Clearblue-ryhmä yrittää raskautta. Osallistu keskusteluun!

Tillis: mä olen joskus kans tikuttanut paria päivää ennen menkkoja kun mahaa nipisteli ja plussa tuli mutta menkat alkoi ajallaan. Toisilla kuulemma LH nousee juuri ennen menkkoja.

Mutta voihan tuo tarkoittaa myöhäistä ovista tai raskauttakin.. Peukutan näiden puolesta! :)
 
Tillis, mun yks kaveri joka näitä digejä on käyttänyt ennemmin, sanoi testanneensa aina aamusta, ja hymynaama sit tuli eräs aamu :) eli itekkin varmaan testaan aamuisin kun viikon päästä on jo testit kovas käytös :D
 
niin ja tillis, mulla esikoista ennen oli myös pco tyyppiset munasarjat, ja siinä kierrossa jossa tulin raskaaksi, gyne ultrattuaan sanoi että ei näe ovulaatiota olevan tulossa... kumminkin samasta kierrosta tulin raskaaksi, ovulaatio olikin paljon myöhemmin :) siksi ei näkynyt ultratessa. Joten kannattaa varuuksi hyödyntää tuon hymynaaman saamista :D
 
Myöhäisillan oivallus: laihduttaminen sotkee kierrot. Viime elokuussa kokeilin kolme viikkoa alakarppausta, tuloksena menkat myöhässä kaksi viikkoa ja olin jo ihan varma että olen raskaana. Kierto olikin 49vrk. Nyt pudotin pari kiloa kuukauden aikana painoa liikkumalla paljon ja syömällä vain kun on nälkä ja silloinkin kohtuudella. Nyt kävi samoin. Nyt siis on vasta ovulaatio kun menkat pitäisi alkaa eli kierron pituudeksi taitaa taas tulla tuo 50 suunnilleen. Olen normaalipainoinen joten laihduttamiseen ei olisi periaatteessa mitään syytä mutta mielessä pyörii vielä ajatus mahtumisesta raskautta edeltäviin vaatteisiin :/ Ärsyttää kun joka lehdessä motivoidaan kesäkuntoon, harmittaa muutenkin pömpötys vähän siellä jos täälläkin. Toivottavasti kohta pömpöttää vähän enemmän eteenpäin :D

Aikkuk: Minulla oli juuri tässä kierrossa tasan kaksi viikkoa sitten (kun luulin että on ovulaatio) kaksi päivää rusehtavaa vuotoa, viimeksi oli parina ekana kiertona synnytyksen jälkeen kun menkat alkoivat vajaan vuoden päästä. Olenkin kuullut että se liittyy monesti ovulaatioon ja siksi menin harhaan. Kiinnittymisvuotoa se ei todellakaan ole!
Perustuhruttelut ennen menkkoja alkaa yleensä edellisenä päivänä ja seuraavana alkaa oikea vuoto.
 
Viimeksi muokattu:
Tillis..
"Nyt siis on vasta ovulaatio kun menkat pitäisi alkaa eli kierron pituudeksi taitaa taas tulla tuo 50"..

Noin pitkällä kierrolla et mitä todennäköisemmin edes ovuloi..:(
..vaikka digi hymynaamaa näyttääkin - se bongaa vain sen kohonneen LH-piikin.

Eli..keho y r i t t ä ä ja yrittää ovuloida, siihen kuitenkaan pystymättä kun kierto venyy..

Suosittelisin lääkärillä käyntiä mitä pikimmiten ja apuja kierron lyhentämiseen(esim. Terolut tms)
Pyydäppä lääkäriltäsi lähete Progesteronitestiin - ja mielummin 3x kertaa.

Anovulatorisessa (ovuloimaton) kuukautiskierrossa ja puutteellisen keltarauhastoiminnan yhteydessä todetaan pienentyneitä pitoisuuksia. Jos ovulaatio on tapahtunut, progesteronipitoisuuden pitäisi suurentua vähintään 25 nmol/l:aan luteaalivaiheen puolessa välissä (n. kierron päivä 22). Tämän toteamiseksi varmuudella tulisi luteaalivaihessa ottaa 3 näytettä esim. 4 päivän välein. Kaikkien pitoisuuksien tulisi olla vähintään 6 nmol/l ja huippupitoisuuden vähintään 25 nmol/l.

Yleensä 40vrk lähentelevä kuukautiskierto kertoo siitä, että ovuloiminen on epätodennäköistä.

metku.fi sivustolta:
"Jos kiertosi on alle 21 tai yli 35 päivää, on mahdollista, ettet ovuloi ollenkaan"..

Mukavaa kevään jatkoa ja pikaista plussaa siihen toiseen..
..R-testiin:heart:
:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Myöhäisillan oivallus: laihduttaminen sotkee kierrot. Viime elokuussa kokeilin kolme viikkoa alakarppausta, tuloksena menkat myöhässä kaksi viikkoa ja olin jo ihan varma että olen raskaana. Kierto olikin 49vrk. Nyt pudotin pari kiloa kuukauden aikana painoa liikkumalla paljon ja syömällä vain kun on nälkä ja silloinkin kohtuudella. Nyt kävi samoin. Nyt siis on vasta ovulaatio kun menkat pitäisi alkaa eli kierron pituudeksi taitaa taas tulla tuo 50 suunnilleen. Olen normaalipainoinen joten laihduttamiseen ei olisi periaatteessa mitään syytä mutta mielessä pyörii vielä ajatus mahtumisesta raskautta edeltäviin vaatteisiin :/ Ärsyttää kun joka lehdessä motivoidaan kesäkuntoon, harmittaa muutenkin pömpötys vähän siellä jos täälläkin. Toivottavasti kohta pömpöttää vähän enemmän eteenpäin :D

Aikkuk: Minulla oli juuri tässä kierrossa tasan kaksi viikkoa sitten (kun luulin että on ovulaatio) kaksi päivää rusehtavaa vuotoa, viimeksi oli parina ekana kiertona synnytyksen jälkeen kun menkat alkoivat vajaan vuoden päästä. Olenkin kuullut että se liittyy monesti ovulaatioon ja siksi menin harhaan. Kiinnittymisvuotoa se ei todellakaan ole!
Perustuhruttelut ennen menkkoja alkaa yleensä edellisenä päivänä ja seuraavana alkaa oikea vuoto.
moikka :)

Mulla on toinen munasarja pco tyylinen ja kierto 34pv, mulla on ollut AINA ovikset (jos ovat tulleet) vasta kierron lopussa! Eli joskus 28-30päivä. Eli sulla saattoi ehkä hyvinkin olla tuo ovis vasta noin myöhään..??
 
Minä uskon että ovulaatio oli silloin viime viikon lopulla, oli pe-la aika tehokasta juilintaa ja sen jälkeen lämmötkin nousivat. Tai niin on pakko uskoa. On tämä kyllä uskomatonta itsensä piiskaamista, ei varmaan missään muussa asiassa ota toistuvasti takkiin ja heti välittömästi jaksa uskoa uuteen yritykseen.

Mur-mur: Lääkärissä ollaan jo useita kertoja käyty eikä kukaan ole ehdottanut vielä kuuria kierron lyhentämiseen. Kiertohan on useimmiten säännöllinen mutta pari kertaa vuoteen tulee pitempi. Mitään syytä ei ole löytynyt mutta itsestäni on alkanut tuntua sille että syy on siinä, että siittiöt eivät kohtaa munasolua. En tiedä miksi näin ajattelen mutta jotenkin tuntuu sille. Hormonikokeissa olen jo useamman kerran käynyt, ne olleet ok.

Toivotaan kaikille jaksamista ja plussia <3
 
Tillis - hyvä, että kiertosi säännöllinen.=)
..oliko miehesi siittiöt myöskin tutkittu?..en nyt muista, kertoiltko tuolla aiemmin..

Toivon siulle pikaista plussaa, kenties jo kesällä iloinen pylläri yllättää!:):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei
Olisin kysellyt tosta clearblue raskaus testistä että,onko siinä ns.viivan paikkaa joka ilmeistyy
vaikka ei olis raskaana??Olen aika monta testiä tehnyt kyseisellä testillä n.3v.aikana ja
haamuja tulee aika paljon,vaikka en olis edes raskaana..Viimesin tuli ma kun huvikseni
testailin silloin oli menkat joten miten voi heti kun ottaa pissa suihkusta testin siinä on haalea
ohut plussa??
Mulla se näyttää myös oviksen aikaan haaleaa plussaa vaikka se ei voisi olla edes kait
mahdollista..Siis raskaustestillä.

Mulla on kyllä mennyt luotto kyseiseen testiin..
Apteekin oma on parempi ja halvempi!!
 
Moi durasel1! Entäs jos kokeilisit Clearbluen viikkonäytöllistä, digitaalista raskaustestiä? Sen kanssa ei ainakaan tarvitse jäädä arvuuttelemaan viivanpaikkoja tai muuta. Itse olen kokenut tuon digitaalisen raskaustestin hyväksi, helpoksi ja selkeäksi! Tsemppiä testailuihin! :)
 
Mäkin kaipailen vastausta siihen, että voihan Clearbluen ovulaatiotestin tehdä heti aamupissasta?

Tein viime kuussa iltapisusta, mutta tässä kuussa olen tehnyt aamulla heti ekasta virtsaamisesta, koska on tosi vaikea alkaa testailemaan töissä!

Eli voinko luottaa siihen aamupissan tulokseen?
 

Yhteistyössä