin siut listoille!
onko sulla muuten folliultra uudelleen tässä kierrossa sitten jos viime kierrossa vaste ei ollut niin hyvä kuin ois pitäny?

skorppari82 harmi ettei yhdellä clomilla tullut semmoista tulosta kuin odottaisi :/
miunkin pitäis kyllä pyytää tuo verikoe nyt tässä kierrossa että tietäisi tapahtuuko miullakaan ovista clomiavusteisesti. millä kp:llä kävit verikokeessa? kun en yhtään tiiä, milloin minunkin pitäisi sitten siihen verikokeeseen mennä.

rimpatti joo todellista salatiedettä tää kyllä on :( valitettavasti!
vielä siun kohdalla jäi puuttumaan tiedoista tuo kp monesko on menossa?
joko päätitte miten teette tässä kierrossa, onko välikierto vai uskallatteko yrittää monikkoraskausriskin ollessa?

on:

täällä mennään tosiaan tänään kp3 ja clomeista uusi kierros aloitettu!
tähän kiertoon mie kyllä aion käydä tuolla verikokeissa, mutta en gynellä, sen aion siirtää syksyyn.
 
another mulla oli kp 12 folliultra, jossa surkee 11-12millinen. Jos olisi kasvanut ja irronnut niin ovis olisi voinut olla tuosta ehkä vajaan viikon päästä. Lääkäri käski käydä verikokeessa kp 25 eli noin viikon päästä oletetusta ovisajasta. En tiedä kuinka nopeesti oviksen jälkeen on veren progesteronitaso noussut, mutta varmaan ainakin muutama päivä oletetusta oviksesta kannattaa odottaa ennen verikoetta. Kuitenkin tietty ennen kuin vuoto (jota ei toivottavasti edes ala enää tässä kierrossa sulla ;)) alkaa..
 
skorppari82 selvä homma :D viikko oviksesta, eli osaanpas sitten vähän suunnitella päivämääriä että milloin sinne verikokeisiin menisin :D
heh ja kiitos :D jospa ei tulis enää vuotoja oikeesta syystä tämän kierron päätteeksi, mutta epäilenpä vain :D jotenkin silti itsestä tuntuu että vaikka siihen raskautumiseen voi mennä vielä yli vuosikin, niin silti se on päivä päivältä lähempänä nyt kun on nuo oikean kuuloiset lääkkeetkin ;)
 
uusille tervetuloa :wave:

te jotka tikutatte oviksen, niin onko teillä "oireettomia" oviksia?
Tai siis onhan niitä, ihan varmasti. Ei takuulla kaikilla tuu hirveitä oviskipuja jotka vetää kaksinkerroin itkemään ja makaamaan..
ihan varmasti on "oireettomiakin" oviksia? eikö niin?

Viime kierrossa ovis oli juurikin kp14-15 eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia, paitsi että rinnat arkautu heti, ja päivälämmöt alko kohoamaan.
Nyt on taas rinnat arkautuneet, mutta ei mitään kipuja...

mutta oli miten oli.. äitienpäivänä testaillaan ellei urpåtäti ole tullut kylään :)

aurinkoista viikonloppua :wave:
 
skorppari82:
Mulla oli ensimmäisessä kierrossa aika samanlaiset meiningit, folliultrassa ei mitään ja teroilla jouduin avittamaan menkat alkuun. Ehkä se on se kaks tabua se hyvä määrä sullekin :)

ON:
Mä joudun nyt varmaan siirtymään "toiselle puolen", kun kolmaskin testi näytti positiivista. Silti vielä on hyvin epävarmat ja epätodelliset olot. Ei tästä uskalla edes iloita vielä.
 
another Mullakin oli clomeja aloittaessa tosi toiveikas olo, sellainen, että eteenpäin mennään ja lähemmäksi raskautumista, kun sai lääkkeet avuksi. Mutta sitten kun ei tuottanut toivottua tulosta niin morkkis iski.. Mut nyt on kyllä taas uuden kierron alkaessa ihan positiivisen toiveikas olo, että josko tupla-annoksella saataisiin ovis aikaan. Mulle jo oviksen bongaus olisi iso juttu, olisi edes teoreettiset mahkut raskautua. :)
Kiitos 10kaks, toivoa siis on minullakin, toivottavasti olisi nyt annostus kohdillaan. :) Ja onnea matkaan sinne "toiselle puolelle", koitetaan seurata sinne pian perässä :D
 
hih sanoppa muuta skorppari, kyllä se miustakin niin hurjaa oli nyt kun viime kierrossa ensimmäisen digiovishymynaaman sai :D ei voinu olla hihkumatta :D
uskon että hihkun samallalailla tässäkin kierrossa jos yhtä hyvä tulos tulee ;)

niinpä 10kaks toivoa meillä muillakin on,kunhan lääkitykset kohdilleen saadaan ;) käyhän toki välillä meitäkin moikkaamassa ;)

listan yläpää: mitä teille kuuluupi? ilmoittautukaahan välillä ;) ja mielellään positiivisten raskautumisuutisten kera ;)

oviksien bongaajat
tsemppausta nyt teille oireiden tulkintaan ja petipuuhiin ;D
sitten kun haluatte dpo-listalle niin ilmoitelkaahan ;)
 
Viimeksi muokattu:
P12
another mä en kiertopäivistäni ole kärryillä mutta nyt on menossa dpo9-10. Sen verran voisin listalle tulla jos vaikka piinailijoihin laitat? :) Ensi Perjantaina-lauantaina pitäisi alkaa uusi kierto, niin pääsen takaisin kp-listoillekin.

Ei hirveästi tule käytyä täällä kun ei juuri keksi sanottavaa :ashamed: Ja kyllähän se vauvakuumeiselle päällekin on ihan hyvästä poiketa vain silloin tällöin palstoilla :)

Onnea plussanneille ja varhaisultrassa käyneille! Ja paljon tsemppiä clomittarille, eikös olisi ihanaa nyt kevään/kesän aikana plussata itsemme pois täältä kuumeilupuolelta :)
 
rimpatti ja Katrina86 tervetuloa mukaan! Toivon teille molemmille nopeita plussauutisia!

on pikkuhiljaa lähestytään h-hetkeä... olin tuntevinani muutama päivä sitten ovisjomotusta oikealla puolella, mut nyt ei oo tuntunu mitään. Enkä oikeen jaksa jostain syystä uskoa, et tästä kierrosta tärppäis, kun nyt niin kovasti toivoo ja ajattelee asiaa ja varmaan stressaakin.... Jospa kesätyön aloitus sais ajatukset muualle!

Hauskaa vappua muuten kaikille, jos en tänne ennen sitä enää kirjoittele! :flower:

Ja tsemppiä kaikille yritykseen, piinailuun yms., voi kun meillä kaikilla tärppäis ja saatais siirtyä odotuspuolelle!
 
  • Tykkää
Reactions: kuume82
Minäkin toivottelen uusille tervetuloa!

Täällä menkat loppui ja uudet clomit aloiteltu ja kohta jo syöty. Menkkakivut yltyivät koviksi ja jatkuivat vaikka menkat loppuivat. Joten jouduin turvautumaan lääkäriin. Koko alavatsa vyötäröstä alaspäin kuin tulessa. Pari päivää sinnittelin ja sitten löysin itsenin sairaalan ensiavusta. Lopulta kun olin sillä mihin omasta mielestäni kuuluinkin, gynen vastaanotolla illalla kymmeneltä sain uuden diagnoosin. Aivan selkeitä endometrioosi kasvannaisia näkyvissä munasarjoissa ja emättimen ja peräsuolen välisellä alueella. Luultavasti myös kohdun ulkopinnalla ja virtsarakon alueella.
Asiasta pitää keskustella ensi perjantaina lapsettomuuslääkärin kanssa, miten vaikuttaa meidän hoitoihin.

Tsemppiä piinailijoille ja oviksen bongaajille!
 
Hei,

Nyt on kierron päivä 12/28. Tämä kierto taitaa mennä sivu suun, hieman jäi mietittymään nuo gynen varoittelut ja muutenkin alkuviikko on hulinaa. Tänään ovis-testi näytti vahvan plussan ja oireetkin ilmaantui.

Jokin aika sitten äitini kanssa tuli puheeksi lapsettomuus ja kaikki siihen liittyvä. Kävi ilmi, että isoveljeni ja minä itse olemme molemmat saaneet alkumme Clomi-lääkityksen aikana...Onkohan sattumaa vai voiko olla jotain yhteyttä siihen, että minulla on vaikeuksia tulla raskaaksi? Isoveljelläni ei ole lapsia, mutta ei ole kyllä ollut yritystäkään.
 
rimpatti ja Katrina86 tervetuloa mukaan :wave: kuten kaikki muutkin tällä listalle niin toivotaan, että pääsette pikaisesti pois :) tämä on todellakin kaikkein mystisintä salatiedettä mitä tiedän ja pitäis vaan osata sukkuloida mukana. ite saan hymynaamoja cb:n testeihin vähän väliä, siis muutama päivä putkeen ja koeta siinä nyt osuttaa ovis ja peittopuuhat samaan aikaan... : /

Oon itekin ollu huonosti aktiivinen täällä. ootte kyllä aina mielessä :)

voi toivounelma. ikävä uutinen. pidän peukkuja pystyssä, että kaikki menee hyvin. tsemppiä

P12 sulla on todelliset piinapäivät :) toivotaan osumaa. se on ihan totta, että hyvä olla seuraamatta välillä ihan koko aikaa.

Ambrosia85 mulla tais olla elämäni ensimmäinen ovis, joka tuntui. kaikkina muina kertoina kuten 1 ja 2 clomikieroissa ei tuntunu mitään, vaikka 1. clomikierrossa verikokeet todisti oviksen tapahtuneen. on kai siis mahollista, että ovis on oireeton tai sit se tuntuu niin vähän ettei sitä edes ajattele tapahtuneen. menispä kierto nopeemmin niin sais varmuuden, eikö?

another ja skorppari82 sain ite ohjeen clomikierrosta ja siinä oli, että verikoe otetaan kp21-25. en oo saanu lääkäriltä vastausta onko tuon ns. normikierron ohje (kp28). mulla on kierto yli 30, mut kokeet otettu kp25, kp26 (muistaakseni) ja nyt tuleva on kp24. vaikka kierto ollu pitkä niin mulle on sanottu, että tulokset ok ja kaikki kunnossa. lääkäriä ku näkee harvoin niin ei pääse asioista oikein kyselee...

on: eilen mulla oli pakko olla ovis. oli niin kauhee kipu oikealla alavatsassa, jota ei koskaan oo ollu. mulla ei ovis oo koskaan tuntunu missään, korjatkaa jos olen väärässä kun en noista oireista oo ihan varma : / peitot heilu la ja su joten toivotaan, että nyt osu. en oo koskaan ollu näin toiveikas :)

another mut vois laittaa dpo1 tälle päivälle, olettaen, että eiliset tunnot oinaistelivat ovista.
 
Kassiopeia, näin mäkin järkeilin, että kyllähän näitä oireettomiakin oviksia on (pakko) olla joillakin :)
Toivottavasti teillä tärppää tuon oviksen myötä!

Tohon mun viime päivitykseen sellainen lisäys että la-iltasella alkoikin sellaiset nippailut että soronoo ja eilen vielä illalla voin pahoin. Väitän siis että kyllä se ovis sieltä tuli viimeistään sillon lauantaina.


Mieskin on onneksi ollut varsin aktiivisella talletuspäällä, joten ei tätä kierto ainakaan hukkakierroksi voi läheä väittämään :whistle:


11.5 ois jännäpäivä ja ajattelin jonkun herän testin uhrata. Alunperin jännäpäivän piti olla äitienpäivä 13.5:ttä, mutta tuolloin perjantaina olisi tarkoitus lähteä tyttöjen kanssa ulos ja pitäähän se testata että säästääkö alkoholi + taksikuluissa vai meneekö autolla :heart:

On hyvinkin mahdollista että mulla ovis siirtynty kun olin kipeänä.
Tai sitten juurikin siitä syystä en osannut kiinnittää huomioita mahdollisiin munisjuilintoihin kun niissä tuntui,rutisi ja paukkui joka kerta yskiessä (tai aivastaessa)..

Yhtäkaikki 11.5 testataan ja uudestaan testataan sitten 13.5 ellei täti kirmaa paikalle siinä väilssä :)
 
P12
Tänne tuli tänään dpo11 (?) tuommonen

Aijaa.com - 10109235

Fiilikset on semmoiset että saas nähdä koska menee kesken.. Oliskin sitten jo neljäs vai viides varhainen km 8kk sisään. Huomenna meen gynelle. Alkaa pää olee siinä kunnossa etten enää uskalla jatkaa tätä yritystä jos ei oikeesti jotain tukilääkkeitä saa tai tutkita jollain tapaa mistä johtuu kun 1-2kk välein menee raskaus kesken. Alkaa olemaan jo käsittämätöntä..
 
Oi P12, toivotaan todella että pikkunen pysyy matkassa. Peukut pystyssä sulle! :)

Onpas ikävää toivounelma :( Onko sulla ollut endoa ennekin, vai onko clomit jotenkin aiheuttaneet?

Kassiopeia luulisi, että tuohon verikoepäivään vaikuttaisi juuri se, että koska ovis on tapahtunut. Tai sit jos sulla on annettu ohjeeksi kp21-25 niin ehkä se kertoo siitä, että jos clomit toimii niin pitäisi olla tapahtunut ennen sitä? Tarkoitan, että voihan tulla myöhäinen ovis vielä tuon jälkeenkin, mutta silloin tiedetään, ettei clomit kuitenkaan ole toimineet toivotusti? Mutta sulla ilmeisesti on toiminut, jos kerran verikokeet on ollu ok, hyvähyvä! :) Toivotaan että peiton heiluttelu tuotti tulosta.. ;)

Mulla on nyt kolmas clomipäivä annostuksella 2 tablettia päivä. Kokoajan odotan, että tuleekohan sivuoireita annostusta nostaessa. Ekassa clomikierrossa ei ollut kun ehkä vähän niitä hikoilukohtauksia. Folliultra on viikon päästä, kp12, sinne saakka pitää elää jännityksessä tapahtuuko mitään. Ja toivottavasti jännittäminen jatkuu sen jälkeenkin, koska se tarkoittaisi sitä, että olisi folli kypsymässä.. :)

Tsemppiä kaikille ja aurinkoa! :)
 
Sanzu kiitoksia kannustuksesta :) sitä on niin onnellinen hyvin hyvin pienistä asioista. clomien tuottama follikoko oli todella iloinen yllätys. toivottavasti löydät voimaa vielä itsestäsi kestämään tätä piinaavaa touhua :hug: kaikesta pienestä pitää ottaa iso ilo mukaan, vaikka hankalaa tämä on. iso halaus

P12 :heart: pyydetään kaikilta maailman voimilta apua, että kaikki menee nyt hyvin :) pliis anna pikkuisen ihanuuden pysyä matkassa :heart:

skorppari82 seuraavan kerran kun oon lääkärin juttusilla niin selvittelen tuota verikoeasiaa ja vähän muutakin. täällä on saanu enemmän vastauksia kuin lääkäriltä oisin ikinä osannu siinä tilanteessa kysyä. odotan jännityksellä mitä ultra tuo tullessaan. ajattele isosti :)

Ambrosia85 hyvä, että teilläkin pitänyt "kiirettä" ;) nyt vaan kärsimättömästi odottelemaan. nyt taitaa täti jäädä kyllä rannalle ruikuttaa :) uskon siihen molempien kohdalla. rennoin mielin vielä muutama piiiitkä päivä d:)b
 
Onko kellään joskus plussanneilla kokemuksia, kun olen lukenut, et siin vaihees ku munasolu kiinnittyy, katkeaa verisuonia ja se ilmenee verensekaisena vuotona...? Tapahtuuko tämä siis kaikille? Siis se verinen vuoto?
Mulla tää kiinnittymispäivä ois pitänyt olla raskauslaskurin mukaan 29.4. (jos siis hedelmöitys ois tapahtunut!), mutta mitään vuotoa ei ole tullut...

Nyt kp 25/28-30, joten odottelua... Harvoin tuntuukaan päivät menevän näin hitaasti :D

Mulle lääkäri sanonut, et verikoe otetaan kp 21-23, mutta saattaa tosiaan vaihdella eri ihmisten kohdalla :)
 
P12 en halua olla tylsä, mutta mietin että onko sulla ehtinyt hcg laskea edellisen keskenmenon jälkeen riittävästi? Ei sillä etteikö kyseessä voisi olla uusi raskaus, mutta mietin että hcg voi pysyä koholla pitkäänkin. Ystävälläni kolmannen km:n jälkeen hcg oli koholla kolme kuukautta. Ja eikös jo kolmen keskenmenon jälkeen pääse tutkimuksiin. Siis jos ne raskaudet ovat olleet jo neuvolan tai lääkärin tiedossa? Ainakin mun ystävä pääsi. Mutta toivotaan että tämä on oikea plussa ja pysyy matkassa loppuun asti!

P12 pyydä alkuraskauteen Lugesteronia tukemaan!

DjaP, kiinnittymisvuodosta kyselit. Omalla kohdalla olen varma että kerran olisi ollut kiinnitymisvuotoa, mutta siitä kerrasta ei tullut raskautta. Lisäksi ystävälläni on ollut selkeä kiinnittymisvuoto. Kiinnittymisvuotoa ei todellakaan ole kaikilla eikä samallakaan ihmisellä kaikista raskauksista välttämättä. Vuoto voi olla myös niin niukkaa ettei sitä havaitse. Toisaalta, niin kurjaa kuin onkin, vuoto dpo 6 jälkeen voi olla myös 'normaalia' tiputtelua, eli keltarauhanen ei toimikaan tehokkaasti vaan tiputtelua ilmenee. Ja siitä kierrosta josta oikeasti plussasin, ei tullut mitään vuotoja kiinnittymisen aikaan.

Mun endo diagnoosista skorppari82 kyseli. Mulle on gynet vuosien varrella välillä maininnut että mun menkkavaivat ja vuodon määrä viittaa siihen että endoa voisi olla. Mutta se on siis aina ollut puheen tasolla. Nyt siis löytyi käsin tutkien ja ultralla selkeät endo-löydökset ja voidaan antaa diagnoosi. Ja lääkäri sairaalalla sanoi että välillä käy niin että lapsettomuushoidoissa käytetyt hormonit villitsee endon ja räjähtää esiin. Varsinkin jos siihen ollut taipumusta jo ennenkin.


Kassiopeialla on jännät päivät edessä. Plussatuulia!
 

Yhteistyössä