CLOMEISTA JA NIIDEN TOIMIVUUDESTA KYSYMYS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clomifen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Clomifen

Vieras
Mietin, että onko seuraava mahdollista tai olisiko jollekkin toiselle käynyt vastaava:

Eli söin clomeja vuoden 2008 alussa 4 kiertoa, josta viimeisestä sitten raskaus alkoi. Kokoajan oli sama annos, 1 tabletti kp 5-9. Ovulaation tikutin joka kierrossa ja se oli kp 17-19 (muistaakseni).

Nyt syön taas clomeja samalla annoksella ja samoina päivinä (eka kierto menossa) ja kp 19 nyt enkä ole saanut ovista tikutettua. Tikuttelun aloitin kp 12 ja viiva hitusen vahvistunut tuosta kp 12 tehdystä testistä. Haamu tuo viiva on edelleen, mutta kuitenkin hiukan vahvistunut eikä sitä tarvitse tihrustamalla tihrustaa vaan näkee selkeästi.

Voiko siis olla mahdollista, että clomit ei enää tehoa mulle? Vai voisko ovis olla vielä tuloillaan? Eilen illalla ja tänään mahaa vähän nippaillut ehkä hiukan ovistyyliin.

Olisko muille clomeja syöneelle käyny vastaavaa?

Kauheen stressin pukkasi nyt. :/

älä vielä stressaa. se saattaa olla ettei kroppa osaa ekassa kierrossa hyödyntää niitä kunnolla tai ovis on vasta tulossa tai sitten se ei vaan jostain syystä näy testissä se ovis. katso vielä kierto pari ja huolestu vasta sitten.

miksi sä tikutat sitä ovista? Mä oon syönyt neljästi niitä ja kertaakaan en ole tikuttanut. Jokaisesta kuitenkin raskaus joista yksi päätyi keskemenoon vkolla 8

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
miksi sä tikutat sitä ovista? Mä oon syönyt neljästi niitä ja kertaakaan en ole tikuttanut. Jokaisesta kuitenkin raskaus joista yksi päätyi keskemenoon vkolla 8

Onhan se kiva tietää, että saako sitä plussaa ovistestiin ja varmemmin tietää että ovis on mahdollisesti tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

no esim mulla ei ollut ovista vaikka clomeja söin, munasolu ei välttämättä irtoa sen kasvaminen olisi ultrassa seurattu

Mä en ovuloinut kaikissa clomi-kierroissa. Esikoista yritettäessä söin niitä 4 kiertoa, ei yhtään alkanutta raskausta. Esikoinen sai lopulta alkunsa ivf:llä. Nyt tulin raskaaksi toisesta clomi-kierrosta. Ekassa en ilmeisesti edes ovuloinut, tai ainakaan ovistestiin en saanut plussaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minkä ihmeen takia aloitit oviksen tikutuksen noin aikasin, kun aikasemminkin se on tullut vasta kp17-19.

Itse söin kanssa clomeja 5-9 ja ovis tuli kp17-18

Ei saisi? Ihanku se muita haittais. :D Aloitin noin aikaisin ihan sen takia, että JOS ovis oliskin aikaisemmin. Sitä kun ei koskaan voi tietää kun ei mikään kellontarkka ovis ole koskaan ollut.

Eikö teillä muilla ole ollut clomikierroissa kontrolli ja pregnyl-piikki?

Mulle määrättiin heti ensimmäiseen clomikiertoon kontrolli ja kun lääkäri näki että munasolu on kypsymässä määräsi pregnyl-piikin tietylle päivälle ja yhdyntöjä myöskin.. sanoi myöskin että se on käytäntö joka kierrossa jatkossa..

Tuo pregnylhän siis varmistaa että munasolu kypsyy ja irtoaa..

Eipä tarvinnut enää mennä kun tärppäsi heti ekasta kierrosta..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Eikö teillä muilla ole ollut clomikierroissa kontrolli ja pregnyl-piikki?

Mulle määrättiin heti ensimmäiseen clomikiertoon kontrolli ja kun lääkäri näki että munasolu on kypsymässä määräsi pregnyl-piikin tietylle päivälle ja yhdyntöjä myöskin.. sanoi myöskin että se on käytäntö joka kierrossa jatkossa..

Tuo pregnylhän siis varmistaa että munasolu kypsyy ja irtoaa..

Eipä tarvinnut enää mennä kun tärppäsi heti ekasta kierrosta..

Oli mulla kontrolliultra sillon, kun esikoista yrittäessä söin clomeja. Nyt on täysin sama annos ja samat päivät jolloin syön clomeja, joten gynen mielestä seurantaa ei tarvittu ELLEI raskaus ala kun olen syönyt clomeja kaksi kiertoa. Eli jos ens kierrosta ei tärppää niin sitten kolmannella kierrolla on ultra. Irrotuspiikkiä en tarvitse, koska mulla munasolu irtoaa ihan luomusti, kun se vaan on ensin saatu kasvatettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Oli mulla kontrolliultra sillon, kun esikoista yrittäessä söin clomeja. Nyt on täysin sama annos ja samat päivät jolloin syön clomeja, joten gynen mielestä seurantaa ei tarvittu ELLEI raskaus ala kun olen syönyt clomeja kaksi kiertoa. Eli jos ens kierrosta ei tärppää niin sitten kolmannella kierrolla on ultra. Irrotuspiikkiä en tarvitse, koska mulla munasolu irtoaa ihan luomusti, kun se vaan on ensin saatu kasvatettua.

Tähän mun täytyy sen verran kommentoida, että esikoista yrittäessä clomeista ei ollut mitään hyötyä. Kontrolliultrissa näkyi pari kertaa yksi follikkeli, pari kertaa ei oikeastaan mitään. Nyt kakkosta yrittäessä sitten clomien kanssa ei katsottu kontrolliultraa tarpeelliseksi. Tuloksena raskaus ja kolme kystaa, jotka ilmeisesti ovat johtuneet joko puhjenneista tai puhkeamattomista follikkeleista... Kyllä raskaus voi muuttaa kroppaa näköjään.

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä...:
Öö miksi piti tehdä kaks ketjua samasta aiheesta, eri nikeillä, toisessa kuvia, tässä ketjussa ei?!

No ihan siitä syystä, kun en pystyny linkittämään kuvia jos en kirjaudu. :/ Nyt tästä sit on kaksi ketjua sen takia.

Yhteistyössä