Clomifen, milloin ovulaatio?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko munasarjojen tilannetta ultrattu aloittamisen jälkeen? Jospa siellä ei vaan ole yhtään kehittyvää munarakkulaa.
En oo käyny ultrassa. Gynen mielestä sitä ei tarvittu, koska olen ennenkin syönyt clomeja samalla annoksessa ja samoina kiertopäivinä ja silloin ultrattiin, että clomit toimii. Silloin myös raskaus alkoi clomeilla. Muistaakseni silloin ovis kuitenkin oli jo tähän mennessä ollut tai ainakin olin ovisplussan saanut. Voihan se olla, että oon malttamaton ja ovisplussa tulee huomenna tai viikonloppuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
okei, ymmärsin vaan itse niitä käyttäessäni, että aina pitäisi ultralla tarkistaa tilanne, ettei tule yllätyksiä.
Onko sinun kiertosi normaalisti kuinka pitkä?
Kyllä yleensä kun ekaa kertaa clomeja syö niin ensimmäisessä kierrossa tehdään seurantaultra ja jos clomit on tuottaneet tulosta niin turhaanpa sitä sitten muilla kierroilla enää ultrassa juoksee. Ja sen takia minullekkaan ei nyt ultraa suositeltu, koska clomien annos ei ole muuttunut siitä, kun viimeksi niitä söin.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
okei, ymmärsin vaan itse niitä käyttäessäni, että aina pitäisi ultralla tarkistaa tilanne, ettei tule yllätyksiä.
Onko sinun kiertosi normaalisti kuinka pitkä?
Kyllä yleensä kun ekaa kertaa clomeja syö niin ensimmäisessä kierrossa tehdään seurantaultra ja jos clomit on tuottaneet tulosta niin turhaanpa sitä sitten muilla kierroilla enää ultrassa juoksee. Ja sen takia minullekkaan ei nyt ultraa suositeltu, koska clomien annos ei ole muuttunut siitä, kun viimeksi niitä söin.
Clomit aiheuttaa muutoksia limakalvon paksuudessa. Vaikka munasarjat alkavat toimia normaalisti, voi limakalvo mennä niin ohueksi, että mahdollinen alkio ei siihen pääse kiinnittymään. Siksi pitäisi tarkkailla myös limakalvojen paksuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
okei, ymmärsin vaan itse niitä käyttäessäni, että aina pitäisi ultralla tarkistaa tilanne, ettei tule yllätyksiä.
Onko sinun kiertosi normaalisti kuinka pitkä?
Kyllä yleensä kun ekaa kertaa clomeja syö niin ensimmäisessä kierrossa tehdään seurantaultra ja jos clomit on tuottaneet tulosta niin turhaanpa sitä sitten muilla kierroilla enää ultrassa juoksee. Ja sen takia minullekkaan ei nyt ultraa suositeltu, koska clomien annos ei ole muuttunut siitä, kun viimeksi niitä söin.
Clomit aiheuttaa muutoksia limakalvon paksuudessa. Vaikka munasarjat alkavat toimia normaalisti, voi limakalvo mennä niin ohueksi, että mahdollinen alkio ei siihen pääse kiinnittymään. Siksi pitäisi tarkkailla myös limakalvojen paksuutta.
Se on totta, että limakalvo voi ohentua clomien takia. Itselleni kuitenkin riitti ultra siinä ekassa kierrossa, niinkuin se yleensä onkin. En ole kenenkään clomeja syöneen kuullut käyvän ultrassa joka clomikierrossa. Toki, jos rahapussin nyörit sen kestää niin voihan siellä ultrassa käydä.
 
vieras
Ensimmäistä yrittäessämme ovisplussat olivat 1.kierrossa kp 15, 2. kierrossa kp 16 ja 3. kierrossa kp 17 (raskaus alkoi tuosta 3.kierrosta). Toista yrittäessämme ovisplussa oli kp 11 ja lapsi sai alkunsa heti tästä ensimmäisestä kierrosta. Mulla taustalla PCO ja Clomit aina annostuksella 50mg eli 1tbl kierron 3. - 7. päivä.
 
tellu
Mä en clomeilla tarvinut kyllä mitään ovistestejä kun oli niin kovat tuntemukset/kivut oviksen aikaan ja niinpä sieltä oli irronnutkin munasolut varmaan molemmilta puolilta ja kaksoset paljastu heti ekassa ultrassa :D tehokas lääke jos ei suurempaa haittaa ole...ovis taisi olla kp 16-kp 18 tienoilla! Tsemppiä yritykseen!
 

Yhteistyössä