Clearblue-ryhmä yrittää raskautta. Osallistu keskusteluun!

Clearblue-ryhmään on nyt valittu 15 naista, jotka toivovat vauvaa. Kukin on saanut Clearblue-ovulaatiotestin ja raskaustestit käyttöönsä 6 kk:n ajaksi. Ryhmän naisille postitetaan testit tällä viikolla, ja heidät esitellään ensi viikolla. Tällä keskustelupalstalla saamme seurata heidän vaiheitaan kohti raskaaksi tuloa. Kaikki raskautta toivovat ja ovulaatio- ja raskaustesteistä kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan keskusteluun ja jakamaan kokemuksiaan!
 
Viimeksi muokattu:
hei TinkyWinky,

kaikki Clearblue-ryhmäläiset on valittu, ja heihin on otettu yhteyttä sähköpostitse.
Ensi viikolla heidät esitellään, ja voimme seurata heidän kokemuksiaan ja ajatuksiaan tällä keskustelupalstalla.
Tervetuloa mukaan seuraamaan ja osallistumaan keskusteluihin!
 
Hymynaama bongattu tänä aamuna! Jipii! Kiva kun ei tarvii tarkkailla viivojen vahvuutta, vaan saa kerralla selvyyden et joko tulee hymis tai sitten ei. Ovulaatio tulikin tällä kertaa etuajassa; nyt on vasta kp 15 ja ovisplussa tuli, yleensä ovis on siinä kp 21 paikkeilla. Onneksi aloitin tikuttamisen etuajassa, kun oli sellaiset oireet että osasin epäillä aikaista ovista :)
 
Mä hain kans testit ja melkonen paketti oli :)

Nyt vaan mietin, että koska alkais ovista testaamaan, kun kierrot heittelee yleensä 28-36 välillä... ?
Eikä kyllä siitä luteaalivaiheesta ole oikein varmuutta, että kauanko se mulla kestää.. Noh, kai se on aloitettava testaaminen niikuin paketissa neuvotaan 28 päivän mukaan testaamaan. Pitää toivoa ettei tikut lopu kesken...
 
Mulla on synnytyksen jälkeen ollut selkeämmät ovisoireet. Oviksen lähettyvillä on huono olo. Valkovuotoa tulee runsaasti monta päivää ennen ovista, ja määrä lisääntyy kun on ovulaatioaika. Ja alavatsa menee kipeäksi, etenkin kun istahtaa alas tuolille, vatsaa vihlaisee kipeästi. Siitä tietää että muutaman päivän sisällä on ovis.
Ja jos tuntuu ettei ole aavistusta ovulaation ajankohdasta, ja pelkää että tikut loppuu kesken, niin voi rinnalle ottaa liuskatestejä ja varmistaa sitten digillä, jos viiva näyttää vahvalta. Tai sit käyttää ensi kuunkin testejä siinä toivossa että seuraavassa kierrossa osaa jo arvioida tarkemmin oviksen ajankohdan. :)
 
Muuttuuko sinulla Pippinen valkovuoto kuitenkin ovulaatiolimaksi? Minulla synnytyksen jälkeen kierto säilyi yhä pitkänä ja ovulaation aika sattaa vaihdella reippaasti! Nyt kuitenkin kierron loppuvaihe joten tikuttelemaan pääsen vasta ensi kierrossa.
 
Mulla myös synnytyksen jälkeen ollut selkeemmät ovisoireet. Ennen ekoja menkkoja synnytyksen jälkeen mietin kovasti että nytkö ne alkavat kun maha kipeä + muut "menkkaoireet", mut siitä kaks viikkoa niin vasta alkoi menkat --> eli ovisoireitahan ne. :)

Nyttemmin niitä niin vahvoja oireita ei kyllä tuu joka kierto, joten testit tulee tarpeeseen!
Varsinkin kun uusi kierto alkoi tänään :/ mut tikuttamista odotellessa! :)
 
Tillis: vuoto muuttuu venyvämmäksi ja kirkkaammaksi. Just oviksen lähellä oikein tuntee kuinka limaa valuu! Kyllä se joo on kananmunanvalkuaisen tyylistä. En vaan tarkalleen tiedä milloin ovis on ohi (ilman testejä) kun mulla vuotoa tulee jonkun verran vielä oviksen jälkeenkin. Vuodon tulo ei siis täysin tyrehdy, vaikka niin olen monesta lähteestä lukenut. Uusin juttu, mitä olen kropastani oppinut on, että ennen ovista irtoaa limatulppa kohdunsuulta. Olen sen pari kertaa bongannutkin.
Yleltä tuli tosi hyvä dokkari tänään elämän synnystä (joku prisma dokumentti). Siinä oli monta uutta asiaa hedelmällisyydestä. Ajatella, että 70% raskauksista päättyy ihan alkutekijöissä ennenkuin tietää että on tärpännyt.. Ihan loogista siis että raskaaksi tulo voi joskus kestääkin toivottua kauemmin..
 
Mulla ei ole ennen pillereitä tuntunut mitään ovis oireita (muuta kun se runsaampi valkovuoto). Nyt viime kierrossa alavatsassa oikealta nipisteli ihan kiitettävästi, mutta ei normaalia ovisvalkovuotoa. Ehkä kroppa vaan totutteli taas normaaliin.... : / Toivottavasti ens kierrossa normaalimpaa.
 
Noista ovisoireista,
mulla vaihtelee kierroittain ihan hirveesti. Välillä on tosi selkeät vanyvät limat ja välillä ei juuri mitään...
Ajattelin, että josko kokeilis greippimehua ens kierrossa, kun se kuulemma lisää limoja monella. Onks kellään kokemusta?
 
Anyhope: Mulla on kokemusta greippimehusta jo usean kierron ajalta, ja mulla se on lisännyt limoja mukavasti. Välillä miehen mielestä on kuulemma liiankin liukkaat kelit =) Mutta selvä ero on siihen, käytänkö mä greippimehua vai en. Esikoista yritettäessä käytin Clomifenia, joka ohensi mun kohdun limakalvoa. Kuulin jostain, et greippimehu auttaisi paksuntamaan kohdun limakalvoa ja aloin käyttää sitä. Seuraavan kierron seurantaultrassa olikin sitten limakalvo paksu ja muutenkin limat kohdallaan :)
 
Jännä että se greippi tosiaan toimii noin hyvin. Itse en vielä sitä keinoa kokeile, kun limat on muutenkin tosi runsaat. Ja ultrassa on limakalvot olleet paksut.
Mut oon parissa kierrossa juonut 1dl punaviiniä muutamana oviksen jälkeisenä päivänä.
Jostain kuullut että saattaa lisätä kohdun verenkiertoa jolloin munasolun kiinnittyminen helpottuu. Ja ainakin se rentouttaa pitkän päivän päätteeksi :)
 
Greippi juttu oli uusi uutinen minulle, viisampi taas tästäkin =)
Oletteko käyttäneet muuten nyt Foolihappoa?
Luin jostakin, että olisi hyvä aloittaa jo syöminen siinä vaiheessa kun suunnittelee
raskautta. Itse aloitin napsimisen pari pvä sitten.
 
Minullekin tuo greippi oli uusi juttu. Pitää kokeilla! :)
Foolihappoa tosiaan suositellaan aloitettavaksi jo raskautta suunniteltaessa, jostain taisin lukea että muutamaa kuukautta ennenkin. Itse syön Multivita Beko Long vitamiinia, siinä aika paljon foolihappoa, suositus 400. Siinä oli kai jotain suosituksia miten pitkään syödään raskauden alussa, mutta sitä en muista. Mut neuvolatäti sitten joskus tulevaisuudessa varmaan opastaa :)
 
kp14 ja hymy tuli.. Jee :)
Tikussa viivat eivät olleet yhtä vahvat, pakko oli kurkata, vaikka ohjeessa sanottiinkiin että viivoista ei voi mitään tulkita... :ashamed:

Limoja ei taas tässä kierrossa ole ollut juuri nimeksikään, joten en olisi ilman testiä tätä ovisaikaa huomannut...

Onks nyt sitten dpo -1?
 
Heipsan! Mihin aikaan vuorokaudesta olette testanneet, joissakin ovistesteissä lukee ettei amupissasta kannata mutta cb:ssa ei näin lue.. Täällä odotellaan menkkoja edelleen alkaviksi, alkaa tuntua jo sille että olisiko nyt taas 50 kierto (n.2 vuodessa) koska lämmötkään eivät ole kohonneet kuten oviksen jälkeen, joten olisikohan se vasta tuloillaan...?
Minullakin kamalasti vaihtelee tuo limaisuus, välillä runsaasti ja välillä ei juuri mitään. En tiedä yhtään mihin luottaa, testitulokseen vai omaan kehoon. Lääkäri joskus sanoi, että ovulaatio on sinä päivänä kun tulee ovulaatiolimat. Muitapa ovisoireita en ole ainakaan älynnyt ;) No vielä en siis ole cb-testeillä tikutellut, seuraavat päivät varmasti näyttävät alkaako menkat vai alanko tikuttelemaan.
 
TÄH TÄH!?!?!? Kun ei nuo lämmöt olleet nousseet ja vähän mahaakin juili niin päätin kokeeksi tehdä yhden ovistestin. Hymynaamahan siellä! Olin lentää pyllylleni, ihan oikeasti koska nyt pitäisi menkatkin alkaa. Mutta nyt siis ovulaatio? Voiko testi näyttää väärin, onhan nyt jo kp 30 jotain, normaalisti kierto 31-34. Testipakkauksessa lukee, että henkilöt joilla on PCO ei saisi käyttää ko testiä, tietääkö joku miksi? Minulla ei ole varsinaisesti PCO:ta vaan kuulema sen tyyppiset munasarjat.. Mutta siis hymynaama, vau!!!
 

Yhteistyössä