Citroen C5... kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja auton valinta
  • Ensimmäinen viesti
Väännetään
2008 tuosta c5 on maksettu 35 k€ http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6875356

eli viimeisen 6v aikana citikan arvosta on hävinnyt 22800€ eli n 350€ jokainen kuukausi ja sama laskusuhdanne jatkuu vielä monta vuotta..

Otetaan toinen verrokki diesel Avensis 2008 hintaa ollut diesleinä 28-29k€ nyt halvin löytyy hintaan 12 200 samoilla km kun tuo c5 eli hintaa on hävinnyt noin230€/kk ja se mikä on hauskaa niin tuosta toi arevonalennus hidastuu toisin kuin c5,ssä-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väännetään;30491513:
2008 tuosta c5 on maksettu 35 k€ Citroen C5 HDi 136 Confort Sedan A Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

eli viimeisen 6v aikana citikan arvosta on hävinnyt 22800€ eli n 350€ jokainen kuukausi ja sama laskusuhdanne jatkuu vielä monta vuotta..

Otetaan toinen verrokki diesel Avensis 2008 hintaa ollut diesleinä 28-29k€ nyt halvin löytyy hintaan 12 200 samoilla km kun tuo c5 eli hintaa on hävinnyt noin230€/kk ja se mikä on hauskaa niin tuosta toi arevonalennus hidastuu toisin kuin c5,ssä-
Tämä nyt ei tarkoita muuta, kuin että se itikka kannattaa ehdottomasti ostaa käytettynä ;)

Ja olen kyllä tykännyt tuosta c5:sta, on ollut pienen hintansa arvoinen tai oikeastaan jopa parempi. Erinomainen varustetaso ja mukava ajaa iästään ja kilometreistään huolimatta. Meillä siis diesel automaattivaihteilla.
 
Niih
Tämä nyt ei tarkoita muuta, kuin että se itikka kannattaa ehdottomasti ostaa käytettynä ;)

Ja olen kyllä tykännyt tuosta c5:sta, on ollut pienen hintansa arvoinen tai oikeastaan jopa parempi. Erinomainen varustetaso ja mukava ajaa iästään ja kilometreistään huolimatta. Meillä siis diesel automaattivaihteilla.
Totta Citikka kannattaa ostaa 10v vanhana saa melkein ilmaiseksi.
2-3v vanhana äärimmäisen typerä ostos.
 
"YKÄ"
Kirjoittelin myös pari kolme kk aiemmin ...uusi THP vm11 on pelannut hienosti (lamda anturi hajosi meni takuuseen). Hain tänään vanhan äitini meille joulukylään, hän ei ole koskaan ennen kommentoinut autojeni ominaisuuksia ym. mutta matkalla "tullen mennen" hän kehui hiljaista ja mukavaa kyytiä. Niin eipä silti tuo Avensis on varmaan vähintään yhtä hyvä auto, mutta minä vaan en halua ajella semmoisella. Ai niin tuo arvon alennus, suurin osa autoilijoista laskenee oman mielimerkin kannattavuuden ns. "sinivalkoisin lasein". (auto on aina aivan paska sijoitus ...rahallisesti)
 
"YKÄ"
No niin, tehot hävisivät eli moottori meni ns, vikasietotilaan. Tilannetta edelsi lyhyt ajo ja pari starttia / stoppia ja sen jälkeen moottoritien liittymässä ne tehot sitten hävisivät. Vikatila kesti noin 50km ja moottorin hälyvalo syttyi. Seuraavassa startissa tehot palasivat (n.30km yhtäjaksoista ajoa ennen edeltävää stoppia) mutta hälyvalo tietysti jäi palamaan. Menin luottomerkkiliikkeeseeni ja älykone kertoi että polttoaineseos oli käynyt liian rikkaana ja liian laihana, eli ei oikeastaan mitään vikaa. Tämä THP tuntuu olevan "rantumpi" kone edelliseen 2.0i (vm 05) verrattuna. Jotain joutuu näköjään maksamaan siitä että saa vääntävän koneen ja pari litraa kulutusta alemmaksi.
 
vierailija
Hyvä ajaa, ainakin jos tykkää sellaisesta pehmeästä ja vähän "tunnottomasta" tuntumasta. Sähkövikoja riittää. Herkkä ruostumaan. Menettää arvonsa nopeasti.

Kokemusta on sekä C4 että C5:sta.
Hei,ihmettelen suuresti että puhutaan että citikat ruostuu????,en ole ruosteisia citikoita nähny enään 20 vuoteen,on taas joku isoisän kaveri sanonu että on kovia ruostuun,kattokaa 2005 jälkeen tehtyjä mersuja jos ruostetta haluutte etsiä.
 
vierailija
Hyvä ajaa, ainakin jos tykkää sellaisesta pehmeästä ja vähän "tunnottomasta" tuntumasta. Sähkövikoja riittää. Herkkä ruostumaan. Menettää arvonsa nopeasti.

Kokemusta on sekä C4 että C5:sta.
Hei,ihmettelen suuresti että puhutaan että citikat ruostuu????,en ole ruosteisia citikoita nähny enään 20 vuoteen,on taas joku isoisän kaveri sanonu että on kovia ruostuun,kattokaa 2005 jälkeen tehtyjä mersuja jos ruostetta haluutte etsiä.
 
vierailija
Kiva auto varmaan ajaa, itsellä oli Xantia aikoinaan, erittäin mukava kaasunestejousitus :)
Naapurilla C5 käytettynä ostettu ja paljon pikkuvikoja

Eräs suuryritys kielsi liisaamasta mallia muutama vuosi sen markkinoilletulon jälkeen, niiiin paljon ongelmia!

Nykyisin asiakkaat koeajaa ja sitten hitaasti muutetaan parempaan suuntaan
 
vierailija
1.) Citroën on tosiaankin sellainen merkki, jossa arvo alenee nopeasti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ovat erittäin järkeviä hankintoja käytettynä. Saat samalla rahalla paljon enemmän autoa. Ja käytetyissä ne perusviat on yleensä jo korjattu. Ei kukaan esim. huollata vuodesta toiseen samaa sähköistä termostaattia, joka on C5:n tyyppivika, vaan tilalle vaihdetaan huollossa mekaaninen versio ja sen jälkeen käytetyn ostaneen ei enää termostaatista tarvitse välittää.

2.) Ranskalaiset ovat parempia ruosteenkestoltaan kuin monet muut merkit. Sekä Citroën että Peugeot pärjäävät ruostetesteissä hyvin. Varsinkin vanhan auton ostajalle tämä on tärkeä tieto koska ruosteongelmista tulee herkästi sellainen jokavuotinen katsastusriesa. Ja jos ei itse hitsaa, kallista saada leimalle.

3.) C5:n kaasunestejousitus ei ole ihan samaa tasoa kuin ennen vanhaan. C5 jäi Citroënin viimeiseksi malliksi, jossa tuota legendaarista jousitusta käytettiin, mutta Hydractive 3 ja 3+ -nimellä markkinoitu versio on kovempi kuin se oli aikaisemmin. Mukava se on silti ja varsinkin maantiellä pehmeä ja hiljainen. Lisäksi on syytä huomioida, että C5:sia myytiin myös normaaleilla rautajousilla eli kaikki eivät suinkaan ole hydealustalla.

4.) Citroën C5 on iso auto. Sekä sedanina että farmarina. Farmarimalli taisi olla isoimpia malleja markkinoilla siihen aikaan. Tavaraa mahtuu, mutta parkkihallissa on ahdasta.

5.) Huollot eivät ole citikoissa erityisen kalliita, mutta kaasunestejousitukseen liittyen niissä on yksi kallis osa, jota ei autoissa yleensä ole. Siis hydraulipumppu. Se jos hajoaa, edessä on kallis remontti ja siitä tietenkin riittää legendoja niin netissä kuin suullisestikin. Täytyy kuitenkin muistaa ettei tuo vika todellakaan koska kaikkia Citroëneja sen enempää kuin katkennut jakohihna vaivaisi kaikkia Fordeja.
 
vierailija
1.) Citroën on tosiaankin sellainen merkki, jossa arvo alenee nopeasti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ovat erittäin järkeviä hankintoja käytettynä. Saat samalla rahalla paljon enemmän autoa. Ja käytetyissä ne perusviat on yleensä jo korjattu. Ei kukaan esim. huollata vuodesta toiseen samaa sähköistä termostaattia, joka on C5:n tyyppivika, vaan tilalle vaihdetaan huollossa mekaaninen versio ja sen jälkeen käytetyn ostaneen ei enää termostaatista tarvitse välittää.

2.) Ranskalaiset ovat parempia ruosteenkestoltaan kuin monet muut merkit. Sekä Citroën että Peugeot pärjäävät ruostetesteissä hyvin. Varsinkin vanhan auton ostajalle tämä on tärkeä tieto koska ruosteongelmista tulee herkästi sellainen jokavuotinen katsastusriesa. Ja jos ei itse hitsaa, kallista saada leimalle.

3.) C5:n kaasunestejousitus ei ole ihan samaa tasoa kuin ennen vanhaan. C5 jäi Citroënin viimeiseksi malliksi, jossa tuota legendaarista jousitusta käytettiin, mutta Hydractive 3 ja 3+ -nimellä markkinoitu versio on kovempi kuin se oli aikaisemmin. Mukava se on silti ja varsinkin maantiellä pehmeä ja hiljainen. Lisäksi on syytä huomioida, että C5:sia myytiin myös normaaleilla rautajousilla eli kaikki eivät suinkaan ole hydealustalla.

4.) Citroën C5 on iso auto. Sekä sedanina että farmarina. Farmarimalli taisi olla isoimpia malleja markkinoilla siihen aikaan. Tavaraa mahtuu, mutta parkkihallissa on ahdasta.

5.) Huollot eivät ole citikoissa erityisen kalliita, mutta kaasunestejousitukseen liittyen niissä on yksi kallis osa, jota ei autoissa yleensä ole. Siis hydraulipumppu. Se jos hajoaa, edessä on kallis remontti ja siitä tietenkin riittää legendoja niin netissä kuin suullisestikin. Täytyy kuitenkin muistaa ettei tuo vika todellakaan koska kaikkia Citroëneja sen enempää kuin katkennut jakohihna vaivaisi kaikkia Fordeja.
Rapeat ranskalaiset :D
 
vierailija
1.) Citroën on tosiaankin sellainen merkki, jossa arvo alenee nopeasti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ovat erittäin järkeviä hankintoja käytettynä. Saat samalla rahalla paljon enemmän autoa. Ja käytetyissä ne perusviat on yleensä jo korjattu. Ei kukaan esim. huollata vuodesta toiseen samaa sähköistä termostaattia, joka on C5:n tyyppivika, vaan tilalle vaihdetaan huollossa mekaaninen versio ja sen jälkeen käytetyn ostaneen ei enää termostaatista tarvitse välittää.

2.) Ranskalaiset ovat parempia ruosteenkestoltaan kuin monet muut merkit. Sekä Citroën että Peugeot pärjäävät ruostetesteissä hyvin. Varsinkin vanhan auton ostajalle tämä on tärkeä tieto koska ruosteongelmista tulee herkästi sellainen jokavuotinen katsastusriesa. Ja jos ei itse hitsaa, kallista saada leimalle.

3.) C5:n kaasunestejousitus ei ole ihan samaa tasoa kuin ennen vanhaan. C5 jäi Citroënin viimeiseksi malliksi, jossa tuota legendaarista jousitusta käytettiin, mutta Hydractive 3 ja 3+ -nimellä markkinoitu versio on kovempi kuin se oli aikaisemmin. Mukava se on silti ja varsinkin maantiellä pehmeä ja hiljainen. Lisäksi on syytä huomioida, että C5:sia myytiin myös normaaleilla rautajousilla eli kaikki eivät suinkaan ole hydealustalla.

4.) Citroën C5 on iso auto. Sekä sedanina että farmarina. Farmarimalli taisi olla isoimpia malleja markkinoilla siihen aikaan. Tavaraa mahtuu, mutta parkkihallissa on ahdasta.

5.) Huollot eivät ole citikoissa erityisen kalliita, mutta kaasunestejousitukseen liittyen niissä on yksi kallis osa, jota ei autoissa yleensä ole. Siis hydraulipumppu. Se jos hajoaa, edessä on kallis remontti ja siitä tietenkin riittää legendoja niin netissä kuin suullisestikin. Täytyy kuitenkin muistaa ettei tuo vika todellakaan koska kaikkia Citroëneja sen enempää kuin katkennut jakohihna vaivaisi kaikkia Fordeja.
Ihan turhaan täällä tarinoit. Ei käytettyjä ranskalaisia autoja osta kuin köyhät uuvelot.
 

Yhteistyössä