Clomifen

Ompas taas tullu tekstiä. Pientä hiljaiseloa ollu itsellä loman takia. Fiilikset meni aika matalaksi tuon viestin perusteella mitä sain. Mietin viimeviikolla mihin otan yhteyttä ja soitin sinne yksityiselle ja pyysin että laittavat lähetteen eteenpäin. Lähete pitäisi nyt olla siis laitettu keskussairaallalle. Nyt siis vaan odotellaan et millon kuuluu jotain.

Clomit söin 2x50mg päivässä ja nyt menossa kp17. Ovista tikuttanut, mutta ei ole näkyny. Muutama päivä jäi kyllä reissun takia välistä kun tikut unohtui kotiin. Viikon verran kyllä ollu menkkatuntemuksia ja oon kyllä miettiny mitä ne meinaa?? Päätin, että lugeja en tässä kierrossa syö/käytä vaan katson saako clomit menkat alkamaan. Jos ei niin sit ollaan ilman mitään pillereitä siihen asti kun pääsee lisätutkimuksiin.

Perho olen kanssa kuullu tuosta hiustenvärjäyksestä, että ei suositella raskauden aikana. Mutta en kyllä todella tiedä ketään joka ei olisi värjännyt hiuksia raskauden takia. Luulen, että nykyaikana värit on kehittynyt niin paljon että tuskin niistä kovin suurta haittaa on vauvalle. Tuskin itse jätän hiuksia värjäämättä vaikka joskus raskautuisin.

Greippimehu näyttää tällä palstalla olevan pop... itse en koskaan greippijuomista ole tykännyt joten on jääny tuo mehunkin juominen aika vähäiseksi. Mutta ehkä sitäkin pitäisi kokeilla :)
 
Hei kaikille! :wave:

Oho, tännehän on tullut paljon tekstiä, pitää aivan ajan kanssa tulla lukemaan.

Ovis oli ja meni en ees tiiä mikä pp menossa. En jaksa enää uskoa clomien toimivan minulla. Ens viikolla lekuriin uusia hoitoja suunnittelemaan. Varmaan inseminaatio seuraavaksi eessä. Onko kellään tietoa kuinka pitkä tauko pitää viiden clomikuurin jälkeen pitää ennenkun pääsee uutta hoitoa aloittamaan? Just mietityttää tuo että kerkeekö julkiselle tulla kesätauot ennen sitä :( mut pitää sitte ootellessa vaikka syödä clomeja. Ajattelin pyytää että tekevät uudestaan viel ton aukiolotutkimuksen kun eivät 100% varmasti voineet sanoa viimeksi että olisivat auki, eivät myöskään nähneet että olisivat tukossa.

Sori omanapaisuuteni =)

Lykkyätykö kaikille piinailijoille! :flower:
 
Hellou!

Juu täälläkin on greippimehu fani, ensimmäistä kertaa elämässä sen avulla tuli ovislimat (ainakaan koskaan aiemmin en oo niihin huomiota kiinnittäny).

On:Täällä menossa kp27 ja dpo6 nyt tänään ja eilen on ollu jänniä (ei kovin voimakkaita) tuntemuksia munasarjoissa, ja valkovuoto on tullu takas oviksen jälkeisen kolmen kuivan päivän jälkeen. Oispa nää nyt niitä onnistumisen merkkejä. Muuta oiretta on lämmöt koholla, viluttaa välillä ja rinnat kipeenä, mutta nämä oli viimekin clomikierrossa. Onneks lähen nyt viikoks ystävän luo kyläiläilemään ulkomaille, niin toivottavasti saa mielen pois testauksen odotuksesta.

sartzu ja elli: Jaksamista molemmille :hug:

Onnistumisen toivoa kaikille meille :flower:
 
Greippimehulla ei kai ole tieteellisesti todistettua vaikutusta, foolihapolla sen sijaan on, eli sitä kannattaa ottaa. Mutta ei kai siitä mehusta haittaakaan ole.
Hiustenvärjäyksestä olen kanssa kuullut, että voisi olla jotain haittaa. Tieteellisesti on todistettu olevan yhteys virtsarakonsyöpiin ainakin. Itse en ole vuoteen värjännyt hiuksiani.
Elli meillä kanssa inssi ensi kuussa, jollei nyt ole tärpännyt. Mulle on tehty aukiolotutkimus kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla todettu molempien putkien olevan täysin auki ja mietinkin, että miksi se toisen kerran piti tehdä. Mikä ne putket voi tukkeuttaa, onko tietoa?
ON: pp3 ja ajatukset pyörii ihan liikaa tän asian ympärillä
 
hei vaan kaikille!

tosta hiustenvärjäämisestä mulla ei oo mitään faktaa, mutta sisko raskautensa aikana yritti värjätä hiuksiaan ja lopputulos oli heleän vaaleanpunainen, kun tarkoitus oli tummapunainen :)

pitänee meilläkin kokeilla tota greippimehua, tosin ku ei mulla sitä ovista oo ni paljompa hyötyä... mutta jospa sit ens kierrossa nyt ois kp18 ja viimeks kierto oli 21 pv. tosin viimeks tihutteli ihmeellisesti jatkuvasti melkeen koko terojen syönnin ajan.. jospa nyt sitten menis hyvin kaikki :)

tsemppiä vaan kaikille!!

ainiin, onko kellää tietoa et voiko syyä esim. heinixiä ihan turvallisin mielin ettei oo mitää blokkaavia vaikutuksia terojen tai clomien kaa?? nimimerkillä aivastuskone :)
 
zhanna mä sanoin gynelle että syön histecciä (eikös oo sama kun heinix) ja sano että ei vaikutusta clomien ja terojen/lugejen kanssa. Itse olen yrittänyt olla mahdollisimman paljon ilman niitä kun jos tästä raskautuisi niin niitä ei kai suositella käytettävän, mut pakko kyllä välillä ottaa kun ei jaksa nenänvuotamista, silmien kutinaa ja aivastelua :)
 
Heih...

Surkeita terveisiä seurantaultrasta: ei johtofollia :'( Suurin oikeassa munasarjassa 11,5 mm ja nyt siis jo kp 15.

Limakalvo oli hyvä 8,5 mm, mutta muutoin sitten menee tää kierto kyllä mahdollisuuksien suhteen ohi... Terolutit käyn hakemassa niin saan vuodon aikaseksi ja ens kiertoon sitten toukokuuss clomi annostus nostetaan 2 tabl/vrk kp3-7. No, hyvä että toi seuranta oli niin en turhaa nosta toiveita tähän kiertoon enää...
 
Hei

Kirsikka Noista sun uutisista niin, sanoks se gyne ettei toivoa? Mulla ittellä oli kp14 follit 10mm ja 7mm ja gyne anto toivoa. Lämpöjen ja limojen perusteella ovis oli sit kp21, nyt on kp 29 ja toiveet on korkeella; ainakin limat on nyt aika runsaat, tissit kipeet ja lämmöt vielä viimekin kiertoa korkeammalla. No onneks on nyt otettu kp21 ja 27 verikokeet niin saa viikon päästä tietää oliks se ovis (ja tietty myö tuliko tärppi).
 
Helinä: no ei mitenkään erityisemmin antanut toivoa, mutta sanoi, että onhan se toki mahdollista, mutta viime ultraan verrattuna tietty heikompi tilanne (sillon kp14 17mm folli)... No sun tilanne antaa kyllä toivoa, että se ovulaatio voi tulla sitten myöhemmin vielä... Tarttee odotella varmaan se reilu viikko ja tikutella tuleeko ovista ja sitten alottaa terot... Mulla ei noita verikokeita oteta, en tiiä miksei...Ois pitänyt varmaan vaatia enemmän, mutta tänään olin niin toivoton itse siellä vastaanotolla etten jaksanut jotenkin miettiä tulevaa ollenkaan...Voi että sulla on jännät paikat! Tuupa sitten kertomaan mitä verikokeet kertoivat.... Tärppionnea ihan hirmuisesti!!! :heart:
 
AdAstra Oletko syönyt monta kiertoa clomeja? Onko teilä ovuloimatomuus lapsettomuuden syy? Tietäätkesi nuo johtimet voi mennä tukkoon esm. jonkun sukupuoli taudin kuten klamydian seurauksena tai jonkin tulehduksen johdosta, ja ilmeisesti myös entometrioosi voi ne tukkeuttaa, korjatkaa jos olen väärässä. Olisi kiva kuulla enemmän tilanteestasi kun olet myös inseminaatiota aloittelemassa! =)

Helinälle lykkyätykö piinailuun ja jospa se lomalla rentoutuminen auttas kiinnittymisessä =)

Kirsikka elä vielä heitä kirvestä kaivoon, itellä ollu kp 13 yksi 12 mm folli ja siitä ovuloin kp 19.

Täälä hirveetä aivastelua menossa, kai sitä jotain siitepölyä on sitte jo ilmassa?! Atshuuu... Nyt menossa pp 14, mikä positiivista niin tiputteluvuotoa ei tästä kierrosta oo ollu. Kumma kun lopettaa uskomasta että näilä lääkkeillä tapahtus jotain niin eka kierto 2,5 vuoteen kun ei oo mitään "raskausoireita", kyllä ne oireet on ollu aina korvien välissä :headwall: :LOL:
 
AdAstra Oletko syönyt monta kiertoa clomeja? Onko teilä ovuloimatomuus lapsettomuuden syy? Tietäätkesi nuo johtimet voi mennä tukkoon esm. jonkun sukupuoli taudin kuten klamydian seurauksena tai jonkin tulehduksen johdosta, ja ilmeisesti myös entometrioosi voi ne tukkeuttaa, korjatkaa jos olen väärässä. Olisi kiva kuulla enemmän tilanteestasi kun olet myös inseminaatiota aloittelemassa! =)

Helinälle lykkyätykö piinailuun ja jospa se lomalla rentoutuminen auttas kiinnittymisessä =)

Kirsikka elä vielä heitä kirvestä kaivoon, itellä ollu kp 13 yksi 12 mm folli ja siitä ovuloin kp 19.

Täälä hirveetä aivastelua menossa, kai sitä jotain siitepölyä on sitte jo ilmassa?! Atshuuu... Nyt menossa pp 14, mikä positiivista niin tiputteluvuotoa ei tästä kierrosta oo ollu. Kumma kun lopettaa uskomasta että näilä lääkkeillä tapahtus jotain niin eka kierto 2,5 vuoteen kun ei oo mitään "raskausoireita", kyllä ne oireet on ollu aina korvien välissä :headwall: :LOL:
 
Elli Ekaa kiertoa syön ja lääkkeenä Tamofen. Meillä lapsettomuuden syinä ovat sekä mun pcos ja miehen huonot siittiöt. Ehkäisy on jätetty pois toukokuussa 2007 ja tutkimuksiin päästiin 2008 loppuvuodesta. Silloin aloitin terolutit kierron tasaamiseksi. 2009 keväällä aloitin metformiinin ja tutkittiin miehen simpat, jotka todettiin monella tapaa huonoiksi. Tämä siis kaikki tapahtui julkisella puolella. Viime kesänä kävimme sitten toisella yksityisklinikalla ja sieltäkin sanottiin, etteivät voi auttaa. Viime syksy ja tämä talvi sitten mennyt vähän jo ajatuksesta luopuen, mitä nyt mies käynyt lisätesteissä ja itse yrittänyt laihdutella. Nyt sitten mies sai mut ylipuhuttua vielä toiselle yksityisklinikalle ja siellä otettiin tosi hyvin vastaan. Niin kuin mieheni sanoi, olisi heti kolme vuotta sitten pitänyt mennä sinne. Sieltä suositeltiin, että kokeiltaisiin heti suoraan inseminaatiota heikkojen simppojen vuoksi, mutta klinikka muutti juuri ja oli siis kiinni mun ovulaation aikaan. Eli nyt on tämä kierto kokeiltu näin ja pp 7 nyt menossa. Tässä siis meidän historia. Aukiolotutkimus on tehty tosiaan kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla ok eikä mitään sukupuolitautejakaan ole ollut. Ehkä lääkäri vaan halusi varmistaa asian, kun edellisestä kerrasta oli kumminkin jo kulunut aikaa ja tehty toisessa paikassa. Toivotaan kuitenkin Elli, ettei jouduta sinne inssi-pinoon siirtymään!
Kirsikka toivottavasti isompi annostus auttaa!
ON: oireita on vaikka muille jakaa, väsymystä ja turvotusta, pp 5-6 oli nippailuja munasarjojen paikkeilla, jotka tietysti kiinnittymiskivuiksi tulkitsen =)
Hyvää viikonloppuja!
 
Heip kaikki!

Kiitos Elli ja AdAstra kannustuksesta! Tsemppiä piinailuun! Ootko aatellut milloin Elli testata? Peukut pystyssä!

ON: mä sitten katon josko se ovulaatio saapuisi kuitenkin... Eli ehkä viikon kuluttua voisi olla, jos n. 1,5 mm jaksaisi rakkula kasvaa vuorokaudessa. Epäilen kuitenkin, että siitä on ovuloimaan. Mä nyt sitten mietin, että kun on noi terot, että jos se ovulaatio tulee, aloittaisinko sitten sen jälkeen kuitenkin terot varmuuden vuoksi? Ei kai siitä haittaakaan ole...? Vuodon aikaansaamiseksi oon ottanut niitä joskus 2/päivä 7 päivän ajan, mutta pitäisköhän ovulaation jälkeen syyä se 1/vrk 10 päivän ajan, mikä tuntuu aika yleiselle käytännölle...? Tietääkö kukaan onko väliä?
 
Kirsikka sulla taitaa olla sama kun mulla, että eka kerralla clomeista tuli hyvä vaste, eli ovis kp 14 ja tokalla meneekin sitten eri tavalla. Mulla oli tokalla kierrolla (vasen puoli) kaiketi vasta kp 25. Se toinen kierto päätyi sitten tädin tuloon kp:llä 42 ja nyt on kolmas clomikierros alkanut.

Kai se sitten voi olla niin, että toiselta puolelta tulee erilainen vaste kun toiselta. :eek: Mulla on myös lääkäri reilun viikon päästä maanantaina ja sitten ajattelin kysellä, että voiko toi tosiaan olla noin erilaista eri puolilla...

Tsemppiä kaikille clomittarille! :flower: olen lueskellut täällä kyllä, mutten ole aikoihin kirjoittanut mitään...
 
Cladoceran: joo, samantyyppinen tilanne kyllä. Tosin mulla tuli viimeksikin aika myöhään se ovulaatio, n. kp 18-19. Mulla on siis toimintaa koko ajan vaan oikeassa munasarjassa (tai siis ainakin viimeksi ja nyt) ja vasemmassa on vaan paljon pieniä PCO:lle tyypillisiä rakkuloita, eli tän kierron huono vaste on samalta puolelta, jolta viime kierrossa tuli hyvä vaste. Että en sit tiiä mikä vikana... Onko sun clomiannostus 50mg/pv vai onko nostettu? Plussatuulia kolmanteen clomikiertoon!
 
Elli mitä sinne kuuluu?

Te joilla clomeista jo kokemusta: Minkälaisia oireita teille on tullut? Onko oireet olleet mitenkään verrannollisia esim. seurantaultrassa saatuihin tuloksiin? Onko täällä muita, joilla on hyvin rakkulaiset munasarjat? Miten clomit ovat teille toimineet? Mulla on eka seurantaultra ylihuomenna ja kovasti jo jännittää mitä siellä näkyy jos näkyy mitään. Mulla on oireina ollu aikamoinen turvotus alavatsassa ja varmaan tuosta johtuva tihentynyt virtsaamisen tarve. Olen ruokavaliolla ja liikunnalla lahtunut 4,5 kuukaudessa jo yhdeksän kiloa ja nyt kuitenkin housut saattaa kiristää kun turvottaa niin kovin. Joillekkin sivuoireina esiintynyttä yöllistä hikoilua mulla ei ole ollut.

Keväisiä päiviä kaikille!
 
perho: mulla on oireina ainakin viime kierrossa ollut ihan kamalat kuumat aallot, välillä tekis mieli ottaa jääpalojen kera kylpy :D virtsaamis tarve on lisääntyny, mulla ku ei muutenkaa oo mikää seurapiirirakko ni ihan jatkuvaa vessassa juoksua, myös yöllä!! muuten musta tuntuu että mä oon paljon paljon lepposampi, normaalisti oon aika tiuskahteleva ollu, mut nyt ku naantalin aurinko:) ja hullu siivoomis vimma, mä oon joka päivä puunamassa kämppää lattiasta kattoo, normaalisti siivoominen ei todellakaa oo mun lempijuttua :)

vielä olis kaks teroa syötävänä ja sitten vaan ootellaan joskos viittis alkaa vuoto niin pääsee sitten popsimaan clomeja sen 3 päivässä.. alan varmaan jynssäämää lattioita hammasharjalla ku toi siivous into alko niin vahvasti ku söi 2 clomia päivässä :LOL:
 
AdAstra: kiitos tiedosta!

Perho: mulla oireena ainakin ekassa kierrossa oli tihentynyt virtsaamistarve ja pieni kipuilu munasarjan kohdalla. Eli aika vähällä olen päässyt. Oireet ovat olleet kummassakin clomikierrossa hyvin samanlaiset, mutta silti tässä kierrossa vaste clomeihin ei oo ollut yhtään niin hyvä kuin viime kierrossa (sama annostus). Eli en ite voinut ainakaan oireista päätellä, toimiiko... Mulla on vasen munasarja erittäin rakkulainen ja se ei ole tälle hoidolle vielä reagoinut, oikea on vähemmän rakkulainen ja sille puolelle se hyvä vaste viime kierrossa tulikin ja yritystä tässäkin kierrossa siis vaan oikeassa munasarjassa...

Nytkin nippailee tuota oikeaa munasarjaa, toivottavasti se munarakkula nyt jaksais vielä vähän aikaa kasvaa...
 
Hei,

Nyt vaan omaa napaa on olo niin hermostunu, itkuinen ja kiukkuinen: Hemmetin tuhkapilvi!!
Täällä sitä ollaan maailmalla jumissa, ei mitään tietoa koska pääsee kotiin.. nyyh. Nyt siis itsellä dpo12 ja lämmöt oli vielä tänäkin aamulla korkealla, valkkaria on valunu kokoajan ja tissit ja nännit on ihan kipuset. Inhottaa ajatuskin et tästä joutuu moneks päiväks juna +laiva matkalle, ei oo kiva siellä testata mut ei myökään kivaa jos menkat alkaa siellä ja tulee se kaks päivää kestävä itku/masennus kohtaus.... Voi jessus, mut eikös se mikä ei tapa niin vahvaistaa. Tahtois vaan jo kotiiin!!!

Tseppiä kaikille!
 
Helinä voi ei!! Toivotaan nyt et noi koneet saadaan pian ilmaan ja sinä pääset kotiin! On sulla jännä tilanne! Jospa olisit saanut jo salamatkustajan kyytiin! =)

On: vatsa edelleen todella turvonnut! Tein tänään ekan ovistestin, kp11. Viivat oli miltei yhtävahvat! En ole ikinä saanut noin tummaa viivaa kontrolliviivan lisäksi! Te jotka tiedätte; onko ihan normaalia, että viiva on jo suht vahva ennen ovispäivää? Mulla on huomenna se seurantaultra, hui miten mua jännittää!
 
Helinä toivottavasti pääset pian kotiin, nythän lentokenttiä on jo avattu ainakin täällä Suomessa.
Perho ootko varma ettei ole jo ovis? Kyllä mun mielestä vahva viiva viittais siihen.
On: oireet melkein hävinneet, taitaa olla nega tämäkin.Perjantaihin asti jos malttais odottaa testaamisen kanssa.
 
Mun on nyt pakko tulla jakamaan tää teidän kanssanne. Testasin tänään aamulla (aivan liian varhain, pp 11) ja sain haaleaakin haaleamman viivan testiruutuun. Viiva on alapäästään hieman tummempi, mutta ylhäältä hädin tuskin näkyy. Olo on, että ei raskaana ja miehellekin sanoin, että nega. Onko teillä kokemuksia tälläisestä? Oli predictorin herkkä testi kyseessä, joten ehkä näyttää sitä pienenpientä hcg-arvoa, joka naisella on muutenkin ilman raskauttakin. Olis nyt ollut joko selkee nega tai selkee plussa :|
 
AdAstra vau! Jos siinä kerran on vähän väriä...! Testaa huomenna heti aamusta taas uusiks saman merkin testillä ja vertaa tulosta. Ja/tai testaa myös jonkun muun merkin testillä, jos vaikka näyttäis selkeemmin? Mitenhän malttaisin itse odottaa seuraavaan päivään jos olisin samassa tilanteessa. Tsemppiä!!
 
Hei,

AdAstra vähän jännää, eiks sitä hcg:tä oo sillon kun ei oo raskaana niin vähän ettei sen pitäs missään testissä näkyä. Toivotaan parasta :flower: Kyllä sieltä plussa tulee! Testasitko tänä aamuna?

Perho ja AdAstra Kiitos tsemppauksesta, nyt on vähän toivoa kotiin paluusta ke-to yönä ehkä pääsen bussi kyydillä kohti Suomea (matka kestää 2päivää, jaiks) Mut kotiin tekis mieli.

ON: dpo13 tissit vaan kipenee, lämmöt oli edelleen korkeella. Huomenna testaan. Voih oispa täälläkin pieni salamatkustaja tulossa mukaan mun pitkälle bussi markalle :) Nyt on ollu kyl noin kolmena päivänä väillä menkaa juilaisuja, joten ne syö vähän toivoa..

:wave:
 

Yhteistyössä