Myöhäisillan oivallus: laihduttaminen sotkee kierrot. Viime elokuussa kokeilin kolme viikkoa alakarppausta, tuloksena menkat myöhässä kaksi viikkoa ja olin jo ihan varma että olen raskaana. Kierto olikin 49vrk. Nyt pudotin pari kiloa kuukauden aikana painoa liikkumalla paljon ja syömällä vain kun on nälkä ja silloinkin kohtuudella. Nyt kävi samoin. Nyt siis on vasta ovulaatio kun menkat pitäisi alkaa eli kierron pituudeksi taitaa taas tulla tuo 50 suunnilleen. Olen normaalipainoinen joten laihduttamiseen ei olisi periaatteessa mitään syytä mutta mielessä pyörii vielä ajatus mahtumisesta raskautta edeltäviin vaatteisiin :/ Ärsyttää kun joka lehdessä motivoidaan kesäkuntoon, harmittaa muutenkin pömpötys vähän siellä jos täälläkin. Toivottavasti kohta pömpöttää vähän enemmän eteenpäin
Aikkuk: Minulla oli juuri tässä kierrossa tasan kaksi viikkoa sitten (kun luulin että on ovulaatio) kaksi päivää rusehtavaa vuotoa, viimeksi oli parina ekana kiertona synnytyksen jälkeen kun menkat alkoivat vajaan vuoden päästä. Olenkin kuullut että se liittyy monesti ovulaatioon ja siksi menin harhaan. Kiinnittymisvuotoa se ei todellakaan ole!
Perustuhruttelut ennen menkkoja alkaa yleensä edellisenä päivänä ja seuraavana alkaa oikea vuoto.