Clomittaret 2012

Ihania plussauutisia täällä teillä monella!!!
Mulla eka clomikierto toi päivän 5 jälkeen hikoilut ja kuumat aallot sekä jonkin verran mielialanheittelyä. Loppukuusta alavatsanippailuja. Nyt toka kerralla oireita vähemmän. Tänään ultrassa ja nyt kahdella tabletilla oli follit lähteneet kasvuun paremmin, nyt kp11 ja isoin folli 13x16. Jes! Pieniä iloja!
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Toivon, että tämä jälkivuoto nyt pikku hiljaa jo loppuisi, tänään tuntui sekin ottavan takapakkia, kun oli jo pari erittäin niukkavuotoista päivää. Ansku83:lle kiitos päivityksestä tonne listoille, päivittelen sitten tietoja, jahka kierto joskus alkaa ja seuraava onkin sitten 5. clomikierto.

Nana2012 ja Pettunia: Kyllä tämä on ollut erittäin rankka kokemus, enkä toivo sitä kenellekkään. Pakko vaan mennä hiljalleen jotenkin eteenpäin, toki surulle pitää antaa tilaa. Tuntuu vaan niin älyttömän epäreilulle, että miksi just me, kun muutenkin ei oo mitään kauheen helppoo ollu tällä saralla! Nanalle toivon tsemppiä jatkohoitoihin, toivottavasti hoito selviää pian ja se tuottaisi tulosta! Pettunialle paljon tsemppiä =)

Sanzu: Hienoa, että annostus on kohdillaan suuremmalla lääkemäärällä, toivottavasti tärppäisi! Peukut pystyyn!

Noista clomioireista vielä, et sillon kun tää kkm tärppäs joulukuussa, niin en tuntenu ovista läheskään niin selvästi kuin aiemmissa kierroissa, et ei kai se oireettomuuskaan tarkoita välttämättä sitä, että ei ovulois.
 
P12
Pakko kompata Raita12 sua tuossa oireettomuudessa. Mulla on aiemmissa, luomukierroissa ovulaatio ollut todella kipeä. Nyt clomien kanssa ainoa josta pystyin päätellä milloin ovuloin, oli testit! Ihan pientä tunnetta vain alavatsalla, siinä kaikki. Mutta ovulaatio tapahtui aivan varmasti siltikin, olen jo jonkin aikaa käyttänyt ff-taulukkoa ja lämmöt on nyt parina aamuna olleet keltarauhasen nostattamat.

Suosittelisin siis ainakin itse testailemaan ovulaatiota. Vaikka olisikin säännöllinen petielämä niin mä ainakin haluan tietää päivälleen milloin sopii odotella menkkoja :)
 
Jännä miten ihmiset on oikeesti niin erilaisia... täällä kun lueskelee huomaa sen selkeimmin :D

Mulla ovis ilm. tuloillaan/menossa... vatta taas ku ilmapallo, molemmin puolin munasarjat vihloo ja juilii, enemmän oikeella missä onkin ollut aktiivisempi toiminta. olo on huono ja limatkin kohdillaan. testaamaan en oo nyt päässyt, mut toivon että jotain tapahtuis. jännä et kerta kerralta ovistuntemukset voimistuu... olis toisaalta kiva tietää monta munista on irtoomassa kun kolmella clomilla ekaa kertaa ovuloin. viime kierrossa oli kaks kypsymässä oikeella mut ei irronnu. Nyt on mulla toistaseks vika clomikierto. ens kuussa mennään juttelee lääkrin kanssa ja päädytään ivf jonoon. nyt sitten kysymystä niille joilla tietoa asiasta on, että miten toi ivf käytännössä hoituu ja mitkä on kustannukset kunnallisella???
 
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti:)

Onko teidän lääkärit maininneet tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta raskautumiseen? Mulla gynekologi kielsi ne, ehkäisevät kuulemma tehokkaasti. Neurologi taas sanoi, etteivät vaikuta hedelmällisyyteen.

Täällä ollaan influessan kourissa. Pahimmasta on selvitty, kun jaksaa jo roikkua koneella:)
 
Huokaus.

jollain suuremmalla taholla on jotain meidän lapsihaaveita vastaan... eilen alko oireilut, kirjottelinki illalla tänne, tänään pääsin testailemaan ja melkeen yhtä vahva viiva tulee testiin, niin eikös mies oo 40 asteen kuumeessa. mä en ala mitään.

Kuinkas kauan siittiöt voi elää naisen elimistössä? entäs toi ovisajankohta. eilisestä tosiaan kovat vihlovat kivut munasarjoissa, nyt jo hellittämään päin. limatkin vähenemään/ohenemaan päin mut testi vasta nyt lähes positiivinen. oonko voinu eilen missata positiivisen ja tänään jo haalenemassa? millon ton testin mukaan pitäs olla the hetki?

yritän ettii toivoo kaikesta kun masentaa tää oikeesti. mies uhoo et kuumeesta huolimatta yrittää, mut mun mielestä se ei oo oikein... se on oikeesti tosi kipee. :(
 
Vauvaton: Siittiöt elää sen 1-4 päivää naisen elimistössä, joissain lähteissä sanotaan, että jopa 6 päivää. Munasoluhan taas on hedelmöittymiskelpoinen noin 24 h irtoamisensa jälkeen. Itse oon huono sanomaan noista ovistesteistä, kun en niitä oo käyttäny, vaan ollaan luotettu siihen, että ollaan harrastettu seksiä vähän tiuhempaan siinä puoli välissä kiertoa. Tärkeintähän on, että niittä simppoja on valmiina odottelemassa irtoavaa munasolua. Toi on inhottava tilanne, kun tietää, että pitäis harrastaa seksiä, kun olis just se aika kuusta, eikä haluaisi yhtään kiertoa heittää hukkaan, mutta toisaalta taas kun toinen on aivan kipeä, niin eipä sekään nyt kovin kivaa ole. Toivottavasti teillä olis simppoja elossa "jemmassa", jos sekstailut ei onnistu!

kiri: Mä en itseasiassa oo gynen kanssa tulehduskipulääkkeiden käytöstä yrityksen aikana jutellu, mutta voisinkin ottaa puheeksi ensi viikolla, kun menen vastaanotolle. Mut mitä oon netistä lukenu, niin ibuprofeenia olis hyvä välttää ainakin ovisaikana. Lukemani perusteella (ei kylläkään tutkittua tietoa) ibuprofeeni vaikuttais munasolun irtoamiseen sekä kiinnittymiseen, siis negatiivisesti. Parasetamoli on turvallisempi vaihtoehto ja sitähän saa käyttää raskaudenkin aikana. Itse aion ainakin kiinnittää entistä enemmän huomiota tohon särkylääkkeiden ottamiseen ja opinkin jo tossa keskenmenneessä raskaudessa, että en ihan helposti ottanu ees sitä parasetamolia.
 
Lääkkeistä: mä oon oviksen aikaan pyrkiny välttämään ihan kaikkia lääkkeitä niin paljo kun mahdollista... nyt oli pakko ottaa panadol kun vattakipu on niin kova et ei pysty istumaan :( mut mitä mä oon saanu selville niin kaikki tulehduskipulääkkeet vaikeuttaa sekä ovulaatiota että kiinnittymistä. allergialääkkeet on kuulema toinen. mene ja tiedä. toiset kun tulee raskaaksi söivät sitten mitä tahaansa, toiset taas... ... ...
 
10kaks ehditkö sä teroja ottamaan lainkaan?

Täällä nippailut kadonneet mutta hiukoilua on ja voi jessus tätä järjetöntä itkuherkkyyttä! Onko muilla tämmöisiä ylikosteita kyynelkanavia :D ?
Ylihuomenna kontrolliultra mutta eipä oo kovinkaan korkealla toivehet tällä neidillä..
 
:wave: heipä hei! saanen minäkin liittyä seuraanne? :wave:

oon tässä jo varmaan yli kuukauden seuraillut taustalla teidän kuulumisianne, olen itse siis vain odotellut että clomireseptin kouraani saan, noh, viime lääkäriltä sen vihdoin sain ja nyt tänään terolutit käynnistivät uuden kierron ja parin päivän päästä pääsen clomeja ensi kertaa eläissäni kokeilemaan.

heittäisinkin heti teille kaikille kysymyksen että mistä päivästä olette aloittaneet kp1:sen laskemisen?
lasketteko siitä kun alkaa ruskeaa tulla, siitä kun tulee jo punaistakin mukana vai siitä kun hanat kunnolla aukeaa ja vuoto on todella runsasta?
minä en itse oikein tiedä mistä se pitäisi laskea, nyt ajattelin valita kultaisen keskilinjan ja päättelin että tänään voisi kp1 virallisesti olla. ajattelin sitten kuitenkin että voikohan koko clomikuuri mennä pilalle jos niitä lääkkeitä alkaa syödä liian aikaisin tai liian myöhään?

tässä vielä taustaa minusta:
olen siis tällä hetkellä 25v. ja mieheni on minua vuoden nuorempi. haaveilemme esikoisestamme. lopetin e-pillereiden käytön tammikuussa 2011, mutta minulla todettiin PCOS vasta marraskuussa 2011, siihen sain aluksi avuksi terolutit käynnistämään vuodon 10kk turhan odottelun jälkeen. terolut kiertoja söin aluksi 3, jonka jälkeen oli nyt tauko joka venyi kp79 asti, eilen vihdoin 4.terolutit sitten käynnistivät uudelleen kuukautiset ja ensimmäinen clomi-kierto pääsee alkamaan! hurjaa! olen kyllä tiedostanut että raskautuminen minulle ei varmasti tule olemaan helppoa, sukulaisillakin kun se vaikeaa on ollut, mutta kyllä se edelleen tuntuu uskomattomalle aloittaa lapsettomuushoidot näinkin nuorena. Jotenkin on niin helpottavaa huomata netistä ettei ole yksin asiansa kanssa, vaan kohtalotovereita on muitakin. minulla ei siis ole mieheni lisäksi muita, jotka tietäisivät tästä lapsettomuus-taipaleestamme.

another.........kp1/28-?.....................yk5/ya1/2011...............1.clomi
 
Viimeksi muokattu:
another mussukkaiseni sinäkin vihdoinkin! :D
Mulle lääkärit painotti että se on kp1 kun vuoto alkaa. ei värillä/määrällä väliä.

Tosin harvemminpa olen mitään turhutellut joten ei sinäänsä epäselvyyksiä ole ollut.
 
hihhii ambro mussukkani ;D tokihan mie tännekin tuun palstailemaan nyt heti kun kiertokin vaihtui :D

hmm, eli voiskohan tänään sittenkin olla jo kp2. kun tuskin tuota ihan ensimmäistä pienintä pientä ruskeaa mitä toissa päivänä tuli, lasketaan, mutta tuon eilisen voisi ehkä jo laskea kun silloin oli jo enempi. voi äh tätä naisen elämää :D
 
Pikaista päivitystä. Clomit ois taas tän kierron kohdalta ohi ja mun päätä on särkenyt tän viis päivää niin kovaa ettei tosikaan. Siksi palstailut ollu aika heikoilla kun ei pysty koneella istumaan ollenkaan :(
Kirjottelen paremmin kunhan ehdin tällähetkellä vähä hektistä tää elo ja olo!
 
Hih, mulla kestäis menkat parhaimmillaan 18 päivää, jos kp1 laskettais tuhrujen alkamisesta. Kyllä mä kanssa lasken ekasta kunnon vuotopäivästä. Siis kp2 on se kovin vuotopäivä, mutta kp1 ei ole enää pelkkää tuhrua.

Nyt voi kai onnitella uudesta kierrosta 10kaks. Pääsetkö tässä kierrossa kontrolliin, josko annostusta pitäisi vielä nostaa?

Tervetuloa mukaan another.
 


tiistai 27.3.





Nimi________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp 53/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp 46/32-33..........ya1/10...........................
tinksu................kp42/28................yk2............................2.clomi
Ansku83.......... kp 26/31.............yk13/ya11/10...................2.clomi
AamuTorkku.....kp 26/30..............yv3................................3.clomi
P12..................kp24/33...............yk12..............................1.clomi
Lumihiutale92.....kp 21/??..............yk3.............................2.clomi
Vauvaton.........kp 17/??...............ya12/08..........................8.clomi
Inkeri84.............kp 17/??..............yk7.............................4.clomi
toiveuni83.......kp17/??.....................ya9/10......................2.clomi
Kassiopeia........kp 15/??...............ya8/2010.......................2.clomi
Sanzu..............kp 15/??................yv1..............................2.clomi
Calliope............kp 10/30-33?......yk11...............................3.clomi
kiri...................kp 10/25-30..........ya10/10........................2.clomi
undercovergirl....kp 10/30..............ya6/10/yv2...................2.clomi
Ambrosia85......kp 10/32...........ya10/10/yk15..................1.clomi
Nana2012.........kp 9/??..............ya6/2011.......................4.clomi
magda..............kp 9/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
Pettunia...........kp 6/28-36......... yk17.............................tauko
another............kp2/28-?.........yk5/ya1/11.......................1.clomi
10kaks...............kp 2/??...............yk2............................2.clomi
Ranskismopsi...kp??.....................yk?................................3.clomi
Raita12...........kp??...................ya8/10............................?


Tauolla/taustalla



Piinailijat

Ansku83..............dpo8
P12.....................dpo5
vauvaton.............dpo2-3



Ghostbusters







PLUSSANNEET

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi
Aniit.........19.3....kp 30/?....ya10/10...5.clomi


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83

 
Viimeksi muokattu:
Anteeeeeeeeeeeeeeks et on taas päivitys ja uusien lisääminen kestänyt! :ashamed: Sain sen jopa jo nyt aikaiseksi!! :D

10kaks Onnea uudesta kierrosta...jos siitä voi onnitella! :D

another Tervetuloa sullekkin tännekkin! :D :wave:

Toivottavasti kaikki tiedot on oikein, ilmottakaa jos jotain pielessä ni korjataan! =)
 
kiitos ansku kun päivitit listan, pidetään mulla kuitenkin toistaiseksi nyt se kp1 tällä päivällä, eli huomenna jos annat olla tuon kp2. Kiitos :)

pettunia kiitos :wave: jospa se tästä lähtisi clomikierrot sujumaan!
hihi, aikamoista ois kyllä jos ois oikeesti noin pitkät kuukautisvuotopäivät, että ehkä se vähempikin laskeminen riittää!
 
:wave:

Ansku83 Kyllä saa onnitella uudesta kierrosta :) VIHDOIN! Rupesi jo ärsyttämään todenteolla, kun ei vuotoa näkynyt eikä kuulunut ja testit negaa.

Pettunia, yritin tänään soittaa lääkäriasemalle mutta olivat varmaan kahvittelemassa, kun ei kukaan vastannut. Suunnitelmahan oli pari kiertoa vielä tällä annostuksella. Mutta selvästikään ovulaatiota ei tapahtunut, kun ei vuotoa tullut itsekseen. Lääkäri kyllä oletti, että alkaisi vuoto/olisi ovulaatio, kun itse jouduin pyytämään teroja varalle. Hän oli hieman hämmästynyt, kun viimeksi pyysin teroja. Selvästikin luotti ovulaatioon.
Yritän huomenna soitella uudelleen ja josko ne metutkin aloittaisin tässä hässäkässä..

Ambrosia ja another, tunnetteko toisenne toiselta palstalta vai "inreallife"?
 
10kaks ihan vaan palstalta :D Tuolla haaveilijoiden puolella ollaan hakattu päitämme seinään jo jonkin aikaa ja jossain vaiheessa tuli puheeks että clomit alotellaan samoihin aikoihin :)

Ei sillä, kyllä mä mielelläni tutustuisin moniin palstalaisiin myös ihan "irl" :)

Mitään ihmeempiä oireita ei ole vieläkään - välistä nippaa ihan kunnolla muniksista, välillä oksetteleepi ja ihan järjetön väsymys. Myös kuumat aallot on jossain määrin tullu tutuiks; esim nukkumaan mennessä ei voi pitää vaatteita peitosta puhumattakaan :LOL:
Huomenna ois sitten se seuranta ultra, joten saas nähdä onko tuolla tapahtunut mitään vai onko kaikki vaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta :ashamed:

10kaks oliko sullakin annoksena nyt ekassa tuo 1 tabletti?
Mä täällä jänskään huomista että kuinka käy - saako/joutuuko annosta nostamaan!

Leppoisaa tiistaita teille muruset. Mä täällä töissä jo naputan.. noh, pääseepähän aikaisemmin pois!
 

Yhteistyössä