Clomit ja Endometrioosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clomiviva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

clomiviva

Uusi jäsen
07.10.2011
1
0
1
Mangneettikuvissa endometrioosia kohdun ja virtsarakon välissä. Muualla ei endokasvustoa todennäköisesti ole. Vuosia olen kärsinyt "sairaista" rakko,ulostamis- ja mahakivuista kuukautistenaikana. Käytössä ollut e-pillerit nimeltä Jasmin ja Jasminelle. Ilman pillereitä kivut melkein jatkuvia.Invalisoivat todella pahasti sängynpohjalle. Nyt haaveena raskaus ja vauva.

Puolivuotta olin syömättä e-pillereitä, yritimme raskautta luomuna. Mitään ei kuitenkaan kuulunut. Menkat alkoivat aina kp 32-35. Kivut kasvoivat niin koviksi että, jouduin taas aloittamaan e-pillerit. Niitä popsinkin taukoamatta 4kk. Tässä välissä pääsin mangneettikuvauksiin jossa endon levinneisyys selvitettiin. Lääkärin käsky kävi:ei leikata vielä, aloitattakaa yritys taas ja mukaan määräsi clomit.

Eka clomikuuri nyt meneillään ja kp 11. Tänään oli seurantaultra jossa lääkäri totesi että, kohdunlimakalvo vain 3mm ja maunarakkuloita useita kooltaan noin. 8mm. Sanoi et tästä kierrosta ei voi tärpätä koska noin onnettomi nuo lukemat ovat. Ensikiertoon sitten vaan uusi clomi annostus ohje: 2tablxpv:ssä, kierron 3-7 pv:nä. (Nyt eka kierto 1tablxpv:ssä).

Kokemuksia/tietoa/clomeista ja endosta otetaan enemmän kuin mielellään vastaan. Kiitos jo etukäteen!!!

Olen aikoinani popsinut clomeja kuukausikaupalla, mutta niiden huono vaikutus on juuri tuo limakalvon ohentuminen. Vaikka munarakkula kasvaisi ja hedelmöittyisi, se ei kiinnityisi ohueen limakalvoon. Onnekseni löysin huippugynen lapsettomuuteen erikoistuneelta klinikalta, jonka avulla olen saanut kolme ihanaa lasta. Ovulaatio on indusoitu pistoshoidoin. Munarakkulan kasvua ja limakalvon paksuutta on tarkkailtu ultraäänellä, ja niillä tiedoin suunniteltu täsmäpistoshoito.

Mulla oli kp 11 munarakkuloita 2 kpl ja toinen 15 mm ja toinen 14 mm joten aika huonolta kuulostaa sulla :( Ja limakalvon ois hyvä olla vähintään 5. Älä syö enää clomeja! Ei näköjään sovi sulle.

Yhteistyössä